Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Alkowa vs CamperVan
Autor Wiadomość
perfex 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Teraz: Rimor Katamarano 3
Nazwa załogi: WielkaPiątka
Dołączył: 24 Kwi 2010
Wysłany: 2011-08-02, 12:23   Alkowa vs CamperVan

Haj,
Bywały już chyba podobne tematy, ale chciałbym tutaj poznać waszą opinię na temat rodzaju kampera, który byście wybrali.
Przeznaczenie kampera: rodzina 2+3 (dzieci małe więc nie mają wielkiej objętości :wyszczerzony: ), wyjazdy możliwie częste - sporo wyjazdów weekendowych po kraju i dłuższe urlopy w cieplejszych krajach.
Wybór auta:
1. Alkowa na ducato lub transicie, 6 miejsc do jazdy, 6 miejsc do spania, kuchnia łazienka z prysznicem, ogrzewanie, markiza, klimatyzacja kabiny itd itp :)
2. CamperVan na fiacie ducato z takimi samymi parametrami jak powyższa alkowa (oczywiście "upchniętymi" na mniejszej powierzchni) np. taki: http://www.neo-traveller.eu/adventure.htm
I teraz jakie są wasze typy ? Chodzi mi o rzeczowe argumenty za i przeciw, plusy i minusy konkretnych rozwiązań.
I od razu, dla doświadczonych mam parę pytań dodatkowych :lol:
- Czy to norma że w alkowach wewnątrz szafki i inne sprzęty skrzypią i ogólnie telepią ? Auto którym jeździłem nie było mocno stare (4 lata w wypożyczalni ale nieduży przebieg ok. 75 tys km) a wewnątrz zabudowy było po prostu głośno! No na bardzo gładkiej drodze jest wszystko ok i prawie cisza, tylko że jakoś u nas występuje duży deficyt takich dróg :wyszczerzony:
- Czy w CamperVanie efekty dźwiękowe są bardziej przyjazne dla ucha ze względu na bardziej monolityczną, sztywniejszą konstrukcję ?
- Jak wygląda sprawa izolacji termicznej w CamperVanie ? Myślę o konstrukcjach "seryjnych" a nie własnych konstrukcjach. Da się tam uczciwie przebywać gdy na zewnątrz cieplej niż +30 lub zimniej niż +5 ?
- Czy na zachodzie podczas zwiedzania miast wjeżdżaliście CamperVanami tam gdzie był zakaz wjazdu dla kamperów ?
- Czy CamperVan, czyli zewnętrznie bus, jest liczony taniej niż kamper na autostradach i promach ? (zakładając że długość mają taką samą czyli ok. 6,5m)
- Dlaczego wybraliście akurat CamperVana jako pojazd rekreacyjny?

Pozdrawiam i liczę na opinie użytkowników,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2011-08-02, 12:36   

perfex napisał/a:
2. CamperVan na fiacie ducato z takimi samymi parametrami jak powyższa alkowa (oczywiście "upchniętymi" na mniejszej powierzchni)

Zacznijmy od uściślenia pojęć, "Alkowa" to taki typ zabudowy w którym spanie nad kabiną kierowcy jest stałym elementem nadwozia. To co przedstawiłeś w linku to nie jest alkowa.
W alkowie jest stałe łóżko które generalnie nie przeszkadza w prowadzeniu samochodu. Są konstrukcje w których jest ono jakoś podnoszone lub składane ale z rozłożonym da się jechać samochodem.
Bardziej CamperVan zbliżony jest do "integrala" i to z takim rodzajem kampera mógłby być porównywany.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
perfex 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Teraz: Rimor Katamarano 3
Nazwa załogi: WielkaPiątka
Dołączył: 24 Kwi 2010
Wysłany: 2011-08-02, 12:55   

janusz napisał/a:

Zacznijmy od uściślenia pojęć, "Alkowa" to taki typ zabudowy w którym spanie nad kabiną kierowcy jest stałym elementem nadwozia. To co przedstawiłeś w linku to nie jest alkowa.
W alkowie jest stałe łóżko które generalnie nie przeszkadza w prowadzeniu samochodu. Są konstrukcje w których jest ono jakoś podnoszone lub składane ale z rozłożonym da się jechać samochodem.
Bardziej CamperVan zbliżony jest do "integrala" i to z takim rodzajem kampera mógłby być porównywany.


To co jest w linku to typowy CamperVan. Doskonale wiem co to jest alkowa :wyszczerzony: - chodziło mi o to że w tym CamperVanie ma być taka sama ilość miejsc sypialnych i do jazdy jak w alkowie (oczywiste jest że w alkowie jedno ze stałych łóżek znajduje się w... alkowie :lol: ) A porównanie CamperVana z alkową wynika z pytania czy lepsza mniejsza przestrzeń a większa mobilność (i być może cisza w czasie jazdy?) czy odwrotnie.

Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2011-08-02, 13:15   

perfex napisał/a:
A porównanie CamperVana z alkową wynika z pytania czy lepsza mniejsza przestrzeń a większa mobilność

Generalnie fajny temat do dyskusji.
Szczególnie wyjaśnianie stereotypów. Skąd przeświadczenie, że o większej mobilności?
Takie same samochody 6,5 m długości. Podobne szerokości obydwa maja lusterka w tym samym miejscu, podobna wysokość. Jednakowe silniki.
Akurat argumentu większej mobilności nie przekonuje mnie.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wbobowski 
Kombatant
moder


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Piwa: 354/135
Skąd: Lublin - Dąbrowica
Wysłany: 2011-08-02, 13:21   

Zadałeś pytania, na które każdy musi sobie odpowiedzieć indywidualnie. W "normalnym" kamperze o długości 6,5 m jest już sporo miejsca. Mając rodzinę 2+3 jak Ty, wybrałbym tylko alkowę. W vanie, którego link przedstawiłeś wyobrażasz sobie przebywanie z 3-ką dzieci podczas np. deszczu? Bo ja nie bardzo sobie wyobrażam. :spoko
_________________
Włodek i Ela

Nasze kamperki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
perfex 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Teraz: Rimor Katamarano 3
Nazwa załogi: WielkaPiątka
Dołączył: 24 Kwi 2010
Wysłany: 2011-08-02, 13:31   

wbobowski napisał/a:
W vanie, którego link przedstawiłeś wyobrażasz sobie przebywanie z 3-ką dzieci podczas np. deszczu? Bo ja nie bardzo sobie wyobrażam. :spoko


No to jest właśnie plus ujemny :lol: Ale z drugiej strony samo miejsce siedzące - czyli stół i cztery miejsca siedzące są takie same jak w np. w alkowie. Zdaję sobie sprawę z tego że jest ciasnota, ale hmm.. w alkowie prawdę mówiąc też nie było mi za luźno :) A co do deszczu - to jest zasadniczy plus kamperowania, jak pada to wg mnie trzeba zjeżdżać w inne miejsce :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
perfex 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Teraz: Rimor Katamarano 3
Nazwa załogi: WielkaPiątka
Dołączył: 24 Kwi 2010
Wysłany: 2011-08-02, 13:34   

janusz napisał/a:
Skąd przeświadczenie, że o większej mobilności?
Takie same samochody 6,5 m długości. Podobne szerokości obydwa maja lusterka w tym samym miejscu, podobna wysokość. Jednakowe silniki.
Akurat argumentu większej mobilności nie przekonuje mnie.


To tylko dyskusja, ja też nie jestem do niczego przekonany :lol: Większa mobilność to raczej możliwość mniejszego zwracania uwagi na znaki zakazujące wjazdu kamperom i kamperowania + chyba wyższe prędkości przelotowe na autostradzie. Ale może się mylę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andreas p 
Kombatant


Twój sprzęt: Bürstner Nexxo t690G
Nazwa załogi: ARKA:
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2008
Piwa: 15/43
Skąd: Bad Driburg
Wysłany: 2011-08-02, 13:35   

perfex napisał/a:
A co do deszczu - to jest zasadniczy plus kamperowania, jak pada to wg mnie trzeba zjeżdżać w inne miejsce :)


Z tego widze ze wiesz juz wszystko :mrgreen: wiec dlaczego pytasz? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Nadszedl czas .
zabawy i wypoczynku

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
perfex 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Teraz: Rimor Katamarano 3
Nazwa załogi: WielkaPiątka
Dołączył: 24 Kwi 2010
Wysłany: 2011-08-02, 13:39   

andreas p napisał/a:
perfex napisał/a:
A co do deszczu - to jest zasadniczy plus kamperowania, jak pada to wg mnie trzeba zjeżdżać w inne miejsce :)


Z tego widze ze wiesz juz wszystko :mrgreen: wiec dlaczego pytasz? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


No filozofia kamperowania jest mi bliska :ok Chodzi teraz tylko o jej realizację w praktyce codziennej :) I dlatego pytam o wasze opinie co i dlaczego wybieracie, czyli Alkowa czy Van.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dziabong 
weteran


Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Piwa: 16/90
Skąd: Dziabongowo
Wysłany: 2011-08-02, 14:14   

Dzieci kochają alkowę! Ja wybrałbym alkowę.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pp 
weteran


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2007
Piwa: 4/20
Skąd: wadowice
Wysłany: 2011-08-02, 15:05   

z trójką dzieci brałbym tylko alkowę! Zwłaszcza że rosną szybciej zdecydowanie od jakiejkolwiek zabudowy! :haha:
_________________
zawsze jest szerszy kontekst
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2011-08-02, 16:03   

Jak dla mnie podstawową zaletą kampera na "kamperze" a nie na Vanie jest kształt nadwozia. Wany z reguły są węższe w partiach szczytowych to i spanko na górze ma tylko 170-175 cm. Przy teoretycznie tej samej powierzchni zabudowy jest znacznie ciaśniej.
Z wjazdem kamperem i buskampem nie ma raczej różnicy. Chyba nigdy nie widziałem zakazu wjazdu kamperem. Zakaz biwakowanie/kempingowania to i owszem ale busa też dotyczy.
Nadwozie typu Van jest przydatne przy budowie klampera typu "sam". Ma ta zaletę, że jest.
Chociaż jeździ bardzo wiele takich samochodów i przynoszą użytkownikom frajdę a o to chodzi.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gebi6 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW T4/z długą nazwą zabudowy/
Nazwa załogi: GASTAN
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 04 Maj 2009
Piwa: 6/3
Skąd: KATOWICE
Wysłany: 2011-08-02, 18:19   

Ja uważam,że tą kwestię należy rozważać w zupełnie innym kontekście.A mianowicie należy sobie odpowiedzieć na pytanie jaki styl kamperowania uprawiamy.Jeżeli wyjeżdzamy dwa razy w roku na daleki i długi urlop to alkowa bez dwóch zdań.Jeżeli jednak chcemy wyjezdzać niemalże przez cały rok np.na wekendy,czy nawet wycieczki jedno czy dwudniowe a na długie urlopy sporadycznie to napewno wybrałabym vana.Taki scenariusz sprawdził się doskonale u nas.Ale właśnie dlatego,że wyjeżdzamy często i na krótko a pozatym traktujemy kampera jako bardzo wygodny środek lokomocji dowożący nas do celu .Niemal w każdą choć trochę dłuższą droge jedziemy kamperem a nie osobóką.
Ale to jest mój punkt widzenia podyktowany praktyką.

Chociaz przyznam ,że kilka osób zarzuciło mi już ,że użytkujemy kampera niezgodnie z przeznaczeniem bo kamper służy do kamperowania a nie do jezdżenia nim,bo od tego mamy osobówkę.Nas jednak cieszy właśnie taki sposób podróżowania i dlatego zamienilismy alkowe na vana .
_________________
Praktyka czyni mistrza.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2011-08-02, 18:44   

gebi6 napisał/a:
Chociaz przyznam ,że kilka osób zarzuciło mi już ,że użytkujemy kampera niezgodnie z przeznaczeniem bo kamper służy do kamperowania a nie do jezdżenia nim

Wolność Tomku w swoim domku. :bigok Ważne, że spełnia Wasze wymagania i daje trochę radości.
Kiedyś przymierzałem się do przeróbki "vana" Forda na kampera. Zastrzegam, że nie miałem ani Vana ani dawcy sprzętów. Chciałem zakupić nowy samochód i przebudować go. Dealer Forda zażyczył sobie za takie auto 120 000 zł. Do tego dochodziły koszty zabudowy. Pewnie razem kosztowałoby toto ze 150 -180 tyś. Kupiłem kampera za 30tyś euro i nic nie musiałem przerabiać. Pewnie, że kamper raczej z dolnej półki ale czy Van byłby lepiej zrobiony. Wydaje mi się że auta o podobnym standardzie w nadwoziu Vana są droższe, może te budowane w warunkach nazwijmy to amatorskich nie maja akcyzy i to zmniejsza koszt. Generalnie takiej samej wielkości kamper-kamper jest lżejszy od kamper-vana i więcej można zabrać na wakacje nie martwiąc się o przekroczenie DMC.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wbobowski 
Kombatant
moder


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Piwa: 354/135
Skąd: Lublin - Dąbrowica
Wysłany: 2011-08-02, 19:08   

gebi6 napisał/a:
Jeżeli jednak chcemy wyjezdzać niemalże przez cały rok np.na wekendy,czy nawet wycieczki jedno czy dwudniowe a na długie urlopy sporadycznie to napewno wybrałabym vana.

Jeździmy tak samo, i to kamperem alkową, tyle, że o długości 5,5 m.

gebi6 napisał/a:
Chociaz przyznam ,że kilka osób zarzuciło mi już ,że użytkujemy kampera niezgodnie z przeznaczeniem bo kamper służy do kamperowania a nie do jezdżenia nim,bo od tego mamy osobówkę..

To musiał stwierdzić ktoś, kto nie ma pojęcia o kamperowaniu. Dla nas każdy wyjazd jest kamperowaniam.
_________________
Włodek i Ela

Nasze kamperki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***