Alternator Fiat 1,9 D |
Autor |
Wiadomość |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 180/132 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-03-28, 10:09 Alternator Fiat 1,9 D
|
|
|
Witam serdecznie !!!
Mam pytanie do posiadaczy Fiatów , Citroenów i Peugeotów z silnikiem 1,9D o wielkość / moc / posiadanych alternatorów . W moim nowym nabytku nie mogę odczytać mocy alternatora a zastanawiam się nad systemem ładowania akumulatora pokładowego z alternatora samochodu .
PZDR> MILUŚ |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
BODEK
zaawansowany
Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Piwa: 23/3 Skąd: Wesoła
|
Wysłany: 2010-03-28, 15:51
|
|
|
Witaj
Posiadam Peugota benzyna, w ubiegłym sezonie stwierdziłem że alternator przy pełnym obciążeniu utrzymywał tyko 12V/mam wbudowany woltomierz/. Zdecydowałem się po konsultacjach na wymianę alternatora o większej mocy a tych samych gabarytach. Teraz utrzymuje 13,5V. Przełączanie ładowania akumulatorów odbywa się za pomocą płytki przy 13,5V /przeczytaj mój temat/ |
_________________ BODEK |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 180/132 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-03-28, 18:47
|
|
|
BODEK napisał/a: | /przeczytaj mój temat/ |
No właśnie przeczytałem pare dni temu i kilka innych w temacie ładowania dodatkowego akumulatora i nie uzyskałem podpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
U mnie muszę dopiero stworzyć układ pozwalający na ładowanie w trakcie jazdy akumulatora pokładowego. Mógłbym bez namysłu podłączyć oba akumulatory kablami ; na "+" zamontować domowy wyłącznik klawiszowy i patrzeć co się porobi Ale pragnę podejść do tego profesjonalnie
Dzięki obliczeniom Kamperfana wiem ile w szczytowym momencie moja zabudowa zużywa sztromu / ~ 200W/; ile samochód w trakcie jazdy /~600W/.Posiadam dwa akumulatory 60Ah i 95 Ah które mógłbym zamontować w części mieszkalnej .Mogę na razie nie próbować robić instalacji a wsadzić ten większej pojemności akumulator do części mieszkalnej i ładować go przed wyjazdem lub podczas postoju gdzie jest możliwość podłączenia 230V / chociaż będzie trudno zważywszy ,że nie znosimy campingów/I właśnie do tego potrzebna mi wiedza na temat mocy alternatora .
PZDR> MILUŚ |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
Dembomen
weteran
Twój sprzęt: KOMEDIA Fiat-Detleffs Globetrotter 2,5D 1989
Nazwa załogi: Dembomenki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Mar 2008 Piwa: 23/24 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2010-03-28, 19:30
|
|
|
Hej!
MILUŚ, w moim 2.5 D jest fabryczny 55A i póki co nic nie zmieniałem. Częste podpinanie się do prądu doładowywało oba aku.
Jak twierdzą znawcy przy 100 i 66 A aku powinienem zmienić alternator na większy.
Hej! |
_________________ Misiek
Świat jest piękny,tylko my go psujemy!
|
|
|
|
|
yannoo
zaawansowany
Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączył: 29 Wrz 2009 Piwa: 10/1 Skąd: Austria
|
Wysłany: 2010-04-01, 19:21
|
|
|
Miluś - proponuję Ci to: www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=6353
Sławek, to naprawdę tęga głowa i możesz polegać na jego schematach. Ja właśnie zrobiłem sobie całą instalację na podstawie Jego schematu oraz dzięki Jego podpowiedziom prywatnym. Polecam!!! |
_________________ Jola & Janusz
"Podróże kształcą - ale wykształconych..."
|
|
|
|
|
eMKa
Kombatant
Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2010-04-02, 22:03
|
|
|
Jeżeli chcesz wiedzieć ilu amperowy masz alternator to podaj nr z alt.(wszystkie napisy jakie są).Jeżeli nic nie ma to nr. VIN (ZFA....). postaram się ustalić co masz lub co było zamontowane fabrycznie.
Zazwyczaj alternatory fabrycznie mają b.duzy zapas mocy i nie ma potrzeby ich zmieniac.Proponuje sprawdzić reg.alternatora, pierścienie komut. u "człowieka w temacie"
Alternatory ze wzgledu na swoja budowę i działanie są szczególnie podatne na uszkodzenia w przypadku długich przerw w pracy.
Ps. VIN podaj na PW |
_________________ Gosia & Krzysiek
|
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 180/132 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-06-09, 20:05
|
|
|
Witam !!!!
Temat mi powraca jak bumerang
Oglądałem ten mój s........y alternator ze wszystkich stron / na ile mogłem bez wymontowywania z samochodu / i nic ......żadnych oznaczeń mówiących jasno o jego mocy.
Jedyne cyferki jakie są to : 12033890000N
Data na alternatorze 25.04.08 sugeruje ,że to nie jest fabryczny alternator z tego samochodu
Mam w związku z tym pytanie do elektryków : czy istnieje sposób na określenie mocy alternatora w trakcie jego pracy ? Gdzie , co i jak mogę przyłożyć żeby to zmierzyć ?
PZDR> MILUŚ |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
roger
Kombatant
Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-06-10, 10:06
|
|
|
Słuchaj zrób prosty manewr wstaw podłącz aku pokładowe do samochodowego jak nie masz instalacji to kablami rozruchowymi odpal samochód zapal swiatła, włącz dmuchawę i woltomierzem sprawdź napięcie na zaciskach aku , jak będziesz miał 12V alternator nie daje rady i wymień na większy .... z tego co pamiętam fabrycznie był tam 55A wiec wsadzisz 65A i po problemie |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
airgaston
weteran
Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2010-06-10, 22:50
|
|
|
Ja mam patent do ładowania akumulatorów który nazywa sie SLA40. Wpisz w googlu to znajdziesz producenta. Kosztuje niedużo i ładuje aku pokładowe jak juz aku samochodowe jest pełne. Aku pokładowe za to nie rozładuje aku samochodowego. Chyba Gino też to testował. Ja jestem zadowolony. |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
|
|
|
|
|
airgaston
weteran
Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2010-06-10, 22:53
|
|
|
Znalazłem na allegro. Tak to teraz wygląda. Zresztą na obudowie jest namiar na producenta. Po co kombinować jak jest gotowiec.
SLA40.jpg
|
|
Plik ściągnięto 6456 raz(y) 37,34 KB |
|
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
|
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 180/132 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-06-11, 15:04
|
|
|
airgaston napisał/a: | Znalazłem na allegro. Tak to teraz wygląda. Zresztą na obudowie jest namiar na producenta. Po co kombinować jak jest gotowiec. |
Tak - znam ten sprzęt ............. mi chodziło o odpowiedż jak zmierzyć moc alternatora . Roger / nie pierwszy raz / podpowiedział chyba najprostrze rozwiązanie ........ organoleptyczne .............Bo co mi po systemie ładowania dodatkowego kiedy ten co ma ładować dwa akumulatory będzie słabiutki
Zrobię test opisany przez roger'a i .......... zobaczym
PZDR> MILUŚ |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 180/132 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-06-14, 21:10
|
|
|
Witam !!!
Za radą rogera podłączyłem aku pokładowe kablami rozruchowymi , włączyłem silniczek ;dmuchawę ;światła długie;przeciwmgielne ; wycieraczki na najwyższym biegu , radio i...................................
po pierwsze ............. roger masz ode mnie
po drugie............. napięcie mierzone na aku rozruchowym wynosi 13V - nie są to szczyty ale pozwala spokojniej myśleć o urlopie .
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
roger
Kombatant
Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-06-14, 22:27
|
|
|
13V na wolnych obrotach pod pełnym obciążeniem jest OK zapomnij Mariusz o zmianie alternatorka nie ma takiej potrzeby ....
PS
A to piwko to może w końcu w realu .... bo w Pajęcznie uciekłeś ... ale dzieki za wirtualne |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
|
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 180/132 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-06-14, 22:31
|
|
|
roger napisał/a: | .......bo w Pajęcznie uciekłeś ... |
Szukałem Cię ........... przez dwa dni............. zaszyłeś się jak bokser w narożniku...........
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
roger
Kombatant
Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-06-14, 22:33
|
|
|
MILUŚ napisał/a: |
Szukałem Cię ........... przez dwa dni... |
To tak jak ja Ciebie i Adiego znalazłem samochody ale puste a następnego dnia tylko trawkę ... Rockersa nawet pytałem gdzie was wcięło ....
PS
Co się odwlecze .... to nie uciecze ... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
|
|
|
|
|
|