J5 i 290, czy to to samo ? |
Autor |
Wiadomość |
pirat666
weteran

Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Kwi 2009 Piwa: 9/17 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2010-03-11, 09:59
|
|
|
Ja zawsze wymieniam pompę wody - bo największym problemem jest jak uszczelnienia puszczą i się łożysko zatrze. |
_________________  |
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2010-03-11, 10:50
|
|
|
Co prawda pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu, tylko zwykłym klinowym ale wymienic nie zaszkodzi- koszt nowej od 95 PLZ. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krynia i stan
weteran

Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-03-11, 12:02
|
|
|
Z filtrów do wymiany jest filtr powietrza, paliwa i oleju, czy coś jeszcze ? |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-03-11, 12:05
|
|
|
A masz jeszcze jakiś ... ? |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2010-03-11, 13:49 pasek rozrządu
|
|
|
StasioiJola napisał/a: | Jeśli masz 73KM silnik wolnossacy Diesla to potrzebujesz pasek rozrzadu/118 zębow/ i pasek napedu pompy wtryskowej/62 zeby/. Koszt rzedu 90-100zł z dobrej firmy.!!!
Do tego 2 rolki:
Napinajaca pasek rozrzadu o srednicy 68,5mmx35,5mm-koszt 120-150 PLZ
Napinajaca pasek pompy wtryskowej o średnicy 57mmx24mm - koszt 35-55PLZ.
Obydwie rolki znanego producenta SKF lub INA.
A do tego znależc dobrego mechanika , no i po kłopocie przynajmniej na 60 tys km.
Życze powodzenia bo rozrzad to wazna sprawa!!! |
przyłączam się do dyskusji
a co z kołami zębatymi przy wymianie paska wymieniac czy nie
wczoraj pytałem w sklepie i cena za kompletny rozrząd do 2,5 d peugeota z skf 460zł |
|
|
|
 |
krynia i stan
weteran

Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-03-11, 14:27
|
|
|
Cytat: | A masz jeszcze jakiś ... ? |
Wydaje mi się że nie, ale życie czasami zaskakuje |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2010-03-11, 14:40
|
|
|
Irku- a zapytaj co w tym komplecie sie znajduje, no bo jak paski , rolki , koła zębate i pompa wody -to byłaby cena rewelacyjna!!! Ale ja myslę, że będą to tylko paski i rolki napinaczy!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-03-11, 15:30
|
|
|
kochani...ale co ma pompa wody..do wymiany rozrzadu w j5..bo..nie kumam czaczy?
dlaczego ma byc w komplecie z zestawem naprawczym ..ROZRZADU?? |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
krynia i stan
weteran

Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-03-11, 16:20
|
|
|
Czyli podsumowując żeby zrobić full wypas, to należaloby
Cytat: | Jeśli masz 73KM silnik wolnossacy Diesla to potrzebujesz pasek rozrzadu/118 zębow/ i pasek napedu pompy wtryskowej/62 zeby/. Koszt rzedu 90-100zł z dobrej firmy.!!!
Do tego 2 rolki:
Napinajaca pasek rozrzadu o srednicy 68,5mmx35,5mm-koszt 120-150 PLZ
Napinajaca pasek pompy wtryskowej o średnicy 57mmx24mm - koszt 35-55PLZ.
Obydwie rolki znanego producenta SKF lub INA. |
Cytat: | Przebieg przebiegiem ....ale autko swoje latka ma ja bym wymienił i pompę ....prewencyjnie i przy jednej robocie |
Po za tym oprócz paska rozrządu i do pompy wtryskowej są jeszcze cztery paski klinowe w kiepskim stanie więc też do wymiany. No i filtry, ale to oczywiste.
Na silniku znalazłem tabliczkę z takimi oznaczeniami
Cytat: | P.T.C U25/661
1GJ 05272044 |
|
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-03-11, 17:36
|
|
|
pompy wody, nie wymieniaj..
ona nie ma nic wspolnego z rozrzadem..jest zupelnie z drugiej strony silnika, nad kolem zamachowym..a nie od strony rozrzadu...
a przeciez pomp wody w silnikach J5 ''prewencyjnie'' sie nie wymienia.....
|
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2010-03-11, 21:25
|
|
|
pirat666 napisał/a: | bo największym problemem jest jak uszczelnienia puszczą i się łożysko zatrze. |
Pompa specjalnie ma taka dziurkę i jak uszczelnienia puszczą to tamtędy plyn wycieka żeby nie poszedł na lożyska |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-03-11, 22:04
|
|
|
Slawek Dehler napisał/a: | pirat666 napisał/a: | bo największym problemem jest jak uszczelnienia puszczą i się łożysko zatrze. |
Pompa specjalnie ma taka dziurkę i jak uszczelnienia puszczą to tamtędy plyn wycieka żeby nie poszedł na lożyska |
dokaldnie tak...
mysle ze Piracik chcial pomoc..ale,zasugerowal sie podobienstwem ''zewnetrznym'' J5 I DUCATO..
ale silniczki..to mamy zupelnie inne.... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
krynia i stan
weteran

Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-03-12, 06:35
|
|
|
No to mamy jasność , poza pompą wszystko z listy wymieniam. dzięki za pomoc |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
 |
papciosmurf
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot J5 2.5D Adria /Hobby 690 Exclusive
Nazwa załogi: Gromki
Dołączył: 25 Sie 2009 Skąd: Warszawa/Ursus
|
Wysłany: 2010-03-12, 19:20
|
|
|
gino napisał/a: | Slawek Dehler napisał/a: | pirat666 napisał/a: | bo największym problemem jest jak uszczelnienia puszczą i się łożysko zatrze. |
Pompa specjalnie ma taka dziurkę i jak uszczelnienia puszczą to tamtędy plyn wycieka żeby nie poszedł na lożyska |
dokaldnie tak...
mysle ze Piracik chcial pomoc..ale,zasugerowal sie podobienstwem ''zewnetrznym'' J5 I DUCATO..
ale silniczki..to mamy zupelnie inne.... |
No to cool ! To wymieniamy paseczki i rura w zielone jak się przyciepli |
_________________ Pozdrawiamy
Dagmara, Julcia i Andrzej
 |
|
|
|
 |
krynia i stan
weteran

Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-03-12, 20:17
|
|
|
Cytat: | Napinajaca pasek rozrzadu o srednicy 68,5mmx35,5mm-koszt 120-150 PLZ |
Jesteś pewien tego wymiaru ? poinformowano mnie że takiego nie ma a właściwy dla mojego silnika to 67,6 x 35,5 |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
 |
|