 |
|
Przesunięty przez: Banan 2023-08-28, 17:47 |
problem z bezpiecznikiem energobloku |
Autor |
Wiadomość |
pomerania
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Dethlefs na Citroenie Jumper
Dołączył: 27 Sie 2023 Skąd: Kołobrzeg/Hamburg
|
Wysłany: 2023-08-27, 17:35 problem z bezpiecznikiem energobloku
|
|
|
Witam
Mam problem, po zmianie akumulatorów pokładowych na LiFePo4, przy wyłączaniu 12 V na panelu pokładowym wyrzuca bezpiecznik w energobloku ebl 102.
Miałem zwarcie, prawdopodobnie /majster/ pomylił bieguny przy podłączaniu akku, nowe akumulatory miały odwrotnie tak podejrzewam ale nie chce zeznawać, ale fakty-----spaliło bezpiecznik 2 A przy akumulatorach pokładowych i bezpiecznik 20 A na energobloku /dodatkowa ładowarka /Spaliło też bezpiecznik 10A radia /przed energoblokim są trzy bezpieczniki jeden 2 A też spaliło. Wymieniłem bezpieczniki, pozostałe w całym aucie są sprawne
Padł energoblok, czy mniejszy problem czy mam mniejszy problem????? |
|
|
|
 |
rakro1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 16 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Piwa: 264/188 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2023-08-27, 22:06
|
|
|
Niedaano wymieniałem taki energoblok i dlatego piszę.
Nie bardzo rozumiem pytanie. Jeśli podejrzewasz przyczynę spalenia bezpieczników to usuń przyczynę, wymień bezpieczniki i startuj. Bezpieczniki nie są drogie i palenie kolejnych pomoże Ci, jeśli nie dasz rady inaczej znaleźć przyczynę.
Może poproś jakiegokolwiek elektryka samochodowego?
Powodzenia. |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 64/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2023-08-27, 22:51
|
|
|
Dziwna historia majster pomylił bieguny !!!! Proponuje poszukać elektryka który uporządkuje bałagan. Nie wiemy ci było robione? Co zmieniane? Jakie obejścia itd. Jeżeli bezpieczniki się palą, masz gdzieś zwarcie. Aby ustalić gdzie trzeba od początku obwód po obwodzie sprawdzać. |
|
|
|
 |
pomerania
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Dethlefs na Citroenie Jumper
Dołączył: 27 Sie 2023 Skąd: Kołobrzeg/Hamburg
|
Wysłany: 2023-08-27, 23:38
|
|
|
To postaram się jaśniej.
Poprosiłem miłego starszego Pana który pracował przy elektryce aut w mojej firmie o wymianę akku z AGM na LIFEPO4, robił parę razy przy innych samochodach. Jest już na emeryturze, po robocie powiedział że coś poszło nie tak i chyba dał d...z biegunami.
Sprawdzam
Bezpiecznik przy akku pokładowych 40A-sprawny, 10A-sprawny 2A spalony
Energoblok przed nim trzy bezpieczniki 1 -5 A sprawny, 2 -5A sprawny, 3 -2A spalony
Energoblok bezpiecznik w gnieździe z opisem dodatkowe urządzenie ładujące 20A spalony, pozostałe sprawne.
Bezpieczniki auta komora silnika sprawne, słupek pasażera sprawny, deska rozdzielcza sprawne, bezpieczniki akumulatora rozruchowego sprawne.
Bezpiecznik radia 10 A spalony.
Wymieniłem wszystkie na nowe.
Na panelu pokładowym włączam 12 V - działa cała elektryka w kamperze
Wyłączam przycisk 12 V na paneli wyskakuje bezpiecznik wewnątrz elektrobloku, nie działa elektryka w części mieszkalnej kampera.
Załączam bezpiecznik w elektrobloku, działa cała elektryka w kamperze, włączam przycisk 12 V na panelu, działa cała elektryka w kamperze.
Wyłączam przycisk 12 V na panelu wyskakuje bezpiecznik wewnątrz elektrobloku.
Włączam ponownie bezpiecznik wewnątrz elektrobloku, uruchamiam silnik sprawdzam ładowanie, ładuje akku samochodu, ładuje akku pokładowe,
Wyłączam silnik, podłączam 230V, działa cała elektryka, ładuje akku pokładowe i akku auta.
Odłączam 230 V, włączam 12 V na panelu działa elektryka, wyłączam 12 V na panelu, wyskakuje bezpiecznik wewnątrz elektrobloku.
Elektroblok EBL 102 Schaudt
Ot i cała historia
W czwartek jedę na 3 tygodnie na urlop, macie jakieś pomysły, nie ukrywam że po 3 dniach roboty styki mnie też się już przepalają i być może zidiociałem i nie mam pomysłów. |
|
|
|
 |
pomerania
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Dethlefs na Citroenie Jumper
Dołączył: 27 Sie 2023 Skąd: Kołobrzeg/Hamburg
|
Wysłany: 2023-08-27, 23:54
|
|
|
Przed chwilą jeszcze raz rozmawiałem z facetem, ustawił akumulatory tak jak stały poprzednie, niestety nie sprawdził że AGM miały + tam gdzie LIFEPO4 miały -
Czyli spiął odwrotnie, nie wiem dlaczego i jak, wiek?, pośpiech, alkohol dużo gadać fakt jest faktem.
Elektryka kampera dostała z akku pokładowych 2 x 125 Ah odwrotne podłączenie biegunów i to jest fakt, cokolwiek myślę teraz o wyręczeniu się w prostej robocie. |
|
|
|
 |
pomerania
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Dethlefs na Citroenie Jumper
Dołączył: 27 Sie 2023 Skąd: Kołobrzeg/Hamburg
|
Wysłany: 2023-08-27, 23:59
|
|
|
Mógł paść przekaźnik-separator akumulatorów pokładowego i rozruchowego wewnątrz elektrobloku? |
|
|
|
 |
pomerania
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Dethlefs na Citroenie Jumper
Dołączył: 27 Sie 2023 Skąd: Kołobrzeg/Hamburg
|
Wysłany: 2023-08-28, 00:27
|
|
|
Jeszcze jedne dane, chyba istotne
Na obudowie energobloku jest dźwigienka włącz/wyłącz akumulatory, jak wyłączę akumulatory z automatu także wyskakuje bezpiecznik wewnątrz energobloku |
|
|
|
 |
pomerania
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Dethlefs na Citroenie Jumper
Dołączył: 27 Sie 2023 Skąd: Kołobrzeg/Hamburg
|
Wysłany: 2023-08-28, 10:09
|
|
|
I jeszcze jedno pytanie, w czwartek mam wyjazd, czy jest sens odłączyć od energobloku akumulator rozruchowy, zostawić wpięty pokładowy. I tak wszedzie będę miał 230 V a wyeliminuję możliwość rozładowania Akkurozruchowego
[ Komentarz dodany przez: Banan: 2023-08-28, 17:53 ]
Kolego, bardzo proszę o zapoznanie się z Regulaminem, opisami działów i trzymanie się tego.
Ludzie tu życzliwi i pomocni, ale nie wprowadzaj bałaganu w tematach, Twój musiałem przenieść z działu S.O.S.
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|