Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wycieraczki i mechanizm Ducato
Autor Wiadomość
leszekk 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2014
Piwa: 2/11
Skąd: Irlandia- Ballylynan
Wysłany: 2015-04-27, 08:44   

Czy to mozliwe ze mam inny silnik wycieraczek (wiekszy )???? nic mi nie pasuje ze zdjec :roll:
_________________
LEGOL971
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/48
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2015-05-13, 21:34   

leszekk, nie wiem, czy już uporałes się z wycieraczkami.
Przyznam się, że nie wiem, jak jest w Ducato. Kiedyś miałem problem z przerywanym biegiem wycieraczek w Nissanie Primerze. Musiałem otworzyć obudowę silniczka - tam na jednej stronie były styki - ślizgi, po których po okręgu poruszały się ruchome styki z przekładni. No i te styki-ślizgi były całe uwalone smarem. Wyczyściłem wszystko i działało dobrze.

Fotki:

Przed:



I po:


A nuż w Ducato jest podobnie :)
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-05-13, 22:14   

Mavv napisał/a:
te styki-ślizgi były całe uwalone smarem

muszą być w smarze, w innym wypadku nie podziałają za długo - po prostu się wytrą.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/48
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2015-05-13, 22:25   

No to ciekawe.... O wyczyszczeniu smaru dowiedziałem się z forum nissana. Ponoć ta przypadłość jest częsta w Primerach. Zresztą widziałem sam kilkanaście Primer, które miały wycieraczki zatrzymane gdzieś na szybie, niekoniecznie na dole. Wyczyszczenie smaru pomaga. Pomogło i dla mnie.
Może jakaś odrobina wazeliny technicznej po wyczyszczeniu w takim razie?
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-05-13, 22:42   

Pomaga nie tyle usunięcie smaru tylko poprawienie styku przez podgięcie ślizgów. Jego usunięcie działa przez to że słabo dociskające styki ślizgają się po warstwie smaru a nie po pierścieniu.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
leszekk 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2014
Piwa: 2/11
Skąd: Irlandia- Ballylynan
Wysłany: 2015-05-13, 22:47   

Mavv
Dzięki za info, musze poszukać jakiegoś schematu chyba mam wogóle inny silnikni niż fiat z tego co znalazłem to silnik stosowany w autobusach na 24v ,może dlatego że to monoblok i wilkie wycieraczki mam też 3 przekazniki .Pozdrowionka

DSC05545 (1).JPG
Plik ściągnięto 2716 raz(y) 25,55 KB

DSC05547 (1).JPG
Plik ściągnięto 2716 raz(y) 17,04 KB

DSC05572 (1).JPG
Plik ściągnięto 2716 raz(y) 20,97 KB

_________________
LEGOL971
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-05-13, 22:52   

leszekk napisał/a:
mam wogóle inny silnikni niż fiat z tego co znalazłem to silnik stosowany w autobusach na 24v

Jeśli to ten ze zdjęć to zwyklas. Styki masz pod tą blachą ze środkowego zdjęcia.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
leszekk 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2014
Piwa: 2/11
Skąd: Irlandia- Ballylynan
Wysłany: 2015-05-13, 23:00   

mrsulki
No to chyba dam rade ,oczywiscie wielkie dzieki chlopaki za informacje bo jeżeli by liczyc na mechanika to najprościej wymieniłby wszystko :spoko pozdrawiam
_________________
LEGOL971
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/48
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2015-05-13, 23:01   

leszekk, dokładnie jak kol. mrsulki pisze - środowe zdjęcie to silniczek wycieraczek. Widoczne cztery śruby od przekładni. Otwórz i zobacz, czy tam masz wszystko w porządku.
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-05-14, 00:01   

Leszekk, to co napisałem
http://www.camperteam.pl/...p=496081#496081
zobrazował Mavv = 95% podobieństwa. Nie bój się, prosty zabieg.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
leszekk 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2014
Piwa: 2/11
Skąd: Irlandia- Ballylynan
Wysłany: 2015-05-14, 07:30   

Czyli w sobote dzialam ,odezwe się po zabiegu :spoko dziekuję
_________________
LEGOL971
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/48
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2015-05-14, 17:35   

mrsulki napisał/a:
Pomaga nie tyle usunięcie smaru tylko poprawienie styku przez podgięcie ślizgów. Jego usunięcie działa przez to że słabo dociskające styki ślizgają się po warstwie smaru a nie po pierścieniu.


Właśnie odgrzebałem temat naprawy biegu przerywanego u siebie na dysku:
Cytat:
Zgodnie z zaleceniami wyczytanymi na forum podgiąłem trochę styki w stronę mechanizmu


Tak więc styki na bank też podgiąłem :)

Czekamy na relację Leszku! :pifko
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
leszekk 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2014
Piwa: 2/11
Skąd: Irlandia- Ballylynan
Wysłany: 2015-05-16, 15:56   

Niestety Panowie ,nic z tego w środku jest tylko plastikowy ślimak ,więc muszę szukać gdzie indziej, pozdrawiam

DSC_0098[1].JPG
Plik ściągnięto 2560 raz(y) 19,56 KB

DSC_0099[1].JPG
Plik ściągnięto 2560 raz(y) 19,23 KB

_________________
LEGOL971
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-05-16, 23:52   

leszekk napisał/a:
w środku jest tylko plastikowy ślimak

no i git styki są z jego drugiej strony. Wyjmij go i je podegnij.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
leszekk 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2014
Piwa: 2/11
Skąd: Irlandia- Ballylynan
Wysłany: 2015-05-17, 12:50   

Dzieki mrulski
Blaszki podgięte wyczyszczone ale nic dalej dwa biegi chodzą a praca przerywana wogule, ani drgnie ,wygląda jak by niebylo zasilnia na jednym czarnym kablu .
pozdrawiam
_________________
LEGOL971
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***