Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Diagnostyka silnika
Autor Wiadomość
szuwarek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Poessl 2 WIN
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Otrzymał 19 piw(a)
Skąd: Łódź/Włodzimierzów
Wysłany: 2010-08-01, 20:29   Diagnostyka silnika

Kupiłem w kwietniu kamper w zabudowie Jumpera z 2005 - 2,8 HDi z silnikiem fiata.
Chodzi niby dobrze ale zwłaszcza pod górę idzie mu ciężko. Ponieważ na forum jest wielu fachowców a ja jestem laikiem w sprawach technicznych to mam pytanie: w jaki sposób można sprawdzić czy z samochodem jest wszystko w porządku ?
_________________
szuwarek
doświadczony podróżnik i żeglarz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szuwarek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Poessl 2 WIN
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Otrzymał 19 piw(a)
Skąd: Łódź/Włodzimierzów
Wysłany: 2010-08-01, 21:17   

Napisałem , że nie znam się na sprawach technicznych ale to , że trzeba do serwisu to wiem. Interesuje mnie jednak trochę szczegółów- co należy sprawdzić podczas takiej diagnostyki ?
_________________
szuwarek
doświadczony podróżnik i żeglarz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ML 
zaawansowany


Twój sprzęt: Buerstner Levanto A574
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 5/3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-08-02, 00:34   Re: Diagnostyka silnika

szuwarek napisał/a:
Kupiłem w kwietniu kamper w zabudowie Jumpera z 2005 - 2,8 HDi z silnikiem fiata.
Chodzi niby dobrze ale zwłaszcza pod górę idzie mu ciężko. Ponieważ na forum jest wielu fachowców a ja jestem laikiem w sprawach technicznych to mam pytanie: w jaki sposób można sprawdzić czy z samochodem jest wszystko w porządku ?


Ja mam podobny (o ile nie taki sam) silnik, bo mam fiata z 2006 poj. 2,8 i też jest mułowaty. Próbowałem w wielu miejscach i... odradzam serwis fiata. Bardziej niekompetentnych ludzi nie spotkałem (a próbowałem w trzech - w tym jeden w Poznaniu). Potraktują Cię "z buta", a jak będziesz się naprzykrzał, to będą próbowali naciąć na bardzo duże pieniądze nic nie robiąc - taka jest ich filozofia. :gwm
Ogólnie popytałem tu i ówdzie mechaników znajomych lub polecanych i poradzili mi zostawić tak jak jest, albo ewentualnie pojechać na hamownie i tam sprawdzić czy silnik ma moc taką, jaką mieć powinien. Rozmawiałem też z kamperowiczem, który ma podobny samochód i on robił tzw. chip-tuning. Zwiększa to moc i da się wtedy jakoś jeździć pod górkę :mrgreen: Zastanawiam się nad tym "ulepszeniem", ale ceny trochę ostre i słyszałem o różnych perypetiach po takim "programowaniu".
Jak to mówią - lepsze wrogiem dobrego, więc nie wiem czy nie zostawić silnik w spokoju i męczyć się pod górkę dalej.

Pozdrowienia.
_________________
To tylko MATRIX ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2010-08-02, 03:49   

Ponieważ masz wrażenie że auto jest słabe, ale może to być tylko Twoje subiektywne wrażenie, to jedynym sposobem jak wspomniano wcześniej , jest udanie się na hamownię i sprawdzenie mocy silnika. Gdy zmierzona moc będzie odbiegała od danych fabrycznych to wtedy poszukaj dobrego serwisu specjalizującego się we wtryskach Common Rail - na hamowni kogoś polecą.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 194/150
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-08-02, 15:21   Re: Diagnostyka silnika

szuwarek napisał/a:

Chodzi niby dobrze ale zwłaszcza pod górę idzie mu ciężko................. w jaki sposób można sprawdzić czy z samochodem jest wszystko w porządku ?


A cobyś mówił jadąc pod górę jakbyś miał 1,9 D bez turbo , 70 Km ?
Średnio 80/90 km/h na autostradzie w porywach 100 km/h z górki !
Na Twoim miejscu nie grzebałbym , piszesz że chodzi dobrze ........ ciesz się tym co masz .
:spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-08-02, 22:01   

Moje nieliczne włosy staja dęba jak czytam niektóre rady.Naprawa JTD czy HDI (jedna ryba w przypadku 2,8 ) na zasadzie "popytania tu i tam " to nieporozumienie.Trzeba jechać na diagnostykę do sprawdzonego mechanika.Niewierze ze nie ma takiego w Łodzi,a jak nie ma to przyjedź do mnie(120 km) i Ci zrobimy.
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
szuwarek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Poessl 2 WIN
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Otrzymał 19 piw(a)
Skąd: Łódź/Włodzimierzów
Wysłany: 2010-08-03, 21:06   

Dziękuję za porady. Wszystkie analizuję i wyłania się już pewna koncepcja co do dalszego działania. Chętnie wysłucham wszelkich porad i propozycji.
_________________
szuwarek
doświadczony podróżnik i żeglarz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-03, 21:32   diagnostyka

Szuwarku - spróbuj na Torfowej. Znają się na robocie, zrobią wszystko ale trzeba uzbroić się w cierpliwość - dużo cierpliwości, mówić co się chce aby było sprawdzone, wymienione, naprawione. Dłubki straszne no i najlepiej być na miejscu. Naprawiałem u nich parę rzeczy w marei jtd i nie są drodzy. To jeśli chodzi o diagnostykę bardziej skomplikowaną, natomiast sama mechanika i związane z nią naprawy mam dobrego mechanika w Andrespolu, gdybyś był zainteresowany daj znać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemek_aro 
trochę już popisał
i Aska_aro


Twój sprzęt: fiat ducato knaus( Klausik)
Nazwa załogi: pechowcy :-(
Dołączył: 30 Sty 2009
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2010-11-09, 18:57   

Witam wszystkich! W ramach ciagłego udoskonalania mojego "domku" ( pozdrowienia dla kaimara:)) postanowiłem pojechac na Hamownie i zrobic chiptuning mojego 2,8 jtd Fiata. Jezdziłem wczesniej alkowa Fiata 130 KM i Fordem 140 KM. Po wyjezdzie do Włoch i kilku wyjazdach weekendowych w Polsce byłem całkiem zadowolony z trakcji mojego Knausa( Kolega z pólintegry z tym samym motorem z przebiegiem 3x wiekszym radził sobie całkiem całkiem- karawana nie F1:) szkoda ze nie przesiadłem sie dla porównania). A na hamowni niespodzianka- brakuje 13 KM do fabrycznych 128. Po chipie 125 - odczuwalne przy ostrzejszej jezdzie( czasem zdarza sie ze jezdze sam:)) Krzywa z hamowni podobna do fabryki ale brakuje KM- turbina?- inny wykres? Znajomi mechanicy radza nie ruszac. Co myslicie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-09, 19:41   

przemek_aro napisał/a:
postanowiłem pojechac na Hamownie

Gdzie ta hamownia się znajduje - czy może w okolicach Łodzi?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-11-09, 21:16   

Słuchaj mechaników ..... i nie ruszaj ....


Fabryczne testy są robione zupełnie inaczej na innych "madiach" (paliwo, srodki smarne) i na egzemplarzach wzorcowych , po preselekcji podzespołów ... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemek_aro 
trochę już popisał
i Aska_aro


Twój sprzęt: fiat ducato knaus( Klausik)
Nazwa załogi: pechowcy :-(
Dołączył: 30 Sty 2009
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2010-11-10, 19:29   

W Łowiczu. Wystawiaja na zewnatrz.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***