 |
|
Opony |
Autor |
Wiadomość |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-09-09, 15:31
|
|
|
Ted69 napisał/a: | Przy jakiej glebokosci bieznika trzeba zaczac myslec o ich wymianie ?
Ogladalem rozne ogloszenia o sprzedazy uzywanych opon CAMPING i widze ze sprzedaje sie albo 7 mm albo cos kolo 5 mm
U mnie oponki 215/70R15C CX CAMPING - niestety, jedna para juz ma troche mniej niz 5 mm, druga kolo 6.
Ile by kosztowaly takie ...... nowe ?
EDIT
opona wg przepisow powiinna miec bieznik minimum 1,6 mm ale fachowcy twierdza ze by dobrze jezdzic trzeba przyjac ok 3 mm.
To dotyczy osobowek - jak to jest z kamperami ?
EDIT 2
Cene nowej juz znalazlam
Opony letnie Michelin AGILIS CAMPING 215/70 R15
cena: 586 zł
http://www.motobroker.pl/...dProduktu=56129 |
Wystarczy że opona ma indeks "C" .... nie musi być cechowana i dedykowana do kampera
PS
A bardziej niż głębokością bieżnika przejmowałbym się wiekiem opony |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2010-09-09, 15:40
|
|
|
Ted69 napisał/a: | Opony letnie Continental VancoCamper 215/70 R15 |
mam takie opony w kamperach w podwoziu Forda- wytrzymały 100.000 km
na podwoziu Ducato przy 40.000km widać z przodu mocniejsze zużycie,oceniam 50%
z tyłu prawie jak nowe
zalecam kupienie dobrych nowych z indeksem C,
słowo camper/ camping nie jest Ci do niczego potrzebne
ZWRÓĆ JEDNAK UWAGĘ NA NOŚNOŚĆ OPON min 110/113
czyli gdzieś 1000kg/ oponę |
Ostatnio zmieniony przez papamila 2010-09-09, 15:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2010-09-09, 15:43
|
|
|
Ted69 napisał/a: | Mowisz ineks C |
C oznacza oponę wzmocnioną |
|
|
|
 |
mondeo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: adria coral sport
Dołączył: 17 Sie 2009 Otrzymał 1 piw(a)
|
Wysłany: 2010-09-09, 16:08
|
|
|
Vanco camper jest cienki na deszczu ( na mokrym ) na suchym ok a i scieralność taka sobie -ja nigdy nie kupię tych opon bo mam reklamcję i to bardzo paskudną .
Michelin AGILIS CAMPING to klasa sama w sobie, moim zdaniem najlepsza opona do campera ,troszkę dopłacisz ale warto . zapitala na deszcu i na suchym ,cichutka miodzio
Co do napisu ,,camping'' -to będzie opona która się nie odkształca , w naszym przypadku ma to znaczenie ponieważ nasze auta czasami długo stoją i oczywiscie są cały czas ,,załadowane,,
Podsumowując -jak chcesz mieć super gumki to MICHELIN AGILIS CAMPING
JAK CHCESZ TANIEJ to Michelin Agilis (bez napisu camping ) |
|
|
|
 |
Frowyz
stary wyga
Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter L A 531
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lis 2009 Piwa: 78/43 Skąd: Podbeskidzie ;)
|
Wysłany: 2010-09-09, 17:37
|
|
|
roger napisał/a: | Wystarczy że opona ma indeks "C" .... nie musi być cechowana i dedykowana do kampera
PS
A bardziej niż głębokością bieżnika przejmowałbym się wiekiem opony |
No właśnie... Ja to mogę zobrazować moją wpadką z wakacji... Przy 60 km/h troszeczkę się spociłem... Nasz "Prosiaczek" nie ma wspomagania, a przez chwilę jechaliśmy boczkiem... Nie powiem - rączki mi się trzęsły jak już stanąłem... Opona nie jest rozcięta przez jazdę bez powietrza - stanąłem tam gdzie zahamowałem - maksymalnie 10 m od wystrzału... Bieżnika to one miały bardzo dużo - natomiast wiek... Ja zakupiłem "chinczyki" ciężarowe - 220 za sztukę... Mój ojciec ciora na takich w firmie już trzeci rok... Nie jest to ideał opony ale z drugiej strony nie jest to też nie wiadomo jakie badziewie...
IMG_5218web.jpg Jeżeli nie chcecie wyglądać tak... |
 |
Plik ściągnięto 78 raz(y) 182,24 KB |
IMG_5219web.jpg A taki widok jest wam wstrętny... |
 |
Plik ściągnięto 74 raz(y) 168,05 KB |
IMG_5222web.jpg Uwierzcie mi przy 60 km/h nie było to miłe.. |
 |
Plik ściągnięto 68 raz(y) 146,39 KB |
|
_________________ Poczochrani pod beretem |
|
|
|
 |
Camper Diem
Kombatant

Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 49/65 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2010-09-09, 17:50
|
|
|
dodam że Agilis Camping ma oznaczenie M+S, czyli może być użytkowana w warunkach zimowych |
_________________ Camper Diem! |
|
|
|
 |
Frowyz
stary wyga
Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter L A 531
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lis 2009 Piwa: 78/43 Skąd: Podbeskidzie ;)
|
Wysłany: 2010-09-09, 18:14
|
|
|
Ted69 napisał/a: | Frowyz napisał/a: | Ja zakupiłem "chinczyki" ciężarowe - 220 za sztukę... |
Tak sie zastanawiam czy te "chinczyki" to te na zdjeciach czy ich nastepcy
|
No nie, "chińczyki" wyglądają odrobinę lepiej
A tak poważnie - jak się przyjrzałem bliżej oponom to mi włosy dęba stanęły... Co z tego, że bieżnika tam było 6 czy 7 mm jak opony były totalnie sparciałe... A jak sobie jeszcze pomyślę gdzie na nich wjeżdżałem to nawet teraz robi mi się słabo A kupując "chinole" najbardziej kierowałem się ceną - jakoś nie uśmiechało mi się kupować opon za 1600 - 1800 pln do samochodu, który kupiłem za 6000... |
_________________ Poczochrani pod beretem |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2010-09-09, 21:57
|
|
|
Ja jeżdżę na nalewkach Ecoceltic. 195/70R15 C - czyli obowiązkowo wzmocnione. Opony kosztowały 120 PLN/szt.
Ostatnio jedną zmieniłem bo musiałem na coś najechać i puszczała mi powietrze, puszczała - aż puściła totalnie na dziurze na naszej głównej wizytowej Gdańskiej drodze nr 1.
Na zestawie który mam, przejechałem 40 tyś. Widać spore zużycie przednich opon (chyba zbieżność do weryfikacji) i lekkie zużycie tylnych opon. spokojnie myślę że 80kkm wytrzymają.
Jak się na nich jeździ? Całkiem przyzwoicie, w miare dobrze trzymają się drogi, ale nie w zimie, no cóż w końcu to opony letnie - tak więc nie lubią śniegu, nie lubią też błota. Chociaż w Pajęcznie nie dały tego po sobie poznać. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
KOCZOR
weteran
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Lis 2008 Piwa: 17/5
|
Wysłany: 2010-09-10, 01:02
|
|
|
Jestem szczęśliwym (naprawdę!) użytkownikiem opon firmy Michelin, mogę więc chyba pokusić się o ich ocenę.
Najpierw drobne uściślenie - Michelin produkuje do kamperów zarówno opony letnie (Michelim X XC Camping), jak i zimowe (Michelin Agilis Camping M+S). Oczywiście na lato zakładam letnie, a na zimę zimowe i jestem pełen podziwu dla ich drogowej skuteczności.
Zimowa trochę głośniejsza od letniej, ale ogólnie dość ciche i co najważniejsze - równie skuteczne na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Dotychczas nigdy nie miałem problemu z przyczepnością, a zdarzało mi się już gwałtownie hamować. Mój pierwszy zimowy wyjazd kamperkiem stał pod znakiem niepewności, jak to zwykle za pierwszym razem bywa, ale opony zimowe zaskoczyły mnie bardzo pozytywnie. Szczególnie, że obawiałem się zachowania 3.5 - tonowego samochodu na śliskiej nawierzchni. Okazało się, że nasz kamperek na tych oponach sprawuje się lepiej, niż osobówka na swoich oponach (nota bene też Michelin, tylko innej konstrukcji).
Po przejechanych 40 000 km na opisywanych gumach, mogę je szczerze polecić.
Co do wysokości bieżnika - 6mm to naprawdę wystarczająca wielkość, a o wiele ważniejszą sprawą (jak koledzy słusznie zauważyli) jest wiek opony. 5-6 lat, to czas, kiedy należy poważnie rozważyć ich wymianę na młodsze.
Edit:
Po sprawdzeniu uściślam:
Moje opony zimowe, to Michelin Agilis Snow-Ice M+S |
Ostatnio zmieniony przez KOCZOR 2010-09-10, 10:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-09-10, 10:08
|
|
|
Adi napisał/a: | wydaje mi się, że opona M+S nie jest typową oponą zimową, |
M+S to typowa zimowa opona |
|
|
|
 |
KOCZOR
weteran
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Lis 2008 Piwa: 17/5
|
Wysłany: 2010-09-10, 10:13
|
|
|
Adi napisał/a: | wydaje mi się, że opona M+S nie jest typową oponą zimową |
To teraz mam zagwozdkę.... kiedy przeczytałem Teda pytanie o opony Agilis M+S, automatycznie przyjąłem, że to moje zimówki.
Teraz, po Twoim Adi poście, sprawdziłem opony produkowane przez Michelin i... nie jestem już pewien, czy mam M+S, czy Snow-Ice (oczywiście Agilis). Żeby mój poprzedni post był wiarygodny - muszę sprawdzić w magazynie, albo znaleźć gwarancję na nie.
Kiedy tylko będę pewien modelu opon, wstawię dopisek w tamtym poście. |
|
|
|
 |
AUTOJUR
Kombatant

Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Cze 2007 Piwa: 9/1 Skąd: Poznań okolica
|
Wysłany: 2010-09-10, 10:19
|
|
|
ADI - M+S - (Mud + Snow) błoto i śnieg, oznaczenie wymagane na oponach zimowych i całorocznych, czasami pojawia się na oponach typowo letnich, które przeznaczone są na rynki USA i Australii .Zimowe maja tylko takie oznaczenie Do małego Campera wystarczą C, ale można zamontować większej wytrzymałości z literami RF lub XL |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-09-10, 10:28
|
|
|
Ted69 napisał/a: | Czyli - lekko podsumowujac - jak bedzie opona ze znaczkiem M+S ale bez znaczka "sniezynka" to bedzie to opona wielosezonowa, dobrze radzaca sobie na blocie (mokra trawa, blotko na campingu) ?
Dobrze kombinuje ? |
M+S to opona zimowa , co nie znaczy , że nie poradzi sobie na błocie
Wszechstronność zastosowania (oznaczenie M + S)
Rzeźba z większą liczbą lamelek (+ 30%*), mocno ponacinana (+ 20%), w połączeniu z gumą możliwą do użytkowania w szerokiej rozpiętości temperatur, pozwala na wystarczającą przyczepność przy okresowej jeździe w trudnych warunkach (stoki, błoto, śnieg).
http://www.michelin.pl/pl...=20060301182752 |
|
|
|
 |
Sowa
trochę już popisał

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lut 2007 Piwa: 3/4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2010-09-10, 10:34
|
|
|
AUTOJUR napisał/a: | Do małego Campera wystarczą C, ale można zamontować większej wytrzymałości z literami RF lub XL |
Opony RF lub XL są to opony osobowe o podwyższonej nośności, ich nośność jest niższa niż opon typu C (dostawczych) a nie wyższa niż C. Do kampera nie polecam
Czyli opony XL/RF mają niższą nośność niż opony z indeksem C. |
|
|
|
 |
KOCZOR
weteran
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Lis 2008 Piwa: 17/5
|
Wysłany: 2010-09-10, 10:39
|
|
|
Sprawdziłem i swój wpis poprawiłem... oczywiście opisywałem oponę zimową Michelin Agilis Snow-Ice M+S. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|