Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozładowane akumulutary
Autor Wiadomość
Miłosz 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs
Dołączył: 04 Wrz 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Rzuchowa k.Tarnowa
Wysłany: 2009-11-29, 19:41   

W moim Ducato '96 w ubiegłym roku często podpinałem 220 do zabudowy , ale jak chciałem odpalić kamperka okazało się , że akumulator w komorze silnika rozładowany (mój blok nie ładuje tego akumulatora muszę go ładować osobno prostownikiem) czy u Was jest podobnie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1595/2326
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-11-29, 20:18   

W wiekszości starszych modeli kamperków energoblok po podłączeniu do 230V, ładuje wyłącznie akumulator pokładowy. Akumulator rozruchowy jest odcięty.
Dlatego jeśli przez całą zimę zamierzasz kamperka nie używać, warto akumulator rozruchowy wyjąć, albo cyklicznie podładowywać używając osobnego prostownika.
Akumulatory w dobrym stanie i naładowane do pełna nic nie robią sobie z mrozów do minus 18. Jeśli raz na dwa tygodnie uruchomisz silnik i dasz mu popracować przez kwadransik, a jeszcze lepiej, jeśli się przejedziesz kamperkiem, to akumulatorowi nic nie będzie.
Wszystko to pod jednym warunkiem - że nie ma upływu prądu, czyli, że jakieś urządzenie go nie rozładowuje ( jak choćby już omawiane radia ).
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Ostatnio zmieniony przez Tadeusz 2009-11-30, 18:46, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 275/77
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-11-29, 20:21   

Witam ,

w moim przypadku ładuje dwa akumulatory , ale jak to jest podłączone tego za bardzo nie wiem jutro trochę pooglądam to coś w tym temacie napiszę , lecz specem w elektryce nie jestem.

Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2009-11-29, 23:11   

Sławku- jest to akumulator Energy-stacjonarny głębokiego rozładowania aż do 20% pojemności.Zastosowanie : łódki, wózki ,poj campingowe :szeroki_usmiech :spoko

Ps. Ten numer 957 052 to numer katalogowy Varty.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2009-11-29, 23:43   

StasioiJola napisał/a:
Ps. Ten numer 957 052 to numer katalogowy Varty.

Stasiu ten numer to wiem, tylko co to oznacza pod nim. Ile on ma pojemności i co to za godziny :shock:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-11-30, 09:03   

Ja też miałem taką wartę nic nie wartą wstawiłem żelowy 120Ah i zapomniałem o problemach z prądem.
Slawek Dehler napisał/a:
tasiu ten numer to wiem, tylko co to oznacza pod nim. Ile on ma pojemności i co to za godziny :shock:
Jak chcesz kwasówke proponuję poszukać takiego samego lub zwykłą kwasówkę 90Ah tylko sprawdź wymiary czy wejdzie oraz czy są 90 bo wydaje mi się że jest 75 i 110 ale pewny nie jestem?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2009-11-30, 10:36   

Moja informacja zamieszczona w tym poście wcześniej była błędna , za co wszystkich przepraszam :oops: , ale błednie udzielona była mi przez dystrybutora Varty. Jak się okazuje akumulatorów głębokiego rozładowania nie wolno używać do rozruchu silnika , ponieważ może on ulec zniszczeniu- tzn ten akumulator! Odnośnie innych danych zamieszczonych na tym akumulatorze-wypowie sie Tadeusz, ponieważ nie chciałbym
wprowadzić ponownie kolegów w błąd.


Ps To dla mnie nauczka; Jak czegoś dokładnie nie wiesz lub nie sprawdziłeś - nie pchaj sie przed szereg! :roll: :roll: :oops: :oops: Przepraszam!!
_________________

Ostatnio zmieniony przez StasioiJola 2009-11-30, 13:43, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1595/2326
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-11-30, 12:49   

KURCZAKI napisał/a:
w moim LMC ładuje dwa akumulatory a auto wiekowe 1989... wczoraj włąśnie też to sprawdzałem


Adasiu, w bardzo wielu kamperach dokonano przeróbek w instalacji, aby ładować oba akumulatory. Na naszym forum są tematy, w których o tym mówimy. :)
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2009-11-30, 14:42   

Dzięki bezcennej wiedzy Naszego Tadzia na temat aku wiem już co oznacza te 75Ah (5h) i 90Ah (20h). :kufel :kufel
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 40/52
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2009-11-30, 16:11   

Slawek Dehler napisał/a:
Dzięki bezcennej wiedzy Naszego Tadzia na temat aku wiem już co oznacza te 75Ah (5h) i 90Ah (20h).



Gdzie to wyczytałeś , też mnie ten temat interesuje????
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1595/2326
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-11-30, 17:51   

Koledzy, o budowie akumulatorów napisałem w oddzielnym temacie. Tu odpowiem Wam na pytanie o ten "kod".
To jest zwykła informacja o możliwościach akumulatora. Wiadomo, że oddając prąd o wyższej wartości akumulator zmniejsza swoją pojemność. Tu właśnie podano, że przy poborze prądu tzw. 20 -godzinnego pojemność wynosi 90 Ah, a przy poborze prądu 5 godzinnego tylko 75 Ah. Dla tego akumulatora te wartości wynoszą odpowiednio 4,5 A i 15 A. Nie znaczy to wcale, że skoro 75:15=5 to można przez 5 godzin doić z niego owe 15 amperów. Absolutnie nie! Każdy akumulator ołowiowo-kwasowy można rozładowywać tylko do 50% jego pojemności. Oznacza to, że ten konkretny akumulator napędzający silnik elektryczny do łodzi Minkota, mający zapotrzebowanie na kilkanaście amperów, doprowadzi ten akumulator do stanu krytycznego, czyli wartości siły elektromotorycznej na pojedyńczej celi w wysokości 1,8 V już po 2,5 godziny.
Przy poborze 90:20= 4,5 A można go używać przez 10 godzin.
I o tym musimy pamiętać. :)

Dodam jeszcze, że tego typu akumulatorów, o małych wartościach prądu rozładowania nie wolno używać jako rozruchowych.
No! Może i można, ale tylko raz! :diabelski_usmiech
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
baja02 
weteran
"Mała Karawana" CT-Pomorze


Twój sprzęt: Fiat Ducato LMC
Nazwa załogi: baja
Dołączył: 05 Mar 2007
Piwa: 39/4
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2009-11-30, 18:14   

KURCZAKI napisał/a:
w moim LMC ładuje dwa akumulatory a auto wiekowe 1989... wczoraj włąśnie też to sprawdzałem :spoko

W moim LMC identycznie, ładuje akumulator podwozia i nadwizia, a wskaźnik na energobloku pokazuje stopień naładowania i jednego i 2 nadwozia. Amperomierz na energobloku pokazuje wartość prądu ładowania z alternatora i z sieci.
_________________
O wiele lepiej spotkać się na szczycie niż nad brzegiem przepaści.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2009-11-30, 19:34   ARCADARKA

to ty chyba Tadeusza nie widziałeś :haha: :haha: :haha:
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2009-11-30, 20:00   ARCADARKA

Tadziu :bukiet: :kwiatki:
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***