Ducato - który silnik lepszy |
Autor |
Wiadomość |
vincent
zaawansowany

Twój sprzęt: Carthago
Dołączył: 03 Kwi 2010 Piwa: 6/13 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 2010-05-21, 00:13 Ducato - który silnik lepszy
|
|
|
Mam mały dylemat czy silniki DUCATO itp. o poj.2,5l z lat 90-tych o mocy 75KM i 86KM są odpowiednio bez turbo i z turbiną? Zastanawiam się który będzie lepszy - czyt. mniej awaryjny. Małe mam rozeznanie w tych jednostkach napędowych ale z wielu wypowiedzi na forach wynika że 1.9 jest stanowczo zbyt słaby (jeśli chodzi o zabudowy alkowa pow 6m).
Tu są dwa przykładowe modele z tymi silnikami między którymi się waham 86 konny i 75 konny |
|
|
|
 |
pirat666
weteran

Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Kwi 2009 Piwa: 9/17 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2010-05-21, 00:26
|
|
|
vincent napisał/a: | 1.9 jest stanowczo zbyt słaby |
To pytanie do kierowcy ... ale ... oczywiście jakby było więcej koników było by ... szybciej
ale czy taniej
Poważnie szukał bym coś w 2.5 bez turbo lub z |
_________________  |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/150 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-05-21, 10:54
|
|
|
Witam !!!
Mój pierwszy camper ma silnik 2,5 D bez turbo i mimo ,ze ma przejechane 200 tyś km. chętnie / oczywiście po kapitalnym remoncie/ włożyłbym go do obecnego campera.
Ten ma 1,9 D. Zabudowy gabarytowo są identyczne i wierzcie mi jest kolosalna różnica.
Nie mówię o zużyciu paliwa bo jeszcze nie wyczułem różnicy w kieszeni.Tym z silnikiem 2,5D na trasie spokojnie / mimo swoich 28 lat/ jadę 90-100 km/h brak mi jednak 5-ki.
Ten nowszy znowu szybciej rusza i się rozpędza ale mając 5-kę mogę jechać max 100 km/h.Nie wiem jak będzie w górach .Tym starszym po zakupie wracałem przez góry z Nowego Sącza jadąc na 3-ce i 4-ce .Myślę ,że przy zabudowach typu alkowa czy integral moc /nie pojemność/ ma kolosalne znaczenie .Nie chodzi o wyścigi ale o ekonomiczną ,sprawną dla innych użytkowników drogi i bezpieczną jazdę .
PZDR> MILUŚ |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
pirat666
weteran

Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Kwi 2009 Piwa: 9/17 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2010-05-21, 11:16
|
|
|
MILUŚ, Myślisz że można przerzucić motorek 2,5 w miejsce 1,9 bez większych problemów ?
zakładam że razem ze skrzynią biegów i półosiami ? |
_________________  |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/150 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-05-21, 11:39
|
|
|
Na pewno nie będzie Ci pasowała rura wydechowa , pierwsza zaraz za kolektorem wydechowym Ma inny kształt.. Nie wiem jak z zawieszeniem silnika ? |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
pirat666
weteran

Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Kwi 2009 Piwa: 9/17 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2010-05-21, 12:31
|
|
|
Czyli razem z układem wydechowym ? |
_________________  |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/150 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-05-21, 12:39
|
|
|
pirat666 napisał/a: | Czyli razem z układem wydechowym ? |
Nie koniecznie . Ja przekładam ze starego/był wymieniony przed rokiem/ do nowszego.Tylko ta rura jest inna. |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2010-05-21, 12:46
|
|
|
Moim skromnym zdaniem, lepszy jest prostszy.
Większy jest mniej wysilony, a turbo to jest jeszcze jedna rzecz która zdechnie szybciej lub później, zawsze jednak szybciej niż silnik. Wiem coś o tym w VW LT 2.4 TD. |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
pirat666
weteran

Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Kwi 2009 Piwa: 9/17 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2010-05-21, 13:30
|
|
|
MILUŚ, mogę cie poprosić o fotki z jednego i drugiego jak to wygląda u ciebie ?
Jak szacujesz koszt takiej operacji ? |
_________________  |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2010-05-21, 15:31
|
|
|
vincent napisał/a: | silniki DUCATO itp. o poj.2,5l z lat 90-tych o mocy 75KM i 86KM są odpowiednio bez turbo i z turbiną? |
Pytasz o silniki w Ducato a dajesz linka do Peugeota. Silnik 2,5 w Peugeocie (U25) i 2,5 w Ducato to dwa różne silniki. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
MER-lin
stary wyga

Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Paź 2009 Piwa: 44/9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-05-21, 16:04
|
|
|
Silnik 1,9 ma inną skrzynię biegów niż silnik 2,5. Konieczna jest więc wymiana całego zespołu. |
|
|
|
 |
Malefisto
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010 Piwa: 1/1 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2010-05-27, 16:25
|
|
|
Pozwolę sobie dołączyć się do tematu, co powiecie na silnik 1,9 90 konny 98 rok czy wystarczy do alkowy 6 M ?
BO auto mi się podoba i jest w dobrym stanie tylko silnik czy da radę, zastanawiam się nad kupnem. |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 313/16 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-05-27, 19:55
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | ...mimo swoich 28 lat/ jadę 90-100 km/h ... |
Miluś jak na swoje 28 lat bardzo dojrzale wyglądasz. |
_________________
 |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-05-27, 20:45
|
|
|
Cyryl napisał/a: | Miluś jak na swoje 28 lat bardzo dojrzale wyglądasz. |
Bo on ma 18 + VAT z małym okładem .... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-05-28, 10:01
|
|
|
Nie będzie nie będzie bo Mambunia ma dokładnie 18+VAT ....(i nie wyglada) a Miluś nasz ma jeszcze "OKŁAD" ....... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
|