Jakie opłaty dla kampera powyżej 3,5t. |
Autor |
Wiadomość |
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2024-01-04, 22:08
|
|
|
Czy ktoś wie jak to w Niemczech jest od Nowego Roku w kamerami powyżej 3.5t?
Podobno zmienili przepisy pojazdy powyżej 3,5t podlegają opłatom a nie jak wcześniej powyżej 7,5t. |
|
|
|
|
Spax
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2016 Piwa: 193/346 Skąd: Kolumna
|
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2024-01-05, 12:02
|
|
|
Wynika z tego, że "fabryczny" kamper dmc>3,5T nie będzie obciążony opłatami. Dotyczy to tylko autobusów, ciężarówek przerabianych na kampery. I wtedy aby uniknąć opłaty trzeba posiadać dokumenty o tym że dany pojazd to Wohnmobil. Inaczej się płaci.
Czyli światełko w tunelu....jak będzie to olewam polskie S3 i ciągnę przez Niemce na południe...nadrobię km, ale za to może też ominę Czechy, i pozostaje Austria. |
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2024-03-05, 20:53
|
|
|
Jakie macie doświadczenia z apką viatoll? Mam kampera 4t zarejestrowanego za granicą i miałem problem z rejestracją go w systemie. Muszę miec polski adres. Na szczęście (w nieszczęściu) mam polski adres i udało się. Ale znowu sama apka działa kiepsko. Pomimo włączonych wszystkich wymaganych uprawnień i dostępów, nie naliczała prawidłowo, gubiła zasięg. Nie to, żebym narzekał
Zastanowiło mnie jedno - jak obcokrajowiec ma zarejestrować swój pojazd w systemie bez profilu zaufanego i polskiego adresu? |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
|
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2024-03-05, 22:02
|
|
|
Aplikacja u mnie działa, ale nie jeżdżę po całej Polsce tylko w dół S3 i autostradą A2.
jakoś tak:
Rejestracja w stacjonarnej sieci Miejsc Obsługi Klienta (MOK) lub za pośrednictwem wybranego dostawcy kart flotowych
Mi przysłali powiadomienie za odcinek 4km - bramki Jordanowo - zjazd Świebodzin
dosłownie jedna bramka.
Było to w nocy, gdy wracałem z DE na numerach CUX...po zakupie auta bez Etolla. Bo przez apkę w tel nie ma szans aby dodać pojazd.
Gdy dodałem do systemu kampera na następny dzień po powrocie aby pojechać do rodziców, po kilku dniach przyszło pismo że pojazd o numerze CUX...został zarejestrowany na odcinku (z tamten dzień powrotu) i opłata została pobrana
Gdybym go nie zgłosił na tych niemieckich numerach do systemu mogli by sobie szukać....
Jednym słowem złodziejstwo...w Niemczech kampery ciężkie jeżdżą bez opłat a tu ludzi okradają.
Wracając do tematu co kupić na:
Czechy
Austrię
jest jedno urządzenie emyto czy osobne na każdy kraj - osoba fizyczna. |
Ostatnio zmieniony przez majsterus 2024-03-06, 20:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jacek2214
doświadczony pisarz
Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2021 Piwa: 2/2 Skąd: czluchow
|
Wysłany: 2024-03-06, 11:59
|
|
|
Polska |
_________________ Anita i Jacek |
|
|
|
|
zzz1001
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Carado A464 / Ducato 250 2,3 DMC 3850kg
Dołączył: 28 Sty 2024 Piwa: 1/1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2024-03-06, 13:18
|
|
|
Mavv napisał/a: | Ale znowu sama apka działa kiepsko. |
U mnie działa raczej ok. Przez rok raz się wysypała, na +/- 20 kursów. Jak ściągałem auto z DE, to też rejestracja poszła bez problemu (adres PL), aczkolwiek nie mogłem wpisać poprawnie numeru rejestracyjnego, bo apka nie obsługuje niemieckiego "ö" |
|
|
|
|
zzz1001
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Carado A464 / Ducato 250 2,3 DMC 3850kg
Dołączył: 28 Sty 2024 Piwa: 1/1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2024-03-06, 13:21
|
|
|
majsterus napisał/a: |
Wracając do tematu co kupić na:
Czechy
Austrię
jest jedno urządzenie emyto czy osobne na każdy kraj - osoba fizyczna. |
Czechy chyba nie współpracują z żadnym "międzynarodowym" urządzeniem, więc trzeba kupić u nich. Na Austrię już można kupić "międzynarodowe", ale stawki za kilometr są zabójcze. Sprawdziłem trasę Czech-Włochy (od Mikulova w stronę Wenecji), wychodzi 120 EUR. |
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2024-03-06, 20:58
|
|
|
to drogi ten "święty spokój" :D |
|
|
|
|
zzz1001
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Carado A464 / Ducato 250 2,3 DMC 3850kg
Dołączył: 28 Sty 2024 Piwa: 1/1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2024-03-07, 06:16
|
|
|
Mandaty w Austrii za przeładowanie pow. 3,5t wcale nie są tańsze. Niemniej do tej pory Austria nie była moim celem podróży, więc omijam przez Słowację/Węgry (do Chorwacji) albo Niemcy/Szwajcarię (do Włoch). |
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2024-03-10, 20:40
|
|
|
Sprawdziłem od granicy z Czechami do granicy ze Słowenią chyba 85Eur przy Euro 1.
Ale czy ktoś jest zorientowany czy dodatkowej opłacie podlega przyczepka lekka 750kg za kamperem ciężkim. Czy liczą wtedy 3 osie, czy nie?
Bo gdyby była powyżej 750kg to logiczne że 3 osie wtedy liczą.
Go-box trzeba zakupić w punkcie w Austrii - dobrze wyczytałem? i wtedy tam następuje rejestracja w systemie.
Natomiast OBU mogą przysłać pod adres?
Kto może się wypowiedzieć w tych dwóch systemach?? |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
yamah
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 258/106 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2024-03-10, 22:10
|
|
|
majsterus napisał/a: |
Go-box trzeba zakupić w punkcie w Austrii - dobrze wyczytałem? i wtedy tam następuje rejestracja w systemie.
Natomiast OBU mogą przysłać pod adres?
Kto może się wypowiedzieć w tych dwóch systemach?? |
W każdym systemie możesz zarejestrować się wcześniej online a boxa odebrać na granicy..mój np. w Czechach leży już 2 lata nie używany a wczoraj zarejestrowałem się na Słowenię z odbiorem w tym tygodniu..oczywiście trzeba zasilić konto na przewidywalną trasę ..Austrię olewam |
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 193/420 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-03-11, 01:19
|
|
|
Powiem Wam to takie proste z tymi Waszymi booxsami ideał przemieszczania się, nie wiem czy dobrze ale już marzę o tym zmieniono automatycznie na - bardzo interesujący te 1000 ruchów wykonać, kwintesencja podróży, no aż się chce
|
_________________ komplet |
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2024-03-11, 13:04
|
|
|
....ale to nie jest nasz wymysł, tylko baranów brukselskich i ich "ambitnych celach redukcji CO2"
Szwaby potrafiły zwolnić kampery z opłat.
Tylko tępe łby unijne są napierane albo też i biorą od koncernów od baterii, wiatraków i stąd takie parcie aby wytępić motoryzację na kontynencie. Jakby transport miał jakiekolwiek znaczenie w emisji CO22 - a jest to chyba 4% w skali świata....
A ja dalej nie wiem czy przyczepkę lekką policzą mi jako trzecią oś.
Na pociesznie Słowenia 3 osie- emisja Euro 0/1 Šentilj - mejni prehod - Gruškovje - mejni prehod 60.7km - czyli standardowy odcinek = 15,25 EUR (w jedną stronę)
taniej niż winieta do 3,5t, która na busa, kampera kosztuje 32 EUR w jedną stronę
ile kosztuje urządzonko DarsGo na Słowenię? |
|
|
|
|
|
drwoy
zaawansowany Woytek
Twój sprzęt: Hymer T 572c
Nazwa załogi: Kamperik
Dołączył: 15 Gru 2015 Piwa: 6/40 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2024-03-11, 17:19
|
|
|
majsterus napisał/a: | ....ale to nie jest nasz wymysł, tylko baranów brukselskich i ich "ambitnych celach redukcji CO2"
Szwaby potrafiły zwolnić kampery z opłat.
Tylko tępe łby unijne są napierane albo też i biorą od koncernów od baterii, wiatraków i stąd takie parcie aby wytępić motoryzację na kontynencie. Jakby transport miał jakiekolwiek znaczenie w emisji CO22 - a jest to chyba 4% w skali świata....
A ja dalej nie wiem czy przyczepkę lekką policzą mi jako trzecią oś.
Na pociesznie Słowenia 3 osie- emisja Euro 0/1 Šentilj - mejni prehod - Gruškovje - mejni prehod 60.7km - czyli standardowy odcinek = 15,25 EUR (w jedną stronę)
taniej niż winieta do 3,5t, która na busa, kampera kosztuje 32 EUR w jedną stronę
ile kosztuje urządzonko DarsGo na Słowenię? |
barany, szwaby, tępe łby - tych zwrotów chyba nie powinno tu być? |
_________________ Pozdrawiam Woytek
------------------------------------------------
Wyższe wykształcenie może mieć każdy, podstawowe niekoniecznie. |
|
|
|
|
|