Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
awaria lodówki na 12V
Autor Wiadomość
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2010-05-26, 21:11   

Napewno chłodzi na 220v,na 12 nie pali się lampka,ale to inny kłopot.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-05-26, 21:19   

Słuchaj na gazie one tak szybko się nie rozbuja odpal ją ustaw pokrętło gazu na maksa .... słychać jak zmienia się płomień i poczekaj z godzinkę ...potem wsadź łapkę do zamrazalnika i dotknij wężownicy na górze .....
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bogdanpiotr 
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010
Postawił 10 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-26, 23:27   

Miałem kłopoty z odpaleniem gazu, tak myślałem. Sprawdziłem na zewnątrz przy kratce czy wydostaje się ciepłe powietrze. Następnie nastawiłem na noc gaz na maxa, do zamrażalnika wstawiłem pojemnik z wodą a dochłodziarki butelkę z wodą mineralną.
Rano było wszystko ok. Na jesieni kupiłem od Niemca campera z 1993 roku. Stan jego, na oko, jest bardzo dobry ale teraz sprawdzam wszystko "co chodzi" i już wymieniłem akumulator. Kuchenka działa, lodówka działa, pompa działa, bojler grzeje. Teraz sprawdzam łazienkę i toaletę oraz antenę satelitarną. Wczoraj otrzymałem gratis komplet materiałów o Chorwacji, czekałem na nie kilka dni. Podaję adres : info@chorwacja.home.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2010-05-27, 08:29   

Płomień palił się trzy dni ,a w lodówce ciepło.Myślę ,że może przytkało się gdzieś albo na dyszy,albo na tym pokrętle,i płomień jest za mały.>bo nie widzę sensowniejszego wytłumaczenia.Nie wiem jaki powinien być ,ale pali się napewno trzy dni i klapa.Na 220V w godzinę jest już chłodno w lodówce.Pytałem po to ,że jeśli ktoś miał coś takiego to ma doświadczenie gdzie szukać.U mnie w lodówce nie ma wężownicy jest z tyłu.Wewnątrz jest tylko radiator.Chyba zacznę od przeczyszczenia dyszy potem pokrętła.A może ma ktoś inne pomysły.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2010-05-27, 10:36   

Witam
Mam podobny problem
Nie pali sie kontrolka na 12V i lodowka tez na 12V nie pracuje
Z poczatku swiecila sie, mrugala i chlodzila / w czasie pracy silnika /
Teraz zastrajkowala i kontrolka nie swieci lodowka nie chlodzi.......
Na 220v i gaz pracuje
Pozdrawiam
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej_M 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Roller Team, Transit
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-27, 12:25   

@tolo61:

Jeżeli lodówka na 220V i na gazie działa, a tylko na 12V nie pracuje, to optymistycznie podchodząc do sprawy:
- może być przepalony bezpiecznik (w "kamperowej" skrzynce bezpieczników)- o tym było kilka postów powyżej,
- może też być problem z przewodem od alternatora do sterownika lodówki- jeżeli przewód jest uszkodzony, albo co bardziej prawdopodobne , uszkodzone jest któreś ze złącz (np. luźna końcówka), to jest duży spadek napięcia na połączeniu (wystraczy z 1V spadku) i sterownik lodówki odczytuje to jako niepracujący silnik samochodu- nie przełączy wtedy lodówki na zasilanie 12V (napięcie na lodówce jest, tylko że za małe).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2010-05-27, 12:45   

Viktoria.Lodówka na gazie chłodzi.wyczyściłem jak planowałem dysze, poszło więcej gazu i efekt jest. Więc jak się okazuje wielkość płomyczka ma znaczenie,nareszcie jest regulacja potencjiometrem regulującym dopływ gazu ,ładnie chłodzi na zakresie 5.Pozdrawiam i dzięki wszystkim.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-05-27, 12:50   

MAWI napisał/a:
nareszcie jest regulacja potencjiometrem regulującym dopływ gazu


Jak nie było a palił się ...to juz byłeś w domu ... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2010-05-27, 18:41   

Roger ja myślę ,że warto co jakiś czas tę dyszę przeczyścić z nalotu ,fabryczny otwór jest niewiele grubszy od włosa a jeszcze patyna czy jakiś nagar i niby się świeci ale pożądanych efektów brak.Niech to będzie wskazówka dla innych,mi jeszcze została walka z 12v,ale dam radę.Cześć.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
r-krecik 
trochę już popisał


Twój sprzęt: fiat ducato CHAUSSON
Nazwa załogi: kreciki
Dołączył: 14 Gru 2009
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2010-05-28, 13:27   

Witam też miałem kłopot z lodówką na 12v.Dorobiłem zasilanie bezpośrednio z alternatora grubszym kablem do przekażnika przy grzałce a sterowanie przekażnika zostawiłem to które było do grzałki i teraz jest przy grzałce 14v
Apropo sprawdzania temperatury wewnątrz lodówki to zastosowałem termometr samochodowy taki za 30 zł.i sondę którą się mocuje na zewnątrz samochodu włożyłem do lodówki a wyświetlacz na widocznym miejscu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2010-05-28, 17:23   

Francuz napisz gdzie jest ten przekaźnik,jak do niego doszedłeś,mam ten sam problem.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
r-krecik 
trochę już popisał


Twój sprzęt: fiat ducato CHAUSSON
Nazwa załogi: kreciki
Dołączył: 14 Gru 2009
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2010-05-28, 18:21   

Założyłem dodatkowy przekażnik na lini grzałki tz. przeciołem przewód prądowy grzałki i od strony grzałki przewód podłaczyłem do pinu 87 przekażnika a ten od strony lodówki do 86 do przewodu masowego grzałki dorobiłem dodatkową masę również z grubego przewodu /bo też był spadek napięcia/ do pinu 85 także podłączyłem masę a do pinu 30 przekażnika ten gruby przewód bezpośrednio z alternatora oraz bezpiecznik, także sterowanie ze starej wiązki zamiast na grzałkę to idzie na przekażnik a ten załatwia resztę ale porządnym prądem.Dla świętego spokoju dałem przekażnik70 A
Na złomach można dostać np.od pompy paliwa itp.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2010-05-28, 21:43   

francuz napisał/a:
Założyłem dodatkowy przekażnik na lini grzałki tz. przeciołem przewód prądowy grzałki i od strony grzałki przewód podłaczyłem do pinu 87 przekażnika a ten od strony lodówki do 86 do przewodu masowego grzałki dorobiłem dodatkową masę również z grubego przewodu /bo też był spadek napięcia/ do pinu 85 także podłączyłem masę a do pinu 30 przekażnika ten gruby przewód bezpośrednio z alternatora oraz bezpiecznik, także sterowanie ze starej wiązki zamiast na grzałkę to idzie na przekażnik a ten załatwia resztę ale porządnym prądem.Dla świętego spokoju dałem przekażnik70 A
Na złomach można dostać np.od pompy paliwa itp.
aa
Twoja znajomość techniki mnie zadziwia :bigok :bigok :bigok
dobry jesteś :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
r-krecik 
trochę już popisał


Twój sprzęt: fiat ducato CHAUSSON
Nazwa załogi: kreciki
Dołączył: 14 Gru 2009
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2010-05-29, 10:04   

Dzięki .Taki fach
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***