Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Hydrauliczne poziomowanie świateł
Autor Wiadomość
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2010-12-19, 17:30   

Camp77
Cytat:
Nie ma produkcji Poloneza, nie ma producenta.

A na szrocie?
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-12-19, 19:44   

Jakości szrot :( Nie warto
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2010-12-19, 20:11   

airgaston
Cytat:
Jakości szrot Nie warto

Jeżeli auto nie było bite po przednich lampach to ten element sam od siebie nie uszkadzał się więc jest duża szansa na regulator pełnosprawny. A sprawdzić na miejscu jest bardzo łatwo.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Camp77 
zaawansowany


Twój sprzęt: PILOTE Fiat Ducato 1,9 TD, 2000r.
Dołączył: 31 Paź 2010
Piwa: 6/1
Skąd: Warszawa i Białystok
Wysłany: 2010-12-19, 20:28   

Tylko ciężko znaleźć Poloneza na szrocie z regulacją świateł. :-/
Jak mi powiedział Pan w sklepie z częściami do Poldka - to były drogie rzeczy ponad 200 zł :shock:
_________________
Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-12-19, 20:35   

A i przy demontazu marne szanse na wyjęcie bez uszkodzeń. Taka konstrukcja :-/ Przerabiałem ten temat. Stąd moje wcześniejsze pytanie o możliwość naprawy.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camp77 
zaawansowany


Twój sprzęt: PILOTE Fiat Ducato 1,9 TD, 2000r.
Dołączył: 31 Paź 2010
Piwa: 6/1
Skąd: Warszawa i Białystok
Wysłany: 2010-12-19, 20:55   

Nie naprawisz tego. Układ sterowania jest zamykany w fabryce pod ciśnieniem.
W warunkach domowych lub warsztatowych nie możliwe. :shock:
Rozwiązaniem jest przejście na sterowanie elektryczne. :)
_________________
Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AUTOJUR 
Kombatant


Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Piwa: 9/1
Skąd: Poznań okolica
Wysłany: 2010-12-19, 21:11   

Jeśli ktos potrzebuje siłowniki elektryczne do świateł to mam tego troche :bajer Musze znać długość czpienia wielkość zakończenia i średnice mocowania.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2010-12-19, 22:33   

AUTOJUR napisał/a:
Musze znać długość czpienia wielkość zakończenia i średnice mocowania.


:wow :przestan
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
dominik 
stary wyga


Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2008
Piwa: 12/18
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2010-12-20, 22:15   

temat był już drążony, do FIATA pasują elektryczne z SEATA TOLEDO
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hhmariusz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Był Fiat Ducato z 1992
Nazwa załogi: hhmariusz
Dołączył: 11 Sie 2009
Postawił 3 piw(a)
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-01-02, 17:32   

AUTOJUR
jestem zainteresowany, tylko nie bardzo wiem co to: "długość czpienia wielkość zakończenia i średnice mocowania" :roll:
Gdybyś mógł to przekazać w formie dla laika, np. rysunkowej, zdjęciowej, czy dokładnej opisowej, będę wdzięczny (piwo ;) ), no i możliwy zakup, który pozbawi Cię grama złomu (chyba, że mówimy o nówkach?)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 194/151
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2011-01-02, 19:43   

hhmariusz napisał/a:
Mam ten sam hydrauliczny układ-problem, zostały tylko resztki z pokruszonych wężyków.
Miluś (i nie tylko) odpowiedz jak przerobić układ regulacji świateł na elektryczny z zastosowaniem części polonezowskich? Czy trzeba wymieniać reflektory?
Regulacja od środka jest niezbędna przy częstych zmianach obciążenia samochodu, na dwa dni lekki, na trzy tygodnie ciężki ;)


zobacz tu : http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=364639

PZDR> MILUŚ :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hhmariusz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Był Fiat Ducato z 1992
Nazwa załogi: hhmariusz
Dołączył: 11 Sie 2009
Postawił 3 piw(a)
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-03-05, 15:00   

Temat przerobienia hydraulicznej regulacji świateł w Ducato 1992 na elektryczny nie został zakończony wcześniej, drążyłem go zimą tego roku (link od Milusia) i w ubiegłym tygodniu udało się zrealizować pomysł.
Chcę potwierdzić, że jest prostą operacją założenie elektrycznej regulacji z wykorzystaniem silniczków i sterownika (potencjometru) z Seata Toledo starszej wersji.
Elementy do kupienia tanio na allegro.
Gniazda silniczków pasują prawie doskonale. Trzeba trochę zmienić dystans (odległość od reflektorów) metalowych kształtek z gniazdem mocowania silniczków hydraulicznych Ducato (dłuższe śruby mocujące i tuleje dystansowe). Decyzja o miejscu zamontowania potencjometru na desce w kabinie to już sprawa indywidualna.
Układ dział trochę odwrotnie niż normalnie, bo części z Seata są dostosowane do włączenia w górną część reflektora, w Ducato włączamy w dolną część. Reflektory będą w układzie 0 (nie obciążony kamper) zamocowane na całkowicie wysuniętych ramionach silniczka sterującego (3 na potencjometrze) ale to już szczegół.
Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 194/151
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2012-03-05, 16:23   

Hhmariusz ..........pliss..........jakieś fotki bo jestem bardzo tematem zainteresowany :bigok
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hhmariusz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Był Fiat Ducato z 1992
Nazwa załogi: hhmariusz
Dołączył: 11 Sie 2009
Postawił 3 piw(a)
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-03-05, 19:29   

Przyznam, że nie robiłem zdjęć :(
Podam parę linków, które coś podpowiedzą:
http://forum.fsoptk.pl/in...19254.msg364639 - ten zapewne znasz ;)
http://www.youtube.com/watch?v=z4QzSaFizAc - tu trochę pomocny filmik
http://moto.allegro.pl/si...2181215636.html - tu namiar na silniczki w dobrej cenie od razu dwa
http://moto.allegro.pl/pr...2118271075.html - tu sterownik

To jest potrzebny komplet, do tego złączki do kabli, kable trzy kolory ja kupiłem o przekroju 1,5 mm2 ale chyba mogą być ciensze, izolacja, rurki termokurczliwe, ja wstawiłem w obwód dodatkowy bezpiecznik, lutownica itp.
Elektryk samochodowy pewnie nie byłby zachwycony tym co zrobiłem ale wydaje mi się, że najważniejsze jest zabezpieczenie przed zwarciem, no i żeby działało, a działa :ok

Na filmiku w zasadzie jest tylko jeden pomocny moment, to schemat podłączenia kabli do sterownika.

W silniczkach jak pamiętam: żółty to plus, brązowy to masa (minus), trzeci kabel steruje silniczkiem (dwukolorowy, czerwono-niebieski?), trzy kable silniczek, trzy kable sterownik. Przy sterowniku jest jeszcze jeden wtyk na jego podświetlanie ale nie podłączałem.

http://robotechnik.abc24.pl/ - tu kupiłem wszystkie drobiazgi elektryczne (mieszkam na wsi) bardzo szybka dostawa.

Tyle mogę dodać na gorąco, jak nasuną Ci się bardziej szczegółowe pytania daj znać.
W razie "W" mogę zrobić parę fotek ale czy będą czytelne?
Powodzenia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***