Wymiana rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-08-10, 16:42 Wymiana rozrządu
|
|
|
Witam .
Mam pytanie do kolegów ,czy przy wymianie rozrządu należy wymienić pompę wody?.Wiem że temat rozrzadu był wałkowany już nie raz ale dla mnie nie jest jasne czy w komplecie jaki się kupuje jest wszystko co potrzeba czy trzeba dokupić (jak czytałem ) podpory rolek,oraz gdzie i jaki zestaw kupić mam 2.5d z 93r przebieg 240tysi nie wiem nic na temat kiedy był wymieniany pasek!.Niedawno wróciłem z wyjazdu i silnik sprawuje się całkiem nie żle. |
|
|
|
 |
Camper Diem
Kombatant

Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 49/65 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2011-08-10, 17:15
|
|
|
jak nie wiesz nic o dacie założenie paska to lepiej go wymień, a najlepiej cały rozrząd.
pompę wody można, ale nie trzeba wymieniać z rozrządem, na pewno trzeba jak pojawia się luz, albo zaczyna cieknąć. |
_________________ Camper Diem! |
Ostatnio zmieniony przez Camper Diem 2011-08-10, 17:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Leo2
trochę już popisał

Twój sprzęt: Marzena (VW LT28 Westfalia)
Dołączył: 06 Mar 2011 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2011-08-10, 17:18
|
|
|
Jeśli nie wiadomo kiedy był wymieniany rozrząd to musowo trzeba go wymienić. Co do pompy wodnej to jeśli ona napina pasek rozrządu to trzeba ją również wymienić. Jeśli nie i nie cieknie to według uznania. |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-08-10, 17:55
|
|
|
Leo2, no właśnie tego nie wim,czy pompa jest napędzana paskiem rozrządu ,bo jezeli tak to po wymianie paska inne naprężenie paska może zakończyć żywot pompy!? |
|
|
|
 |
Leo2
trochę już popisał

Twój sprzęt: Marzena (VW LT28 Westfalia)
Dołączył: 06 Mar 2011 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2011-08-10, 18:25
|
|
|
Chodzi głównie o to czy pompa napina pasek rozrządu. Mocowanie pompy jest na takiej krzywce i nią się reguluje naciąg paska. Musisz to sprawdzić. Ja wymieniłem oprócz pompy i rozrządu wszystkie pozostałe paski, uszczelniacze, wszystkie filtry, i oczywiście olej. Sprawdź również na warsztacie temp zamarzania płynu chłodniczego. Jeśli nic nie wiesz o serwisie Twojego autka to bym również wymienił płyn hamulcowy. Jak to zrobisz to masz spokój na kilka lat.
Pozdro.!
PS
Być może u Ciebie inaczej się napina pasek rozrządu. Ale jak się już wymienia rozrząd to bym wymienił wszystko. |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj

|
Wysłany: 2011-08-10, 18:49
|
|
|
Leo2 napisał/a: | Ale jak się już wymienia rozrząd to bym wymienił wszystko. |
I pomp wody też, jeśli pracuje na pasku rozrządu- obojętnie czy go napina czy nie |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2011-08-10, 19:34
|
|
|
w 2.5 D pompa wody nie jest napędzana rozrządem a paskiem klinowym ( dotyczy Fiat ) |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-08-10, 21:08
|
|
|
Leo2, sukcesywnie wymieniam wszystko ,płyny już wymieniłem ,pasek klinowy wymieniłem ale nadal piszczy i szukam przyczyny.Rozrząd kompletuje i z tym mam problem bo pasek i rolki są a nie ma podstaw które to koledzy na forum zalecają przy wymianie paska też wymienić.
martini44, czy piszczenie paska może powodować pompa ? |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2011-08-10, 21:13
|
|
|
prezes1960, pisk piskowi nie równy.... jeśli stwierdzasz że piszczy pasek klinowy trzeba luknąć czy aby pasek nie jest za luźny, popękany.... po zdemontowaniu paska klinowego można zobaczyć czy jest luz osiowy na pompie wody a może alternator sie już przyciera ..... przyczyn pisków jest mnóstwo.... napewno nikt nie zdiagnozuje Ci na forum co się dzieje w Twojej maszynce a będą tylko snuć przypuszczenia....... |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2011-08-10, 21:16
|
|
|
prezes1960 napisał/a: | nie ma podstaw |
nie prawda..... podstawe zamawiasz w serwisie autoryzowanym i masz na drugi dzien.... kosztuje wraz z śrubą coś ok 40 zł....... ( ze śrubą bo starą szpilkę ze starej podstawy trzeba wykręcić) ...... podstawa ma być nowego typu
"Mieliśmy" na forum kolegę który takie sprawy wraz z numerami katalogowymi miał w jednym paluszku, lecz niestety........... nie bede komentował......... |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-08-10, 21:38
|
|
|
martini44, problem paska miałem przed wymianą i po wymianie,wymieniał mechanik ale nie jestem pewien czy go dobrze naciągną !Ja jestem posiadaczem tego typu samochodu od maja (na codzien już od 25 lat jeżdżę mercedesem a tam są napinacze ,a i pasek od dawna wielorowkowy).Kupiłem preparat przeciw piszczeniu paska i na jakiś czas było OK!.
Ps.
Dziś byłem w serwisie FIATA ale o co bym nie zapytał to tylko odpowiedż:wycofane z produkcji !.I tu niestety wyższość mercedesa!można kupić części do 20 latków, drogie ale są!.Niestety mercedes to rzadkość w kamperach ,no i cena oczywiście nie taka jaka bym mógł za akceptować |
|
|
|
 |
ekosmak.dabrowska
weteran

Twój sprzęt: Ford Transit 94' Rimor
Nazwa załogi: Dziubki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Sty 2009 Piwa: 26/111 Skąd: toruń
|
Wysłany: 2011-08-10, 21:46
|
|
|
martini44 napisał/a: | "Mieliśmy" na forum kolegę który takie sprawy wraz z numerami katalogowymi miał w jednym paluszku, lecz niestety........... nie bede komentował......... |
Kierowca Jolki Polki. Jego masz na myśli? prezes1960 napisał/a: | Mam pytanie do kolegów ,czy przy wymianie rozrządu należy wymienić pompę wody? |
Syn kierowcy Jolki Polki "Kurczak" na pewno Ci pomoże. |
_________________ Jak chcesz rozśmieszyć Pana Boga to opowiedz Mu
o swoich planach |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-08-10, 21:49
|
|
|
Osobiście to odnośnie piszczenia to bym nie stawiał na pasek rozrządu. To pasek ząbkowany, on się nie ślizga, po prostu nie ma prawa. Piszczeć może rolka napinająca.
Osobiście stawiam na pasek alternatora lub sam alternator. Piszczenie często występuje jak dostanie się wilgoć w te okolice np. gdy jest wilgotno, po deszczu.
U mnie tak było jak silnik popracował, jak się wszytko wysuszyło to piszczenie przechodzi. Miałem dziurę w rynience na podszybiu - teraz załatałem i przeszło.
Jak miałem focusa to tez piszczał pasek alternatora jak był zimny-wilgotny jak się nagrzał to mu przechodziło. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2011-08-10, 21:57
|
|
|
prezes1960 napisał/a: | .Kupiłem preparat przeciw piszczeniu paska |
to usuwanie skutku a nie przyczyny....
prezes1960 napisał/a: | wycofane z produkcji |
niewierze..... w kwietniu kupowałem i nie było problemu a mój kamperek jest 88'... to raczej lenistwo pracownika serwisu......
ekosmak.dabrowska napisał/a: | Kierowca Jolki Polki |
hmmmm......
prezes1960, jeśli pasek był wymieniany myślę że masz problem z osiowością prowadzenia paska klinowego..... pod kołem pasowym pompy wodnej są liczne podkładki i jeśli ilość jest nieprawidłowa wtedy pasek pracuje "kantując" sie co powoduje piski...... zwróć na to uwage...... |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-08-10, 22:10
|
|
|
martini44, pracownicy serwisu sa z reguły nieszczęśliwi że przychodzi klient !.Pytałem co prawda o inne części(spinkę do zamka a raczej klamki wewnętrznej,a i sama klamkę itp),ale znalazłem na forum numer tej podstawy więc pojadę z numerem i zamówię i tu niestety przykrość bo trzeba jechać dwu krotnie !raz zamówić ,a potem odebrać.Do tej pory zamawiałem części telefonicznie a u FIAT niet,nie nada! |
|
|
|
 |
|