Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd J5 2,5D
Autor Wiadomość
dymek1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: peugeot J5
Dołączył: 06 Gru 2011
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-09, 16:04   

I tu jest mały problem. Co prawda jestem ufnym człowiekiem, ale nie mam czemu ufać gdyż pasek rozrządu "zgubiłem" juz na zakopiance. Tak to bywa, jak sie ufa poprzedniemu właścicielowi, że zmieniał rozrząd 20 tyś temu. Mam świadomość że po zerwaniu paska zmieniła sie nieco "konfiguracja" mojego silnika, ale nie mam możliwości zrobienia swoich znaków na starym pasku.
Sytuacja na dzień dzisiejszy jest taka- założylem pasek na znak kropka- wydał mi się bardziej prawdopodobny, złaszcza ze ktos tam juz minią swoje 3 grosze dołożył.
Slnik odpalił niczym C-330. Zgaszony po kilku sekundach. I teraz pytanie: czy przestawienie paska o jeden ząb bedzie powodować takie efekty? Czy też któryś zawór dostał po twarzy i pali np. na 3 garki? Dodam ze kręcąc wałem nie wyczuwałem zadnej kolizji, a dwa to traktuje go juz bardziej testowo, tudzież jako platforme szkoleniową.

Pozdrawiam i czekam na wasze przemyślenia i rady
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2011-12-09, 16:55   

jutro albo w niedzielę ci wszystko opiszę jak ustawic rozrząd łącznie ze zdjęciami muszę poszukac a jutro urodziny syna więdz mogę nie zdążyc w niedziele będziesz miał w tym miejscu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dymek1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: peugeot J5
Dołączył: 06 Gru 2011
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-09, 17:05   

No wielkie dzięki. Jasne syn najwżniejzzy i nie zmieniaj proporcji. A takie pytanko zaczepne- nie pamietasz czy kropa czy krecha?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 48/54
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2011-12-09, 18:03   

Jeden ząbek daje różnicę ale nie wielką jakąś. Gorzej, że silniki wysokoprężne nie lubią zerwanych pasków... oj nie lubią. Oby Cię ominęło najgorsze :spoko
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bim 
Kombatant
Jacek


Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Piwa: 178/107
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2011-12-09, 18:57   

krzysztofCz napisał/a:
Jeden ząbek daje różnicę ale nie wielką jakąś

nie wiem jak ma się ustawienie znaków na wale , ale na pompie to kolosalna różnica
brak mocy głośno chodzi i dymi na czarno
Piszę z autopsji mnie też dopadło zerwanie paska w fiacie punto 1.7 td. Po założeniu paska przekręciłem kluczem ze 2 cykle znaki pozostały w swoim pierwotnym położeniu.
Miałem problem z ustawieniem pompy na znaku znak wypadał w miejscu gdzie akurat pompa miała kompresję i przeskakiwała a że oznaczenie jest też problematyczne metoda prób i błedów przy trzecim razie udało mi się trafićw idealne położenie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2011-12-09, 22:19   

no więdz jestem
dziś testuję kupiony latem agregat 2 suw jestem ciekaw ile popracuje na zbiorniku paliwa 21 wiek brak prądu w chałupie to jest coś więdz zdjęć może dziś nie być piszę z laptopa
pierwsze pytanie to który pasek poszedł ten od wałka do pompy czy ten od wałka do dolnego koła na wale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2011-12-09, 22:32   

zobacz tu
http://www.camperteam.pl/...er=asc&start=15
ale to tylko poglądowy rysunek z którego nawet ja niewiele rozumiem
generalnie trzeba trzymać sie że między A I B ma być 35 kresek ale trzeba przyjąc punkt odniesienia więdz pytam który pasek poszedł
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2011-12-10, 13:15   

główny z wału do wałka rozrządu jak piszesz czyli krótki z rozrządu do pompy został tak wnioskuję
a więdz najprostrzy sposób zeby znaleśc punkty ustawienia to mechanik :mikolaj
zartowalem
koło pompy wtyrskowej jest osadzone na klinie kręcisz kołem pompy tak aby klin był w lini prostej z tą sruba widac to od strony pompy

nie od strony pompy nie zobaczysz musisz odkręcic nakrętkę i zdjąc podkładkę koła na pompie i wtedy będziesz widział koła nie musisz zdejmowac

gdzie jest ten klin zaznaczasz sobie aby było łatwiej i ustawiasz na wprost tej sruby patrz zdjęcie
Ostatnio zmieniony przez IAAN 2011-12-10, 13:43, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2011-12-10, 13:24   

jeden obrót wału to dwa obroty pompy
koło zamachowe na wale ma w jednym miejscu takie wycięcie ustawiasz je tak jak na zdjęciu widok od strony przodu auta od chłodnicy w tym położeniu tłoki 2i 3 są dogóry w martwym punkcie
zakładasz pasek pomiędzy kołem wału a rozrządu obracasz za pomocą łyżki lub grubego srubokręta wał tak ze dwa razy zwracając uwagę czy coś nie blokuje i odpalasz auto musi chodzic
jesli pasek pękł podczas jazdy to mogły iśc popychacze krzywe albo tak jak było u mnie krzywki zaworów i zawory myslę że warto zdjąc kape zaworów i obejrzec jak to wygląda
przydało by się też zmierzy kompresje czy nie poszły zawory zmierzysz przez swiece żarowe nie trzeba wykręcac wtrysków
Ostatnio zmieniony przez IAAN 2011-12-10, 13:45, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2011-12-10, 13:39   

powyższe zdjęcia nie są moje ale myślę ze autor nie obrazi się ze je tu zamiesciłem
pozdrawiam autora :spoko
życzę powodzenia przy nowym projekcie czytam codziennie
tak wygląda to umnie ale w tym położeniu wału nie jest to samo jak wyżej wał jest w innym punkcie ale jak założysz tak jak wyżej możesz obrucic w takie położenie i sprawdzi jak wygląda 35 podziałek to podstawa
zdejmujesz taką podporę paska z dołu tam jest kreska na kole wału jest kreska
na kole rozrządu jest taka kreska która patrzy w połowie tego wypustu
między tym położeniem ze zdjęcia nowy dół a starym gdzie jest nabita kreska na kole musi byc 35 podziałek paska
niestety w tym położeniu nie wiem jak ma byc koło pompy ale patrz i porównaj z tym pierwszym przykładem gdzie szukasz klina pompy a musi byc dobrze
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2011-12-10, 13:48   

jesli ktoś mysli że coś nie tak to proszę mnie poprawic
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dymek1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: peugeot J5
Dołączył: 06 Gru 2011
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-12, 13:24   

Irek wielkie dzięki za ten fotoinstruktaż. Zaraz ide walczyć ze zwierzem. Zdam relacje w najbliższym czasie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2011-12-20, 21:59   

jak tam rozrząd udało się ustawić czy nie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dymek1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: peugeot J5
Dołączył: 06 Gru 2011
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-21, 00:13   

Rozrząd ustawiony wg Twoich wskazówek. Ale pojawił sie inny mały problem widoczny na zdjeciach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2011-12-21, 00:52   

nie bardzo widzę ale czy tam nie powinło byc sprężynek pomiędzy dzwigienkami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***