 |
|
J5 przeróbka D na TD....czy to sie uda.... |
Autor |
Wiadomość |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2011-04-12, 07:38 J5 przeróbka D na TD....czy to sie uda....
|
|
|
eMKa...
mam pytanko...
widze że chyba masz dostęp do serwisowej literatury..
może znajdziesz u siebie rysunki silników j5 2,5 d i 2,5 td
chodzi mi o róznice w osprzecie....co musze mięc..jakie wężyki, przewody,ruru, zaworki...aby skompletowac silnik TD mając D
/edit/aby nie zasmiecac tematu dotyczacego FIATA przeniosłem dyskusje do PEUGEOTA |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
Ostatnio zmieniony przez gino 2011-04-13, 08:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-04-12, 07:40
|
|
|
niestety nie mam , mój swiat to Fiat ale popytam kolegę od Peugeota |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
Ostatnio zmieniony przez eMKa 2011-04-12, 07:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
donald
weteran

Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Paź 2007 Piwa: 32/46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-12, 07:41
|
|
|
Najważniejsze to miec tą T. |
_________________ “Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach” |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-04-12, 07:47
|
|
|
donald napisał/a: | Najważniejsze to miec tą T. |
ale bez D co Ci zostaje... jedno i drugie ważne |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2011-04-12, 07:49
|
|
|
no i bądz tu poważny.....
wariaty jedne.... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2011-04-12, 08:25
|
|
|
Cytat: | Zawarte w niniejszej witrynie informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla warsztatów samochodowych | |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2011-04-12, 22:20
|
|
|
Gino jak wykombinujesz to o czym się domyślam, to wpadam do Ciebie kamperkiem na podobną wydumkę. U mnie co prawda Fiat ,ale jak przetrzesz szlaki i zadziała to w Peugeocie to i Fiata da sie przerobić. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
Donat
weteran

Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2010 Piwa: 71/57 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2011-04-13, 07:36
|
|
|
gino napisał/a: |
może znajdziesz u siebie rysunki silników j5 2,5 d i 2,5 td
chodzi mi o róznice w osprzecie....co musze mięc..jakie wężyki, przewody,ruru, zaworki...aby skompletowac silnik TD mając D
|
Gino mam dokładnie taka dokumentacje o jaka Ci chodzi ale to nie jest takie proste, silniki z turbo przede wszystkim mają natrysk oleju na denko tłoka, czego nie ma w wolnossących, poza tym maja inne pompy wtryskowe, inne wtryskiwacze a najważniejsze inny stopień sprężania poza tym głowice w turbo są zbudowane z innego stopu aluminium itp. itd. . Jest taka książeczka z serii Sam Naprawiam zatytułowana Citroen C25. W tej książeczce są dość fajnie opisane różnice w silnikach i co w tych silnikach można zamiennie stosować.
Tak więc konkluzja jest taka: na upartego da się założyć turbo do wolnossącego silnika, ale jeśli chodzi o trwałość takiego rozwiązania to niestety długo to nie pojeździ a ze względu na różnice w systemie zasilania efekt będzie zdecydowanie różnił się od fabrycznego rozwiązania. Odwrotnie da się zrobić i to skutecznie :-) |
_________________ Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
 |
Ostatnio zmieniony przez gino 2011-04-13, 08:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2011-04-13, 08:23
|
|
|
poniewaz nidgy takiej przeróbki nie robiłem...bładzę po omacku..wykorzystując jakąś tam malutka wiedze i doświadczenie..
ale...aby nie uczyc sie tylko na własnych,często kosztownych błedach...wole poszukac fachowej literatury...
Twoj post...wiele mi ''rozjasnia'' i.....w dużej częsci ..pokrywa z tym, co przypuszczałem..
jedynie..o chlodzeniu denka tłoka nie wiedzialem...
inne kolektory,inna pompa, inne wtryski,że silniki TURBO maja mniejsze spreżanie..wiedzialem..
samo rozpręzenie silnika-to nie problem
głowice, od turbo , samo turbo, kolektory, pompe, wtryski MAM ...
co do innej głowicy, prawde mówiąc , sugerowałem sie opisami aukcji allegro-z głowicami, w których sprzedający piszą że głowice sa jednakowe..i pasuja zarówno do D jak i TD
osobiście,wolałbym moja głowice uzyc..bo wiem że jest 20.000km temu przeze mnie zregenerowana..i 100% sprawna..i nawet nie musiałbym jej sciagać
ale teraz widze, że i tak musze ja sciagnac, pomierzyc...i porównac z ta od TD..
co gorsze..brakuje mi wszelkich rur do/wylotowych turbo, rurek do smarowania,podcisnien,i wiele wiele tego typu drobiazgów.....
i głównie o taki spis róznic mi chodzi...aczkolwiek..każda sugesta i info NA WAGE ZŁOTA.. |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 48/54 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2011-04-13, 18:54
|
|
|
Czy nie prościej wymienić silnik Dla zasadności można mu zrobić wcześniej kapitalkę. |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2011-04-13, 19:09
|
|
|
no jak ma sie worek kasy...to pewnie że łatwiej...
mój silniczek..jest w b.dobrym stanie...nie bierze grama oleju, głowiczka idealna..
troszke kłopotów z pompa..ktora powinna byc zregenerowana...ale..cały czas chodzi..bez problemów..jedynie..paliwo sie z niej cofa..
mam cały silnik TD ..ale, nawet własnorecznie zrobiony remont....to jak na dzień dzisiejszy..dla mnie, za duzy koszt..
stąd pomysł...aby zrobic z mojego b.dobrego silniczka..silniczek TD..
ale..widze zbyt duzo kłopotów...
czuje.. ze ten sezonik pojeżdze jeszcze D w miedzy czasie po troszku uzbieram sobie nowe częsci do TD , w przyszła zime zrobie remoncik...i wrzuce do kamperka... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 48/54 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2011-04-13, 19:52
|
|
|
gino napisał/a: | ..jedynie..paliwo sie z niej cofa.. |
Miałem kiedyś taki problem w którymś z aut, dokupiłem za parę groszy zaworek zwrotny na wężyk paliwowy i po kłopocie.
A czy naprawdę tak Cię kręci by mieć turbinę, zyskasz trochę mocy, ale wyżyłujesz motor |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2011-04-13, 20:02
|
|
|
nie chodzi mi o żyłowanie motoru...
ale..chciałbym bezpiecznie wyprzedzic tira... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
Donat
weteran

Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2010 Piwa: 71/57 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2011-04-13, 22:33
|
|
|
Gino najlepszym rozwiązaniem będzie zrobić ten silnik turbo który już masz,masz już jakieś doświadczenie więc zrobisz go sam, nie jest to wielki koszt pod warunkiem że dół silnika jest OK. Bardzo często zdarza się że głowice w TD są popękane pomiędzy zaworami. Jeśli jest cała to wystarczy dotrzeć zawory i wymienić ich uszczelniacze i splanować głowice. Wszystkie części zamykają się kwotą ok 500 zł ( jeśli nie liczyć rozrządu) Jestem teraz na bieżąco bo właśnie składam swój silnik do mojego Hymerka. Dzisiaj poskładałem dół silnika jutro czeka mnie reszta z tym że ja robiłem wszystko tzn panewki, pierścienie i wał po prostu kapitalka.
Wracając do głowicy to D i TD maja wymiarowo identyczne głowice, różnią się materiałem z którego są wykonane, ale mogę z własnego doświadczenia powiedzieć że głowica od D założona do TD sprawuje się bardzo dobrze (przejechałem na takiej głowicy 250000km i dała rade. Napisz jeszcze jaki dokładnie masz problem ze swoja pompą wtryskową może coś na to poradzę.
Jeśli chcesz dokumentacje do tych silników to mam w pdf-ie, zajmuje to 96 MB, tylko nie mam gdzie tego wrzucić a na maila troszkę za duże. |
_________________ Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|