Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator Fiat 1,9 D
Autor Wiadomość
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 194/151
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-06-15, 15:29   

airgaston napisał/a:
Ja mam patent do ładowania akumulatorów który nazywa sie SLA40. Wpisz w googlu to znajdziesz producenta. Kosztuje niedużo i ładuje aku pokładowe jak juz aku samochodowe jest pełne. Aku pokładowe za to nie rozładuje aku samochodowego. Chyba Gino też to testował. Ja jestem zadowolony.


Airgaston jak jest z ładowaniem aku na postoju jak podłączysz pod 230 V ?
Pod który podłączasz prostownik ?
:spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-06-15, 15:53   

Ja mam taki prostownik który ma przełączniki: aku samochodowe, aku pokładowe, Ład aku samochodowe, Ład aku pokładowe, Zasilanie 12v , zasilanie 12v radio (mało prądowe). Ale jak go nie miałem to podłączony był aku samochodowy a jak się naładował to podłączał się automatycznie pokładowy. A jak oba były pełne to prostownik przechodził w tryb konserwacji czyli coś ok 1A. Jak mam 230V to jadę na nim i 12V z zasilacza pokładowego, a jak mam postoj bez zewnętrznego zasilania to 12V z aku pokładowego. 100Ah na długo wystarcza.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 194/151
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-06-27, 12:44   

Wczoraj skończyłem montować instalację doładowywania w trakcie jazdy akumulatora zabudowy :wyszczerzony: Zastosowałem opisywane wyżej ustrojstwo pod nazwą SLA - 40 . Działa znakomicie ........ po włączeniu silnika po paru sekundach włącza ładowanie dodatkowego aku - co jest sygnalizowane zapaleniem się zielonej diody. Zastanawia mnie jedna sprawa - dlaczego producent zaleca podłączenie urządzenia do akumulatora rozruchowego kablami o max.długości 1 m ? Ja umieściłem go we wnątrz kabiny i odległość ta jest przekroczona dobre 2 m .Zastanawiam się czy może to mieć wpływ na działanie urządzenia i przekładać się na doładowywanie aku z zabudowy.Wadą urządzenia są niewątpliwie bardzo małe kosteczki połączeniowe - chociaż biorąc pod uwagę prądy które bądą tam płynąć / 1-3 A /może to wystarczy.Ale ,żeby tam się włączyć kable musiałem na końcach "odchudzić" Po za tym miejsce umieszczenia wewnątrz urządzenia diody też nie jest zbyt fortunne ......... :gwm Jej włączenie / szczególnie w dzień / jest trudnozauważalne . :evil:
Po sezonie wymontuję urządzenie i tak jak airgaston wylutuję diodę i umieszczę w bardziej widocznym miejscu. :idea:

:spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***