Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator Fiat 1,9 D
Autor Wiadomość
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 180/132
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-03-28, 10:09   Alternator Fiat 1,9 D

Witam serdecznie !!!
Mam pytanie do posiadaczy Fiatów , Citroenów i Peugeotów z silnikiem 1,9D o wielkość / moc / posiadanych alternatorów . W moim nowym nabytku nie mogę odczytać mocy alternatora a zastanawiam się nad systemem ładowania akumulatora pokładowego z alternatora samochodu .
PZDR> MILUŚ :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BODEK 
zaawansowany


Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Piwa: 23/3
Skąd: Wesoła
Wysłany: 2010-03-28, 15:51   

Witaj
Posiadam Peugota benzyna, w ubiegłym sezonie stwierdziłem że alternator przy pełnym obciążeniu utrzymywał tyko 12V/mam wbudowany woltomierz/. Zdecydowałem się po konsultacjach na wymianę alternatora o większej mocy a tych samych gabarytach. Teraz utrzymuje 13,5V. Przełączanie ładowania akumulatorów odbywa się za pomocą płytki przy 13,5V :bylo /przeczytaj mój temat/
_________________
BODEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 180/132
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-03-28, 18:47   

BODEK napisał/a:
/przeczytaj mój temat/


No właśnie przeczytałem pare dni temu i kilka innych w temacie ładowania dodatkowego akumulatora i nie uzyskałem podpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
U mnie muszę dopiero stworzyć układ pozwalający na ładowanie w trakcie jazdy akumulatora pokładowego. Mógłbym bez namysłu podłączyć oba akumulatory kablami ; na "+" zamontować domowy wyłącznik klawiszowy i patrzeć co się porobi :gwm Ale pragnę podejść do tego profesjonalnie :idea:
Dzięki obliczeniom Kamperfana wiem ile w szczytowym momencie moja zabudowa zużywa sztromu / ~ 200W/; ile samochód w trakcie jazdy /~600W/.Posiadam dwa akumulatory 60Ah i 95 Ah które mógłbym zamontować w części mieszkalnej .Mogę na razie nie próbować robić instalacji a wsadzić ten większej pojemności akumulator do części mieszkalnej i ładować go przed wyjazdem lub podczas postoju gdzie jest możliwość podłączenia 230V / chociaż będzie trudno zważywszy ,że nie znosimy campingów/I właśnie do tego potrzebna mi wiedza na temat mocy alternatora .
PZDR> MILUŚ :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dembomen 
weteran


Twój sprzęt: KOMEDIA Fiat-Detleffs Globetrotter 2,5D 1989
Nazwa załogi: Dembomenki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2008
Piwa: 23/24
Skąd: Ełk
Wysłany: 2010-03-28, 19:30   

Hej!

MILUŚ, w moim 2.5 D jest fabryczny 55A i póki co nic nie zmieniałem. Częste podpinanie się do prądu doładowywało oba aku.
Jak twierdzą znawcy przy 100 i 66 A aku powinienem zmienić alternator na większy.

Hej!
_________________
Misiek
Świat jest piękny,tylko my go psujemy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yannoo 
zaawansowany


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączył: 29 Wrz 2009
Piwa: 10/1
Skąd: Austria
Wysłany: 2010-04-01, 19:21   

Miluś - proponuję Ci to: www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=6353
Sławek, to naprawdę tęga głowa i możesz polegać na jego schematach. Ja właśnie zrobiłem sobie całą instalację na podstawie Jego schematu oraz dzięki Jego podpowiedziom prywatnym. Polecam!!!
_________________
Jola & Janusz

"Podróże kształcą - ale wykształconych..."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-04-02, 22:03   

Jeżeli chcesz wiedzieć ilu amperowy masz alternator to podaj nr z alt.(wszystkie napisy jakie są).Jeżeli nic nie ma to nr. VIN (ZFA....). postaram się ustalić co masz lub co było zamontowane fabrycznie.
Zazwyczaj alternatory fabrycznie mają b.duzy zapas mocy i nie ma potrzeby ich zmieniac.Proponuje sprawdzić reg.alternatora, pierścienie komut. u "człowieka w temacie"
Alternatory ze wzgledu na swoja budowę i działanie są szczególnie podatne na uszkodzenia w przypadku długich przerw w pracy.
:spoko

Ps. VIN podaj na PW
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 180/132
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-06-09, 20:05   

Witam !!!!
Temat mi powraca jak bumerang :gwm
Oglądałem ten mój s........y alternator ze wszystkich stron / na ile mogłem bez wymontowywania z samochodu / i nic ......żadnych oznaczeń mówiących jasno o jego mocy.
Jedyne cyferki jakie są to : 12033890000N
Data na alternatorze 25.04.08 sugeruje ,że to nie jest fabryczny alternator z tego samochodu

Mam w związku z tym pytanie do elektryków : czy istnieje sposób na określenie mocy alternatora w trakcie jego pracy ? Gdzie , co i jak mogę przyłożyć żeby to zmierzyć ?

PZDR> MILUŚ :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-06-10, 10:06   

Słuchaj zrób prosty manewr wstaw podłącz aku pokładowe do samochodowego jak nie masz instalacji to kablami rozruchowymi odpal samochód zapal swiatła, włącz dmuchawę i woltomierzem sprawdź napięcie na zaciskach aku , jak będziesz miał 12V alternator nie daje rady i wymień na większy .... ;) z tego co pamiętam fabrycznie był tam 55A wiec wsadzisz 65A i po problemie ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-06-10, 22:50   

Ja mam patent do ładowania akumulatorów który nazywa sie SLA40. Wpisz w googlu to znajdziesz producenta. Kosztuje niedużo i ładuje aku pokładowe jak juz aku samochodowe jest pełne. Aku pokładowe za to nie rozładuje aku samochodowego. Chyba Gino też to testował. Ja jestem zadowolony.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-06-10, 22:53   

Znalazłem na allegro. Tak to teraz wygląda. Zresztą na obudowie jest namiar na producenta. Po co kombinować jak jest gotowiec.

SLA40.jpg
Plik ściągnięto 6456 raz(y) 37,34 KB

_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 180/132
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-06-11, 15:04   

airgaston napisał/a:
Znalazłem na allegro. Tak to teraz wygląda. Zresztą na obudowie jest namiar na producenta. Po co kombinować jak jest gotowiec.


Tak - znam ten sprzęt ............. mi chodziło o odpowiedż jak zmierzyć moc alternatora . Roger / nie pierwszy raz / podpowiedział chyba najprostrze rozwiązanie ........ organoleptyczne .............Bo co mi po systemie ładowania dodatkowego kiedy ten co ma ładować dwa akumulatory będzie słabiutki :gwm :gwm :gwm
Zrobię test opisany przez roger'a i .......... zobaczym :chytry

PZDR> MILUŚ :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 180/132
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-06-14, 21:10   

Witam !!!
Za radą rogera podłączyłem aku pokładowe kablami rozruchowymi , włączyłem silniczek ;dmuchawę ;światła długie;przeciwmgielne ; wycieraczki na najwyższym biegu , radio i................................... :chytry :chytry :chytry

po pierwsze ............. roger masz ode mnie :piwo:

po drugie............. napięcie mierzone na aku rozruchowym wynosi 13V - nie są to szczyty ale pozwala spokojniej myśleć o urlopie .

:spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-06-14, 22:27   

13V na wolnych obrotach pod pełnym obciążeniem jest OK zapomnij Mariusz o zmianie alternatorka nie ma takiej potrzeby ;) ....


PS
A to piwko to może w końcu w realu .... bo w Pajęcznie uciekłeś ... ;) ale dzieki za wirtualne ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 180/132
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-06-14, 22:31   

roger napisał/a:
.......bo w Pajęcznie uciekłeś ... ;)


Szukałem Cię ........... przez dwa dni............. zaszyłeś się jak bokser w narożniku...........

:spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-06-14, 22:33   

MILUŚ napisał/a:

Szukałem Cię ........... przez dwa dni...


:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: To tak jak ja Ciebie i Adiego znalazłem samochody ale puste a następnego dnia tylko trawkę ... ;) Rockersa nawet pytałem gdzie was wcięło .... ;)

PS
Co się odwlecze .... to nie uciecze ... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***