Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana rozrządu
Autor Wiadomość
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-08-10, 16:42   Wymiana rozrządu

Witam .
Mam pytanie do kolegów ,czy przy wymianie rozrządu należy wymienić pompę wody?.Wiem że temat rozrzadu był wałkowany już nie raz ale dla mnie nie jest jasne czy w komplecie jaki się kupuje jest wszystko co potrzeba czy trzeba dokupić (jak czytałem ) podpory rolek,oraz gdzie i jaki zestaw kupić mam 2.5d z 93r przebieg 240tysi nie wiem nic na temat kiedy był wymieniany pasek!.Niedawno wróciłem z wyjazdu i silnik sprawuje się całkiem nie żle.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camper Diem 
Kombatant


Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Piwa: 49/65
Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
Wysłany: 2011-08-10, 17:15   

jak nie wiesz nic o dacie założenie paska to lepiej go wymień, a najlepiej cały rozrząd.
pompę wody można, ale nie trzeba wymieniać z rozrządem, na pewno trzeba jak pojawia się luz, albo zaczyna cieknąć.
_________________
Camper Diem!
Ostatnio zmieniony przez Camper Diem 2011-08-10, 17:18, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Leo2 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Marzena (VW LT28 Westfalia)
Dołączył: 06 Mar 2011
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2011-08-10, 17:18   

Jeśli nie wiadomo kiedy był wymieniany rozrząd to musowo trzeba go wymienić. Co do pompy wodnej to jeśli ona napina pasek rozrządu to trzeba ją również wymienić. Jeśli nie i nie cieknie to według uznania.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-08-10, 17:55   

Leo2, no właśnie tego nie wim,czy pompa jest napędzana paskiem rozrządu ,bo jezeli tak to po wymianie paska inne naprężenie paska może zakończyć żywot pompy!?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Leo2 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Marzena (VW LT28 Westfalia)
Dołączył: 06 Mar 2011
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2011-08-10, 18:25   

Chodzi głównie o to czy pompa napina pasek rozrządu. Mocowanie pompy jest na takiej krzywce i nią się reguluje naciąg paska. Musisz to sprawdzić. Ja wymieniłem oprócz pompy i rozrządu wszystkie pozostałe paski, uszczelniacze, wszystkie filtry, i oczywiście olej. Sprawdź również na warsztacie temp zamarzania płynu chłodniczego. Jeśli nic nie wiesz o serwisie Twojego autka to bym również wymienił płyn hamulcowy. Jak to zrobisz to masz spokój na kilka lat.
Pozdro.!
PS
Być może u Ciebie inaczej się napina pasek rozrządu. Ale jak się już wymienia rozrząd to bym wymienił wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-08-10, 18:49   

Leo2 napisał/a:
Ale jak się już wymienia rozrząd to bym wymienił wszystko.

I pomp wody też, jeśli pracuje na pasku rozrządu- obojętnie czy go napina czy nie :)
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2011-08-10, 19:34   

w 2.5 D pompa wody nie jest napędzana rozrządem a paskiem klinowym ( dotyczy Fiat )
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-08-10, 21:08   

Leo2, sukcesywnie wymieniam wszystko ,płyny już wymieniłem ,pasek klinowy wymieniłem ale nadal piszczy i szukam przyczyny.Rozrząd kompletuje i z tym mam problem bo pasek i rolki są a nie ma podstaw które to koledzy na forum zalecają przy wymianie paska też wymienić.
martini44, czy piszczenie paska może powodować pompa ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2011-08-10, 21:13   

prezes1960, pisk piskowi nie równy.... jeśli stwierdzasz że piszczy pasek klinowy trzeba luknąć czy aby pasek nie jest za luźny, popękany.... po zdemontowaniu paska klinowego można zobaczyć czy jest luz osiowy na pompie wody a może alternator sie już przyciera ..... przyczyn pisków jest mnóstwo.... napewno nikt nie zdiagnozuje Ci na forum co się dzieje w Twojej maszynce a będą tylko snuć przypuszczenia....... :spoko
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2011-08-10, 21:16   

prezes1960 napisał/a:
nie ma podstaw


nie prawda..... podstawe zamawiasz w serwisie autoryzowanym i masz na drugi dzien.... kosztuje wraz z śrubą coś ok 40 zł....... ( ze śrubą bo starą szpilkę ze starej podstawy trzeba wykręcić) ...... podstawa ma być nowego typu :spoko

"Mieliśmy" na forum kolegę który takie sprawy wraz z numerami katalogowymi miał w jednym paluszku, lecz niestety........... nie bede komentował.........
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-08-10, 21:38   

martini44, problem paska miałem przed wymianą i po wymianie,wymieniał mechanik ale nie jestem pewien czy go dobrze naciągną !Ja jestem posiadaczem tego typu samochodu od maja (na codzien już od 25 lat jeżdżę mercedesem a tam są napinacze ,a i pasek od dawna wielorowkowy).Kupiłem preparat przeciw piszczeniu paska i na jakiś czas było OK!.
Ps.
Dziś byłem w serwisie FIATA ale o co bym nie zapytał to tylko odpowiedż:wycofane z produkcji !.I tu niestety wyższość mercedesa!można kupić części do 20 latków, drogie ale są!.Niestety mercedes to rzadkość w kamperach ,no i cena oczywiście nie taka jaka bym mógł za akceptować
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ekosmak.dabrowska 
weteran


Twój sprzęt: Ford Transit 94' Rimor
Nazwa załogi: Dziubki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2009
Piwa: 26/111
Skąd: toruń
Wysłany: 2011-08-10, 21:46   

martini44 napisał/a:
"Mieliśmy" na forum kolegę który takie sprawy wraz z numerami katalogowymi miał w jednym paluszku, lecz niestety........... nie bede komentował.........

Kierowca Jolki Polki. Jego masz na myśli?
prezes1960 napisał/a:
Mam pytanie do kolegów ,czy przy wymianie rozrządu należy wymienić pompę wody?

Syn kierowcy Jolki Polki "Kurczak" na pewno Ci pomoże.
_________________
Jak chcesz rozśmieszyć Pana Boga to opowiedz Mu
o swoich planach
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2011-08-10, 21:49   

Osobiście to odnośnie piszczenia to bym nie stawiał na pasek rozrządu. To pasek ząbkowany, on się nie ślizga, po prostu nie ma prawa. Piszczeć może rolka napinająca.
Osobiście stawiam na pasek alternatora lub sam alternator. Piszczenie często występuje jak dostanie się wilgoć w te okolice np. gdy jest wilgotno, po deszczu.
U mnie tak było jak silnik popracował, jak się wszytko wysuszyło to piszczenie przechodzi. Miałem dziurę w rynience na podszybiu - teraz załatałem i przeszło.
Jak miałem focusa to tez piszczał pasek alternatora jak był zimny-wilgotny jak się nagrzał to mu przechodziło.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2011-08-10, 21:57   

prezes1960 napisał/a:
.Kupiłem preparat przeciw piszczeniu paska


to usuwanie skutku a nie przyczyny....

prezes1960 napisał/a:
wycofane z produkcji


niewierze..... w kwietniu kupowałem i nie było problemu a mój kamperek jest 88'... to raczej lenistwo pracownika serwisu......

ekosmak.dabrowska napisał/a:
Kierowca Jolki Polki


hmmmm...... :spoko

prezes1960, jeśli pasek był wymieniany myślę że masz problem z osiowością prowadzenia paska klinowego..... pod kołem pasowym pompy wodnej są liczne podkładki i jeśli ilość jest nieprawidłowa wtedy pasek pracuje "kantując" sie co powoduje piski...... zwróć na to uwage......
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-08-10, 22:10   

martini44, pracownicy serwisu sa z reguły nieszczęśliwi że przychodzi klient !.Pytałem co prawda o inne części(spinkę do zamka a raczej klamki wewnętrznej,a i sama klamkę itp),ale znalazłem na forum numer tej podstawy więc pojadę z numerem i zamówię i tu niestety przykrość bo trzeba jechać dwu krotnie !raz zamówić ,a potem odebrać.Do tej pory zamawiałem części telefonicznie a u FIAT niet,nie nada!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***