Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej ?
Autor Wiadomość
Mirekaszub 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Sprzedany ale kiedyś kupie następny !
Dołączył: 06 Cze 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Gdańsk - Oliwa
Wysłany: 2009-04-05, 18:12   Jaki olej ?

Nie wiem jaki mam olej wlany czy syntetyk czy mineralny. Co powinienem użyć na dolewkę ?
Jakiej marki ?

Słyszałem tez że silniki mocno wyeksploatowane wymagają olejów gęstszych, dlatego w starszych pojazdach lub tych o dużym przebiegu nie należy zmienić oleju na produkt wyższej klasy i lepszej jakości, który wymywając stare osady może doprowadzić do rozszczelnienia układu, spadku ciśnienia i wycieku na zewnątrz. Z tego powodu nie zaleca się stosowania olejów syntetycznych i półsyntetycznych.
Podobne zalecenia stosuje się do starszych silników wysokoprężnych, którym zazwyczaj wystarcza olej typu 15W/40. Nie zaleca się również wymiany oleju klasy średniej np. SF, na olej wysokiej jakości, np. SJ, gdyż może się to przyczynić do utraty szczelności silnika.

Koledzy Fordowcy so sądzicie o powyższym ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AUTOJUR 
Kombatant


Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Piwa: 9/1
Skąd: Poznań okolica
Wysłany: 2009-04-05, 18:30   

Tylko wymienić wszystko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 278/1309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-05, 18:37   

Zapewne powinienes zastosowac wylacznie olej zalecany przez firme ford zaden . Jezeli masz w poblizu autoryzowany serwis to tam sie udaj i zanabadz droga kupna . Ja osobiscie w swoim warsztacie do samochodow ford stosuje wylacznie olej dedykowany do silnikow forda.Kazdy inny moze zle wplynac na prace silnika i wlasnie rozszczelnic go.
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaroW 
stary wyga
JaroW


Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Piwa: 22/17
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2009-04-05, 21:09   



FORD SUPER MULTIGRADE 15W/40

ORYGINALNY OLEJ FORDOWSKI

FORD SUPER MULTIGRADE 15W/40 jest olejem silnikowym opracowanym zarówno dla silników wysokoprężnych (Diesel) i benzynowych.

* zapobiega zużyciu silnika i powstawaniu czarnego szlamu

* zwiększa moc silnika

* zmniejsza tarcie

* przedłuża trwałość silnika

Wymagania dotyczące klasy jakościowej i lepkościowej oleju silnikowego należy sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu.

Klasa lepkości : SAE 15W/40
POLECAM.. :spoko
_________________
Nowy CamperoManiak -> to ja.

Nie piszę poprawnie po polsku
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
zbychu91 
zaawansowany
w imię złotego,euro i dolara


Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2008
Piwa: 5/29
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2009-04-06, 13:45   

Ważne aby silnika który pracował na oleju mineralnym nie zalać olejem syntetycznym!,nie zawsze ale bardzo czesto kończy sie to rozszczelnieniem (nie tylko wyciekami ale także utratą ciśnienia sprężania).Także nie wiemy na czym silnik pracował zalewamy tylko olej mineralny!(zresztą nasze stare silniki nie lubią syntetyków).Nie jestem natomiast zwolennikiem olejów ,czy innych płynów eksploatacyjnych dedykowanych dla konkretnej marki , tutaj cena może być dużo wyższa a nie idzie w parze z jakością!
Od wielu lat używam praktycznie jednej marki,diesle zalewam Elf perfo 15 W 40,do doładowanych i wolnossących,natomiast benzyniaki z gazem Elf start 15 W 40,pilnuje tylko przebiegów miedzy wymianami.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mirekaszub 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Sprzedany ale kiedyś kupie następny !
Dołączył: 06 Cze 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Gdańsk - Oliwa
Wysłany: 2009-04-06, 19:16   

Dziękuję.
Niestety Hans nie zostawił mi książki serwisowej także nie wiem co ile powinienem wymieniać olej i filtry w Transicie. Może ktos może podpowiedzieć ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 278/1309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-06, 20:32   

Mirekaszub napisał/a:
Niestety Hans nie zostawił mi książki serwisowej także nie wiem co ile powinienem wymieniać olej i filtry w Transicie. Może ktos może podpowiedzieć ?


Jezeli chodzi o samochody z silnikami diesel to tak musisz przyjac okolo 7-8 tys.km .A najrozsadniej bedzie udac sie do najbliszego serwisu forda i tam dowiedziec sie dokladnie co i jak i kiedy bo to rowniez jest podyktowane w jakich warunkach jest eksoloatowany samochod. :spoko
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dziabong 
weteran


Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Piwa: 16/90
Skąd: Dziabongowo
Wysłany: 2009-04-06, 20:34   

Jak miałem takiego Forda jak Twój to zdałem się na serwis poproś Pagasa aby przeczytał z rachunku co się robi na przeglądzie, filtry jak najbardziej bo to nie zaszkodzi, a właściwie jest obowiązkowe jedynie filtr powietrza można ocenić ale tylko pobierznie ( z kolei to niewielki koszt ).W tym wieku to tylko olej mineralny!!! Marka oleju ma mniejsze znaczenie kieruj się klasą lepkości jak w postach wyżej.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-04-06, 20:46   

Ja zalałem swój stary silnik półsyntetykiem i po 4000 km nic, dosłownie nic się nie dzieje,ani razu nie dolewałem.Właśnie mija rok,czas na wymianę też półsyntetyk co MU będę żałował.Kierowca J5 2,5 TD. :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/84
Skąd: Krakow
Wysłany: 2009-04-06, 22:54   

Ha ,ha, mój poprzednik do Ducato z 90 roku lał cały czas syntetyk mimo,że fabryka każe mineralny.Silnik chodzi jak zegarek,nic nie bierze oleju,w 15 minut dochodzi do 118 :haha: :haha: zabudowa Burstner 6.30 silnik 2,5 wolnossący.Chyba będę musiał pozostać na syntetyku :roll: silnik suchy miska zaczęła rdzewieć w dolnym narożniku :haha: :haha: :haha: I jak tu słuchać zaleceń fabryki :spoko :spoko
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Mirekaszub 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Sprzedany ale kiedyś kupie następny !
Dołączył: 06 Cze 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Gdańsk - Oliwa
Wysłany: 2009-04-07, 09:02   

Dziękuję wszystkim za wyrażone opinie i porady.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaroW 
stary wyga
JaroW


Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Piwa: 22/17
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2009-04-07, 15:08   

Mirekaszub,
spr oleju FORDA
i poczytaj o czymś takim .. ciekawe czy są panowie co to stosowali albo są chętni zastosować...

http://www.ceramizer.pl/content/view/32/43/



Pozdrawiam..
_________________
Nowy CamperoManiak -> to ja.

Nie piszę poprawnie po polsku
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***