Temperatura włączania się wentylatora chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/151 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-04-30, 15:32 Temperatura włączania się wentylatora chłodnicy
|
|
|
Przekopałem forum w zdłuż i wszesz i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie : przy jakiej temperaturze chłodziwa powinnien włączyć się pierwszy z wentylatorów chłodnicy a kiedy drugi. Poziom płynu jest w normie ; wentylatory na krótko podłączone pracują normalnie ;po jeżdzie nic nie sika ,nie wygotowuje się ....ogólnie jest O'K tylko wskażnik temperatury pokazuje ~ 100 st.C i to mnie martwi . A może nie potrzebnie ?
PZDR> MILUŚ |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-04-30, 15:39
|
|
|
1-a prędkość to 95-98 stopni 2-a 101-105 kontrolna przegrzania ok 115-118 .... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 274/1281 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-04-30, 15:43
|
|
|
Prawdopodobnie zwarty czujnik zegara, innej opcji nie widze a co temperatury to termostaty sa ustawiane pomiedy 85 a 88 st. powinienes miec dwa czujniki temp. jeden w chlodnicy a drugi w bloku . Ten w chlodnicu uruchamia wentylatory a w bloku podaje sygnal na wskaznik |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
Ostatnio zmieniony przez Skorpion 2010-04-30, 15:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-04-30, 15:44
|
|
|
Te poprzednie dane to w układzie dwubiegowym, silniki z jedną prędkością obrotową wentylatorów chłodnicy powinny załączyć przy ok 97 stopniach alarm przy 118. Otwarcie termostatu 83-95 a ciśnienie w układzie ok 1,4bar-a ... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-04-30, 15:47
|
|
|
SKORPION napisał/a: | powinienes miec daw czujniki tem jeden w chlodnicy a drugi w bloku |
Tu Tadziu ma rację a ja cię nie doczytałem pomiar temperatury na logometrze to jedno i za to odpowiada czujnik na silniku ..... a włączenie wentylatorów to stycznik termiczny w chłodnicy dwu albo trzy pinowy w zależności od tego czy jest jedna czy dwie prędkości wentylatorów ..... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/151 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-04-30, 16:32
|
|
|
roger napisał/a: | SKORPION napisał/a: | powinienes miec daw czujniki tem jeden w chlodnicy a drugi w bloku |
Tu Tadziu ma rację a ja cię nie doczytałem pomiar temperatury na logometrze to jedno i za to odpowiada czujnik na silniku ..... a włączenie wentylatorów to stycznik termiczny w chłodnicy dwu albo trzy pinowy w zależności od tego czy jest jedna czy dwie prędkości wentylatorów ..... |
Czyli włączają sie oba na raz ..... i mają dwie prędkości |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-04-30, 17:24
|
|
|
MILUŚ napisał/a: |
Czyli włączają sie oba na raz ..... i mają dwie prędkości |
Hahahaha no nie do końca .... to są dwa styczniki w jednym w zależności od temperatury zwiera jeden albo drugi a dalej już pracują przekażniki gdy układ jest dwusilnikowy łącząc je szeregowo lub równolegle i tak się odbywa regulacja "szybko wolno" albo w przypadku układu jednosilnikowego włączana jest rezystancja ... są jeszcze inne patenty regulacyjne np sprzęgła wiskozowe etc ..... ale nie będę ci tu nudził |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
mikart
trochę już popisał

Twój sprzęt: Citroen C25 Buerstner 1988
Nazwa załogi: Hera, Pako i my
Dołączył: 18 Sie 2009 Piwa: 1/1 Skąd: Turek /Wlkp
|
Wysłany: 2010-04-30, 20:54
|
|
|
MIałem ten sam problem, temperatura wysoka, wentylatory nie włączają się a na krótko chodzą. Okazalo się, że na kostce z przewodami masowymi bylo wszystko tak pośniedziałe, że nie łączyło, po wyczyszczeniu stykó działa jak ta lala. Całą taką kostkę mam na błotniku po stronie kierowcy między blachami zewnętrzna a wewnętrzną (śledząc kable ją znależliśmy). Może warto to sprawdzić. |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/151 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-05-01, 21:40
|
|
|
Dzisiaj po bliższej kontroli organoleptycznej stwierdziłem ,że chyba jest O'K z moim układem chłodzenia w camperku.Wentylatorki działają oba , po zwarciu przy termostacie zaczynaja pracować dwiema prędkościami / termostat tak jak pisał ROGER jest trzypinowy/ Przyjrzałem się też czujnikom temperatury i rzeczywiście są dwa .Ten w bloku silnika podaje wartości na wskażnik temperatury w desce rozdzielczej i siłą rzeczy ta wartość jest dużo wyższa niż temperatura chłodnicy.Dlatego wentylatorki mi się nie włączają
Dla swego komfortu / korki ;góry;wysoka temp./tradycyjnie jak we wszystkich swoich dieslach zrobiłem obejście i jeden z wentylatorów mogę włączać manualnie z kabiny .
Dzięki wszystkim za pomoc a ROGER i Skorpion mają ode mnie tradycyjne wirtualne piwka / następne mam nadzieję z Wami wypić w Pajęcznie /
PZDR> MILUŚ |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-05-03, 20:02
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | Dla swego komfortu / korki ;góry;wysoka temp./tradycyjnie jak we wszystkich swoich dieslach zrobiłem obejście i jeden z wentylatorów mogę włączać manualnie z kabiny . |
Powiem tak ....w każdym starszym dieselku robię taki patent .....;) często się przydaje bo nasze dziadki bywają "chimeryczne" głównie masowo ....
PS
Dzieki za piwko ...;) |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|