Ogrzewanie z nawiewu kabiny |
Autor |
Wiadomość |
kaerha
początkujący forumowicz
Dołączył: 09 Kwi 2022 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Polska
|
Wysłany: 2022-11-05, 21:12 Ogrzewanie z nawiewu kabiny
|
|
|
Witam, tak mnie naszło przemyślenie. Mam kampera zbudowanego na dostawczaku z kontenerem (bez przejścia do kabiny, ale to w planach na wiosnę). I tak przechodząc jesienią z kabiny do kontenera - jest zimnawo, trzeba uruchamiać webasto i czekać parę minut aż się nagrzeje. Więc gdyby tak wpiąć się w nawiew z kabiny i poprowadzić (zaizolowaną?) rurę do kontenera gdzieś wiejącą od dołu. I po każdej jeździe - mam ciepełko zanim będę musiał włączać webasto. Z jednej strony - przecież mogę je włączyć jeszcze podczas jazdy, ale z drugiej strony - webasto bywa awaryjne, więc czemu by nie zrobić takiego właśnie dodatkowego ogrzewanka w razie problemów (które już z webasto miałem)?
Jak do tego podejść? Kwestia dobrania jakiegoś trójnika + rury + izolacji do rury, wywiercenia paru otworów, zaizolowania tego i tyle? Nie mam pojęcia jak się dobrać do nawiewu (Sprinter 2006 rok), ale to chyba nie powinno być zbyt skomplikowane?
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 358/496 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2022-11-05, 22:05
|
|
|
Ja mam fabrycznie w integrze wpiętą w układ chłodzenia auta dodatkową nagrzewnicę w części mieszkalnej (też Sprinter).
To nie jest skomplikowane, a działa doskonale, jest chyba lepszym rozwiązaniem, jak dodatkowa rura z wiatrem i co ważne - skuteczniejsza.
Już dawno było to stosowane np. w starych Żukach i Nysach TowOs ze ścianą grodziową |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
Zbigniew K
trochę już popisał

Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Maj 2020 Piwa: 17/1 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 2022-11-06, 20:01
|
|
|
Nie wspomnę że w Lublinach jest dalej to stosowane. Tył jest ogrzewany przez nagrzewnicę umieszczoną pod siedzeniem pasażera poprzez dziurę w ściance grodziowej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kaerha
początkujący forumowicz
Dołączył: 09 Kwi 2022 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Polska
|
Wysłany: 2022-11-06, 21:33
|
|
|
W takim razie - widząc, że istnieje potencjalnie lepsze rozwiązanie, pytanie: czy macie może doświadczenie z taką przeróbką? Zakładam, że kupuję gdzieś takową nagrzewnicę do Sprintera, rozumiem, że muszę dobrać się do rurek z nagrzewnicy znajdującej się pod maską, dołączyć je i poprowadzić do nagrzewnicy w kontenerze. Jakieś specyficzne miejsce montażu, specyficzny punkt, w którym drugą nagrzewnicę "wpiąć"? Może macie jakiś materiał na YT, może być po ang? (Szukałem, i niestety nic). Albo czy jest coś, o czym powinienem wiedzieć biorąc się za to samemu? Może jest tutaj ktoś, kto takową przeróbkę robił?
Pozdrawiam, Marcin. |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2022-11-06, 22:05
|
|
|
Wpiąć tak jak "gazownicy" wpinają parownik LPG |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 358/496 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2022-11-06, 22:34
|
|
|
kaerha, Przecież montaż tego jest bananalnie prosty
Jedyne o czym trzeba pamiętać, to by nie pozajączkować zasilania z powrotem płynu chłodzącego.
Jak napisał Sławek, gazole tak samo podłączają parowniki
Musisz sobie znaleźć dogodne miejsce na nagrzewnicę, np. TAKĄ dokupujesz zestaw montażowy którym wpinasz w obieg chłodzenia samochodu, przeciągasz węże (dedykowane) i po bólu
Możesz sobie wstawić w kabinie sterownik wentylatora, nawet z termometrem
PS
U mnie węże poprowadzone są z komory silnika do nagrzewnicy pod samochodem.
Pomógłbym Ci, ale nawet nie wiem skąd jesteś |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
|
 |
kaerha
początkujący forumowicz
Dołączył: 09 Kwi 2022 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Polska
|
Wysłany: 2022-11-07, 20:25
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi Domyślam się, że nie jest to zbyt skomplikowane, po prostu będę prawdopodobnie robił to w drodze, więc nie chciałbym nic spiepszyć bo będzie zonk Obecnie po ponad czteromiesięcznej budowie kampera już jestem w drodze |
|
|
|
 |
Meyer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020 Piwa: 11/7 Skąd: Mazovia
|
Wysłany: 2022-11-07, 20:55
|
|
|
Nie wiem dokładnie jak w Sprinterze ale jeśli mogę Ci na coś zwrócić uwagę to na zapowietrzenie nagrzewnicy. Po uzupełnieniu płynu chłodniczego w najwyższych punktach zbiera się powietrze które trzeba odprowadzić. Oczywiście dodatkowa nagrzewnica i przewody wymuszają dolewkę płynu chłodniczego. Niby rzecz banalna ale jedna z listy do odkreślenia V. |
|
|
|
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2022-11-09, 23:10
|
|
|
Meyer napisał/a: | Nie wiem dokładnie jak w Sprinterze ale jeśli mogę Ci na coś zwrócić uwagę to na zapowietrzenie nagrzewnicy. Po uzupełnieniu płynu chłodniczego w najwyższych punktach zbiera się powietrze które trzeba odprowadzić. Oczywiście dodatkowa nagrzewnica i przewody wymuszają dolewkę płynu chłodniczego. Niby rzecz banalna ale jedna z listy do odkreślenia V. |
Prawdopodobnie i tak nie wie o czym piszesz . To jeden z tych co potem zrobią wpis JAK SIE BUDUJE KAMPERA . |
|
|
|
 |
kaerha
początkujący forumowicz
Dołączył: 09 Kwi 2022 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Polska
|
Wysłany: 2022-11-27, 17:02
|
|
|
Meyer napisał/a: | Nie wiem dokładnie jak w Sprinterze ale jeśli mogę Ci na coś zwrócić uwagę to na zapowietrzenie nagrzewnicy. Po uzupełnieniu płynu chłodniczego w najwyższych punktach zbiera się powietrze które trzeba odprowadzić. Oczywiście dodatkowa nagrzewnica i przewody wymuszają dolewkę płynu chłodniczego. Niby rzecz banalna ale jedna z listy do odkreślenia V. |
Dziękuję bardzo |
|
|
|
 |
kaerha
początkujący forumowicz
Dołączył: 09 Kwi 2022 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Polska
|
Wysłany: 2022-11-27, 17:04
|
|
|
andi at napisał/a: | Meyer napisał/a: | Nie wiem dokładnie jak w Sprinterze ale jeśli mogę Ci na coś zwrócić uwagę to na zapowietrzenie nagrzewnicy. Po uzupełnieniu płynu chłodniczego w najwyższych punktach zbiera się powietrze które trzeba odprowadzić. Oczywiście dodatkowa nagrzewnica i przewody wymuszają dolewkę płynu chłodniczego. Niby rzecz banalna ale jedna z listy do odkreślenia V. |
Prawdopodobnie i tak nie wie o czym piszesz . To jeden z tych co potem zrobią wpis JAK SIE BUDUJE KAMPERA . |
Nie trafiłeś x2
Nie szkoda Ci czasu na docinki? |
|
|
|
 |
|