|
Rozrząd J5 2,5D |
| Autor |
Wiadomość |
dymek1
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: peugeot J5
Dołączył: 06 Gru 2011 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-12-09, 16:04
|
|
|
I tu jest mały problem. Co prawda jestem ufnym człowiekiem, ale nie mam czemu ufać gdyż pasek rozrządu "zgubiłem" juz na zakopiance. Tak to bywa, jak sie ufa poprzedniemu właścicielowi, że zmieniał rozrząd 20 tyś temu. Mam świadomość że po zerwaniu paska zmieniła sie nieco "konfiguracja" mojego silnika, ale nie mam możliwości zrobienia swoich znaków na starym pasku.
Sytuacja na dzień dzisiejszy jest taka- założylem pasek na znak kropka- wydał mi się bardziej prawdopodobny, złaszcza ze ktos tam juz minią swoje 3 grosze dołożył.
Slnik odpalił niczym C-330. Zgaszony po kilku sekundach. I teraz pytanie: czy przestawienie paska o jeden ząb bedzie powodować takie efekty? Czy też któryś zawór dostał po twarzy i pali np. na 3 garki? Dodam ze kręcąc wałem nie wyczuwałem zadnej kolizji, a dwa to traktuje go juz bardziej testowo, tudzież jako platforme szkoleniową.
Pozdrawiam i czekam na wasze przemyślenia i rady |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2011-12-09, 16:55
|
|
|
| jutro albo w niedzielę ci wszystko opiszę jak ustawic rozrząd łącznie ze zdjęciami muszę poszukac a jutro urodziny syna więdz mogę nie zdążyc w niedziele będziesz miał w tym miejscu |
|
|
|
 |
dymek1
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: peugeot J5
Dołączył: 06 Gru 2011 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-12-09, 17:05
|
|
|
| No wielkie dzięki. Jasne syn najwżniejzzy i nie zmieniaj proporcji. A takie pytanko zaczepne- nie pamietasz czy kropa czy krecha? |
|
|
|
 |
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 48/54 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2011-12-09, 18:03
|
|
|
Jeden ząbek daje różnicę ale nie wielką jakąś. Gorzej, że silniki wysokoprężne nie lubią zerwanych pasków... oj nie lubią. Oby Cię ominęło najgorsze |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
 |
Bim
Kombatant Jacek

Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 178/107 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2011-12-09, 18:57
|
|
|
| krzysztofCz napisał/a: | | Jeden ząbek daje różnicę ale nie wielką jakąś |
nie wiem jak ma się ustawienie znaków na wale , ale na pompie to kolosalna różnica
brak mocy głośno chodzi i dymi na czarno
Piszę z autopsji mnie też dopadło zerwanie paska w fiacie punto 1.7 td. Po założeniu paska przekręciłem kluczem ze 2 cykle znaki pozostały w swoim pierwotnym położeniu.
Miałem problem z ustawieniem pompy na znaku znak wypadał w miejscu gdzie akurat pompa miała kompresję i przeskakiwała a że oznaczenie jest też problematyczne metoda prób i błedów przy trzecim razie udało mi się trafićw idealne położenie. |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2011-12-09, 22:19
|
|
|
no więdz jestem
dziś testuję kupiony latem agregat 2 suw jestem ciekaw ile popracuje na zbiorniku paliwa 21 wiek brak prądu w chałupie to jest coś więdz zdjęć może dziś nie być piszę z laptopa
pierwsze pytanie to który pasek poszedł ten od wałka do pompy czy ten od wałka do dolnego koła na wale |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2011-12-09, 22:32
|
|
|
zobacz tu
http://www.camperteam.pl/...er=asc&start=15
ale to tylko poglądowy rysunek z którego nawet ja niewiele rozumiem
generalnie trzeba trzymać sie że między A I B ma być 35 kresek ale trzeba przyjąc punkt odniesienia więdz pytam który pasek poszedł |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2011-12-10, 13:15
|
|
|
główny z wału do wałka rozrządu jak piszesz czyli krótki z rozrządu do pompy został tak wnioskuję
a więdz najprostrzy sposób zeby znaleśc punkty ustawienia to mechanik
zartowalem
koło pompy wtyrskowej jest osadzone na klinie kręcisz kołem pompy tak aby klin był w lini prostej z tą sruba widac to od strony pompy
nie od strony pompy nie zobaczysz musisz odkręcic nakrętkę i zdjąc podkładkę koła na pompie i wtedy będziesz widział koła nie musisz zdejmowac
gdzie jest ten klin zaznaczasz sobie aby było łatwiej i ustawiasz na wprost tej sruby patrz zdjęcie |
| Ostatnio zmieniony przez IAAN 2011-12-10, 13:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2011-12-10, 13:24
|
|
|
jeden obrót wału to dwa obroty pompy
koło zamachowe na wale ma w jednym miejscu takie wycięcie ustawiasz je tak jak na zdjęciu widok od strony przodu auta od chłodnicy w tym położeniu tłoki 2i 3 są dogóry w martwym punkcie
zakładasz pasek pomiędzy kołem wału a rozrządu obracasz za pomocą łyżki lub grubego srubokręta wał tak ze dwa razy zwracając uwagę czy coś nie blokuje i odpalasz auto musi chodzic
jesli pasek pękł podczas jazdy to mogły iśc popychacze krzywe albo tak jak było u mnie krzywki zaworów i zawory myslę że warto zdjąc kape zaworów i obejrzec jak to wygląda
przydało by się też zmierzy kompresje czy nie poszły zawory zmierzysz przez swiece żarowe nie trzeba wykręcac wtrysków |
| Ostatnio zmieniony przez IAAN 2011-12-10, 13:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2011-12-10, 13:39
|
|
|
powyższe zdjęcia nie są moje ale myślę ze autor nie obrazi się ze je tu zamiesciłem
pozdrawiam autora
życzę powodzenia przy nowym projekcie czytam codziennie
tak wygląda to umnie ale w tym położeniu wału nie jest to samo jak wyżej wał jest w innym punkcie ale jak założysz tak jak wyżej możesz obrucic w takie położenie i sprawdzi jak wygląda 35 podziałek to podstawa
zdejmujesz taką podporę paska z dołu tam jest kreska na kole wału jest kreska
na kole rozrządu jest taka kreska która patrzy w połowie tego wypustu
między tym położeniem ze zdjęcia nowy dół a starym gdzie jest nabita kreska na kole musi byc 35 podziałek paska
niestety w tym położeniu nie wiem jak ma byc koło pompy ale patrz i porównaj z tym pierwszym przykładem gdzie szukasz klina pompy a musi byc dobrze |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły Więcej szczegółów |
Wystawiono 1 piw(a): CORONAVIRUS |
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2011-12-10, 13:48
|
|
|
| jesli ktoś mysli że coś nie tak to proszę mnie poprawic |
|
|
|
 |
dymek1
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: peugeot J5
Dołączył: 06 Gru 2011 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-12-12, 13:24
|
|
|
| Irek wielkie dzięki za ten fotoinstruktaż. Zaraz ide walczyć ze zwierzem. Zdam relacje w najbliższym czasie. |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2011-12-20, 21:59
|
|
|
| jak tam rozrząd udało się ustawić czy nie |
|
|
|
 |
dymek1
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: peugeot J5
Dołączył: 06 Gru 2011 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-12-21, 00:13
|
|
|
| Rozrząd ustawiony wg Twoich wskazówek. Ale pojawił sie inny mały problem widoczny na zdjeciach. |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2011-12-21, 00:52
|
|
|
| nie bardzo widzę ale czy tam nie powinło byc sprężynek pomiędzy dzwigienkami |
|
|
|
 |
|
|