Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:41
Nagły zgon akumulatora
Autor Wiadomość
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 95/8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-03-10, 21:20   Nagły zgon akumulatora

Akumulator miałem jeszcze ten zakupiony razem z kamperem i przez 2 lata nie sprawiał problemów. Kręcił żwawo cały czas. Ostatnio postanowiłem go podładować i zajrzałem do cel a tam trochę wyschło. Dolałem aqua destilata ile trzeba, podłączyłem prostownik na całą noc. Rano przychodzę i :shock: . Nawet kontrolka świec żarowych nie pali ledwo blada czewień na kontrolkach. Podłączyłem jeszcze raz prostownik i prąd idzie cały czas ok. 5 A i do wieczora w ogóle nie spada, cały czas 5 A. Efekt żaden, nadal głucho. Akumulator nie był co prawda nówka ale żeby tak nagle padł do zera to mi się jeszcze nie zdarzyło :( .
Trzeba kupić nowy i tu mam dylemat, stary miał co prawda 90 Ah ale prąd rozruchu max 540 A. Obecnie nawet 72 Ah ma prąd rozruchu 560-580 A. Ponieważ różnica w cenie jest spora zastanawiam się czy teraz do mojego motoru (2,5 TD) nie wystarczyłaby bateria 72 Ah - w zimie właściwie nigdzie nie jeżdżę a prąd rozruchu jest w zupełności wystarczający.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bawariusz 
trochę już popisał
Korzystaj z życia póki czas


Twój sprzęt: biwakowóz C4 Grand Picasso
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: łódź
Wysłany: 2008-03-12, 16:31   

Zupełnie niedawno miałem ten sam problem. W moim drugim autku padł przy ładowaniu akumulator, bieguny były podłączone właściwie, prąd ładowania właściwy. Po zrobieniu,,sekcji zwłok,, akumulatora, okazało się, że rozsypała się poprostu jedna z cel. Cóż, starość nie radość... Pytasz o pojemność i prąd rozruchu, ja też mam turbodiesla 2,5 litra, BMW 525 tds i jak dotąd miałem akumulator 72AH/520A i działał lato, zima bez zarzutu, teraz kupiłem 90AH, prąd rozruchu 650A. Działa super,polecam. ;)
_________________
POZDRAWIAM BAWARIUSZ Z ŁODZI ;-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 242/614
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2008-03-12, 20:31   

bawariusz napisał/a:
akumulator 72AH/520A i działał lato, zima bez zarzutu

To po co większy i droższy :shock:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezesuu 
weteran
102 dni to nie zbyt wiele


Twój sprzęt: chwilowo bezdomny
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Piwa: 22/13
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2008-03-12, 22:27   

"pieniondze to nie fszystko, a ..." "duży może więcej"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 242/614
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2008-03-12, 22:48   

prezesuu napisał/a:
a ..." "duży może więcej"

Tylko zapewnij mu prawidłowe ładowanie :idea:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezesuu 
weteran
102 dni to nie zbyt wiele


Twój sprzęt: chwilowo bezdomny
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Piwa: 22/13
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2008-03-12, 23:01   

Sławek Dehler napisał/a:
Tylko zapewnij mu prawidłowe ładowanie :idea:

A to już zupełnie inna historia.
Trzeba dużo jeździć i nie wyłączać silnika wtedy będzie dobrze doładowany.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BartiJas 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I LMC
Dołączył: 11 Maj 2009
Skąd: Kleosin
  Wysłany: 2010-06-16, 18:35   jaki akumulator do części mieszkalnej?

A jaki akumulator (o jakiej pojemności) najlepiej zakupić do części mieszkalnej? W moim kamperku były 2 szt. obie skrajnie różne i niestety obie "zmarły" po zimie, w związku z czym przymierzam się do kupna przynajmniej jednego nowego, ale nie wiem jakiej wielkości wybrać. Moiże ktoś wiec co w kamperku zasilało pokład w oryginale? :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AUTOJUR 
Kombatant


Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Piwa: 9/1
Skąd: Poznań okolica
Wysłany: 2010-06-16, 18:40   

Ja zawsze zakładam największy jaki się zmieści :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-06-16, 18:45   

Kolego jeśli chodzi o cześć mieszkalną radzę akumulator żelowy a jeśli kwasowy to głębokiego rozładowania inaczej szybko go szlak trafi .... ;) oczywiście im większy tym lepszy ale i droższy niestety ......
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2010-06-16, 18:50   

roger napisał/a:
Kolego jeśli chodzi o cześć mieszkalną radzę akumulator żelowy a jeśli kwasowy to głębokiego rozładowania inaczej szybko go szlak trafi .... ;) oczywiście im większy tym lepszy ale i droższy niestety ......


Robercik ,czy aby na pewno ,,,,,,ładowanie alternatorem ??????????????????? prawa fizyki,, z większego :haha: do małego i czy aby żelowy ,nie potrzebuje mniejszego prądu do ładowania ,,,,,,,,Robercik :-/
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AUTOJUR 
Kombatant


Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Piwa: 9/1
Skąd: Poznań okolica
Wysłany: 2010-06-16, 18:58   

Darek masz 100% racji szkoda żelowego :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-06-16, 19:03   

No Pany zaraz zaraz ...... oczywistą oczywistością jest że kawełek elektroniki jest potrzebny żeby go nie rozwalić .... są specjalne regulatorki na klemę "+" i po sprawie ...żelówka nawet z sieci jest inaczej ładowana ....niższym napieciem i przeważnie impulsowo .....;)
Idzie to ogarnąć a biorąc pod uwagę specyfikę eksploatacji wytrzyma znacznie dłużej .... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2010-06-16, 19:15   

KOGUT napisał/a:
nie ma nic na zawsze a dłużej to znaczy o ile ??? Bo jeśli cena x2 a długośc x 1,5 do w dooooooopie taki biznes


jak ty się wyrażasz :-/ ,piszesz tutaj brzydkie wyrazy :evil:
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-19, 21:58   

Padła mi bateria pokładowa,co myślicie o tej

Dane
Cena 580,00 zł za sztukę
Dostępna liczba
sztuk 1 z 3 wystawionych
Do końca 8 dni
(pon 28 cze 2010 19:51:38 CEST)
Dodaj do obserwowanych aukcji
Poleć to na prezent
Sprzedający Mocarz77 (2919)
Zadaj pytanie Sprzedającemu
Pokaż inne przedmioty Sprzedającego


Kup Teraz
Cena za sztukę 580,00 zł







Opis



















SERIA CTL-

PROJEKTOWANA ŻYWOTNOŚĆ 10-12LAT


Witam Allegrowiczów !!!



NIEMIECKA TECHNOLOGIA CTM


Do zaoferowania mam akumulatory żelowe CTL 12V/110Ah w technologii agm - wymiary:dł. 332mm,gł.174mm, h-213mm;waga- 32,20kg. Akumulatory te są BEZPIECZNYM ŻRÓDŁEM ENERGII.Akumulatory nowe, są uformowane , naładowane, gotowe do natychmiastowego zastosowania, w 100% sprawne.Zastosowanie: ALARMY, PRZYCZEPY KEMPINGOWE,ŁODZIE, PONTONY, ECHOSONDY, UPSY ITP
Najważniejsze zalety: całkowita bezobsługowość, nierozbieralność, umieszczanie w dowolnej pozycji, ognioodporność, hermetyczna konstrukcja, doskonała zdolność ładowania, mały stopień rozładowania ,duża koncentracja energii, temperatura pracy -/minus/15stopni C - +/plus/50stopni C, zalecana + 20 stopni C /przy takiej tem. akum osiągają projektowaną żywotność 10 lat, a nawet większą DO 12 lat/; obudowa akumulatora jest wykonana z materiału opóżniającego palenie;samouszczelniające zawory bezpieczeństwa; bardzo dobra efektywność ładowania-bliska 100%;duża liczba cykli pracy; wg IATA /norm obowiązujących w lotnictwie/ akumulatory te klasyfikowane są jako " nie cieknące".
Przy prawidłowej obsłudze, czyli : 1. Nierozładowywać akumulatora żelowego pod obciążeniem poniżej 10,5V, a temu zapobiega podłącznie zabezpieczenia ak. żel. / układu, który ma za zadanie chronić ak. przed zbyt głębokim wyładowaniem , tj, poniżej 10,5V pod obciążeniem - jeżeli w trakcie pracy napięcie na zaciskach ak. spadnie do wartości niższej od 10,5V, układ samoczynnie odłączy obciążenie od akumulatora;/szukaj na moich aukcjach/ 2. Nieprzeładowywać akumulatora żelowego, a temu zapobiega ładowanie specjalnym prostownikiem do akumulatorów żelowych / szeroki i dokładny opis oraz specyfikacja ładowarek zawarta jest w moich innych aukcjach ; 3. Niepozostawiać rozładowanego akumulatora przez dłuższy czas, ale jak najszybciej go naładować - jeżeli spełnone są te trzy warunki to żywotność akumulatora przewidziana jest na -10lat /wg producenta/, ale z własnego doświadzenia wiem, że dbając o te akumulatory można osiągnąć żywotność nawet w granicach 12 lat .BARDZO WAŻNE - jeśli akumulator nie pracuje, bo np. został wyjęty z łodzi czy jachtu to nalezy pamiętać, aby raz na miesiąc go doładowawać prostownikiem, bowiem taka konserwacja bardzo pozytywnie wpływa na żywotność akumulatora, czyli jeśli akum nie pracuje zawsze musi byc naładowany.Ponadto -podczas ładowania akum zalecane są tem otoczenia w przedziale 15-25 stopni, najlepiej +20 stopni, bowiem zbyt wysokie tem otoczenia spowodują przeładowanie akum , a zbyt niskie niedoładowanie akum, nawet jeśli akum.żel będzie prawidłowo ładowany, czyli prostownikiem do akum. zel.Zapraszam na inne moje aukcje, dotyczące akumulatorów żelowych, ładowarek, zabezpieczeń. Zerknij w wolnej chwili na moje komentarze. Kupujący pierwszy wystawia komentarz.Akumulatory objęte są- do 24 MIESIĘCY GWARANCJĄ. Telefon kontaktowy 507 263 478.



POSTAW NA JAKOŚĆ.

NIE CZEKAJ , NIE ZWLEKAJ, KUP DOBRY AKUMULATOR


dostępne również 75Ah, 120Ah i inne
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-06-19, 22:56   

Mały i relatywnie niedrogi - sprawdź swoją przestrzeń montażową i poszukaj większych pojemności. O firmie się nie wypowiadam aczkolwiek chyba wiedzą co robią - bo nie tylko żelówki i AGM ale również zespoły do laptopów i i innych urządzeń.
Więcej doczytasz chociażby tutaj:
http://www.orvaldi.pl/Fil..._PL_ORVALDI.pdf
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***