|
kamper z przyczepy |
| Autor |
Wiadomość |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2011-12-18, 09:44 kamper z przyczepy
|
|
|
witam , szukam dobrego wyjscia i caly czas sie wacham . kupic kampera i sprzedac przyczepe czy moze cos budowac . poniewaz mam knausa w idealnym stanie caly czas myslalem o wykorzystaniu go jako dawce organow przy zabudowie busa az tu naszla mnie ponizsza mysl .
kupic ducato 2 z dobrym przodem , tyl moze byc po wypadku , i osadzic knasua na ducato .
czy ktos z forumowiczow jezdzi czyms takim , jakie wnioski z budowy i exploatacji ?
zal mi knausika i jak bym mogl to zrobic to dla mnie bylby zloty srodek.
za wszelkie opinie serdecznie dziekuje , konstruktywne slowa krytyki mile widziane , marudy piszace nie rob bo nie -niemile widziane |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
makdrajwer
weteran Artur,Ola,Zosia,Zuzia

Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2011 Piwa: 50/75 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-12-18, 10:06
|
|
|
| Ja właśnie kiedys tak zrobiłem. Obciąłem isuzu midi za kabiną a małego wilka wyciąłem na alkowe. Połączyłem jedno z drugi i w tydzień miałem kampera. Wyszło całkiem fajnie. Niestety zdjęcia z moich samochodowych wariacji gdzieś się zgubiły ... |
_________________ keep calm and dance
 |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2011-12-18, 10:10
|
|
|
no nie mow ze same plusy , nie bylo problemow |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
matro
weteran musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)

Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/111 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
|
|
|
 |
RISTEAM
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato Frankia
Nazwa załogi: RISTEAM
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2011 Piwa: 21/8 Skąd: Miechów
|
Wysłany: 2011-12-18, 10:19
|
|
|
Również miałem taką myśl, gdyż przed kupnem mojego fiaciorka, także posiadaliśmy przyczepkę i mimo przeciwnych postów na takie transplantacje już prawie zabierałem się do budowy.
Co mnie od tego odwiodło-brak wolnego czasu i prawdopodobnie nigdy bym nie ukończył budowy.
Więc kolego jeśli takowy wolny posiadasz, masz wyrozumiałą żonę i dzieci , oraz smykałkę do majsterkowanie, na co czekasz do roboty |
|
|
|
 |
makdrajwer
weteran Artur,Ola,Zosia,Zuzia

Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2011 Piwa: 50/75 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-12-18, 10:23
|
|
|
| gazownik napisał/a: | no nie mow ze same plusy , nie bylo problemow |
Jedynie samo nałożenie było troche skomplikowne. Przyczepe wyciąłem z parodziesięcio centymetrowym zapasem ( jakby co ) i musiałem podłożyć klocki pod tylny most żeby tylne koła były poniżej poziomu podłogi ( chodzi o nadkola w przyczepie ) . Odkręciłem bude od ramy ( mam z niej do dzisiaj przyczepke towarową ) , nałożyłem na auto i przesuwałem do przodu jednocześnie podcinając przyczepe aż trafiła na swoje miejsce. Do dachu auta przyspawałem z kątowników konstrukcje która trzymała alkowe i była podłogą , z boku zrobiłem to samo. Wyciąłem nowe nadkola, elektryke ze świateł połączyłem z elektryką przyczepy, zbiorniki i gaz pod auto , z oryginalnych nadkoli zrobiłem schowki i tyle. Nawet wyguglowałem go i wyszło ( małe ale jest ) :
http://img.archiwumallegro.pl/?413080905
Minusy : baza ( auto ) była do d.. i dlatego go sprzedałem.
Po co to zrobiłem : bo buda była tak zgnita że mogłem z niego zrobić lawete ( za mały ) albo kampera
Co do kosztów : samochód plu s przyczepa plus troche czasu i ze 2-3 tys na wykończenie ( farby, blacha, stal , przerejestrowanie ).
Ogólnie bardzo fajna praca i gdybym miał jeszcze raz coś takiego robić to zrobiłbym to tylko na lepszych "komponentach". |
_________________ keep calm and dance
 |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2011-12-18, 11:40
|
|
|
Ja robiłem coś takiego
Problemy:miejsce na koła przyczepa samochód;rodzaj podwozia samochodu rama wysoka niska podłoga busa; koncepcja kabiny alkowa pólintegral; zbiorniki na wodę szarą |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
1506edi
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2011-12-18, 15:04
|
|
|
Też tak myślałem i zbierałem informacje co i jak i bardzo dużo problemów,masa kombinacji,w końcu kupiłem od niemca do remontu i nie żałuję.Na allegro jest ducato za 3000tys,do remontu z 1991r.Podejrzewam że finansowo wyjdzie podobnie.Miałem wcześniej przyczepę i też mi było żal ale docenia teraz to co mam i jestem zadowolony.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2011-12-18, 16:09
|
|
|
| sa kampery oryginalnie na ramach al-ko i ciekawi mnie jak ta rama jest laczona do przodu ducato . |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 279/1351 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-12-18, 16:14
|
|
|
| Nie cala rama a tylko os al-ko |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2011-12-18, 16:25
|
|
|
czyli na niskiej ramie nie da sie zrobic bo sie zagnie. wiec kolejne pytanie czy w integralach skorupa trzymie i wspomaga rame ? w blaszaku rama od spodu jest pojedyncza a w wiekszosci alkow podwojna , czyli z busa nie moge skorzystac musi byc skrzyniowy |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 279/1351 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-12-18, 16:41
|
|
|
| W integralch skorpa jest montowna do podlogi a sam podloga jest montowana do ramy.Do produkcji kamperkow sprzedawana jest kabina z rama do zabudowy z aklowa a do integrala ze szczatkowa kabina tak jak jest to w moim kamperku. |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2011-12-18, 16:49
|
|
|
| Skorpion napisał/a: | | Nie cala rama a tylko os al-ko |
Tadziu...zmienia sie równiez rame/amc/...lżejszą .,ze zmiennym ustawieniem/przesunieciem tylnej osi...
dzieki temu, dopasowujesz zawieszenie do konkretnej zabudowy...
http://www.alko.pl/fahrze...bauchassis.html
http://www.alko.pl/fahrze...avan/index.html |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 279/1351 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-12-18, 16:55
|
|
|
| Grzesiu to bys musial zmienic rowniez i ta czesc ramy na ktorej osadzona jest kabina kierowcy.Oczywiscie ,ze producenci maga miec tez i opcjie sprzedazy ramy szczatkowej tylko do zamocowania kabiny ale to by podnioslo cene finalna kamperkow.A w miejscu laczenia ram bylo by ryzyko pekania. |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2011-12-18, 17:01
|
|
|
Tadziu..wysil sie odrobinke..i chciaz przeczytaj info które wkleiłem..
i jest dokładnie tak jak mówisz...ameryki to tu nie odkryłeś
czyli..kamperki z rama AL-KO sa droższe od kamperków na seryjnej ramie...
wycina sie rame przy kabinie, i łaczy z nową lekką rama al-ko
dzieki temu
że jest to | Cytat: | | Trwale połączone, a jednak rozdzielne. Sposób połączenia z rama pojazdu umożliwia wymianę kabiny z silnikiem, gdy po określonym przebiegu dalsze naprawy okażą się nieopłacalne. |
dodam, że jest to cytat ze strony f-my AL-KO |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
|
|