 |
|
prawo jazdy kat. B pojedziemy elektrykiem o DMC do 4,25t |
Autor |
Wiadomość |
MirekŻ
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Renault Knaus Sun
Dołączył: 19 Mar 2010 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2021-12-31, 19:44 prawo jazdy kat. B pojedziemy elektrykiem o DMC do 4,25t
|
|
|
https://www.motofakty.pl/...-podpisane.html
Czy jest to być może jakaś zmiana dla kamperowców "nieelektrycznych" ? Co myślicie? Do siego |
|
|
|
 |
Mazur
weteran Robert

Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 10 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Piwa: 93/118 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2022-01-02, 12:29
|
|
|
Tylko elektryczne w związku z większą wagą zasilających ogniw. Taka rekompensata za wyższą masę własną pojazdu. |
_________________ Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu' |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2022-01-02, 14:41
|
|
|
Cytat: | Czy jest to być może jakaś zmiana dla kamperowców |
niezupełnie, dotyczy również aut z zasilaniem alternatywnym
czyli teoretycznie, można kupić kampera o DMC 4250, zamontowac do niego lpg
i jeżdzimy legalnie cięższym kamperem
czy to się opłaca? lpg do diesla- kontrowersyjne, zarówno technologicznie i kosztowo.
może to być alternatywa do kamperów z USA, szczególnie na sprinterze, i benzynowe. wtedy wszystkie elementy (waga, instalacja) mają jakiś sens
sens.
dla aut już zarejestrowanych w PL o dmc do 3500 w zasadzie zmiana dmc na większe jest prawie niemożliwa do przeforsowania. |
|
|
|
|
 |
bert
weteran

Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 131/4 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2022-01-02, 14:46
|
|
|
no ale to jest szit pod względem prawa. No bo jak kamperem ciut większym niż te sakramęckie 3.5 nie, bo nie masz umiejętności i uprawnień mając "B". 3.5 i koniec bo tak ustawodawca uznał podstawowe kompetencje. Ale, nagle, jak to jest elektryk to może być więcej niż 3.5 mimo tych samych kompetencji (kat "B"). Gdzie tu logika? Dlaczego odstępstwem mają być elektryki (aspekt eco to per saldo straszna bujda przy elektyrkach) a nie np kampery i suvy?
Coraz więcej takiego łajna prawnego dookoła.
Mnie dziwi, to, że mało kogo to dziwi.
|
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
 |
|
|
|
 |
Horte
zaawansowany

Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 14/9 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2022-01-02, 16:23
|
|
|
Czy zagłębił się już ktoś z Was w maksymalne prędkości dla naszych pojazdów? Czy nadal pojazdy specjalne jeżdżą do 70km/h na drogach lokalnych? |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 316/16 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-01-02, 16:24
|
|
|
papamila napisał/a: | ...czy to się opłaca? lpg do diesla- kontrowersyjne, zarówno technologicznie i kosztowo... |
kiedyś (trochę dawno, zauważysz po cenach paliw) na podstawie danych firm instalujących LPG do Diesla opracowałem takie porównania:
porównianie ON+LPG 2.png
|
 |
Plik ściągnięto 10 raz(y) 94,81 KB |
porównianie ON+LPG.png
|
 |
Plik ściągnięto 6 raz(y) 89,14 KB |
porównianie ON+LPG 1.png
|
 |
Plik ściągnięto 7 raz(y) 85,67 KB |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
LukF
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 483/396 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2022-01-02, 16:52
|
|
|
Czyli co: montować LPG do naszego Ducato? Ale jak już zarejestrowany w PL to DMC nie podniesiemy do 4,25T ??? |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2022-01-02, 18:04
|
|
|
Cytat: | jak już zarejestrowany w PL to DMC nie podniesiemy do 4,25T ??? |
możliwe ale skomplikowane
najpierw wydębić od producenta homologacje, ( o ile jest taka przewidziana dla danego modelu,
trzrba też najpewniej modyfikacji, felg, hamulców, zawieszenia- w zakrżności od wymagań,
potem pozostaje SKP i WK
zresztą ja teoretyk jestem, w praktyce to pytajcie Koko i Aviatora, oni przerabiali na własnej skórze |
|
|
|
|
 |
stander
zaawansowany
Twój sprzęt: LMC LIBERTY EXPLORER I 720 G
Nazwa załogi: STANDER
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2015 Otrzymał 24 piw(a) Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 2022-01-02, 18:37
|
|
|
bert napisał/a: | Gdzie tu logika? Dlaczego odstępstwem mają być elektryki (aspekt eco to per saldo straszna bujda przy elektyrkach) a nie np kampery i suvy?
Coraz więcej takiego łajna prawnego dookoła.
Mnie dziwi, to, że mało kogo to dziwi. |
A no bo nie jesteśmy na lekcji matematyki a w państwie prawa/bez/dodaj z przodu |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 316/16 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-01-02, 19:37
|
|
|
wydaje mi się, że łatwiej to zrobić w przypadku IVECO lub Mercedes czy Forda gdzie są wersje do 5,5t lub nawet więcej, w przypadku Ducato i podobnych trudniej.
można to zrobić, ale moim zdaniem to trochę bez sensu, bo podwyższamy DMC, ale montując LPG podwyższamy masę własną, a w kamperze każdy kilogram jest ważny.
może inaczej: efekt nie jest wart nakładu pracy, czasu, wysiłku. |
_________________
 |
|
|
|
 |
MirekŻ
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Renault Knaus Sun
Dołączył: 19 Mar 2010 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2022-01-03, 10:12
|
|
|
Nasuwa się jeszcze jedno pytanie. Czy to uregulowanie prawne obowiązuje w całej UE? |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 316/16 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-01-03, 10:31
|
|
|
Tak |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 85/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-01-03, 13:00
|
|
|
bert napisał/a: | no ale to jest szit pod względem prawa. No bo jak kamperem ciut większym niż te sakramęckie 3.5 nie, bo nie masz umiejętności i uprawnień mając "B". 3.5 i koniec bo tak ustawodawca uznał podstawowe kompetencje. Ale, nagle, jak to jest elektryk to może być więcej niż 3.5 mimo tych samych kompetencji (kat "B"). Gdzie tu logika? Dlaczego odstępstwem mają być elektryki (aspekt eco to per saldo straszna bujda przy elektyrkach) a nie np kampery i suvy?
Coraz więcej takiego łajna prawnego dookoła.
Mnie dziwi, to, że mało kogo to dziwi.
|
Mnie akurat również dziwi, mało tego, nawet mnie to wnerwia. Dopuszczalny tonaż ustalano w oparciu o przewidywane kompetencje kierowcy - a tu nagle okazuje się, że ważniejsza jest ideologia. To niby ma służyć promowaniu elektryków. Ale jak już cel zostanie osiągnięty i większość kierowców przesiądzie się na elektryki? To co dalej? Utrzymamy te 4,25 t? Czy wrócimy do 3,5 t bo już nie będzie potrzeby "promowania". Czy w tę czy wewtę to jest pozbawione logiki. |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 316/16 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-01-03, 13:46
|
|
|
Kazik II napisał/a: | ...Dopuszczalny tonaż ustalano w oparciu o przewidywane kompetencje kierowcy - a tu nagle okazuje się, że ważniejsza jest ideologia... |
nie jest to do końca prawda, bo jakiś czas w Niemczech kat. B była do 7,5t DMC i jakoś w tym czasie nie zwiększyła się liczba wypadków pojazdami między 3,5 a 7,5t DMC. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 85/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-01-03, 19:45
|
|
|
Cyryl napisał/a: | Kazik II napisał/a: | ...Dopuszczalny tonaż ustalano w oparciu o przewidywane kompetencje kierowcy - a tu nagle okazuje się, że ważniejsza jest ideologia... |
nie jest to do końca prawda, bo jakiś czas w Niemczech kat. B była do 7,5t DMC i jakoś w tym czasie nie zwiększyła się liczba wypadków pojazdami między 3,5 a 7,5t DMC. |
Jeśli tak było, to tylko potwierdza nonsens różnicowania kierowców na tych 3,5 tonowych i 4,25 tonowych. Nie byłoby logiczniej zwiększyć po prostu limit tonażu kat. B do 4,25 tony zamiast dzielić kierowców na uprzywilejowanych i pospólstwo? |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|