swiece żarowe |
Autor |
Wiadomość |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2009-12-20, 22:28 swiece żarowe
|
|
|
czy ktoś podpowie mi jak a dokładniej jakim kluczem wykręcic świece żarowe w j5 2,5d o ile w 1,2,3 cylindrze na upartego można by użyc nasadki to na 4 cylindrze tym przy pompie za mało miejsca może jakiś płaski oczkowy wygięty lub tulejkowy pytam bo na dworze mróz i nie bardzo jak się do tego zabrac a mam taką potrzebę bo nie bardzo z odpaleniem
czy da się to zrobic bez demontarzu rurek do wtrysków
może ktoś zna symbol tych swiec aby dokonac zakupu przed demontarzem |
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2009-12-20, 23:07
|
|
|
Mechanikiem nie jestem ale mogę podać symbole pasujących świec Zarowych:
11 721 002 -ISKRA słoweńska-tanie i niezłe.
D-power nr1 -japońskie dobre
0 250 001 039 - bosch -jakość zależna od kraju produkcji
GV-602 Beru -Niemcy bardzo dobre
DNSDG-001- Denso japońskie - bardzo dobre.
Praktycznie wybór jest bogaty- zasada wymiany to wymiana wszystkich na nowe! Sprawdż przy okazji sterownik świec żarowych!!! Stasio. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bonusik
weteran

Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-12-20, 23:12
|
|
|
Numer katalogowy oryginału 596153 albo 596154
NGK Y-208 T
BERU GV 602
BOSCH 0 250 201 039
CHAMPION CH 163
Tyle chyba wystarczy... |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
 |
pirat666
weteran

Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Kwi 2009 Piwa: 9/17 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2009-12-20, 23:26
|
|
|
Ja Ci polecam sprawdzić najpierw układ paliwowy
tj czy nie wydziela się parafina w tych minusowych temperaturach
jeśli masz możliwość wstaw go do ciepełka na 24h i potem odpal
jak będzie działał ok to raczej na pewno kwestia paliwa.
(choć mechanikiem nie jestem)
spuścić paliwo zalać zimowe - ewentualnie wymienić filtr paliwa |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2009-12-20, 23:45
|
|
|
w paliwach pracowałem 12 lat
ostatnie moje tankowanie to listopad więdz napewno zimowe
obecnie pracuje w mechanice ale nie mam tak wysokiego garażu aby wjechac do srodka filtry raczej ok
na dworze -15 dzis wykręciłem swiece z osobówki i już zamówiłem
a teraz przyszła kolej na kampera tylko tam swiece z tyłu i trochę trudny dostęp a muszę to zrobic na dworze więdz pytam może jakiś klucz oczko wygięte podejdzie
jak kręci to wdł mnie musi zapalic paliwo jest na 100% przed rozruchem nawet przepompowuje je pompką na filtrze przy przekręconym kluczyku obieg otwarty
więdz domyslam się ze ze swiecami cos nie tak
wkoncu to185 tys silnik chyba czas najwyższy na nie przyszedł choc sprawdziłem czy iskrzą po rozpięciu mostków to nie mam wcale pewności czy dobrze grzeją poprzedni własciciel teierdził że pompa po regulacji i wtryski nowe więdz zaczynam od swiec
chciałbym podejsc do tematu sprawnie aby nie trwało to wieki na dworze cho co to za mróz -15 ale troche nieprzyjemnie pracowac |
|
|
|
 |
pirat666
weteran

Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Kwi 2009 Piwa: 9/17 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2009-12-20, 23:53
|
|
|
Nie zrobiłem fotek ale wczoraj miałem właśnie problem
odpalić odpalił ale nie wchodził na wyższe obroty i dusił się przy próbie wkręcenia go na wyższe
ogólnie mułowaty i słabiutki był - a chodził jak traktor
już myślałem, że będą duże koszty (pompa, wtryski, świece, a może padła uszczelka pod głowicą)
ale w filtrze zbierała się parafina taka kaszka i to nie odrazu po odpaleniu tylko zwłaszcza po dodaniu gazu gdzie szła większa ilość paliwa.
po zatankowaniu go tego dnia na BP + dodatek aby się ta parafina nie wydzielała jak ręką odjął
w filtrze czyściutkie paliwo i już się filtr nie przytyka.
Też tankowałem w listopadzie ale sądzę, że to było jeszcze letnie niestety - a tankowałem też na BP |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2009-12-21, 06:35
|
|
|
Irku..jesli przed mrozami normalnie odpalal...to swiece masz dobre..i z nimi nic nie kombinuj..bo sie narobisz..zamarzniesz..a autko i tak nie odpali...
te nasze silniki ogolnie maja ciezki rozruch...w/g mnie..przez zla konstrukcje rozrusznika..ktory..nawet przy bardzo dobrym aku..nie ma duzego uderzenia rozruchowego..i kreci anemicznie..powinien byc tzw planetarny....one kreca duzo lepiej..
po drugie..to co napisal piracik..na 100% przemarzniete paliwko..a moze nawet jakies resztki wody w ukladzie paliwowym..ktore zamarzly..i paliwko jest przyblokowane..
masz 4 wyjscia..aby auteczko odpalic...
1.isc na latwizne..czyli ..za pare dni ma byc cieplej..lub ...czekac do wiosny...
2.prosty..sprawdzony przezemnie sposob...3 wiadra wrzatku na siilnik..lane powoli..na blok i filtr paliwowy../lub...farelka chodzaca 2-3h pod maska...
3.linka..i ciaganie po okolicy...
4. to rozwiazanie latwe....przydatne..i niedrogie...a bardzo skuteczne,wiem...bo mam zamontowane i na prawde polecam do naszych staruchow....
jest to grzalka wody..montowana w przewod wodny...
http://www.allegro.pl/ite...zime_50_mm.html
tylko..musi byc zamontowana w najnizszym punkcie..ja mam teraz zamontowana wysoko/mialem przedluzany rurka gorny przewod wodny chlodnicy i tam wstawilem zamiast tej rurki/..i baaaardzo dlugo musze czekac na nagrzanie wody w ukladzie..
..
aha..i bardzo wazne..on ma w nizszej cene o mniejszej srednicy..u mnie jest 40mm i kosztowala chyba 145..a nie 170 .. |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-12-21, 12:37
|
|
|
Hmmm ...powiem tak...
Jak Polska Polską z tym naszym zimowym paliwem to jedna wielka ściema..... powyżej -15 przeważnie rozdzielaczowe diesele maja opory co do odpalenia. Na parafinę stosuję stary dobry sposób 10% benzyny do każdego tankowania. Inny problem to woda w paliwie, zimą zawsze pełny zbiornik (im mniej powietrza tym lepiej- nie skrapla się woda opadająca potem na dno zbiornika a fizyki sie nie oszuka) a przed zimą dobrze wlać do zbiornika denaturat alkohol jest w przeciwieństwie do oleju napędowego mieszalny z wodą i w ten sposób wypalimy H2O ...... ze zbiorniczka .....
PS
Oczywiście grzałki elektryczne w układzie chłodzenia to tez skuteczny i stary patent "krajów zimnych" ale niestety trzeba mieć dostęp do prądu a to nie zawsze jest możliwe.... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 274/1281 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-12-21, 22:07
|
|
|
Sa takie zestawy calosciowe gdzie ogrzewaja plyn w ukladzie chlodzenia ogrzewa olej w silniku laduje akumulatory i ogrzewa kabine podgrzewa paliwo w zbiorniku |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2009-12-22, 08:56
|
|
|
Jeśli rozrusznik dobrze kręci a nie odpala,to można mu psiknąć do kolektora ssącego Plaka
(tego do konserwacji wnętrza). Rodzaj zapachu nie gra roli. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/602 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2009-12-22, 19:34
|
|
|
kimtop napisał/a: | do kolektora ssącego Plaka |
Potwierdzam. Plak lepszy od samostartu |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Baal
trochę już popisał

Twój sprzęt: Tabbert 570
Dołączył: 22 Maj 2009 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2009-12-22, 20:10
|
|
|
Samostart ma ciekawy napis którego nie posiada plak :arrow: "środki smarujące" |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2009-12-22, 20:46
|
|
|
Ale plak mat czy połysk |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2009-12-22, 20:53
|
|
|
Mata mu nie daj, bo nie odpali!! Lepiej coś na połyk, np. spirytus, Też skuteczny!!! A grzeje jak cho.....ra już po zaaplikowaniu pierwszej setki!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
|