 |
|
Zawias w Ducato |
Autor |
Wiadomość |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 500/29 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2024-07-13, 17:02 Zawias w Ducato
|
|
|
Szukam jakiegoś sensownego rozwiązania , które poprawiło by kulturę pracy zawieszenia w Ducato.
Przy okazji przerabiania mojego starego kamperka do wersji na prund , chciałem zrobić porządny remont, a przy okazji jakiś mod zawieszenia , aby dało sobie radę z mocniejszym i sprawniejszym napędem.
Na spalinie autko zrobiło 90tys km i amorki są z pewnością do wymiany , ale założenie nowych zgodnie z VIN, nawet dobrej marki, nie poprawi fatalnego działania całego zwieszenia.
Przy okazji wymiany amorków wymienię oczywiście wszystkie gumy, tuleje, końcówki drążka, łączniki stabilizatora , łożyska kolumny i co tam jeszcze trzeba , ale to też nie rozwiąże problemu, bo w ten sposób mogę co najwyżej doprowadzić całość do stanu fabrycznego, który też pozostawia wiele do życzenia (mój nowy kamper też na podwoziu Ducato jeździ tylko trochę lepiej od starego i to tylko dlatego, że ma mały przebieg)
Dostawczak Opel Movano, który ma na liczniku już ponad 200tys.km jest nieporównywalnie bardziej komfortowy i stabilny i zastanawiam się z jakiego powodu ?
Konstrukcja zarówno przedniego jak i tylnego zawieszenia jest w podwoziach Opel/Renault praktycznie identyczna jak w Ducato. Z przodu McPherson, wahacz i stabilizotor z łacznikami , a z tyłu sztywna belka podparta na resorach piórowych , amorki i stabilizator z łącznikami.
Wiadomo, że nie są to idealne kopie i oba zawieszenia różnią się pewnie trochę wymiarami, osiami obrotu, zakresami ruchu itp., ale nie to jest chyba powodem że jedno działa super a drugie nie. Jedyna różnica w konstrukcji jaką zauważam, to sposób zamocowania tylnych amortyzatorów (w Ducato za belką pochylone do tyłu w Oplu przed belką pochylone do przodu) , ale to też raczej mało znacząca różnica.
Elementami , które w/g mnie najbardziej wpływają na charakterystykę działania zawieszenia są elementy resorujące (sprężyny, pióra) , oraz amortyzatory , więc nasuwa się pytanie czym różnią się te zamontowane w Ducato od tych z Opla ?
Jeśli np. amortyzatory różnią się jakoś znacznie charakterystyką działania , twardością, tłumieniem, to pytanie czy do Ducato można gdzieś dostać takie, które będą takie jak te z Opla ?
Do samochodów terenowych jest spory wybór amortyzatorów o zmiennych parametrach, które można sobie ustawiać w/g własnego uznania i takie z pewnością by się w kamperze sprawdziły, ale dedykowanych do Ducato nie znalazłem .
Pytania szczególnie do Tych, którzy mają jakieś praktycznie doświadczenie z zawieszeniami lub Tych, którzy robili już jakieś mody w swoich kamperkach i mogli by polecić jakieś konkretne rozwiązania.
Zalezy mi na charakterystyce możliwie najbardziej komfortowej, nie sportowej , czyli maksymalne możliwe tłumienie i wybieranie nierówności i nie przenoszenie drgań na zabudowę. |
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 275/77 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2024-07-14, 08:25
|
|
|
Przerób na zawieszenie pneumatyczne ze sterowaniem elektronicznym. Będzie można ustawiać na tryb sportowy i komfortowy. Nic jak dotąd nie jest lepsze. Dukato ma w oryginale takie zawieszenie. |
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 500/29 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2024-07-14, 15:48
|
|
|
Andrzej 73 napisał/a: | Dukato ma w oryginale takie zawieszenie. |
Sama pneumatyka bez resorów ..... i na przód i tył ? |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|