Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Webasto 24 V do kampera
Autor Wiadomość
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2013-02-28, 20:26   Webasto 24 V do kampera

Witam.
Mam w samochodzie ciężarowym urządzenie grzewcze którego nie używam.
Eberspaecher Esslingen
Typ D3L C. Compact
36W. 24V
3200W.

Fajnie by Mi pasowało do kamperka,tylko czy ruszy na 12 V.
Może ktoś już robił testy lub ma wiedzę to proszę o info.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-28, 20:38   

kupujesz mały transformator 12 v - 24 V i już. Co ma nie ruszyć ?
Ja w rajdóce zakłądałęm pompę Webasto wspomagającą układ chłodzenia. Też była 24V bo od ciężarówki. Za ok. 100 - 200 PLN kupisz na alledrogo transformersa i gotowe :bigok

np.
http://allegro.pl/przetwo...3043180730.html

http://allegro.pl/przetwo...3033327228.html
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2013-02-28, 21:03   

HarryLey4x4 napisał/a:
kupujesz mały transformator 12 v - 24 V i już. Co ma nie ruszyć ?
Ja w rajdóce zakłądałęm pompę Webasto wspomagającą układ chłodzenia. Też była 24V bo od ciężarówki. Za ok. 100 - 200 PLN kupisz na alledrogo transformersa i gotowe :bigok

np.
http://allegro.pl/przetwo...3043180730.html

http://allegro.pl/przetwo...3033327228.html

Świeca żarowa spali te przetwornice przy pierwszym rozruchu, do tego dochodzi zasilenie sterownika. Jak byś założył swiecę 12V i przekażnik, to może będzie miało sens.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2013-02-28, 21:10   

Sprzedaj 24v ,kup 12v.Jadyna rozsądna rada. :spoko
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-28, 21:37   

AiR napisał/a:
HarryLey4x4 napisał/a:
kupujesz mały transformator 12 v - 24 V i już. Co ma nie ruszyć ?
Ja w rajdóce zakłądałęm pompę Webasto wspomagającą układ chłodzenia. Też była 24V bo od ciężarówki. Za ok. 100 - 200 PLN kupisz na alledrogo transformersa i gotowe :bigok

np.
http://allegro.pl/przetwo...3043180730.html

http://allegro.pl/przetwo...3033327228.html

Świeca żarowa spali te przetwornice przy pierwszym rozruchu, do tego dochodzi zasilenie sterownika. Jak byś założył swiecę 12V i przekażnik, to może będzie miało sens.


podał moc 36 W. Jesteś pewien ,że taka świeca spali przetwornicę ??
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andi466 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Mitsubishi L 300 Eura mobil 470
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2013-02-28, 21:57   

Komputer jest bardzo czuly na spadek napięcia ponieważ zabezpiecza ażeby przy spadku napięcia można bylo uruchomić rozrusznik i wyłancza zasilanie ogrzewania
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-28, 22:01   

jaki komputer ??
przecież w webasto nie ma kompa, a podłączenie zestawu może być bezpośrednio pod aku zabudowy bez udziału sterowania kompa samochodowego . Chyba ,że czegoś nie rozumiem ?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2013-02-28, 22:21   

Ma szt 2. moduł użytkownika (czs i temp) i sterwnik pracy użądzenia (sterowanie dmuchawami, pompą paliwa, temp. płomienia, powietrza, przedmuchem itp)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-28, 22:29   

ok, sterownik tak, ale czy to mozna nazwać komputerem ?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2013-02-28, 22:59   

Jeżeli jest oparty na procesorze i jest programowany, to jest komputerem. Przeciesz mierzy kilka parametrów i decyduje o i wysokości, to nie analog, który działa tylko w przedziale tak lub nie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mikesz 
zaawansowany


Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Piwa: 16/75
Skąd: Warszawa Praga.poł
Wysłany: 2013-03-01, 08:12   

Nie ma przetwornicy co by dawała prąd 17-20Amper jedynie falowniki,ale to koszta przewyższające każde ogrzewanie,natomiast jakim cudem przetransformujesz stałym napięciem 12volt przez transformator żeby uzyskać 24volty??
Wszystkie przetwornice mają zabezpieczenie przeciw zwarciowe,to znaczy pobór prądu jest ograniczony do "0"w momencie przekroczenia max prądu jaki daje przetwornica .Ja mam na łodzi ogrzewanie TrumA 24-voltowe(gazowe,pobór prądu max 1,5 amper) zasilane przez przetwornicę od laptopa 12/24volty dającą prąd 2,8 ampera.Ty potrzebowałbyś przetwornicy o mocy 0,5 kw.
Dla ciebie widzę inne rozwiązanie,zasilanie tylko elektroniki z dmuchawą poprzez przetwornicę z 12 na 24 volty(zobacz jaki pobiera prąd twoja przetwornica przed załączeniem świecy żarowej),wymiana świecy na 12-voltową,i zasilanie jej przez przekażnik załączającym świece,ale z 12 volt bezpośrednio.
Ostatnio zmieniony przez Mikesz 2013-03-01, 10:11, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2013-03-01, 09:28   

Mam kilka nagrzewnic suchych ,suchych bo o nich mowa .Wiem,że nawet niewielki spadek prądu potrafi odłączyć ogrzewanie.(Zasilanie tylko grubymi kablami prosto do aku)Wiem że częste awarujne wyłączenie może spowodować zablokowanie sterownika (komputera) ogrzewania.Potem da się to jeszcze uruchomić ,ale bez wizyty w serwisie się nie da.Oni odblokowują i ponownie je programują .NIe warto kombinować samemu.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mikesz 
zaawansowany


Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Piwa: 16/75
Skąd: Warszawa Praga.poł
Wysłany: 2013-03-01, 09:36   

HarryLey4x4 napisał/a:
kupujesz mały transformator 12 v - 24 V i już. Co ma nie ruszyć ?
Ja w rajdóce zakłądałęm pompę Webasto wspomagającą układ chłodzenia. Też była 24V bo od ciężarówki. Za ok. 100 - 200 PLN kupisz na alledrogo transformersa i gotowe :bigok

np.
http://allegro.pl/przetwo...3043180730.html

http://allegro.pl/przetwo...3033327228.html

Niestety jedna ma moc 75W a druga 200W i prąd przeciążeniowy 14 amper a świeca potrzebuje 36A.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-01, 09:51   

Ok. w takim razie nie pomogę.
Nie posotaje nic innego jak jedno sprzedać i drugie kupić :bigok
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andi466 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Mitsubishi L 300 Eura mobil 470
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2013-03-01, 09:56   

Tak jak kolega wcześniej mówił po trzech nieudanych próbach komputer się blokuje . Przy pierwszym uruchomieniu trzeba podłączyć pompkę paliwa na krótko i podać paliwo bo nawet wtedy łapie błąd przy braku paliwa przy uruchamianiu. Są ogrzewania na 12 V one także są zabezpieczone przed nadmiernym wyładowaniem akumulatora i jak jest za małe napięcie na akumulatorze ogrzewanie sięnie uruchomi oraz jak w czasie pracy ogrzewania spadnie napięcie ogrzewanie sie wyłancza ale silnik można uruchomić.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***