Pokrywa zaworów |
Autor |
Wiadomość |
Wolny
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat DUCATO 1,9 TD Rok 1999
Nazwa załogi: Sami swoi
Dołączył: 13 Sie 2018 Piwa: 1/1 Skąd: Ustka 76-270
|
Wysłany: 2019-08-10, 20:36 Pokrywa zaworów
|
|
|
Poszukuję pokrywę zaworów silnika1.9 TD KOD- DHX/XUD9TF/ L / Kamper Fiat Dukato rok 1999.Może być nowa lub używana. ZFA23000005609917
015.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 11 raz(y) 83,88 KB |
017.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 5 raz(y) 113,31 KB |
016.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 6 raz(y) 82,18 KB |
|
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 274/1281 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-08-10, 21:25
|
|
|
Kompletny zestaw uszczelek silnika RELING EL581128
Kompletny zestaw uszczelek silnika
CITROEN BERLINGO,
BX,
C15,
C25,
EVASION,
JUMPER,
JUMPY,
VISA,
XANTIA,
XSARA,
ZX;
FIAT DUCATO,
SCUDO,
ULYSSE;
FSO POLONEZ II,
POLONEZ III 1.7D/1.8D/1.9D 07.82-12.06
Dodatkowe informacje katalogowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 z uszczelnieniem kolektora wydechowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2
Uszczelka głowicy: Nie
Uszczelniacze trzonków zaworów: Tak
Pierścienie uszczelniające wału korbowego: Tak
Inter Cars cena: 376.49 PLN
Dane podstawowe
Marka: FIAT
Model: DUCATO platforma / podwozie (230_) 1.9 D
Produkowany od: 1998.04->2002.04
Moc [kW]: 50
Moc [KM]: 68
Pojemność w ccm (dane techniczne): 1905
Pojemność w litrach: 1.90
Liczba cylindrów: 4
Nadwozie
Rodzaj nadwozia: Skrzynia
Hamulce
ABS/ASR: -/-
System hamulcowy: Hydrauliczny
Silnik
Rodzaj silnika: Olej napędowy
Paliwo: Olej napędowy
Napęd
Rodzaj napędu: Napęd przednich kół
Kody silnika: DJY
KBA: 15522
RELING EL581128.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 10 raz(y) 103,09 KB |
|
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
Wolny
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat DUCATO 1,9 TD Rok 1999
Nazwa załogi: Sami swoi
Dołączył: 13 Sie 2018 Piwa: 1/1 Skąd: Ustka 76-270
|
Wysłany: 2019-08-10, 22:32 Pokrywa zaworów
|
|
|
Mój silnik jest zastosowany ponoć w JUMPER i CYTROEN chyba uszczelki pod pokrywę będą te same? Jest tylko jedno ale czy te twoje to orginał nie Czaina bo ja w miesiącu wymieniłem 5 szt. i właśnie szukam już pokrywy bo jeszcze to mi zalecają wymienić mimo że nie widać jej deformacji. |
|
|
|
 |
Wolny
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat DUCATO 1,9 TD Rok 1999
Nazwa załogi: Sami swoi
Dołączył: 13 Sie 2018 Piwa: 1/1 Skąd: Ustka 76-270
|
Wysłany: 2019-08-10, 22:38 pokrywa zaworów
|
|
|
Mam ko kolegów pytanie czy ktoś w ostatnich latach wymieniał uszczelkę pod pokrywą w tym silniku i jest OK? |
|
|
|
 |
Wolny
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat DUCATO 1,9 TD Rok 1999
Nazwa załogi: Sami swoi
Dołączył: 13 Sie 2018 Piwa: 1/1 Skąd: Ustka 76-270
|
Wysłany: 2019-08-10, 23:03 Pokrywa zaworów
|
|
|
Załanczam zdjęcie uszkadzanej uszczelki wyjaśniając ze uszkodzenie następuje jedynie po długiej stronie uszczelki.
wiosna 19 014.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 15 raz(y) 55,29 KB |
|
|
|
|
 |
ComiX
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato II 1.9 66 kW Knaus
Nazwa załogi: FREAK
Dołączył: 06 Cze 2022 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2022-06-06, 12:29
|
|
|
Właśnie znalazłem powyższy post. Mam identyczny problem w Ducato - ten sam rocznik i silnik. Jestem niezwykle ciekawy jak udało się usunąć tę usterkę i co było jej powodem. |
|
|
|
 |
Bim
Kombatant Jacek

Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 134/101 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2022-06-06, 13:36
|
|
|
ComiX napisał/a: | Właśnie znalazłem powyższy post. Mam identyczny problem w Ducato - ten sam rocznik i silnik. Jestem niezwykle ciekawy jak udało się usunąć tę usterkę i co było jej powodem. |
Kolega był ostatni raz na forum 30.08.2021 |
|
|
|
 |
ComiX
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato II 1.9 66 kW Knaus
Nazwa załogi: FREAK
Dołączył: 06 Cze 2022 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2022-06-06, 16:13
|
|
|
Dzięki za info. Może trafi się jakiś użytkownik Ducato, który skutecznie uporał się z tym problemem.
Nawet w serwisie Fiata nie posiadają oryginalnej uszczelki pokrywy zaworów oraz nie posiadają danych na temat zalecanego momentu dokręcania śrub pokrywy zaworów... |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2022-06-06, 21:30
|
|
|
ComiX napisał/a: | ...
Nawet w serwisie Fiata nie posiadają oryginalnej uszczelki pokrywy zaworów oraz nie posiadają danych na temat zalecanego momentu dokręcania śrub pokrywy zaworów... |
Serio???
To zadzwoń do serwisu w celu wykonania określonego zlecenia i zapowiedz, że ma być fabrycznie z gwarancją na tą usługę
Czego tu nie rozumiesz? |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
sqbik
początkujący forumowicz
Dołączył: 16 Lip 2017 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2022-06-19, 13:04
|
|
|
Takie uszkodzenie to raczej wina zbyt mocnego dokręcenia pokrywy, z własnych obserwacji zauważyłem że problem jest w kilku modelach fiata z lat 90 z pokrywą aluminiową, wymiana uszczelki na oryginał pomaga ale na niedługo, widocznie "pocenie" pokrywy w tym modelu tak ma być |
|
|
|
 |
Wolny
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat DUCATO 1,9 TD Rok 1999
Nazwa załogi: Sami swoi
Dołączył: 13 Sie 2018 Piwa: 1/1 Skąd: Ustka 76-270
|
Wysłany: 2022-06-20, 23:43 Uszczelka pokrywy, aworow
|
|
|
Ja dostalem uszczelkę Japońską i od tego czasu mam spokój. |
|
|
|
 |
ComiX
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato II 1.9 66 kW Knaus
Nazwa załogi: FREAK
Dołączył: 06 Cze 2022 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2022-07-03, 22:13
|
|
|
Udało mi się uszczelnić pokrywę za trzecim razem.
Zastosowałem uszczelkę firmy Elring nr: 581.305
Dodatkowo dałem sylikon w czterech miejscach gdzie rozpoczynają się "półkola" na wałek rozrządu.
Każdą z trzech śrub dokręciłem momentem: 10kN.
Mimo, że pokrywa zaworów ma "ograniczniki", które powinny uchronić uszczelkę przed zbyt mocnym dokręceniem, to gdy dokręcimy ją zbyt mocno ulega uszkodzeniu i cieknie.
Jeśli ktoś nie dysponuje kluczem dynamometrycznym, wystarczy dokręcić wkrętakiem z końcówką 10 mm jedną ręką z całej siły. Daje to podobny-zbliżony do 10kN moment.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
BikerB
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021 Piwa: 6/1 Skąd: UK
|
Wysłany: 2022-07-04, 02:04
|
|
|
No jedna reka 10kN...... |
|
|
|
 |
ComiX
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato II 1.9 66 kW Knaus
Nazwa załogi: FREAK
Dołączył: 06 Cze 2022 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2022-07-04, 09:28
|
|
|
Zapewne masz lepszy pomysł niż "wkrętak"jeśli musiałbyś dokonać tej wymiany w trasie.
Szydera to podstawa. Szacun |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2022-07-04, 23:07
|
|
|
Comix, wprowadzasz w system błędy.
Wiem że uciekałeś z fizyki i stąd brak precyzji która ma ogromne, największe znaczenie.
Upominam Cię, że to Ty wzruszyłeś temat w dziale "Pomocy..." której oczekujesz.
.
Wracając do objawów, sądzę że nastąpiła jakaś deformacja głowicy lub pokrywy, której dedykowane uszczelki nie zapewniają szczelności a jedynie inne nieco grubsze uszczelki mogą tą rolę spełnić. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
|
 |
|