 |
|
Budowa domka ze Złomka. Relacje z budów kamper +poradnik ABC |
Autor |
Wiadomość |
Spax
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2016 Piwa: 200/352 Skąd: Kolumna
|
Wysłany: 2016-09-03, 11:14
|
|
|
toscaner napisał/a: | Właśnie. Przy okazji tematu Joko przypomniałem sobie, że nigdy nie wstawiałem filmiku jak działa moja elektryczna umywalka
|
Lubisz komplkować sobie życie |
_________________ Moje miescówki w Grecji »»» https://bonvoyage-travel.eu/maps/
 |
|
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
|
|
|
 |
Spax
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2016 Piwa: 200/352 Skąd: Kolumna
|
Wysłany: 2016-09-03, 11:53
|
|
|
Ha - taki żarcik był. Guziczek padnie albo silniczek Zwykła prowadnica i uchwyt mniej podatne na awarie. Ale ty ⭍ elektryczny dłubek jesteś, więc spoko |
_________________ Moje miescówki w Grecji »»» https://bonvoyage-travel.eu/maps/
 |
|
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2016-09-03, 13:51
|
|
|
A o to Ci chodziło. Ehh, to niemożliwe. Ta umywalka wjechała i wyjechała pewnie ileś tysięcy razy już. Silniczek odpoczywa, bo do mocniejszych zadań stworzony.
A guziczek "przemysłowy". Te mikrowłączniki wytrzymują z milion załączeń. Powinny paść za jakieś 50 lat przy użytkowaniu 365/365
U mnie wszystko było przemyślane. A kamper nie jest z prasowanego papieru, żeby wytrzymał 5 wyjazdów po 2 tygodnie i koniec gwarancji.
Obstawiam, że większość takich prosto z fabryki po takim użytkowaniu jak moje miała by połowę rzeczy urwanych albo zepsutych.
Jakiś pęknięty brodzik, odpadnięte okno, albo niedziałającą lodówkę czy 100 innych rzeczy. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
|
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Spax
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2016 Piwa: 200/352 Skąd: Kolumna
|
Wysłany: 2016-09-03, 15:23
|
|
|
Przeczytałem Twój wątek o złomku już dawno temu. Tyle już tu na forum czytałem, że niektóre rzezczy poprostu umykają z pamięci. Tak się chyba już ma grubo po 50-tce Swoją drogą za całokształt i inne wpisy techniczne nie tylko w Twoich tematach. |
_________________ Moje miescówki w Grecji »»» https://bonvoyage-travel.eu/maps/
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2016-09-03, 23:05
|
|
|
Przeklejam sobie z innego, do mojego tematu info o zimowaniu i tym jak złomek je zniósł przez ostatnie 2 zimy.
Oryginał tu: http://www.camperteam.pl/...p=597959#597959
Tak czytam i myślę, czy mój kamper to jakaś marka. Gdyby była, to podałbym jako zimowy, bo spędził 2 zimy na pełny etat.
Może nie mrozy po -20C, ale jakbym podsumował, to stawił czoła z 30-40 dniom na minusie przez te niemal 2 lata i w tym 2 zimy. Najniższa temp. jaka była to -6C. Nie poradzę nic, że nie było mniej, ale takie -3C to często, więc z problemami skraplania się zmierzyłem. Z problemami wilgoci w garażu też. Z problemami zamarzania tego i owego również. Np. pojechaliśmy po wodę i krany na kempingu zamarznięte
Okno dachowe, to akurat był najmniejszy problem. Docięty alufox i absolutnie zero skraplania. Przy okazji alufox zatkał otwory wentylacyjne okna. To nie problem, bo mam z 8 otworów wentylacyjnych. I tak zostawały na zimno z 4 max.
Większym problemem były gówniane boczne okna Dometica. Niby podwójne, ale na brzegach mają zgrzew i tam codziennie rano trzeba było wycierać. Masa wody.
Przednie okna pojedyncze. Alufox docięty na wymiar w miejscach gdzie stykał się z szybą dociskany od środka nie było wilgoci (lepiej niż przy Dometicach), tam gdzie odstawał zbierało się jej od cholery. Robiłem fotki i wstawiałem tym co nie wierzyli. Gdzieś są na forum.
Jeśli chodzi o ogrzewanie, to u mnie w kamperze mieliśmy jak pączki w maśle. Na zewnątrz te -6C, śnieg za oknem, a podłoga ok. +30C + w kamperze 2 grzejniki nadmuchowe, na tył i przód i przeciętna temperatura ok +26C. Webasto pracowało szacuję przeciętnie kilka godzin dobę. W cyklach po ileś tam. Nie cały czas, bo byśmy się ugotowali. Włączało się np. co 2h na ok. poł godz. Przy temp. zewn. powyżej +8C nie włącza się nigdy, bo temp wewnątrz nie spada poniżej +20C.
Wszystkim niezawodnie steruje Arduino. Można było na golasa siedzieć i na bosaka po podłodze chodzić.
Przez jakoś ze 3 tyg kamper był podpięty na prądzie i przy temp. ok 0C włączony na stałe grzejnik halogenowy 400W. Temp. w środku od +19 do +25C w zależności co się robiło. Przełączenie na 800W powodowało piekarnik w kamperze. Oczywiście przy halogenowym webasto nie włączało się w ogóle. Co logiczne i nie miało sensu.
Oczywiście pod autem zbiornik i węże izolowane, zbiornik dodatkowo z matą grzewczą.
W dzień nawet przy temp. w okolicy zera, ale gdy było słońce, korzystałem z własnej produkcji kolektora i ogrzewania się nie włączało w ogóle. Na zewnątrz. Np +1C, a w środku od słońca +30C. Ale musiało być czyste słońce i kamper ustawione mniej więcej przednią szybą do słońca.
U mnie słońce = oszczędności w paliwie.
Bagażnik/garaż u mnie ma ogrzewanie podłogowe, więc teoretycznie myślałem, że wystarczy. Pomyliłem się. Sklejka na drzwiach w niektórych miejscach miała dosłownie milimetry do przegrody wyrka. Gdy lało i wiało, to tylnych drzwi nie otwierało się czasem i 2 tygodnie jednocześnie mieszkając w kamperze na pełny etat.
Po drugiej zimie sklejkę zaczęło trochę łapać od wilgoci. Ostatniej zimy wywaliłem je całkowicie i przebudowałem bagażnik, dodałem wymuszony obieg, aby była cyrkulacja + przestrzeń między drzwiami a przegrodą ok 3 cm a nie na pojedyncze milimetry. Po tym zabiegu w bagażniku zawsze ciepło. Porównywalnie do temp. w kamperze. Wcześniej potrafiło tam być +12C, gdy w kamperze te +26C.
Aktualnie złomek jest super przygotowany na kolejną zimę. Poprzednie niedociągnięcia zostały poprawione. Z całą pewnością dużo lepiej niż poprzednie dwie. Jedyne co, to zawór szarej jest na zewn. więc przy ujemnych muszę pamiętać aby go otworzyć. Ale jaby co, to zawsze mam prąd, suszarkę, albo wrzątek na ewent. zamarznięcie gdybym zapomniał.
Jeszcze tylko dokupić paneli do 400W i aku do 300-400Ah i można szaleć. No chyba, że sprzedam, bo już mi się znudziło kamperowanie. Coś bym zbudował. Coś większego na kolejne 2 lata kamperowania.
No i się rozpisałem, ale może ktoś tam coś z tego skorzysta. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
|
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2016-09-04, 16:14
|
|
|
A może mały upgrade jeszcze przed zmianą kamperka?
Wymyśliłem, że kupię sobie agregat na tą zimę. W sumie to będzie już do Złomka 2, ale teraz do Z1 też się czasem by przydał.
I nie, nie Hondę, ale jakiś z jej zamienników. Dziś miałem okazję pobawić się jakimś wynalazkiem Swiss Kratf czy coś takiego. Naklejka pokazuje, że niby 94db.
Lekkie to i wcale nie jakieś bardzo głośne.
Ten powyższy ma widzę braci bliźniaków i mają różne nazwy, np. Kraftech i wygląda identycznie jak ten, którym się dziś bawiłem. Swiss Kraft kosztuje podobnie. Jeśli to ma jakieś znaczenie.
Kosztuje "grosze", bo na złotówki, na które przeliczam tylko dla Was ok. 8 stów.
Tu link z ebay: http://www.ebay.co.uk/itm...vUAAOSwxg5XxpXO
Po co mi agregat???
Planowałem dokupić paneli do 400W, bo słońce już duuużo niżej i na płasko max 6A, podniesione ok. 10A, ale gdy słońca nie ma to i 400W nie pomoże. Dodatkowe 140W elastyczne to ok 150£, więc niemal tyle co agregacik. Myślałem też o wiatraku. Ale to też ok 140£. Agregat 170£
No i musi być wiatr, ale znajomi Szkoci wybili mi wiatrak z głowy. Mieli. Nie da się w kamperze wytrzymać, gdy to się kręci. Odradzali żebym wybił sobie to z głowy. Zapomniał na zawsze. Czyli zamiast wydać na panel albo wiatrak postawię na pewniaka, który zawsze mi da prąd. Może przerobię go jeszcze na LPG z kartuszy
No więc agregat?
Ten agregacik ma niby 4,1l zbiornik i że niby 50h na tym ma pracować. Średnio w to wierzę, ale...
Jakby nie było 2kW. Na tym już klimę powinienem ruszyć.
Niedługo będę miał 300Ah AGM na zabudowie i zamiast odpalać silnik gdy słońca nie ma, a który żre min. 1,5l/h albo więcej (tego nie zmierzyłem ), to wymyśliłem ten agregat. Dokupię do tych 300Ah ładowarkę 40A i w razie biedy energetycznej po prostu sobie odpalę i podładuję. W Szkocji żaden problem gdzie bym nie stał.
40A ładowarka będzie brała ok 500W. Agregat 2kW. Czyli praca na pół gwizdka i może się wyrobi w tych 50h z 4 litrów. Nawet połowa to nadal 25h za ok. 5£, godzina = ok. 0,20£, a nie jak silnikiem prawie 1h = 2£.
Teoretyczny zwrot kosztu agregatu po... 90h pracy. Licząc 2h-3h/dobę gdy nie ma słońca, to mamy miesiąc bez słońca i już na plus.
W Z2 dorzucę grzałkę do bojlera i odpadnie odpalanie webasto
Ciekawe czy ktoś to jeszcze czyta?
Lato się skończyło. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-09-04, 16:23
|
|
|
on chyba na 4 litrach 5h działa
MODEL KT 2000
FUEL TANK CAPACITY 4.1 Liters
CONTINUOUS OPERATING HOURS 5 HR |
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2016-09-04, 16:47
|
|
|
Alem leń, bo w linku, który wkleiłem nawet nie przeglądałem co piszą. Ale czarno na biały. Nie wiem co mi się z tymi 50 hrs poje...ło.
Oparłem się na tym czym się bawiłem. Ale i tu na naklejce tego Swiss coś tam jest 15 hrs. O co kaman?
Tu 15 a tu 5.
Chyba, że Swiss cośtam lepszy niż kraft cośtam?
5 litrów mi wygląda najbardziej realnie. Ciekawe tylko czy to spalanie przy max mocy czy na wolnych. I ile by palił generując takie ok. 400W?
Już wlepiam fotusie z dziś:
agr1.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 25 raz(y) 132,09 KB |
agr2.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 28 raz(y) 107,59 KB |
|
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2016-09-04, 16:53
|
|
|
Tu link akurat do Swiss'a ale i oni podają inne dane niż ja dziś widziałem na nalepce Swiss'a
Wy też widzicie, bo fotka powyżej, a tu dane poniżej.
http://www.ebay.co.uk/itm...1QAAOSwGOxW~pXf
General Features :
MODEL SK1800
FUEL TANK CAPACITY 4.1 Liters
CONTINUOUS OPERATING HOURS 5 h
OPERATING NOISE LEVEL 53dB
MAXIMUM AC OUTPUT 2000VA
RATED AC OUTPUT 1500VA
AC VOLTAGE 220V/50Hz
SPEED 3000r/min
LAP (sound presssure) 53db(A)
LAW(acoustic power) 94db(A)
L*W*H(mm) 460*350*410
WEIGHT 18 KG
Chińczycy źle naklejkę wydrukowali?
Jakby nie było to za taką niedużą kwotę, nawet na testy to fajna zabawka
Tylko muszę najpierw kupić te AGM, żeby było co ładować i tą mocną ładowarkę z 40A, żeby było czym ładować. Bo takie 8A to szkoda odpalać nawet. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
|
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-09-04, 17:32
|
|
|
tak poczytałem o tym agregacie, silnik 2- suw, może to być głośne |
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2016-09-04, 18:10
|
|
|
No właśnie zainteresowałem się, bo sąsiad w kamperze to ma. Znaczy miał, bo już pojechał.
Nie jest właśnie głośne. Znaczy postawione na zewnątrz i zamknięte drzwi w kamperze to słychać głośnością jakby ktoś z boku miał odpalony samochód. Inny dźwięk, ale chodzi mi o głośność.
I tak muszę odpalać silnik jak nie ma słońca, więc sobie kombinuję.
Honda 2kW kosztuje 1150£ a to to 170£, więc dla testów cena niewygórowana. Najwyżej oddam. W UK jestem.
Powiem, że mi się kolor nie podoba i chcę inny. Nie ma? Uuu z żalem to mówię ale "żonie" się nie podoba i muszę zrezygnować, poproszę o zwrot pieniędzy |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
|
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-09-04, 18:21
|
|
|
Fakt cena głupio niska, bierz i zobacz sam co to warte, a jak będzie działało prawidłowo do bilans energetyczny masz zapewniony zawsze. |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2016-09-04, 18:35
|
|
|
toscaner napisał/a: |
Ciekawe czy ktoś to jeszcze czyta?
Lato się skończyło. |
czyta czyta |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|