Wycieraczki i mechanizm Ducato |
Autor |
Wiadomość |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2009-03-28, 00:29 Wycieraczki i mechanizm Ducato
|
|
|
Witam wszystkich. Od zakupu autka w zeszłym roku miałem problem z wycieraczkami. We wszystkich trzech położeniach pracowały z tą samą prędkością i można było je zatrzymać w dowolnym miejscu. Ogromnie mnie to denerwowało i w końcu postanowiłem to wydłubać, uprzednio odwiedzając serwis fiata. Moduł sterujący pracą wycieraczek jest tuż koło silniczka i solo kosztuje prawie 250PLN. Na razie odpuściłem i rozebrałem swoje. Przyczyna awarii była prozaiczna. Pod przekładnia ślimakową jest pierścień z mimośrodem który rozwiera na chwilę styk i zwiera drugi na przeciwko. A co się okazało u mnie? Na skutek przegrzania styku płynał duży prąd i styk który tkwi w plastikowej obudowie tak sie nagrzał że się ciut przesunął, a wałek podtopionego plastiku unieruchomił styk. Minutka pracy precyzyjną lutownicą i wszystko jest jak dawniej. Ale nasuwa mi się jedna myśl. Sporo z nas ma dość wiekowe auta. Częśc styków z wiekiem śniedzieje. Powoduje to topienie sie styków, plastików i coś naprawdę kiedyś może sie sfajczyć. Postanowiłem doladnie przejrzeć całą elektrykę nie tylko autka ale i zabudowy. Chyba warto. Piszę to jako ciekawostkę i ku przestrodze. |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2009-03-28, 08:24
|
|
|
i tak 3mac...autko na pewno odwdzieczy Ci sie za to, ze sam przy nim robisz..
to co..na KOSZELOWKE juz gotowy?? |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
bonusik
weteran

Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-03-28, 11:33
|
|
|
W moim "Franku" miałem awarię podsobego typu...
Nie mogłem poradzić sobie z brakiem lewego kierunku.Po długich przemysleniach i walce w wolnych chwilach doszedłem do dość banalnej przyczyny...
Otóż całą przyczyną było kiepka "masa".
Po dokładnym wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.
|
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
 |
ML
zaawansowany

Twój sprzęt: Buerstner Levanto A574
Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 5/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-10-20, 13:17
|
|
|
Podczepię się trochę pod temat - otóż interesuje mnie, czy ktoś próbował zmieniać mechanizm lub rozwiązał sprawę w inny sposób w DUCATO r.prod 2006 (chyba wersja II, choć pewny nie jestem, bo tu tez jest namieszane sporo - ma niebieski znaczek).
W czym rzecz: otóż uważam, że tryby pracy są bardzo ubogie w funkcje, bo albo jest praca ciągła, albo przerywana w jednym trybie, który jest źle dobrany, bo wycieraczki pracują zbyt szybko np. przy mżawce. Dziwi mnie to, bo w fiatach zawsze podziwiałem rozbudowaną funkcjonalność pracy wycieraczek a tu taka kicha. Chciałbym chociaż wprowadzić ustawianie pracy przerywanej, żeby zmieniać czas odstępów. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia w zmianach tego typu ?
Pozdrowienia. |
_________________ To tylko MATRIX ...
 |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2009-10-20, 13:23
|
|
|
ML, określ dokładnie o jaki model Ducato Ci chodzi. Czy ten przed 2006 czy po 2006 czyli najnowszy?
Jeśli jest to wersja przed 2006 to mogę pomóc. |
|
|
|
 |
Tadeusz
Administrator CamperPapa

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1610/2337 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-10-20, 13:46
|
|
|
bonusik napisał/a: | W moim "Franku" miałem awarię podsobego typu...
Nie mogłem poradzić sobie z brakiem lewego kierunku.Po długich przemysleniach i walce w wolnych chwilach doszedłem do dość banalnej przyczyny...
Otóż całą przyczyną było kiepka "masa".
Po dokładnym wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.
|
Jarku, to bardzo częsta przyczyna niedomagań w autkach pełnoletnich. Płytka masowa w Ducato ukryta za akumulatorem potrafi wskutek zaśniedzienia pokiełbasić jednocześnie i kierunkowskazy i wycieraczki. |
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
 |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-10-20, 13:53
|
|
|
Tadeusz napisał/a: | Płytka masowa w Ducato ukryta za akumulatorem potrafi wskutek zaśniedzienia pokiełbasić jednocześnie i kierunkowskazy i wycieraczki. |
....I wiele innych rzeczy również ......... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2009-10-20, 14:32
|
|
|
kaimar napisał/a: | po 2006 czyli najnowszy? |
w nowym Ducato III mam trójpozycyjny interwał czasowy
+ dwa tryby pracy ciągłej- wolny i szybki |
|
|
|
 |
ML
zaawansowany

Twój sprzęt: Buerstner Levanto A574
Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 5/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-10-20, 16:19
|
|
|
Nie wiem czy to DUCATO II czy IIa czy III czy też VIII Nie jest to jednak najnowsza wersja, bo ma niebieski znaczek, inna maskę, inne światła i... tylko jedną opcje pracy wycieraczek w trybie przerywanym, bez możliwości zmiany przerwy czasowej. Fiat w tym wypadku się nie popisał i moim zdaniem niepotrzebnie zaoszczędził.
Pozdrowienia. |
_________________ To tylko MATRIX ...
 |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2009-10-21, 19:34
|
|
|
ML Cytat: | czy ktoś próbował zmieniać mechanizm lub rozwiązał sprawę w inny sposób w DUCATO r. |
Weź pod lupę schemat Fiata 126p lub Poloneza gdzie znajdziesz dokładnie rozrysowane układy sterowania wycieraczkami. W Ducato wszystko jest podobnie, nawet przekaźniki i wyłączniki są takie same i tak samo działają. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2009-10-21, 21:24
|
|
|
Niestety a może stety, Ducato 2002-2006 to nie jest Polonez czy 126. Trochę inna filozofia sterowania. Teoretycznie prostsza. Do silniczka wycieraczek są doprowadzane z przełącznika pod kierownicą trzy sygnały - I bieg, II bieg, praca przerywana. Przerywacz znajduje sie w silniczku. Jak mi się uda to postaram się zmieścić schemat. |
|
|
|
 |
ML
zaawansowany

Twój sprzęt: Buerstner Levanto A574
Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 5/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-10-21, 23:11
|
|
|
A czy pasuje silniczek z osprzętem z najnowszej wersji ? Może udałoby się przełożyć ?
Pozdrowienia. |
_________________ To tylko MATRIX ...
 |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2009-10-21, 23:33
|
|
|
Nie jestem pewien, ale w najnowszej wersji silnikiem wycieraczek steruje body komputer i przełożenie silnika wycieraczek nic nie da. Prosze mnie poprawić jesli sie mylę.
Ale w Ducato 244 można stosunkowo łatwo spróbowac zastosować jakiś zmodyfikowany "przerywacz" (może być zabytkowy do Poloneza itp) dając go w szereg z kablem I biegu. |
|
|
|
 |
TomekW
weteran

Twój sprzęt: bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Piwa: 29/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-10-21, 23:42
|
|
|
Lata temu, w starym kanciastym Ducato po liftingu założyłem napęd wycieraczek od Poldka. Pasował bez przeróbek (poza kostką zasilającą) działał bez problemów, chociaż silnik chyba trochę słabszy... |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2009-10-25, 19:22
|
|
|
kaimar Cytat: | Przerywacz znajduje sie w silniczku. |
Znajdujący się w silniczku przerywacz to nic innego jak wyłącznik krańcowy powodujący zatrzymanie ramion wycieraczek w ściśle określonym położeniu czyli poziomo tuż nad maską samochodu. Pracę czasową uzyskuje się z elektronicznego przerywacza bardzo prostej konstrukcji. Ducato i Polonez mają swoje korzenie we Fiacie i dlatego dużo rozwiazań technicznych Fiata jest zastosowanych w tych obu markach pojazdów. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
|