Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato - który silnik lepszy
Autor Wiadomość
vincent 
zaawansowany


Twój sprzęt: Carthago
Dołączył: 03 Kwi 2010
Piwa: 6/13
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2010-05-21, 00:13   Ducato - który silnik lepszy

Mam mały dylemat czy silniki DUCATO itp. o poj.2,5l z lat 90-tych o mocy 75KM i 86KM są odpowiednio bez turbo i z turbiną? Zastanawiam się który będzie lepszy - czyt. mniej awaryjny. Małe mam rozeznanie w tych jednostkach napędowych ale z wielu wypowiedzi na forach wynika że 1.9 jest stanowczo zbyt słaby (jeśli chodzi o zabudowy alkowa pow 6m).
Tu są dwa przykładowe modele z tymi silnikami między którymi się waham 86 konny i 75 konny
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pirat666 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2009
Piwa: 9/17
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2010-05-21, 00:26   

vincent napisał/a:
1.9 jest stanowczo zbyt słaby

To pytanie do kierowcy ... ale ... oczywiście jakby było więcej koników było by ... szybciej :haha: :haha: :haha:
ale czy taniej :idea:

Poważnie szukał bym coś w 2.5 bez turbo lub z :szeroki_usmiech
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 194/150
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-05-21, 10:54   

Witam !!!
Mój pierwszy camper ma silnik 2,5 D bez turbo i mimo ,ze ma przejechane 200 tyś km. chętnie / oczywiście po kapitalnym remoncie/ włożyłbym go do obecnego campera.
Ten ma 1,9 D. Zabudowy gabarytowo są identyczne i wierzcie mi jest kolosalna różnica.
Nie mówię o zużyciu paliwa bo jeszcze nie wyczułem różnicy w kieszeni.Tym z silnikiem 2,5D na trasie spokojnie / mimo swoich 28 lat/ jadę 90-100 km/h brak mi jednak 5-ki.
Ten nowszy znowu szybciej rusza i się rozpędza ale mając 5-kę mogę jechać max 100 km/h.Nie wiem jak będzie w górach .Tym starszym po zakupie wracałem przez góry z Nowego Sącza jadąc na 3-ce i 4-ce .Myślę ,że przy zabudowach typu alkowa czy integral moc /nie pojemność/ ma kolosalne znaczenie .Nie chodzi o wyścigi ale o ekonomiczną ,sprawną dla innych użytkowników drogi i bezpieczną jazdę .
PZDR> MILUŚ :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pirat666 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2009
Piwa: 9/17
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2010-05-21, 11:16   

MILUŚ, Myślisz że można przerzucić motorek 2,5 w miejsce 1,9 bez większych problemów ?
zakładam że razem ze skrzynią biegów i półosiami ?
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 194/150
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-05-21, 11:39   

Na pewno nie będzie Ci pasowała rura wydechowa , pierwsza zaraz za kolektorem wydechowym Ma inny kształt.. Nie wiem jak z zawieszeniem silnika ?
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pirat666 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2009
Piwa: 9/17
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2010-05-21, 12:31   

Czyli razem z układem wydechowym ?
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 194/150
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-05-21, 12:39   

pirat666 napisał/a:
Czyli razem z układem wydechowym ?


Nie koniecznie . Ja przekładam ze starego/był wymieniony przed rokiem/ do nowszego.Tylko ta rura jest inna.
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-05-21, 12:46   

Moim skromnym zdaniem, lepszy jest prostszy.
Większy jest mniej wysilony, a turbo to jest jeszcze jedna rzecz która zdechnie szybciej lub później, zawsze jednak szybciej niż silnik. Wiem coś o tym w VW LT 2.4 TD.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pirat666 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2009
Piwa: 9/17
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2010-05-21, 13:30   

MILUŚ, mogę cie poprosić o fotki z jednego i drugiego jak to wygląda u ciebie ?
Jak szacujesz koszt takiej operacji ?
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2010-05-21, 15:31   

vincent napisał/a:
silniki DUCATO itp. o poj.2,5l z lat 90-tych o mocy 75KM i 86KM są odpowiednio bez turbo i z turbiną?


Pytasz o silniki w Ducato a dajesz linka do Peugeota. Silnik 2,5 w Peugeocie (U25) i 2,5 w Ducato to dwa różne silniki.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-21, 16:04   

Silnik 1,9 ma inną skrzynię biegów niż silnik 2,5. Konieczna jest więc wymiana całego zespołu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Malefisto 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010
Piwa: 1/1
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-05-27, 16:25   

Pozwolę sobie dołączyć się do tematu, co powiecie na silnik 1,9 90 konny 98 rok czy wystarczy do alkowy 6 M ?
BO auto mi się podoba i jest w dobrym stanie tylko silnik czy da radę, zastanawiam się nad kupnem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 313/16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-05-27, 19:55   

MILUŚ napisał/a:
...mimo swoich 28 lat/ jadę 90-100 km/h ...


Miluś jak na swoje 28 lat bardzo dojrzale wyglądasz.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-05-27, 20:45   

Cyryl napisał/a:
Miluś jak na swoje 28 lat bardzo dojrzale wyglądasz.


:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

Bo on ma 18 + VAT z małym okładem .... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-05-28, 10:01   

Nie będzie nie będzie bo Mambunia ma dokładnie 18+VAT ....(i nie wyglada) a Miluś nasz ma jeszcze "OKŁAD" ....... :chytry :chytry :haha: :haha: :diabelski_usmiech
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***