Zmiana silnika w VW T3 z benyzny na diesla? |
Autor |
Wiadomość |
waldemaros3
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW T3 Westfalia
Dołączył: 24 Sty 2010 Postawił 2 piw(a)
|
Wysłany: 2010-01-25, 22:20 Zmiana silnika w VW T3 z benyzny na diesla?
|
|
|
Witam
Jestem posiadaczem WV T3 Westfalia Vanagon.
Na chwile obecna pracuje tam 1.9benzyna boxer w automacie, docelowo ma zostać założony 1.9 TD manualny z golfa3. Zakupiłem już golfika na dawcę silnika i interesuje mnie czy jest ktoś na forum co miał z takim zabiegiem do czynienia.
Jeśli tak proszę o wskazówki jak przebiega taka wymiana, na co zwracać uwagę i co przysparza najwięcej kłopotów.
Dzięki z góry za rady. |
|
|
|
 |
waldemaros3
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW T3 Westfalia
Dołączył: 24 Sty 2010 Postawił 2 piw(a)
|
Wysłany: 2010-01-25, 22:55
|
|
|
Tu nie chodzi tyle co o oszczędność w spalaniu a awaryjność.
Obecny silnik kuleje, a zrobienie go jest bardzo kosztowne i mało kto to potrafi zrobić fachowo (boxer) Do tego dochodzi skrzynia automat co też jest minusem. |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2010-01-25, 23:32
|
|
|
Automat minusem ciekawe dla czego tak twierdzisz,jeżdżę osobowym diesel+ automat i nie wyobrażam sobie lepszego rozwiązania na wakacje.Gdyby do Dukacza1 dało sie wstawić automat to już dawno bym to wykonał. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
wbobowski
Kombatant moder

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Piwa: 354/135 Skąd: Lublin - Dąbrowica
|
Wysłany: 2010-01-26, 00:20
|
|
|
waldemaros3 napisał/a: | Zakupiłem już golfika na dawcę silnika i interesuje mnie czy jest ktoś na forum co miał z takim zabiegiem do czynienia. |
Ktoś dopiero przedstawiający się (niestety nie pamietam nicku) opisuje, że jest właśnie w trakcie takiej zmiany silnika. Skontaktuj się z nim. |
_________________ Włodek i Ela
Nasze kamperki
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-01-26, 06:22
|
|
|
temat VW T3 ..i wstawiania silnikow diesla zamiast benzynki...jest mi dobrze znany...
duzo zalezy jaki chcesz wlozyc silnik..
tak czy inaczej...jest to bardzo skomplikowana sprawa...
jesli ''seryjny'' 1.6TD od T3 ..to nie...wrzucasz kpl ze skrzynia i jest ok..
ale..jesli chcesz robic wydumke..z jakims ''mocnym'' silnikiem 1,9TDI (na pompowtrysku, AXR) ..sprawa nie wyglada juz tak latwo...
miska olejowa
smok olejowy
wytrzymalosc skrzyni/do przerobki wykorzystuje sie skrzynie od...RENAULT 25
czyli..
Skrzynia od Renault 25 (ale tylko od najmocniejszych wersji) zmieszana z czesciami od skrzyni VW (dzwonem) ale ten dzwon tez musi miec scieta krawedz i wpasowaną tam przejsciowke, do tego obrocony dyfer.
Pod skrzynie wycieta podluznica (bo jest za dluga) i podniesiona podloga bagaznika.
i kupa innych "dupereli" O KTORYCH NIE BEDE JUZ PISAL...BO..NA 100% JUZ SIE ZNIECHECILES DO ''MOCNEGO'' SILNIKA TDI
ogolnie..za 1/3 kwoty przerobki na diesla tdi axr..wyremontujesz benzyniaka...
lub...seryjny zestaw 1.6td starszego typu..oryginalny od T3 |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
Mr.Mclaren
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW T3 Westfalia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2008 Piwa: 6/2 Skąd: Pieszyce/Fuerth
|
Wysłany: 2010-01-26, 07:57
|
|
|
Witaj
przy zmianie silnika z benzyny na diesla będziesz musiał zmienić trochę przy instalacji elektrycznej.
Co do samego silnika 1.9TD (AAZ) z golfa - jest to podobna jednostka do oryginalnego 1.6TD
Blok rożni się przede wszystkim wysokością (skokiem tłoka)
Potrzebował będziesz dokupić osprzęt z silnika 1.6TD (JX) kolektor ssący, wydechowy, miskę olejową, smok pompy olejowej, miarkę oleju.
Jaki rodzaj i symbol silnika miałeś do tej pory? Ew. będziesz mógł zastosować skrzynie z benzyny zmieniając tylko obudowę sprzęgła (diesel), tak aby pasowała do bloku diesla.
Rodzi się pytanie czy sam to będziesz zmieniał czy planujesz komuś zlecić.
Jeżeli będziesz zlecał, to dobrze byłoby uczestniczyć w tych pracach, abyś później wiedział co i gdzie zostało zmienione/podłączone.
Sam od lat jeżdżę dieslem i bardzo polecam, przed rokiem wymieniałem mój oryginalny 1.6TD na właśnie taki o którym piszesz.
W poniższym albumie znajdziesz parę zdjęć z moich prac, będzie to tylko cześć czynności które Ciebie czekają.
Projekt AAZ (1.9 TD) w busie T3
Gdybyś miał pytania chętnie pomogę.
Maciej |
_________________ T3Forever |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-01-26, 09:25
|
|
|
mr.mclaren napisał/a: | będziesz mógł zastosować skrzynie z benzyny zmieniając tylko obudowę sprzęgła (diesel), tak aby pasowała do bloku diesla. | gdyby nie to..ze jego autko jest w automacie..dalo by sie to zrobic...a trafic skrzynie automata do diesla..ciezka sprawa... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
Mr.Mclaren
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW T3 Westfalia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2008 Piwa: 6/2 Skąd: Pieszyce/Fuerth
|
Wysłany: 2010-01-26, 09:39
|
|
|
Masz racje Gino, przeoczyłem sprawę automatu.
Do zmiany skrzyni potrzebne będą Ci też, lewarek z kasetą, drążki i poduszka skrzyni.
Jeżeli automat jest w przyzwoitym stanie to za pozyskane środki będziesz mógł kupić manualną skrzynie.
Wskazane byłoby szukać skrzyni z benzyny (DJ) o symbolu AAP, która jest najszybszą z seryjnych skrzyń.
(do silnika potrzebował będziesz jeszcze m.in. koła zamachowego i rozrusznika (z 1.6TD)
Pozdrawiam |
_________________ T3Forever |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2010-01-26, 11:03
|
|
|
Waldemaros3,,myslę że to nie najlepszy pomysł |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
waldemaros3
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW T3 Westfalia
Dołączył: 24 Sty 2010 Postawił 2 piw(a)
|
Wysłany: 2010-01-26, 22:07
|
|
|
Witaj mr.mclaren
Dzięki bardzo za zainteresowanie moim tematem.
Dokładnie to nie wiem jakie oznaczenia ma silnik który jest obecnie zamontowany.
Wiem tylko że jest jednostka 1.9 benzyna chłodzona cieczą (boxer) 70KW, Automat.
No i zapomniałem dodać że ma klimę (nie wiem czy to nie będzie jakimś utrudnieniem do podmiany)
Auto jest świeżym nabytkiem, a mechanikiem z zawodu nie jestem. Samo grzebanie natomiast przy samochodach nie jest mi obce.
Wczoraj zakupiłem VW Golfa3 94rok 1.9TD, cały na chodzie ze skrzynią manualną, i on ma być podstawą do przebudowy.
Możesz mi w przybliżeniu określić koszt takiej przebudowy oraz które z części będą poważniejszym wydatkiem? |
|
|
|
 |
Mr.Mclaren
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW T3 Westfalia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2008 Piwa: 6/2 Skąd: Pieszyce/Fuerth
|
Wysłany: 2010-01-26, 22:43
|
|
|
Witaj
w pierwszym rzędzie odpisałem Ci na wiadomość PW którą do mnie wysłałeś, ale po części odpowiem też tutaj.
Ciężko będzie określić mi koszta takiej "przeróbki" bo mechanikiem nie jestem - a pasjonatem busa (mechanikiem stałem się właśnie z zamiłowania do busa)
Jeżeli planujesz podłączyć klimatyzacje, to potrzebował będziesz jeszcze kompresor i mocowanie kompresora do 1.9TD.
Co się tyczy kosztów - nie liczyłem, jest to moje hobby, a jak ogólnie wiadomo - hobby kosztuje
Pozdrawiam
Maciej
p.s. Jeżeli mnie pamięć nie myli to 70kW miały benzyny o symbolu MV, ale o pojemności 2100ccm. |
_________________ T3Forever |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-01-27, 09:05
|
|
|
waldemaros3 napisał/a: |
Wczoraj zakupiłem VW Golfa3 94rok 1.9TD, cały na chodzie ze skrzynią manualną, i on ma być podstawą do przebudowy.
|
no to teraz musisz jeszcze dokupic silnik od TRANSPORTERA 1.6TD razem ze skrzynia biegow...
skrzynia od golfa oczyiwscie nie bedzie pasowac..ani jakakolwiek czesc z niej..
w sumie...potrzebuejsz do tego
kpl pedalow
drazek do zmiany biegow
caly ''uklad'' zmiany beigow idacy pod autkiem
skrzynie biegow/od diesla T3
kpl sprzeglo
smok silnika
miske olejowa
kolektory ssacy i wydechowy
a co jeszcze...to wyjdzie w praniu...
najtaniej wyjdzie..jak kupisz caly taki samochod na czesci...
bo osobno...wyjdzie sporo.. |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
waldemaros3
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW T3 Westfalia
Dołączył: 24 Sty 2010 Postawił 2 piw(a)
|
Wysłany: 2010-01-27, 17:23
|
|
|
Dzięki Gino za pocieszenie:) Powiem szczerze że liczyłem się z wydatkami, może nie aż takimi ale jakoś to będzie. Trafił eis rodzynek T3, to i się go zrobi na cacy.
A mam właśnie pytanie do ciebie. Pisałeś coś we wcześniejszej wypowiedzi że ciężka sprawa założyć automat od benzyny do diesla. Zastanawiam się jakbym zostawił ten automat co jest obecnie. Trochę mi go szkoda bo mam tempomat i kłopot będzie założyć chyba go do manuala. Co jest problemem w założeniu automata od benzyny do diesla?
THX |
|
|
|
 |
Srebrzanka
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW T3 Karman Gipsy'88 1,9 TD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2010-02-25, 17:40
|
|
|
Przekładka o jakiej piszesz, może wynieść do 4 tyś. PLN. Wymiana baku, wiązki, zegarów, założenie instalacji wodnej itp.
Jeśli twój silnik benzynowy ma 70 PS, to jest to 2.0 boxer chłodzony powietrzem, gaźnikowy o symbolu CU lub CV.
Silnik z golfa 1,9 TD bez intercoolera to najpewniej o symbolu AAZ - najlepszy do T3 w dieslu - ale pozostałe przeróbki kosztowne. Skrzynia z golfa ??? może będzie dobra po odwróceniu mechanizmu różnicowego (abyś nie miał 4-5 biegów w tył) - tu głowy nie dam. Przy 1,9 TDI (90,110,130 PS) dochodzi komputer ze sterowaniam - przeróbka do 10 tyś. PLN.
Sugeruje wyremontować obecny, ewentualnie poszukać nowszego i silniejszego luftboxera powietrznego od np: porche 2,3 lub 2,7. Jesli twój (w co wątpię) jest chłodzony cieczą (bo były też wasserboxery), to masz większy wybór starszych porchaków lub od T3 2.1 wasserboxer DJ na wtrysku 112 PS.
Trzymaj się tego co pisze Mr.Mclaren i polecam str.: www.vwt3.eu
Pozdro |
_________________ Piotr i Katarzyna
 |
|
|
|
 |
zbychu91
zaawansowany w imię złotego,euro i dolara

Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2008 Piwa: 5/29 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2010-02-28, 12:11
|
|
|
Można smiało adaptować silnik z golfa(konieczna jest wymiana miski olejowej i smoka),skrzynia niestety musi być od transportera.Zmiana obrotów silnika aby adaptować cały zespół napędowy to specjalność fiata(fiat 850,i nasze cinqecento z dwucylindrowym silnikiem lancii , oba pracują odwrotnie t.j w lewą stronę. ) |
|
|
|
 |
|