Diagnostyka silnika |
Autor |
Wiadomość |
szuwarek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Poessl 2 WIN
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Otrzymał 19 piw(a) Skąd: Łódź/Włodzimierzów
|
Wysłany: 2010-08-01, 20:29 Diagnostyka silnika
|
|
|
Kupiłem w kwietniu kamper w zabudowie Jumpera z 2005 - 2,8 HDi z silnikiem fiata.
Chodzi niby dobrze ale zwłaszcza pod górę idzie mu ciężko. Ponieważ na forum jest wielu fachowców a ja jestem laikiem w sprawach technicznych to mam pytanie: w jaki sposób można sprawdzić czy z samochodem jest wszystko w porządku ? |
_________________ szuwarek
doświadczony podróżnik i żeglarz |
|
|
|
 |
szuwarek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Poessl 2 WIN
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Otrzymał 19 piw(a) Skąd: Łódź/Włodzimierzów
|
Wysłany: 2010-08-01, 21:17
|
|
|
Napisałem , że nie znam się na sprawach technicznych ale to , że trzeba do serwisu to wiem. Interesuje mnie jednak trochę szczegółów- co należy sprawdzić podczas takiej diagnostyki ? |
_________________ szuwarek
doświadczony podróżnik i żeglarz |
|
|
|
 |
ML
zaawansowany

Twój sprzęt: Buerstner Levanto A574
Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 5/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-08-02, 00:34 Re: Diagnostyka silnika
|
|
|
szuwarek napisał/a: | Kupiłem w kwietniu kamper w zabudowie Jumpera z 2005 - 2,8 HDi z silnikiem fiata.
Chodzi niby dobrze ale zwłaszcza pod górę idzie mu ciężko. Ponieważ na forum jest wielu fachowców a ja jestem laikiem w sprawach technicznych to mam pytanie: w jaki sposób można sprawdzić czy z samochodem jest wszystko w porządku ? |
Ja mam podobny (o ile nie taki sam) silnik, bo mam fiata z 2006 poj. 2,8 i też jest mułowaty. Próbowałem w wielu miejscach i... odradzam serwis fiata. Bardziej niekompetentnych ludzi nie spotkałem (a próbowałem w trzech - w tym jeden w Poznaniu). Potraktują Cię "z buta", a jak będziesz się naprzykrzał, to będą próbowali naciąć na bardzo duże pieniądze nic nie robiąc - taka jest ich filozofia.
Ogólnie popytałem tu i ówdzie mechaników znajomych lub polecanych i poradzili mi zostawić tak jak jest, albo ewentualnie pojechać na hamownie i tam sprawdzić czy silnik ma moc taką, jaką mieć powinien. Rozmawiałem też z kamperowiczem, który ma podobny samochód i on robił tzw. chip-tuning. Zwiększa to moc i da się wtedy jakoś jeździć pod górkę Zastanawiam się nad tym "ulepszeniem", ale ceny trochę ostre i słyszałem o różnych perypetiach po takim "programowaniu".
Jak to mówią - lepsze wrogiem dobrego, więc nie wiem czy nie zostawić silnik w spokoju i męczyć się pod górkę dalej.
Pozdrowienia. |
_________________ To tylko MATRIX ...
 |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2010-08-02, 03:49
|
|
|
Ponieważ masz wrażenie że auto jest słabe, ale może to być tylko Twoje subiektywne wrażenie, to jedynym sposobem jak wspomniano wcześniej , jest udanie się na hamownię i sprawdzenie mocy silnika. Gdy zmierzona moc będzie odbiegała od danych fabrycznych to wtedy poszukaj dobrego serwisu specjalizującego się we wtryskach Common Rail - na hamowni kogoś polecą. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/150 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-08-02, 15:21 Re: Diagnostyka silnika
|
|
|
szuwarek napisał/a: |
Chodzi niby dobrze ale zwłaszcza pod górę idzie mu ciężko................. w jaki sposób można sprawdzić czy z samochodem jest wszystko w porządku ? |
A cobyś mówił jadąc pod górę jakbyś miał 1,9 D bez turbo , 70 Km ?
Średnio 80/90 km/h na autostradzie w porywach 100 km/h z górki !
Na Twoim miejscu nie grzebałbym , piszesz że chodzi dobrze ........ ciesz się tym co masz .
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2010-08-02, 22:01
|
|
|
Moje nieliczne włosy staja dęba jak czytam niektóre rady.Naprawa JTD czy HDI (jedna ryba w przypadku 2,8 ) na zasadzie "popytania tu i tam " to nieporozumienie.Trzeba jechać na diagnostykę do sprawdzonego mechanika.Niewierze ze nie ma takiego w Łodzi,a jak nie ma to przyjedź do mnie(120 km) i Ci zrobimy. |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
szuwarek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Poessl 2 WIN
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Otrzymał 19 piw(a) Skąd: Łódź/Włodzimierzów
|
Wysłany: 2010-08-03, 21:06
|
|
|
Dziękuję za porady. Wszystkie analizuję i wyłania się już pewna koncepcja co do dalszego działania. Chętnie wysłucham wszelkich porad i propozycji. |
_________________ szuwarek
doświadczony podróżnik i żeglarz |
|
|
|
 |
sławek w.
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Piwa: 10/1 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-08-03, 21:32 diagnostyka
|
|
|
Szuwarku - spróbuj na Torfowej. Znają się na robocie, zrobią wszystko ale trzeba uzbroić się w cierpliwość - dużo cierpliwości, mówić co się chce aby było sprawdzone, wymienione, naprawione. Dłubki straszne no i najlepiej być na miejscu. Naprawiałem u nich parę rzeczy w marei jtd i nie są drodzy. To jeśli chodzi o diagnostykę bardziej skomplikowaną, natomiast sama mechanika i związane z nią naprawy mam dobrego mechanika w Andrespolu, gdybyś był zainteresowany daj znać. |
|
|
|
 |
przemek_aro
trochę już popisał i Aska_aro

Twój sprzęt: fiat ducato knaus( Klausik)
Nazwa załogi: pechowcy :-(
Dołączył: 30 Sty 2009 Postawił 1 piw(a) Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2010-11-09, 18:57
|
|
|
Witam wszystkich! W ramach ciagłego udoskonalania mojego "domku" ( pozdrowienia dla kaimara:)) postanowiłem pojechac na Hamownie i zrobic chiptuning mojego 2,8 jtd Fiata. Jezdziłem wczesniej alkowa Fiata 130 KM i Fordem 140 KM. Po wyjezdzie do Włoch i kilku wyjazdach weekendowych w Polsce byłem całkiem zadowolony z trakcji mojego Knausa( Kolega z pólintegry z tym samym motorem z przebiegiem 3x wiekszym radził sobie całkiem całkiem- karawana nie F1:) szkoda ze nie przesiadłem sie dla porównania). A na hamowni niespodzianka- brakuje 13 KM do fabrycznych 128. Po chipie 125 - odczuwalne przy ostrzejszej jezdzie( czasem zdarza sie ze jezdze sam:)) Krzywa z hamowni podobna do fabryki ale brakuje KM- turbina?- inny wykres? Znajomi mechanicy radza nie ruszac. Co myslicie? |
|
|
|
 |
sławek w.
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Piwa: 10/1 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-11-09, 19:41
|
|
|
przemek_aro napisał/a: | postanowiłem pojechac na Hamownie |
Gdzie ta hamownia się znajduje - czy może w okolicach Łodzi? |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-11-09, 21:16
|
|
|
Słuchaj mechaników ..... i nie ruszaj ....
Fabryczne testy są robione zupełnie inaczej na innych "madiach" (paliwo, srodki smarne) i na egzemplarzach wzorcowych , po preselekcji podzespołów ... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
przemek_aro
trochę już popisał i Aska_aro

Twój sprzęt: fiat ducato knaus( Klausik)
Nazwa załogi: pechowcy :-(
Dołączył: 30 Sty 2009 Postawił 1 piw(a) Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2010-11-10, 19:29
|
|
|
W Łowiczu. Wystawiaja na zewnatrz. |
|
|
|
 |
|