 |
|
Brak napięcia w instalacji pompki wody |
Autor |
Wiadomość |
Lolo
początkujący forumowicz
Dołączył: 20 Lis 2022 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2023-11-20, 16:39 Brak napięcia w instalacji pompki wody
|
|
|
Cześć,
W czasie użytkowania padła mi pomka wody zanurzeniowa w moim Ducato Detfless z 1992r. Wymieniłem ją na drugą i też nie ruszyła sprawdziłem że nie dociera tam napięcie. Gdzie szukać przyczyny, czy znajdę jakiś bezpiecznik?
Z góry dziękuję za pomocne komentarze. |
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 85/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2023-11-20, 18:02
|
|
|
Kolego Lolo! Tutaj to nie da się tak w stylu "ja rzucam myśl a wy jego łapcie". Skąd ktoś ma wiedzieć jak wygląda Twoja instalacja? Weź po prostu pojedź po kabelkach od początku do końca. A nuż gdzieś jest dziura? A bezpieczników to chyba sam możesz poszukać - jak się postarasz. Albo zrób jakieś fotki, pokaż, się pomyśli |
|
|
|
 |
rakro1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 16 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Piwa: 244/177 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2023-11-20, 18:25
|
|
|
Częstą przyczyną jest padnięty mikrostycznik w kranie. Otwarcie kranu zamyka obwód uruchamiając pompkę. Przy takiej awarii w trasie trzeba doprowadzić zasilanie z przełącznikiem i po otwarciu kranu włączyć pompkę. A w domu kupić nowy kran i wymienić.
Stawiałbym na to. Powodzenia. |
|
|
|
 |
Lolo
początkujący forumowicz
Dołączył: 20 Lis 2022 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2023-11-20, 18:49
|
|
|
rakro1 napisał/a: | Częstą przyczyną jest padnięty mikrostycznik w kranie. Otwarcie kranu zamyka obwód uruchamiając pompkę. Przy takiej awarii w trasie trzeba doprowadzić zasilanie z przełącznikiem i po otwarciu kranu włączyć pompkę. A w domu kupić nowy kran i wymienić.
Stawiałbym na to. Powodzenia. |
Dzięki, też o tym myślałem ale woda nie działa w obu bateriach z czego jedna jest nowa, więc obstawiałem że gdzieś może jest bezpiecznik który wywaliło. Kabel zasilnia wchodzi w zabudowę i ciężko dojść którędy i gdzie jest poprowadzony. |
|
|
|
 |
rakro1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 16 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Piwa: 244/177 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2023-11-20, 19:01
|
|
|
Tam nie ma bezpieczników. Musisz rozebrać lub poprowadzić nowe przewody. Do diagnostyki wykorzystaj to co masz dostępne. Te elementy, do których się dokopiesz. Jakieś połączenia, złączki i tam podepnij zasilanie pompki. To pomoże określić miejsce braku ciągłości przewodów.
Awaria, brak przepływu prądu musi być już po połączeniu przewodów z obu kranów. Możesz ten przewód zdublować, gdybyś nie mógł rozebrać zabudowy. Przepchać, przeciągnąć przewód da się przecież chyba. Ale dobrze byłoby prześledzić przebieg instalacji.
Tylko tak nabywasz wiedzy o aucie |
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 85/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2023-11-20, 19:02
|
|
|
Bezpiecznik to jedna z przyczyn, a należałoby od tego zacząć. Ale tak na odległość to przecież nikt Ci nie powie, gdzie są u Ciebie bezpieczniki. Trzeba po prostu poszukać. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|