Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
rempnt silnika 1.9 TD '89
Autor Wiadomość
marcylrex 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Frankia 1,9 td
Dołączył: 11 Cze 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-01-18, 17:27   rempnt silnika 1.9 TD '89

Witam,

czy ktoś próbował wykonać remont silnika , wymiana pierścieni , panewki i piórom wie co :) bez wyciągania z samochodu. Czy to jest realne?? Chcę to zrobić sam :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-01-18, 17:38   

tak..nie jest to szczególnie trudne do zrobienia
tylko taki remont to raczej ''na handele'' a nie dla siebie

to troche tak jak z zakładaniem czystych majtek na za$%&ny tyłek ..DA SIĘ
i nawet ''wzrokowo'' efekt niezły...ale .....smród zostaje :haha: :haha:
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcylrex 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Frankia 1,9 td
Dołączył: 11 Cze 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-01-18, 18:08   

gino,tzn. ??
silnik chodzi bez problemu . Pali od pierwszego :) . Mam wycieki na turbo i na zewnątrz na kolektorze ssącym. Pamiętam z zamierzchły czasów (Żuka :) ) że dało sie to zrobić. Zakładam że pierścienie wymienię i uszczelki a przy okazji sprawdzę głowice. Ogólnie silnik ma moc. Co sadzisz. Powiem tak chcę zrobić dla siebie ale nie narobić sie :)
Wiem że dwa grzybki w barszcz nie zawsze wchodzą :) .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-01-18, 19:42   

no to jesli silnik mam ''moc'', odpala, i ogólnie..nic poza tym olejem przy turbo sie nie dzieje..
to przypuszczam że wystarczy porządna regeneracja turbiny
jest to koszt ok 1200-1500pln + de/montaż
i w/g mnie jest to najlepsze wyjscie

ja, regenruje turbinki w Warszawie na Woli..
jak do tej pory, bez reklamacji , a kilkanaście dla mnie juz robili

jest jeszcze jakaś duża firma w Poznaniu, tez ma dobrą opinie..
osobiście nic tam nie robiłem.. :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcylrex 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Frankia 1,9 td
Dołączył: 11 Cze 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-01-18, 19:47   

przy zakupie samochodu dostałem turbinę , wychodzi ze nówka.
Ale zobaczę jak zdejmę głowice . Chodziło mi czy da się tak jak kiedys wymienić pierścienie bez całego tego rozwalanie. Nie jestem mechanikiem samochodowym :( ale elektrykiem.:)
A oni zawsze kombinują :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-01-18, 20:04   

po co chesz rzeźbić w silniku, skoro sam mówisz, że jest z nim wszystko ok..
marcylrex napisał/a:
silnik chodzi bez problemu . Pali od pierwszego


jedynie turbina rzyga olejem..



jestes elektrykiem..to inaczej..napiszę :-P
czy wymieniałbyś skrzynke bezpieczników, bo spaliły sie 2 bezpieczniki :?:

:)

z jednej strony chcesz przyoszczędzić..robiąc remoncik rodem z PRLu
z drugiej..chcesz wywalac kase, i robic coś..czego w/g Twojego opisu..roboty wcale nie wymaga.. :)

a..wymiana/regenracja turbiny i tak Cie nie ominie

skoro , masz drugą/nową ..przełóż ją
w 1.9 td..jest to tylko pare godzin roboty
w jeden dzień spokojnie, bez nerwów to zrobisz..
dostep jest dość dobry :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2012-01-18, 23:01   

Pierścienie wymienia się gdy silnik nie ma kompresji lub ma przedmuchy pali olej. Pamiętaj że wymiana pierścieni to dopiero 1/3 prać i kosztów. jak uszczelnisz tłoki to może jeszcze więcej palić poprzez prowadnice zaworów i tak się dzieje w 90% przypadków. Robiąc średni remont należy oprócz pierścieni, zebrać skrobakiem progi na gładziach, głowicę splanować i wymienić uszczelniacze zaworów, prowadnice jak mają duże luzy, zawory przeszlifować itp. Najpierw porządnie go zdiagnozuj, a później podejmij decyzję. wymiana samych pierścieni może Ci dać odwrotny wynik od zamierzonego. Na ciepłym silniku sprawdź 1. Czy turbina ma duży luz podłużny i poprzeczny (Kombinerkami złap za nakrętkę koła sprężarki i ruszaj na wszystkie strony) 2. sprawdź czy odma silnika jest drożna jak widać olej od strony sprężarki. 3. zapal silnik, odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy mocno dmucha. Nic nie rób na czuja bo to nie ma sensu. Napisz jakie wyniki .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcylrex 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Frankia 1,9 td
Dołączył: 11 Cze 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-01-19, 17:39   

gino, czyli radzisz bym wymienił tylko turbinę?
Olej pojawił sie w przewodach do filtra i chłodnicy powietrza. Będąc wczoraj na przeglądzie technicznym, zasugerowano mi wymianę pierścieni olejacych na cylindrach.
Tak czy inaczej muszę wymienic uszczelkę pod kolektorami bo tam jest "zasmarkane" olejem :( . Więcej wycieków nie widać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2012-01-19, 17:54   

Olej w przewodach do filtra i chłodnicy powietrza świadczy o zapchanym odrzutniku oleju w obiegu odmy lub dużym przedmuchu. turbina niema nic do tego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-01-20, 00:35   

marcylrex
marcylrex napisał/a:
Olej pojawił sie w przewodach do filtra i chłodnicy powietrza
.Ślady oleju w tym przewodzie są normą bo niewielkie ilości dostają się tam z przewodu odpowietrzającego skrzynię korbową/odmy.
ale, gdy jest tam duzo oleju, może to świadczyć o zużyciu uszczelnień turbosprężarki
i na to stawiam
przy okazji oględzin, na zimnym silniku, sprawdź jaki jest luz na wirniku

oczywiście miej świadomośc, że te wszytskie porady...to wszystko wróżby z fusów...

AiR akurat w tym przewodzie/do chłodnicy powietrza/..to głównie TURBO ma ''cos do tego''..
nieszczelna-luźna turbina, wywala do tego przewodu mase oleju..
czesto silnik przez to przydymia na niebiesko...
a oleju z silnika zaczyna sporo ubywac..

mimo że cała reszta silnika może byc w b.dobrym stanie :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcylrex 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Frankia 1,9 td
Dołączył: 11 Cze 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-01-20, 19:30   

OK jesli jutro pogoda pozwoli to zajrzę do turbiny. Właściwie sprzedający mówił mi że silnik po remoncie ale turbiny nie wymieniał i dlatego dosłał mi tą. Tylko, żę ta jest prawdopodobnie od młodszego, nowszego modelu silnika.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Notker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW LT35
Dołączył: 26 Kwi 2011
Piwa: 13/2
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-01-20, 22:12   

Silnik się remontuje tylko wtedy , kiedy są ku temu poważne przesłanki, jak np. niska kompresja zmierzona manometrem lub duże zużycie oleju. Silników od dawna się nie remontuje "na aucie" tak jak jest to opisane w "Bazie Sokołowskiej" Hłaski kiedy to młody szofer wymienił sobie panewki w trasie:).
Zresztą jeśli nie jesteś mechanikiem jak napisałeś , to po co o tym w ogóle myslisz?
Konieczna jest przede wszystkim dobra diagnostyka, aby jak ktoś napisał, nie wróżyć z fusów
.
Co do turba, to zależy ile bierze oleju, jeśli są to tzw. zapocenia to nie ma się sensu z tym babrać , chyba że robisz poważne trasy za granicą.
Choć w sumie są awaryjne metody umożliwiające odłączenie turba i kontunuowanie jazdy bez niego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-01-21, 08:05   

Notker napisał/a:
są awaryjne metody umożliwiające odłączenie turba i kontunuowanie jazdy bez niego

zgadza się...
ale to straszna męczarnia z jazdą..
trzeba pamiętać, że silnik z Turbo jest rozprężony w stosunku do silnika fabrycznego bez turbiny
gdy odłączysz turbine, to silnik nie ma tyle mocy, co zwykły fabryczny bez turbo

co gorsze w silniku pozbawionym turbiny, spada równiez moment obrotowy
i traci on całkowicie dynamikę


ale..faktycznie wrócić się da :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcylrex 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Frankia 1,9 td
Dołączył: 11 Cze 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-01-21, 16:20   

Turbo wyjęte, faktycznie ma luzy osiowe i olej w przewodach.
Ale jest teraz mały zonk :( . Posiadane turbo ma inną końcówke do rury wydechowej oraz wylot ze sprężarki jest obrócony praktycznie o 180 st. Jak pisałem sprzedawca uprzedził, że to od nowszego modelu. Ale twierdził, że da sie to założyć-dopasować. Tylko czy taka przeróbka ma sens. Czy lepiej tą sprzedać a kupić oryginalną?? Fakt że troszke szkoda bo ta jest nówka nie regenerowana :( . Co myślicie o tym??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2012-01-21, 16:36   

zregeneruj stare, turbo musi o takie same, wygląd zewnętrzny to nie wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***