 |
|
|
Brak zasilania w Dethleffs-ie |
| Autor |
Wiadomość |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-09-14, 21:54
|
|
|
A co to za imprezka była że TV was pokazało ??
CO do Caliry - wyjmij i zajrzyj do środka - podaj napisy kóre wiszisz na płytkach. ewentualnie jakieś fotki...
Niezależnie od tego - Wg schematu akumulator startowy ma dodatkowy bezpiecznik 40A w energobloku lub na przewodzie do niego prowadzącym - poszukaj i sprawdź czy ten nie walnął. jak nie - poszukaj tranzystora blisko przekaźnika K1 i przyjrzyj mu się czy przypadkiem nie jest przyjarany... a w zasadzie tam są 2 tranzystory |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
zibikruk
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2011-09-17, 21:14
|
|
|
Wszystkim serdeczne dzięki za pomoc.
Dzisiaj dobrałem się sam do elektryki i udało się wstępnie usprawnić.
Skorzystam z Waszych namiarów (pewnie po zaplanowanych spotkankach) i zrobię porządek z cała elektryką. Szczególnie podobało mi się rozwiązanie jakie pokazał mi ARCADARKA w zakresie możliwości sterowania rozdziałem ładowania aku. |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
 |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-09-19, 18:53
|
|
|
| To może napiszesz co naprawiłeś - co było nie tak ? MOże się przydać na przyszłość. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
matro
weteran musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)

Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/111 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2011-09-20, 12:01
|
|
|
również czekam na opis |
_________________
...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... !
 |
|
|
|
 |
Dembomen
weteran

Twój sprzęt: KOMEDIA Fiat-Detleffs Globetrotter 2,5D 1989
Nazwa załogi: Dembomenki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Mar 2008 Piwa: 23/24 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2011-09-20, 17:24
|
|
|
Hej!
| sys napisał/a: | :spoko również czekam na opis |
Ja też zibikruk czekamy
Hej! |
_________________ Misiek
Świat jest piękny,tylko my go psujemy!
 |
|
|
|
 |
zibikruk
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2011-09-20, 17:53
|
|
|
Przepraszam, rzeczywiście źle się zachowałem i nie opisałem - byłem poza domem 5 dni.
W sobotę, po naładowaniu akumulatora, który wyczerpał się do zera (wiem - jego żywotność mocno się zmniejszyła) i podłączeniu do układu elektrycznego (aku rozruchowy), pojawiło się ponownie zasilanie w układach mieszkalnych. Skontrolowałem prąd jaki jest pobierany z aku rozruchowego - wynosi 300 mA. Według opinii jednego z kolegów, którzy znają się na moim energobloku, to on może tyle ssać.
Niestety po podłączeniu zasilania 230V w dalszym ciągu dioda zielona zapalała się na moment i gasła.
Akumulator pokładowy mam ładowany z solara (100% naładowania).
Mój kamperek ma przerobioną instalację pokładową przez poprzednika zza Odry: przeniósł akumulator w skrzynię pod siedzenie przy stoliku (za siedzeniem kierowcy), podłączył tam wszystkie kable i jakieś dodatkowe bezpieczniki, ponadto zainstalował solar - nie mam żadnej rozpiski połączeń.
Po sprawdzeniu napięć na skrzynce bezpieczników okazało się, że jeden z nich nie styka. Wyczyściłem styki skrzynki bezpieczników (bezpiecznik starszego typu) i wymieniłem na nowy. Po włączeniu ponownie zasilania 230V ładowane są oba akumulatory, zielona dioda znowu ożyła. Także ładowane są oba akumulatory z alternatora.
Zdaję sobie sprawę, że to tylko usprawnienie. Nie mając pojęcia jak to wszystko jest podłączone, nie będę nigdy pewny poprawności działania.
Planuję wkrótce zrobić porządek - jak już pisałem pewnym wzorem jest rozwiązanie jakie ma ARCADARKA.
Po zrobieniu całości zamieszczę relację oraz opowiem jak to działa. |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
 |
|
|
|
 |
swierzak
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2011-10-14, 13:47
|
|
|
Mam ten sam model kampera , tez mam solar ale ta dioda zielona to zawsze mi sie swieci , czy jade czy stoje , czy podlaczam sie do 230 v . pewnie cos zle podlaczone albo tak ma byc |
|
|
|
 |
zibikruk
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2011-10-16, 20:09
|
|
|
Zielona dioda powinna zapalić się po podłączeniu zasilania 230V i tylko podczas procesu ładowania. W momencie uzyskania pełnego naładowania akumulatorów dioda gaśnie, co sygnalizuje naładowanie. Tak mam u siebie, także to wynika ze schematów energobloku. |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
 |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|