Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Predkosc na autostradach
Autor Wiadomość
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2010-12-15, 21:53   

sławek w. napisał/a:
Po szczęśliwym dobrnięciu do finału egzaminu poprosiłem o wskazanie przepisu, który nakazuje włączać lewy kierunkowskaz - niestety nie uzyskałem precyzyjnej i zadowalającej

Cytat:
Mam kilku kolegów uczących jeździć w szkołach nauki jazdy w Łodzi- niestety potwierdzili taki wymóg.

To jest ten przepis?
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
@ndrzej 
weteran


Twój sprzęt: Laika Ecovip 309
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Piwa: 131/209
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2010-12-15, 22:02   

No tak, Tadziu - to w Anglii i pewnie innych państwach z lewostronnym ruchem...

U nas obowiązuje sygnalizowanie zamiaru skrętu przed wjazdem na rondo w przypadku ruchu kierowanego na rondzie, a więc przy działającej sygnalizacji świetlnej lub kierowaniu ruchem przez osobę uprawnioną :!:
_________________
Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym!
Heraklit
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-15, 22:29   

SlawekEwa napisał/a:
To jest ten przepis?

To nie jest przepis - to wymogi egzaminatorów
Tadeusz napisał/a:
Jeśli zamierzam z ronda zjeżdżać pierwszym zjazdem w lewo to już przed rondem muszę być na lewym pasie i migam lewym kierunkowskazem. Jesli za rondem jadę na wprost, to przed rondem wybieram pas środkowy i nie migam, czynię to dopiero przy zjeżdżaniu z ronda. Jeśli za rondem zamierzam jechać w prawo, wybieram przed rondem pas prawy i migam prawym kierunkowskazem. Oczywiście zjeżdżając z ronda sygnalizuję to lewym.
- to właśnie prawie to tylko, że odwrotnie :wyszczerzony: W Łodzi zapatrzono się w wzorce brytyjskie bez poparcia przepisami - dla bezpieczeństwa jak tłumaczą.
Osobiście stosuję to wyłącznie na nowo wybudowanym ciasnym rondzie z dwoma pasami ruchu, przez które przejeżdżam do i z pracy, a na którym minimum dwa razy w tygodniu stoją rozbite samochody.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1610/2343
Skąd: Otwock
Wysłany: 2010-12-15, 23:03   

Chłopcy, muszę Was troszeczkę zaskoczyć. Wszedłem na stronę policji i w materiałach do szkolenia w ramach prewencji znalazłem taką oto perełkę:


Temat: Zasady poruszania się po skrzyżowaniach o ruchu
okrężnym.


( 2 godziny w I roku, 2 godziny w II roku )
Cel zajęć:
Poznanie oznakowania na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym, zasady obowiązujące na rondzie, konieczność zajmowania odpowiedniego pasa ruchu przed wjazdem na nie.
Środki dydaktyczne:
plansze ze skrzyżowaniami o ruchu okrężnym
Metoda i formy pracy:
metoda sytuacyjna, realizacji zadań.
Przebieg zajęć:
Przedstawienie skrzyżowania o ruchu okrężnym (tzw. rondo).


Wśród kierowców krąży błędne przekonanie, że przed wjazdem na rondo nie należy sygnalizować swojego kierunku jazdy, jedynie przy zjeździe z niego. W myśl zasad obowiązujących na skrzyżowaniach, mamy obowiązek sygnalizować o swoich zamiarach zmiany kierunku ruchu. Przed wjazdem na rondo, w sytuacji, gdy zamierzamy opuścić je trzecim zjazdem, sygnalizujemy lewym kierunkowskazem; pierwszym zjazdem – prawym kierunkowskazem. Nie sygnalizujemy jeżeli zamierzamy jechać prosto. Istotną rzeczą jest zajmowanie odpowiedniego pasa ruchu. Niektórzy kierowcy, bez względu, którym zjazdem będą opuszczać rondo, trzymają się prawego pasa ruchu. Jest to swojego rodzaju asekuranctwo. Nowe oznaczenia - poziome i pionowe – jednoznacznie nakazują nam zajmować odpowiedni pas. Jedynie pojazdy opuszczające rondo drugim zjazdem mogą zajmować dowolny pas. Zastosowanie się wszystkich kierowców do tej zasady zmniejszyłoby oczekiwanie, zwłaszcza w godzinach szczytu. W polu widzenia mamy sąsiedni lewy pas ruchu (wlot drogi z lewej strony) i część ronda za tym pasem. Obserwując pojazdy znajdujące się na rondzie nadjeżdżające z lewej strony jesteśmy w stanie bezbłędnie ocenić, w którym momencie jadący pojazd zamierza zjechać ze skrzyżowania. Pomocna jest obserwacja kierunkowskazów nadjeżdżających aut.


Jest tam również wielka plansza ronda - wypisz, wymaluj zasady brytyjskie, tyle tylko, że ruch prawostronny. :szeroki_usmiech

Tu jest ta lekcja o zasadach ruchu na rondach: KLIK
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Endi 
Kombatant


Twój sprzęt: LaLunia II / Mobilvetta K-yacht MH 85
Nazwa załogi: PaPi Team
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Piwa: 315/492
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2010-12-15, 23:41   

Można powiedzieć, że u nas jest jeszcze jakiś "porządek". A kto pamięta jak się jeżdzi np. w Paryżu ? Wjechałem na Łuk Triumfalny, kierunkowskaz w prawo i ...za chol... nie mogłem zjechać. Trzy razy okrążałem i nic. Nogi już mi się trzęsły ze strachu. Wreszcie... a nich to, tak jak pozostali...klakson i ostro !!!
Udało się :szeroki_usmiech i to bez mandatu :spoko
_________________
Najpiękniejsze hobby świata !
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
@ndrzej 
weteran


Twój sprzęt: Laika Ecovip 309
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Piwa: 131/209
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2010-12-16, 17:14   

Oto co znalazłem w necie na dyskutowany przez nas temat:

"Jak właściwie jeździć po rondzie?
Kilka dni temu na łamach Mojeauto.pl zamieszczony został list jednego z Czytelników, który zwrócił uwagę na problem właściwego poruszania się samochodem po dość nietypowym skrzyżowaniu jakim jest rondo. Artykuł wywołał bardzo interesującą dyskusję. O interpretację tego problemu redakcja Mojeauto.pl poprosiła funkcjonariuszy Komendy Głównej Policji z sekcji Ruchu drogowego. O to co odpowiedzieli.
Wojciech Traczyk, mojeauto.pl/ 2006-08-23 14:33
"Jazda po rondzie nie różni się niczym od jazdy po zwykłym skrzyżowaniu. Ponieważ przy wjeździe na rondo nie zmieniamy kierunku jazdy (skręt jest wymuszony jedynie geometrią jezdni), więc bezzasadne jest w takim przypadku użycie kierunkowskazu. Użycie lewego kierunkowskazu może oznaczać tylko i wyłącznie chęć zmiany pasa ruchu. Nie ma też potrzeby, jeszcze przed wjazdem na rondo, sygnalizowania prawym kierunkowskazem zamiaru skrętu w pierwszą ulicę odchodzącą od ronda. Jednak specyfika polskiej infrastruktury drogowej, mowa tu o malutkich rondach, wymusza niekiedy użycie prawego kierunkowskazu jeszcze przed wjazdem na rondo. A to z tej prostej przyczyny, iż po wjechaniu na rondo może być już po prostu za późno na zasygnalizowanie skrętu w pierwszą w prawo.

Bezwzględnie obowiązkowe jest włączenie odpowiednio wcześnie prawego kierunkowskazu przed opuszczeniem ronda. Oczywiście zjazd z ronda, o ile specyfika i znaki nie pozwalają inaczej, jest możliwy tylko i wyłącznie z pasa zewnętrznego. Niedopuszczalne jest opuszczanie ronda z pasa wewnętrznego lub środkowego.

Są też różne specyficzne ronda, gdzie powyższe zasady nie do końca znajdują zastosowanie. Przykładowo droga dojeżdżająca do ronda ma trzy pasy ruchu, z czego prawy na wysokości ronda odbija w prawo lub biegnie dalej prosto, a środkowy pas skręca w lewo i staje się zewnętrznym pasem na rondzie. W takim przypadku, jadąc prawym pasem i skręcając w prawo, oczywiście jesteśmy zobowiązani odpowiednio wcześnie, przed dojechaniem do ronda, "zamrugać w prawo". Jadąc prosto nie musimy wówczas nic sygnalizować."
_________________
Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym!
Heraklit
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2010-12-16, 18:08   

Masz piwo za ten tekst.

Ludziom, ktorzy jeszcze prawka nie maja lub mają ochotę podwyższć kategorię, sugeruję wydrukować i zabrać ze sobą.

Mnie naród z lewym kierunkiem na rondzie załamuje...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kazbar 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 36/4
Wysłany: 2010-12-16, 18:18   

Jakaś idiotyczna moda nastała na budowanie u nas rond :gwm
Wszędzie, gdzie tylko popadnie, w miastach, miasteczkach a nawet małych wsiach buduje się te cholernie niewygodne skrzyżowania.
Rozumiem komunikacyjne problemy, wiem, że "coś" trzeba zrobić dla bezpieczeństwa, ale po kiego diabła stwarzać następne utrudnienia w ruchu pojazdów :gwm
I tutaj moje spostrzeżenia:

1. Korki.
Jak były, tak są. A są nawet większe. Wjazd na rondo to...hamulec, rzut okiem w lewo (nie dał kierunkowskazu- czekam niech jedzie. Dał, a diabli go wiedzą? Może zapomnał wyłączyć przed wjazdem? No to czekam aż wszystko będzie jasne czyli... odpowiednia przerwa między pojazdami na bezkolizyjne "wciśnięcie się". Za mną korek jak byk... :gwm

2. Wypadki.
Komu wpadło na myśl podnoszenie centralnej części rond o pół a nawet metr w górę, urządzanie tam klombów, stawianie latarni czy nawet...pomników? :gwm
Widziałem wywrócone do góry kołami długie pojazdy (np.autobusy czy TIR-y) bo kierowca niechcący najechał tylnymi kołami na klomb (tu nie trzeba wielkich prędkości by obrócić pojazd na dach)

3. Tymczasowość.
Minie parę lat (dosłownie parę), przybędzie samochodów i ronda staną się utrapieniem. Mądre głowy dojdą do wniosku, że jedynym rozwiązaniem są bezkolizyjne skrzyżowania typu ślimak lub te stare, normalne bez świateł i innych bajerów tradycyjne drogi.

Wyobrażacie sobie rondo i 50 milonów samochodów? Nie? Proszę bardzo... :haha:

Kair.50 milonów samochodów.JPG
Plik ściągnięto 4606 raz(y) 50,34 KB

Ostatnio zmieniony przez kazbar 2010-12-16, 18:36, w całości zmieniany 3 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2010-12-16, 18:25   

Panowie na autostradach nie ma rond.A to temat "Prędkość na autostradach" :niewiem:
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kazbar 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 36/4
Wysłany: 2010-12-16, 18:27   

Uff! Wywalić do kosza proszę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2010-12-17, 07:57   

tak apropo szybkosci i jazdy po autostradzie...
sa i takie przypadki skrajnej glupoty...przypuszczam-CHECI popisania sie przed znajomymi...


taki był finisz...głupoty..



jest sporo wiecej takich filmików z Polskich autostrad :shock: :evil:
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gryz3k 
Kombatant

Twój sprzęt: Ape 50
Nazwa załogi: gryz3k
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Wrz 2010
Piwa: 578/312
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2011-03-06, 22:11   

Jestem świeżo po autostradowych przejażdżkach i chcę podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami. Czas trochę mniej typowy na kamperowanie lecz w Niemczech, Austrii i Włoszech kamperów dosyć dużo. To co rzuciło mi się w oczy to fakt, że zimą jeździ zdecydowanie więcej /proporcjonalnie/ kamperów stosunkowo nowych. Jadąc z prędkością 100 -120 km/h byłem kilkakrotnie przez nie wyprzedzany. Silniki nowej generacji radzą sobie chyba więc z oporami jakie daje alkowa. Zastanawiałem się tylko czy kamper jadący 130 km/h robi to zgodnie z przepisami? :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2011-03-06, 22:17   

gryz3k napisał/a:
się tylko czy kamper jadący 130 km/h robi to zgodnie z przepisami?

Jeżeli mieści sie w 3,5DMC...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
antwad 
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5801
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Sty 2007
Piwa: 17/68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 09:55   

gryz3k napisał/a:
Silniki nowej generacji radzą sobie chyba więc z oporami jakie daje alkowa.

Radzić, to sobie radzą.
Ale w baku to się wir wtedy robi. :(
_________________
"Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat przy każdej okazji" - św. Tomasz z Akwinu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej_M 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Roller Team, Transit
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 11:50   

@ Gino
Z ciekawości stuknąłem w wyszukiwarkę, żeby zrozumieć co myślał ten kierowca z uno????
NIE chciał się popisać. Miał 70 lat, jechał z żoną. Oboje zginęli na miejscu. Tragiczna pomyłka. To jest chyba bardziej przerażająca wersja, bo statystycznie więcej jest kierowców którzy mogą się tak pomylić (na trzeźwo lub nie), niż debili którzy robią takie rzeczy świadomie.
NB. na forum pod artykułem na ten temat pojawił się wpis, że na tamtej drodze łatwo jest wjechać pod prąd i nie zorientować się o tym w porę; przy czytaniu tego od razu same przypomniały mi się znaki na wjazdach na niemieckie autostrady: potężne, powtarzane, odblaskowe żołte tablice z dłonią z zakazem wjazdu i napisem falsch- na pewno wszyscy czytajacy pamiętają. Nie możnaby na tych parudziesięciu wjazdach na autostrady i drogi szybkiego ruchu, które mamy u nas, postawić czegoś takiego? Pytam retorycznie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***