Wycieraczki i mechanizm Ducato |
Autor |
Wiadomość |
leszekk
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Gru 2014 Piwa: 2/11 Skąd: Irlandia- Ballylynan
|
Wysłany: 2015-04-27, 08:44
|
|
|
Czy to mozliwe ze mam inny silnik wycieraczek (wiekszy )???? nic mi nie pasuje ze zdjec |
_________________ LEGOL971
|
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2015-05-13, 21:34
|
|
|
leszekk, nie wiem, czy już uporałes się z wycieraczkami.
Przyznam się, że nie wiem, jak jest w Ducato. Kiedyś miałem problem z przerywanym biegiem wycieraczek w Nissanie Primerze. Musiałem otworzyć obudowę silniczka - tam na jednej stronie były styki - ślizgi, po których po okręgu poruszały się ruchome styki z przekładni. No i te styki-ślizgi były całe uwalone smarem. Wyczyściłem wszystko i działało dobrze.
Fotki:
Przed:
I po:
A nuż w Ducato jest podobnie |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
|
|
|
|
|
mrsulki
weteran w średnim wieku
Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-05-13, 22:14
|
|
|
Mavv napisał/a: | te styki-ślizgi były całe uwalone smarem |
muszą być w smarze, w innym wypadku nie podziałają za długo - po prostu się wytrą. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
|
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2015-05-13, 22:25
|
|
|
No to ciekawe.... O wyczyszczeniu smaru dowiedziałem się z forum nissana. Ponoć ta przypadłość jest częsta w Primerach. Zresztą widziałem sam kilkanaście Primer, które miały wycieraczki zatrzymane gdzieś na szybie, niekoniecznie na dole. Wyczyszczenie smaru pomaga. Pomogło i dla mnie.
Może jakaś odrobina wazeliny technicznej po wyczyszczeniu w takim razie? |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
|
|
|
|
|
mrsulki
weteran w średnim wieku
Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-05-13, 22:42
|
|
|
Pomaga nie tyle usunięcie smaru tylko poprawienie styku przez podgięcie ślizgów. Jego usunięcie działa przez to że słabo dociskające styki ślizgają się po warstwie smaru a nie po pierścieniu. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
|
|
|
|
|
leszekk
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Gru 2014 Piwa: 2/11 Skąd: Irlandia- Ballylynan
|
Wysłany: 2015-05-13, 22:47
|
|
|
Mavv
Dzięki za info, musze poszukać jakiegoś schematu chyba mam wogóle inny silnikni niż fiat z tego co znalazłem to silnik stosowany w autobusach na 24v ,może dlatego że to monoblok i wilkie wycieraczki mam też 3 przekazniki .Pozdrowionka
DSC05545 (1).JPG
|
|
Plik ściągnięto 2716 raz(y) 25,55 KB |
DSC05547 (1).JPG
|
|
Plik ściągnięto 2716 raz(y) 17,04 KB |
DSC05572 (1).JPG
|
|
Plik ściągnięto 2716 raz(y) 20,97 KB |
|
_________________ LEGOL971
|
|
|
|
|
mrsulki
weteran w średnim wieku
Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-05-13, 22:52
|
|
|
leszekk napisał/a: | mam wogóle inny silnikni niż fiat z tego co znalazłem to silnik stosowany w autobusach na 24v |
Jeśli to ten ze zdjęć to zwyklas. Styki masz pod tą blachą ze środkowego zdjęcia. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
|
|
|
|
|
leszekk
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Gru 2014 Piwa: 2/11 Skąd: Irlandia- Ballylynan
|
Wysłany: 2015-05-13, 23:00
|
|
|
mrsulki
No to chyba dam rade ,oczywiscie wielkie dzieki chlopaki za informacje bo jeżeli by liczyc na mechanika to najprościej wymieniłby wszystko pozdrawiam |
_________________ LEGOL971
|
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2015-05-13, 23:01
|
|
|
leszekk, dokładnie jak kol. mrsulki pisze - środowe zdjęcie to silniczek wycieraczek. Widoczne cztery śruby od przekładni. Otwórz i zobacz, czy tam masz wszystko w porządku. |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2015-05-14, 00:01
|
|
|
Leszekk, to co napisałem
http://www.camperteam.pl/...p=496081#496081
zobrazował Mavv = 95% podobieństwa. Nie bój się, prosty zabieg. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
leszekk
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Gru 2014 Piwa: 2/11 Skąd: Irlandia- Ballylynan
|
Wysłany: 2015-05-14, 07:30
|
|
|
Czyli w sobote dzialam ,odezwe się po zabiegu dziekuję |
_________________ LEGOL971
|
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2015-05-14, 17:35
|
|
|
mrsulki napisał/a: | Pomaga nie tyle usunięcie smaru tylko poprawienie styku przez podgięcie ślizgów. Jego usunięcie działa przez to że słabo dociskające styki ślizgają się po warstwie smaru a nie po pierścieniu. |
Właśnie odgrzebałem temat naprawy biegu przerywanego u siebie na dysku:
Cytat: | Zgodnie z zaleceniami wyczytanymi na forum podgiąłem trochę styki w stronę mechanizmu |
Tak więc styki na bank też podgiąłem
Czekamy na relację Leszku! |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
|
|
|
|
|
leszekk
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Gru 2014 Piwa: 2/11 Skąd: Irlandia- Ballylynan
|
Wysłany: 2015-05-16, 15:56
|
|
|
Niestety Panowie ,nic z tego w środku jest tylko plastikowy ślimak ,więc muszę szukać gdzie indziej, pozdrawiam
DSC_0098[1].JPG
|
|
Plik ściągnięto 2560 raz(y) 19,56 KB |
DSC_0099[1].JPG
|
|
Plik ściągnięto 2560 raz(y) 19,23 KB |
|
_________________ LEGOL971
|
|
|
|
|
mrsulki
weteran w średnim wieku
Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-05-16, 23:52
|
|
|
leszekk napisał/a: | w środku jest tylko plastikowy ślimak |
no i git styki są z jego drugiej strony. Wyjmij go i je podegnij. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
|
|
|
|
|
leszekk
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Gru 2014 Piwa: 2/11 Skąd: Irlandia- Ballylynan
|
Wysłany: 2015-05-17, 12:50
|
|
|
Dzieki mrulski
Blaszki podgięte wyczyszczone ale nic dalej dwa biegi chodzą a praca przerywana wogule, ani drgnie ,wygląda jak by niebylo zasilnia na jednym czarnym kablu .
pozdrawiam |
_________________ LEGOL971
|
|
|
|
|
|
|