Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Opony
Autor Wiadomość
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-09-09, 15:31   

Ted69 napisał/a:
Przy jakiej glebokosci bieznika trzeba zaczac myslec o ich wymianie ?
Ogladalem rozne ogloszenia o sprzedazy uzywanych opon CAMPING i widze ze sprzedaje sie albo 7 mm albo cos kolo 5 mm

U mnie oponki 215/70R15C CX CAMPING - niestety, jedna para juz ma troche mniej niz 5 mm, druga kolo 6.

Ile by kosztowaly takie ...... nowe ? :)

EDIT
opona wg przepisow powiinna miec bieznik minimum 1,6 mm ale fachowcy twierdza ze by dobrze jezdzic trzeba przyjac ok 3 mm.
To dotyczy osobowek - jak to jest z kamperami ?

EDIT 2
Cene nowej juz znalazlam :shock:
Opony letnie Michelin AGILIS CAMPING 215/70 R15
cena: 586 zł
http://www.motobroker.pl/...dProduktu=56129



Wystarczy że opona ma indeks "C" .... nie musi być cechowana i dedykowana do kampera ;)

PS
A bardziej niż głębokością bieżnika przejmowałbym się wiekiem opony ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2010-09-09, 15:40   

Ted69 napisał/a:
Opony letnie Continental VancoCamper 215/70 R15

mam takie opony w kamperach w podwoziu Forda- wytrzymały 100.000 km

na podwoziu Ducato przy 40.000km widać z przodu mocniejsze zużycie,oceniam 50%
z tyłu prawie jak nowe

zalecam kupienie dobrych nowych z indeksem C,
słowo camper/ camping nie jest Ci do niczego potrzebne
ZWRÓĆ JEDNAK UWAGĘ NA NOŚNOŚĆ OPON min 110/113
czyli gdzieś 1000kg/ oponę
Ostatnio zmieniony przez papamila 2010-09-09, 15:42, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2010-09-09, 15:43   

Ted69 napisał/a:
Mowisz ineks C

C oznacza oponę wzmocnioną
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mondeo
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: adria coral sport
Dołączył: 17 Sie 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2010-09-09, 16:08   

Vanco camper jest cienki na deszczu ( na mokrym ) na suchym ok a i scieralność taka sobie -ja nigdy nie kupię tych opon bo mam reklamcję i to bardzo paskudną . :spoko
Michelin AGILIS CAMPING to klasa sama w sobie, moim zdaniem najlepsza opona do campera ,troszkę dopłacisz ale warto . :spoko zapitala na deszcu i na suchym ,cichutka miodzio
Co do napisu ,,camping'' -to będzie opona która się nie odkształca , w naszym przypadku ma to znaczenie ponieważ nasze auta czasami długo stoją i oczywiscie są cały czas ,,załadowane,,
Podsumowując -jak chcesz mieć super gumki to MICHELIN AGILIS CAMPING
JAK CHCESZ TANIEJ to Michelin Agilis (bez napisu camping ) :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Frowyz 
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter L A 531
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2009
Piwa: 78/43
Skąd: Podbeskidzie ;)
Wysłany: 2010-09-09, 17:37   

roger napisał/a:
Wystarczy że opona ma indeks "C" .... nie musi być cechowana i dedykowana do kampera ;)

PS
A bardziej niż głębokością bieżnika przejmowałbym się wiekiem opony ;)


No właśnie... Ja to mogę zobrazować moją wpadką z wakacji... Przy 60 km/h troszeczkę się spociłem... Nasz "Prosiaczek" nie ma wspomagania, a przez chwilę jechaliśmy boczkiem... Nie powiem - rączki mi się trzęsły jak już stanąłem... Opona nie jest rozcięta przez jazdę bez powietrza - stanąłem tam gdzie zahamowałem - maksymalnie 10 m od wystrzału... Bieżnika to one miały bardzo dużo - natomiast wiek... Ja zakupiłem "chinczyki" ciężarowe - 220 za sztukę... Mój ojciec ciora na takich w firmie już trzeci rok... Nie jest to ideał opony ale z drugiej strony nie jest to też nie wiadomo jakie badziewie...

IMG_5218web.jpg
Jeżeli nie chcecie wyglądać tak...
Plik ściągnięto 78 raz(y) 182,24 KB

IMG_5219web.jpg
A taki widok jest wam wstrętny...
Plik ściągnięto 74 raz(y) 168,05 KB

IMG_5222web.jpg
Uwierzcie mi przy 60 km/h nie było to miłe..
Plik ściągnięto 68 raz(y) 146,39 KB

_________________
Poczochrani pod beretem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Camper Diem 
Kombatant


Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Piwa: 49/65
Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
Wysłany: 2010-09-09, 17:50   

dodam że Agilis Camping ma oznaczenie M+S, czyli może być użytkowana w warunkach zimowych
_________________
Camper Diem!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Frowyz 
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter L A 531
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2009
Piwa: 78/43
Skąd: Podbeskidzie ;)
Wysłany: 2010-09-09, 18:14   

Ted69 napisał/a:
Frowyz napisał/a:
Ja zakupiłem "chinczyki" ciężarowe - 220 za sztukę...

Tak sie zastanawiam czy te "chinczyki" to te na zdjeciach czy ich nastepcy :wyszczerzony:




:haha: No nie, "chińczyki" wyglądają odrobinę lepiej :haha:

A tak poważnie - jak się przyjrzałem bliżej oponom to mi włosy dęba stanęły... Co z tego, że bieżnika tam było 6 czy 7 mm jak opony były totalnie sparciałe... A jak sobie jeszcze pomyślę gdzie na nich wjeżdżałem to nawet teraz robi mi się słabo :gwm A kupując "chinole" najbardziej kierowałem się ceną - jakoś nie uśmiechało mi się kupować opon za 1600 - 1800 pln do samochodu, który kupiłem za 6000... :bajer
_________________
Poczochrani pod beretem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-09-09, 21:57   

Ja jeżdżę na nalewkach Ecoceltic. 195/70R15 C - czyli obowiązkowo wzmocnione. Opony kosztowały 120 PLN/szt.
Ostatnio jedną zmieniłem bo musiałem na coś najechać i puszczała mi powietrze, puszczała - aż puściła totalnie na dziurze na naszej głównej wizytowej Gdańskiej drodze nr 1.
Na zestawie który mam, przejechałem 40 tyś. Widać spore zużycie przednich opon (chyba zbieżność do weryfikacji) i lekkie zużycie tylnych opon. spokojnie myślę że 80kkm wytrzymają.
Jak się na nich jeździ? Całkiem przyzwoicie, w miare dobrze trzymają się drogi, ale nie w zimie, no cóż w końcu to opony letnie :) - tak więc nie lubią śniegu, nie lubią też błota. Chociaż w Pajęcznie nie dały tego po sobie poznać.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
KOCZOR 
weteran

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Lis 2008
Piwa: 17/5
Wysłany: 2010-09-10, 01:02   

Jestem szczęśliwym (naprawdę!) użytkownikiem opon firmy Michelin, mogę więc chyba pokusić się o ich ocenę.
Najpierw drobne uściślenie - Michelin produkuje do kamperów zarówno opony letnie (Michelim X XC Camping), jak i zimowe (Michelin Agilis Camping M+S). Oczywiście na lato zakładam letnie, a na zimę zimowe i jestem pełen podziwu dla ich drogowej skuteczności.
Zimowa trochę głośniejsza od letniej, ale ogólnie dość ciche i co najważniejsze - równie skuteczne na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Dotychczas nigdy nie miałem problemu z przyczepnością, a zdarzało mi się już gwałtownie hamować. Mój pierwszy zimowy wyjazd kamperkiem stał pod znakiem niepewności, jak to zwykle za pierwszym razem bywa, ale opony zimowe zaskoczyły mnie bardzo pozytywnie. Szczególnie, że obawiałem się zachowania 3.5 - tonowego samochodu na śliskiej nawierzchni. Okazało się, że nasz kamperek na tych oponach sprawuje się lepiej, niż osobówka na swoich oponach (nota bene też Michelin, tylko innej konstrukcji).
Po przejechanych 40 000 km na opisywanych gumach, mogę je szczerze polecić.
Co do wysokości bieżnika - 6mm to naprawdę wystarczająca wielkość, a o wiele ważniejszą sprawą (jak koledzy słusznie zauważyli) jest wiek opony. 5-6 lat, to czas, kiedy należy poważnie rozważyć ich wymianę na młodsze.

Edit:
Po sprawdzeniu uściślam:
Moje opony zimowe, to Michelin Agilis Snow-Ice M+S
Ostatnio zmieniony przez KOCZOR 2010-09-10, 10:37, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-09-10, 10:08   

Adi napisał/a:
wydaje mi się, że opona M+S nie jest typową oponą zimową,


M+S to typowa zimowa opona :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KOCZOR 
weteran

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Lis 2008
Piwa: 17/5
Wysłany: 2010-09-10, 10:13   

Adi napisał/a:
wydaje mi się, że opona M+S nie jest typową oponą zimową

To teraz mam zagwozdkę.... kiedy przeczytałem Teda pytanie o opony Agilis M+S, automatycznie przyjąłem, że to moje zimówki.
Teraz, po Twoim Adi poście, sprawdziłem opony produkowane przez Michelin i... nie jestem już pewien, czy mam M+S, czy Snow-Ice (oczywiście Agilis). Żeby mój poprzedni post był wiarygodny - muszę sprawdzić w magazynie, albo znaleźć gwarancję na nie.
Kiedy tylko będę pewien modelu opon, wstawię dopisek w tamtym poście.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AUTOJUR 
Kombatant


Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Piwa: 9/1
Skąd: Poznań okolica
Wysłany: 2010-09-10, 10:19   

ADI - M+S - (Mud + Snow) błoto i śnieg, oznaczenie wymagane na oponach zimowych i całorocznych, czasami pojawia się na oponach typowo letnich, które przeznaczone są na rynki USA i Australii .Zimowe maja tylko takie oznaczenie :bigok Do małego Campera wystarczą C, ale można zamontować większej wytrzymałości z literami RF lub XL :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-09-10, 10:28   

Ted69 napisał/a:
Czyli - lekko podsumowujac - jak bedzie opona ze znaczkiem M+S ale bez znaczka "sniezynka" to bedzie to opona wielosezonowa, dobrze radzaca sobie na blocie (mokra trawa, blotko na campingu) ?
Dobrze kombinuje ?


M+S to opona zimowa , co nie znaczy , że nie poradzi sobie na błocie :spoko

Wszechstronność zastosowania (oznaczenie M + S)



Rzeźba z większą liczbą lamelek (+ 30%*), mocno ponacinana (+ 20%), w połączeniu z gumą możliwą do użytkowania w szerokiej rozpiętości temperatur, pozwala na wystarczającą przyczepność przy okresowej jeździe w trudnych warunkach (stoki, błoto, śnieg).

http://www.michelin.pl/pl...=20060301182752
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sowa 
trochę już popisał


Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lut 2007
Piwa: 3/4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-09-10, 10:34   

AUTOJUR napisał/a:
Do małego Campera wystarczą C, ale można zamontować większej wytrzymałości z literami RF lub XL


Opony RF lub XL są to opony osobowe o podwyższonej nośności, ich nośność jest niższa niż opon typu C (dostawczych) a nie wyższa niż C. Do kampera nie polecam :spoko

Czyli opony XL/RF mają niższą nośność niż opony z indeksem C.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KOCZOR 
weteran

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Lis 2008
Piwa: 17/5
Wysłany: 2010-09-10, 10:39   

Sprawdziłem i swój wpis poprawiłem... oczywiście opisywałem oponę zimową Michelin Agilis Snow-Ice M+S. :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***