 |
|
Przesunięty przez: janusz 2007-04-26, 01:05 |
Klimatyzacja |
Autor |
Wiadomość |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-09-22, 08:49
|
|
|
Kaimar a od jakiego samochodu jest ten panel oświetleniowo, nawiewowo, kawowo, drinkowy panel? |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2007-09-22, 09:28
|
|
|
Jest to panel do autobusu. Kupiłem go w firmie specjalizującej się w materiałach do przeróbki dostwczaków na busy. Mają duży wybór takich paneli - kilkanaście modeli. Są jeszcze z głośnikami, oświetleniem diodowym. Niektóre modele są naprawdę odlotowe. |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-09-22, 09:42
|
|
|
A oni sprzedają wszystkim czy tylko tobie. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2007-09-22, 09:44
|
|
|
Wszystkim. |
|
|
|
 |
Paweł P.
Kombatant

Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 1/2 Skąd: Mała Karawana
|
Wysłany: 2007-09-22, 09:50
|
|
|
Super ten panel, |
_________________ Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda
 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-09-22, 11:10
|
|
|
Daj jakiegoś namiara jak możesz. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
|
|
|
 |
kalliope
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter 315CDI 150 KM LMC Liberty 7
Dołączyła: 14 Lut 2008 Piwa: 7/1 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2008-04-21, 22:47
|
|
|
Prosze o poradę. Chcę zamontować klimatyzacje w naszym caperze która mogła by działać w czasie jazdy i na postoju .Nie mam pojęcia jak się do tego zabrać.Chcę też kupić agregat prądotwórczy który mógłby ją zasilać na postoju.Co należy kupić aby wszystko działało bez zarzutu? |
|
|
|
 |
kalinin
weteran mirek@kalinin.pl
Twój sprzęt: Laika Kreos 4012
Nazwa załogi: Kalinka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 400/482 Skąd: Jedlińsk k/Radomia
|
Wysłany: 2008-08-19, 13:35 Tania klimatyzacja stacjonarna w kamperze
|
|
|
Klimatyzacja to wytworzenie odpowiedniego mikroklimatu w pomieszczeniu, czyli nadanie powietrzu wymaganych właściwości (temperatura, wilgotność, skład).
Zazwyczaj stosowane są dwa systemy stacjonarnej klimatyzacji: kampera i przyczepy campingowej. Oba systemy mają, jak to zwykle bywa, zalety i wady. Dachowe urządzenia klimatyzacyjne
Zalety -Poprzez zamontowanie urządzenia klimatyzacyjnego na dachu pojazdu idealnie wykorzystuje się prawa natury- wytworzone przez klimatyzator chłodne powietrze opada w naturalny sposób schładzając wnętrze. Następnie, również w naturalny sposób, unosi się z powrotem dostając się do urządzenia klimatyzacyjnego, co tworzy pełną cyrkulację. Dachowe urządzenia klimatyzacyjne dysponują wydajnością chłodzenia wynoszącą około 2 kW (7.000 Btuh). Gdy na zewnątrz jest gorąco, automatyczna regulacja przepływu zapewnia równomierny rozdział chłodnego powietrza wewnątrz pomieszczenia. Standardowe wycięcie w dachu 400 x 400 mm zużywa około 900-950 WAT. Współczynnik (W/W) jest stosunkowo niski i wynosi 2,1
Wady - to podwyższenie punktu ciężkości całego pojazdu poprzez umieszczenie na dachu ciężaru około 30-35 kg oraz powstawanie dodatkowych oporów powietrza w czasie jazdy, w wyniku czego pogarszają się warunki trakcyjne pojazdu, zwiększa się zużycie paliwa. Ponadto wadą są szumy zewnętrzne i wibracje eksploatacyjne (sąsiedzi na placu kempingowym nie są zadowoleni).
Drugi system- kanałowy również kompaktowy, gdzie skraplacz i parownik umieszczone są w jednej monolitycznej bryle umieszczonej tym razem nisko w schowku pojazdu .Obniża to punkt ciężkości pojazdu, lecz schłodzone powietrze należy przetransportować do części przysufitowej pomieszczenia mieszkalnego (głośne wentylatory). Kanały prowadzące powietrze schłodzone powinny być właściwie wyizolowane, aby uniknąć powstawania na ściankach kanałów wykraplania wody spowodowanej różnicą temperatur .Zapotrzebowanie masy chłodniczej (mimo stosunkowo niskiej klasy izolacji ścian) waha się w granicach 7000 Btuh, co w przeliczeniu wynosi nieco ponad 2 kW. W zależności od klasy energetycznej urządzenia oraz od warunków pracy zużycie energii elektrycznej powinno się wahać na poziomie 700-800 W.
W kilkunastoletnim kamperze zakup klimatyzatora dachowego lub kanałowego za 4-6 tys. zł. jest trudną decyzją. Jednak dla zaawansowanych technicznie istnieje możliwość własnej adaptacji ogólnie dostępnego klimatyzatora przenośnego o mocy 2,5 kW. Można go oczywiście umieścić w całości w szafie pozostawiając otwory do koniecznej cyrkulacji powietrza, ale ma to dwie wady: zabiera dużą ilość miejsca ( żona się nie zgodzi na odstąpienie szafy) oraz powoduje znaczny hałas pracy kompresora i wentylatorów, które nawiewają zimne powietrze i odprowadzają ciepłe powietrze poza pomieszczenie rurą Ø100. Aby uniknąć wad występujących w obu systemach zastosowałem system klimatyzacji typu Split czyli oddzielnie - jednostkę zewnętrzną tj. kompresor i skraplacz umieściłem jak najniżej, a jednostkę wewnętrzną-parownik wysoko.
Do tego celu można użyć dowolnego klimatyzatora przenośnego w cenie do 800 zł brutto,
Klimatyzator mobil;Moc chłodnicza (W)/(Btu) 2058/7000, Pobór mocy podczas chłodzenia (W) 850, Zdolność osuszania (l/h) 0,8, Wydatek powietrza (m3/h) 350, Ilość prędkości wentylatora 2, Poziom hałasu (dB/A) 44, który należy podzielic. Część zewnętrzną z kompresorem i wentylatorem zewnętrznym odprowadzenia ciepła umieściłem jak najniżej (rurę skierowałem na suszarkę bielizny zawieszaną na drabince)
Część wewnętrzną natomiast uwiesiłem w górnym fragmencie szafy (około 40 cm)
Patrząc od dołu jest to: sterownik, kratka zasysania powietrza obiegowego, kratka nawiewu z kierownicą powietrza (powietrze chłodne opada grawitacyjnie).
Przewody freonowe oraz elektryczne łączeniowe jednostek przeprowadziłem przez tylną część szafki kuchni, następnie pod podłogą wychodząc w tylnej części szafy. Przewody instalacji w szafie zabezpieczyłem osłoną plastikową (30x 40 mm).
Przed sprzedażą mojego kamperka miałem okazję dwukrotnie sprawdzić działanie tej klimatyzacji. Jest to bardzo cicha praca jednostki zewnętrznej i wysoka wydajność chłodzenia. Wystarczy dwubiegowy wentylator wewnętrzny ( szybkie schłodzenie i utrzymanie temperatury).
Należy pamiętać, że każda działająca klimatyzacja powoduje osuszanie powietrza, co może stanowic znakomity pretekst do konieczności nawilżenia organizmu.
wila wianki 2008 029.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4591 raz(y) 133,42 KB |
wila wianki 2008 031.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4591 raz(y) 86,53 KB |
|
|
|
|
 |
prezesuu
weteran 102 dni to nie zbyt wiele

Twój sprzęt: chwilowo bezdomny
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Piwa: 22/13 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2008-08-19, 22:29
|
|
|
Dokładnie coś takiego mam zamontowane u siebie. Całość jednak mam pod siedzeniem, a przewody z zimnym i osuszonym powietrzem w szafie. Ssanie i wydmuch ciepłego powietrza pod autem. Na zimę zabezpieczam kratki od spodu izolacją termiczną z płyty obornickiej. Klima działa poprawnie, choć trochę hałasuje (ssanie powietrza pod kanapą). Ale w dzień w kamperze się nie siedzi, a wchodząc wieczorek jest miły chłodek (nawet 17 stopni C przy podłodze).
No wiem, zaraz mi napiszecie,że to jest dobre miejsce - ta podłoga - do spania po nawilżeniu lub coś w tyn stylu , ale nic to. |
|
|
|
 |
stefan
weteran

Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Wrz 2007 Piwa: 2/4 Skąd: okolice Duesseldorfu
|
Wysłany: 2008-08-19, 23:27
|
|
|
Witam! kalinin napisał/a: | Do tego celu można użyć dowolnego klimatyzatora przenośnego w cenie do 800 zł brutto, | -bardzo bym prosil o wiecej zdjec i szerszy opis jezeli kolegoa moze. Pozdrawiam.Stefan. |
_________________ Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
 |
|
|
|
 |
kalinin
weteran mirek@kalinin.pl
Twój sprzęt: Laika Kreos 4012
Nazwa załogi: Kalinka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 400/482 Skąd: Jedlińsk k/Radomia
|
Wysłany: 2008-08-20, 20:33
|
|
|
Niestety, nie mam więcej zdjęc, gdyz dosc niespodziewanie zmieniłem kamperka. Ale służe pomoca, w kazdym szczególe, najlepiej mailem. Niestety bez specjalistycznych narzedzi się nie obejdzie. Należy wspawac zawór serwisowy i przed napełnieniem instalacji czynnikiem chłodniczym, zrobic próżnię. Najlepiej, jesli chcesz założyc klimatyzację wybierz się do mnie (w okolice Radomia ), w dwa dni załatwimy temat. |
|
|
|
 |
prezesuu
weteran 102 dni to nie zbyt wiele

Twój sprzęt: chwilowo bezdomny
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Piwa: 22/13 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2008-08-20, 21:12
|
|
|
stefan, ja mam. Jutro postaram się wkleić i jeszcze dokładniej opisać jak to zrobiłem. |
|
|
|
 |
stefan
weteran

Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Wrz 2007 Piwa: 2/4 Skąd: okolice Duesseldorfu
|
Wysłany: 2008-08-21, 01:34
|
|
|
Witam! prezesuu napisał/a: | Jutro postaram się wkleić i jeszcze dokładniej opisać jak to zrobiłem. | -bardzo wdziecznien bede! kalinin napisał/a: | Najlepiej, jesli chcesz założyc klimatyzację wybierz się do mnie (w okolice Radomia ), w dwa dni załatwimy temat | -O nie! Sadze ze jak bysmy zaczeli "zalatwiac temat"..... Pozdrawiam.Stefan. |
_________________ Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
 |
|
|
|
 |
prezesuu
weteran 102 dni to nie zbyt wiele

Twój sprzęt: chwilowo bezdomny
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Piwa: 22/13 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2008-08-21, 09:24
|
|
|
Tymczasem kilka fotek. Opis wieczorem, bo trzeba pracować.
DSCN7250.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 4433 raz(y) 58,15 KB |
DSCN7251.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 4433 raz(y) 53 KB |
DSCN7553.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 4433 raz(y) 45,42 KB |
DSCN7559.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 4433 raz(y) 45,31 KB |
DSCN7568.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 4433 raz(y) 41,21 KB |
DSCN7580.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 4433 raz(y) 51,53 KB |
DSCN7583.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 4433 raz(y) 51,94 KB |
DSCN7585.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 4433 raz(y) 40,02 KB |
DSCN7587.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 4433 raz(y) 39,69 KB |
DSCN7609.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 4433 raz(y) 39,21 KB |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|