Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Hydrauliczne poziomowanie świateł
Autor Wiadomość
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-11-04, 21:19   Hydrauliczne poziomowanie świateł

Mam pytanko do posiadaczy ducato z roczników 90-94. Wpadł mi w rączki mechanizm poziomowania reflektorów z kabiny kierowcy. Wygląda to to tak że w kabinie jest pokrętło z tajemniczym czarnym pudełkiem odchodzą od tego dwa weżyki do siłowników przy każdym z reflektorów. Jak sprawdziłem organoleptycznie w środku wężyków powinien znajdować się jakiś płyn. Smakowo jest to coś na bazie glikolu, cierpkie, troche słodkie. Powietrze raczej nie wchodzi w grę bo się spręża i mechanizm nawet nie drgnie. Siłowniki ruszają się. Co może siedzieć w środku i jak to działa? Gdzie się wlewa coś co porusza potem tłokami siłowników? W moim modelu jest zwykły motylek z dwoma położeniami.
Trzeba wyjść z kabiny, otworzyć maskę i łapką przekręcić dwa motylki o 90st. Proste niezawodne i...... upierdliwe.
Czy ktoś może zaspokoic moja ciekawość? :wyszczerzony:
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OldPiernik 
stary wyga


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Gru 2008
Piwa: 50/19
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-11-05, 08:08   

Masz hydrauliczne sterowanie świateł. Takie sterowniki były stosowane np. w CC, czasem w Polonezach, fiatach Uno itp. W kabinie masz pompkę którą sterujesz ciśnieniem w wężykach. Na końcach węży są tłoczki zakończone przegubem kulowym, które wysuwają się lub chowają w zależności jak jest ustawione pokrętło w kabinie poruszając reflektorami.
Jeżeli doszło do rozszczelnienia układu to zestaw praktycznie do wyrzucenia. Można napełniać wężyki płynem hydraulicznym ale problemem jest ponowne zamknięcie , żeby uzyskać odpowiednią szczelność przy pracy pod ciśnieniem. Przerabiałem ten temat w fiacie Uno - chyba przy siłownikach jest metalowy trzpień, który zatyka miejsce po napełnieniu układu. Jest on wciskany na gorąco i ciężko go wyciągnąć żeby nie popękał siłownik.
Ja miałem pękniętą rurkę - udało mi się posklejać rurkę, napełnić układ i regulacja działała kilka dni. Potem oczko uciekło mi na dół i skończyło się sterowanie. Musiałem kupić cały komplet.
_________________
Życie jest za krótkie na siedzenie w domu i zazdroszczenie innym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2010-11-05, 08:23   

OldPiernik
Cytat:
Jeżeli doszło do rozszczelnienia układu to zestaw praktycznie do wyrzucenia.

Zgadza się, też to przerabiałem chociaż mechanicy uprzedzali, że temat jest nie do przeskoczenia.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
AUTOJUR 
Kombatant


Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Piwa: 9/1
Skąd: Poznań okolica
Wysłany: 2010-11-05, 10:57   

Założyć elektryczne siłowniki i po robocie :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 297/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-11-05, 23:03   

W warunkach warsztatowych uzupełnienie płynu niemozliwe,bez płynu - złom.Mechanizm był dostarczany fabrycznie zalany płynem.Nr 7732343 może jeszcze ktos ma,oficjalnie produkt wyczerpany.Ostatnia cena 400 zl :spoko
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-11-05, 23:54   

Dzięki za podpowiedzi.
W moim modelu jak pisałem regulacja jest na motylku. Mam to ustrojstwo z ciut nowszego modelu i zastanawiałem się czy coś z tym nie zrobić. Teraz już wiem co zrobić. Smietnik :shock:
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-11-06, 08:09   

airgaston napisał/a:
Teraz już wiem co zrobić. Smietnik :shock:


Jeśli ten płyn

eMKa napisał/a:
.Mechanizm był dostarczany fabrycznie zalany płynem.Nr 7732343


nie jest na liście ,, zakazanych " inaczej tylko zakład utylizacji :haha: :haha: :haha:

a tam zrobią to co chciałeś zrobić , czyli ............. śmietnik :haha: :haha: :haha: :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 208/165
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-11-06, 17:52   

Tak jak piszecie jeśli popękały wężyki lub z jakiegoś innego powodu wyciekł płyn to pozamiatane .Szkoda bawić się w naprawę .
Kiedyś na forum poruszaliśmy z roger-em ten problem .Za jego radą przymierzam się do instalacji elektrycznego poziomowania świateł rodem z Poloneza .
PZDR> MILUŚ :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dominik 
stary wyga


Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2008
Piwa: 12/18
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2010-11-16, 22:54   

pasuje też elektryczne od starego seata toledo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kuba L. 
stary wyga


Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi Q5 40TDI 204PS
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Piwa: 19/48
Skąd: WPI
Wysłany: 2010-11-27, 07:45   

o, ja też mam taką regulację pokrętłem z kabiny i mi nie działa od początku, czyli z tym się już nic nie da zrobić. Trochę szkoda, ale trudno. :-/ Tak na prawdę to nie zauważyłem żeby mi ta regulacja świateł była aż tak potrzebna...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2010-11-27, 14:52   

Witam
Miałem to samo w Mercedesie Kaczce i też nie opłacalna naprawa..
Lepsze elektryczne...
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hhmariusz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Był Fiat Ducato z 1992
Nazwa załogi: hhmariusz
Dołączył: 11 Sie 2009
Postawił 3 piw(a)
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-12-04, 15:27   

Mam ten sam hydrauliczny układ-problem, zostały tylko resztki z pokruszonych wężyków.
Miluś (i nie tylko) - podpowiedz jak przerobić układ regulacji świateł na elektryczny z zastosowaniem części polonezowskich? Czy trzeba wymieniać reflektory?
Regulacja od środka jest niezbędna przy częstych zmianach obciążenia samochodu, na dwa dni lekki, na trzy tygodnie ciężki ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2010-12-04, 19:10   

hhmariusz
Cytat:
układ regulacji świateł na elektryczny z zastosowaniem części polonezowskich?

Polonezy miały hydrauliczną regulacje świateł - przynajmniej ja na takie trafiałem i takie miałem.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
hhmariusz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Był Fiat Ducato z 1992
Nazwa załogi: hhmariusz
Dołączył: 11 Sie 2009
Postawił 3 piw(a)
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-12-04, 22:33   

MILUŚ napisał/a:
Za jego radą przymierzam się do instalacji elektrycznego poziomowania świateł rodem z Poloneza .
PZDR> MILUŚ :spoko

Powoływałem się na Milusia, miałem trzy maluchy, miesiąc temu kupiłem czwartego, dwa trabanty - nigdy poloneza ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camp77 
zaawansowany


Twój sprzęt: Chausson Fiat Ducato 1,9 TD, 1999r.
Dołączył: 31 Paź 2010
Piwa: 6/1
Skąd: Warszawa i Białystok
Wysłany: 2010-12-18, 21:25   

Polonez miał regulację świateł tylko hydrauliczną. Pasowałoby to do campera z uwagi na podobną długość. Pytałem się w częściach zamiennych do Poloneza. Układ regulacji świateł hydrauliczny nie do zdobycia. Nie ma produkcji Poloneza, nie ma producenta. :lol:
_________________
Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***