Ducato 89 2,5 D wymiana rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Malefisto
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010 Piwa: 1/1 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2010-07-08, 20:26 Ducato 89 2,5 D wymiana rozrządu
|
|
|
Auto do mnie ma dotrzeć w sobotę jako że nie ma zadnej dokumentacji od azu chcę wymienić rozrząd prosze o informację czy pasek obejmuje tez pompę wody?
czy wystarczy tylko pasek i napinacze? |
|
|
|
 |
@ndrzej
weteran

Twój sprzęt: Laika Ecovip 309
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Piwa: 131/204 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-07-08, 22:44
|
|
|
Przy wymianie rozrządu w moim kamperze (wprawdzie z silnikiem 2,5TD) wymienione zostały pasek i dwie rolki - bez pompy. |
_________________ Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym!
Heraklit |
|
|
|
 |
Malefisto
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010 Piwa: 1/1 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2010-07-13, 19:34
|
|
|
Już wiem ze pompa nie musi być wymieniona wiec teraz drugie pytanie mam problem z zamówieniem kompletu do rozrządu podobno były dwa a po numerze vin nic im nie wchodzi , oczywiscie numeru silnika nie moge znaleść
w sklepie powiedzieli mi ze mają taki rozrząd
Napinacz FT44003 marki fast w cenie 58 zł za szt lub SK Fw cenie 115 zł za szt
rolka prowadząca FT44001 marki fast w cenie 55 zł za szt lub SKF w cenie 120 zł za szt.
Pasek rozrżądu dayco FT41522 w cenie 70 zł za szt
czy to będzie odpowiedni komplet do mojego silnika najlepiej by bylo zdjac pasek i podjechać ale to jest sklep internetowy. |
|
|
|
 |
@ndrzej
weteran

Twój sprzęt: Laika Ecovip 309
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Piwa: 131/204 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-07-13, 21:54
|
|
|
Ja kupiłem kolejny już rozrząd (do kampera, a wcześniej do VW Polo) na Jelonkach, w sklepie internetowym. Moim zdaniem mają ceny konkurencyjne. Zadzwoń i dowiedz się: 604120603. |
_________________ Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym!
Heraklit |
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2010-07-13, 23:04
|
|
|
Jeśli chodzi o rozrząd to napewno nie zdecydowałbym się na pasek i rolki tzw zamienniki. Trochę czasu już w tej branży pracuję i miałem kiedyś przykre doświadczenia z rolkami napinającymi tzw zamiennikami. Ja polecam swoim klientom paski firmy Contitech inaczej Continental/ lub firmy Gates i rolki Ina , SKF lub EVR . Nie są to rzeczy tanie ale mam pewność że bartdzo dobrej jakości!!! A awaria rozrządu to póżniej dużo większe koszty niż różnica cenowa między dobrymi rzeczami a zamiennikami!!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2010-07-13, 23:33
|
|
|
Rozrząd w oryg Fiata to zawsze rolki SKF + pasek Dayco czasem Conti
Ja preferuje Dayco i rolki SKF ,takie rozrządy tylko montujemy
Wymienione referencje (operujesz nr Fasta)
Pasek Dayco 44 zł
Napinacz SKF 82 zł
Rolka SKF 78 zł
Zwróć uwage na podstawe napinacza ,koniecznie wymień na nowy typ !,stare pekają przy srubie ! |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2010-07-13, 23:44
|
|
|
Jeszcze jedno
jezeli twój sam jest po 06.89 to VIN wszystko powie
jeżeli jest starszy (kierunki pod ref) to podany rozrząd jest zły chyba że wymieniony silnik.
przed 06.89 paski miały niski ząb.
Podaj vin na PW
|
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
@ndrzej
weteran

Twój sprzęt: Laika Ecovip 309
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Piwa: 131/204 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-07-15, 21:36
|
|
|
StasioiJola napisał/a: | Jeśli chodzi o rozrząd to napewno nie zdecydowałbym się na pasek i rolki tzw zamienniki. Trochę czasu już w tej branży pracuję i miałem kiedyś przykre doświadczenia z rolkami napinającymi tzw zamiennikami. Ja polecam swoim klientom paski firmy Contitech inaczej Continental/ lub firmy Gates i rolki Ina , SKF lub EVR . |
Stasiu, kto mówi o zamiennikach? Ja właśnie kupiłem pasek Gates i rolki SKF! Tyle że po cenach hurtowych |
_________________ Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym!
Heraklit |
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2010-07-15, 21:54
|
|
|
Andrzejku - i bardzo dobrze zrobiłeś , ale kolega wspominał w swoim poście o jakieis firmie FT /Fasta/ Nie wiem - nie znam!!!!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2010-07-15, 23:19
|
|
|
Numery Fasta stworzyła nieistniejąca juz firma Euro Moto Fan dzisiaj Celkar.Jest to b.fajne rozwiazanie tzw.numeru katalogowego "wspólnego" np.pasek rozrządu do Ducato
Gates 5335XS
Dayco 9481
Contiiech CT984
Fiat 500323627
to są te same paski ale różnych producentów i posiadaja odpowiednik z FASTA FT41531,czyli jak chcesz pasek FT41531 dostawca oferuje Ci ten sam pasek w róznych wykonaniach.Tak Firma stworzyła katalog części do Fiata,Lanci,Alfy i Iveca.Katalog obejmuje wszystkie części eksploatacyjne i wiele innych.Jeżeli ktoś oferuje Ci pasek FT41531 to nalezy pytać sie jaka to firma (koniecznie) bo może się kryć pod tym numerem pasek z firmy "ble ble".System ten żyje tylko wśród dostawców i odbiorców hurtowych w sieci Celkar specjalizujących się w częściach do "włoszczyzny"
|
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2010-07-15, 23:27
|
|
|
I wszystko Jasne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dzięki Krzysiu za wyjaśnienie! |
_________________
 |
|
|
|
 |
Suburban
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014 Piwa: 1/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-11-01, 18:53
|
|
|
Cześć, mam pytanie.
Czy z technicznego punktu widzenia w 2.5D 1989 można za mocno napiąć pasek rozrządu czy zawsze kompensuje to napinacz?
Po wymianie rozrządu w serwisie pojawił mi się wyciek oleju po przejechaniu około 1000km.
Serwis wybrałem z polecenia i nie jestem zadowolony. Pokrywa rozrządu była skręcona niechlujnie.
Było też wymieniane sprzęgło, regeneracja alternatora i rozrusznika.
Śruby wydechu i poduszki skrzyni były skręcone tylko "ręką" i zapomniał ich ktoś dokręcić kluczem. Dlatego spora moja obawa że trafiłem na partaczy.
Co powinienem sprawdzić i poprawić bo partaczach? |
_________________ Brum Brum Brum,
 |
|
|
|
 |
jacek2214
doświadczony pisarz
Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2021 Piwa: 4/2 Skąd: czluchow
|
Wysłany: 2022-11-01, 18:57
|
|
|
Jechac do nich i niech poprawiaja. |
_________________ Anita i Jacek |
|
|
|
 |
Suburban
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014 Piwa: 1/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-11-01, 19:09
|
|
|
Obecnie mam do nich 650km luźne śruby i pokrywę już poprawiłem.
Pytam jak z naciągiem paska rozrządu. Czy w tym silniku pompa oleju jest na tym pasku i hipoteczne za mocny naciąg mógł ją uszkodzić? Czy to w ogóle możliwe by naciągnąć rozrząd za bardzo w tym silniku?
Edit :
Zresztą to nie musi być przecież pompa oleju może też to być np koło zdawcze. Generalnie coś co uszczelnia jakiś simering olejowy i ma nacisk paska. |
_________________ Brum Brum Brum,
 |
|
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2022-11-01, 20:09
|
|
|
Napięcie paska nie ma nic do wycieków. Silnik ma 33 lata i w każdej chwili może coś z niego wyciec. Po co odkręcali wydech do rozrządu? |
|
|
|
 |
|