podwozie mb sprinter kontra vw lt 35 |
Autor |
Wiadomość |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2012-01-13, 19:53 podwozie mb sprinter kontra vw lt 35
|
|
|
przyszedł czas na zmianę
szukam fachowej opini od kogoś kto użytkuje takie auto
mam zamiar kupić busa w wersji maxi tylko nie wiem czy MB czy VW lt
chciałbym auto z miare prostym silnikiem dla którego osiągnięcie prędkości podróżnej 100 km /h nie było by problemem
zastanawiam się nad MB z silnikiem 2,9 l ale czy to dobry pomysł
proszę o opinie |
|
|
|
 |
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2012-01-13, 20:26
|
|
|
witam
jeżeli chodzi o mb sprintera to silnik 2.9 tdi 122km jest bardzo dobry , mam takiego maxa i woże praktycznie co tydzień całego załadowanego do i z luxemburga. Jest to drugi taki sprinter którego użytkuję i w dwóch z poważniejszych napraw wymieniałem koło dwumasowe - komplet ze sprzęgłem to 2500zł. Rozrząd na łańcuchu w pierwszym wymieniłem po 500tys.km. Jak będziesz kupował to auto musi być zrywne jeśli będzie zamulony to motor padaczka. bierz model 312 .Jak coś więcej to pytaj. |
|
|
|
 |
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2012-01-13, 22:19
|
|
|
jeszcze dwie uwagi:
co się dotyczy rdzy-miałem dwa sprintery sprowadzone z włoch. jeden 1999rok-zero rdzy i ten teraz 1996 rok i również zero rdzy.
po drugie primo szukaj sprintera z blokadą mostu bo są. Będzie łatwiej z błota wyjechać.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-01-13, 23:10
|
|
|
Jeżdżę na co dzień średniakiem LT 35 II z 2000 roku. Ciekawe - brak rdzy dotyczy chyba tylko włoskich aut bo moje sprowadzone z oryginalnie z Francji - gdzieniegdzie już nadgryzione, a przecież budy od tego samego dostawcy.
Samochód węższy od Ducato - znacznie bardziej czuły na wiatr, po trzech latach nadal mnie to trochę irytuje.
Silnik - tylko 2,5TDI - świetny, ma bardzo dobre opinie. i ja tez jestem z niego zadowolony... jak zadbasz to będzie ci równiutko służył przez długie lata. dotyczy zaróno MB jak i LT
W przypadku LT35 w żadnym wypadku nie brać 2,8TDI, system wtrysku spieprzony, drogie i częste naprawy.
SPrinter miał wersję benzynową 146KM warto jej chyba poszukać w obecnych czasach silnik wycofano po faceliftingu.
Mobili - co do mostu, ciekawe co mówisz bo nie znalazłem takowych - JAk zacząłem szukać to okazało się że z blokada są tylko i wyłącznie wersje na bliżniakach o podwyższonej ładowności.
ponadto
a) LT35 sa mniej popularne wśród złodziei samochodów
b) na jazdy próbne warto brać GPS - jak będa znaczne różnice między odczytem prędkości z gps i licznika to znaczy że grzebany był most albo zamieniany licznik - i nie robił tego fachowiec. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2012-01-14, 08:22
|
|
|
jak szeroki jest lt i mb jakieś 40 cm nad podłogą i jakieś 120 cm nad podłogą ale nie do blach tylko tak jak by był wybity tapicerką czyli do wzmocnień bocznych
jak wysoki jest w wersji maxi czy z tyłu da się zrobić łózko piętrowe właśnie na tych wysokościach
czy mb miał tez silnik 2,5tdi |
|
|
|
 |
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2012-01-14, 18:30
|
|
|
[quote="maszakow"] Mobili - co do mostu, ciekawe co mówisz bo nie znalazłem takowych - JAk zacząłem szukać to okazało się że z blokada są tylko i wyłącznie wersje na bliżniakach o podwyższonej ładowności.
są z blokadą. w sprinterze z 1999roku miałem automatyczną a w tym teraz 1996 rok mogę ją włączać przyciskiem.
http://allegro.pl/most-me...2045591664.html
po lewej stronie jest taka jakby pompa i to jest mechanizm blokady.
Sprinter nie miał silników 2.5 TDI. Były w LT-kach.
wersje starsze 100km i nowsze chyba po 2000roku 109km i jeszcze silnik 2.5 SDI 75KM-tego nie szukaj nawet i 2.8tdi 128KM i 158 KM ale tych też nie bierz pod uwagę. |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2012-01-14, 18:59
|
|
|
mobili napisał/a: | Sprinter nie miał silników 2.5 TDI. Były w LT-kach.
wersje starsze 100km i nowsze chyba po 2000roku 109km i jeszcze silnik 2.5 SDI 75KM-tego nie szukaj nawet i 2.8tdi 128KM i 158 KM ale tych też nie bierz pod uwagę. |
czyli jak mb to silnik 2,9 tdi a jak ma w papierach np 28coś coś cm 3
czy 29coś coś cm 3
powiem szczeże auto ma jechać bez problemu 100 km /h i więcej a nie dochodzić do tej prędkości przez kilometr czy dwa
jeżdziłem kiedś starym modelem iveco dmc 5oookg i szło bez problemu powyżej wskazań tachografu więcej niż 125 km/h i nie było to dla niego problemem takiego auta szukam ma być 3,5 tony i szybkie mój wybór padł na sprintera czyli w rocznikach do 2000 roku znajdę polecany silnik 2,9 tdi 122km
dlaczego nie brac pod uwagę tych modeli 2.8tdi 128KM i 158 KM |
|
|
|
 |
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2012-01-14, 19:17
|
|
|
sprinter 312 2.9 TDI- max - ładowność 1400kg. waga 2100.
silniki w LT-kach 2.8 TDI są bardzo wadliwe.rozrząd to jakieś koła zębate które lubią mieć luz no i silnik do wymiany lub remontu. wtryskiwacze padają. Po prostu zapomnij.
jest taki silnik VM 2.5 TD też na kołach zębatych. Montowany w Jeepach , alfie , Chryslerach, nawet poszła seria do Lublina. Chyba najgorszy silnik diesla jaki kiedykolwiek wymyślono....taka ciekawostka |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2012-01-14, 19:31
|
|
|
mobili napisał/a: | sprinter 312 2.9 TDI- max - ładowność 1400kg. waga 2100.
silniki w LT-kach 2.8 TDI są bardzo wadliwe.rozrząd to jakieś koła zębate które lubią mieć luz no i silnik do wymiany lub remontu. wtryskiwacze padają. Po prostu zapomnij.
jest taki silnik VM 2.5 TD też na kołach zębatych. Montowany w Jeepach , alfie , Chryslerach, nawet poszła seria do Lublina. Chyba najgorszy silnik diesla jaki kiedykolwiek wymyślono....taka ciekawostka |
ten silnik vm 2,5 td to chyba legenda jest strona w necie o naprawach tego silnika ciekawa lektura
a z kąd wiem bo mam chryslera kupilem z przebiegiem 185 000km dziś po 5 latach ma 226000 km i jakoś chodzi robiłem rozrząd bo pękł slizg ale szczęście przy zapalaniu więdz nie było szkód pompę bo ciekła na zewnątrz i osprzęt alternator rozrusznik jakieś lożysko na wałku pompy wspomagania
oraz raz wyszła szpilka mocująca dzwigienki popychaczy rozwierciłem na większy rozmiar i wstawiłem tulejkę jest 2 rok ok
jednak myslę też nad sprzedażą tego auta bo w tym roku odswieżam flotę na nowszą chciałbym również chryslera ale z silnikiem 2,8 |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-01-14, 23:41
|
|
|
Irek napisał/a: | jak szeroki jest lt i mb jakieś 40 cm nad podłogą i jakieś 120 cm nad podłogą ale nie do blach tylko tak jak by był wybity tapicerką czyli do wzmocnień bocznych |
Na wysokości 40 cm masz ok 173cm szerokości. Około - zależy jak rozwiązałeś tapicerkę
NA wysokości 120 cm masz bodajże 152 cm szerokości...
Nie żebym się chwalił ale juz tak kombinuję - http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=5873
Mam rysunki konstrukcyjne ze stron VW ściągnięte jak chcesz mogę ci podesłać.
W różnych formatach, ale najlepsze są DWG - najbardziej czytelne no i od razu pod projektowanie mogą się przydać
wyślij mi swojego maila na priv to spakuję i prześlę cały zestaw - ściągnąłem sobie na własne potrzeby... |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
Notker
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: VW LT35
Dołączył: 26 Kwi 2011 Piwa: 13/2 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2012-01-25, 23:57
|
|
|
Ja tylko tyle dorzucę, że w zeszłym roku miałem ten sam dylemat co Irek- nie widziałem niestety żadnego Merca do 10 lat który by nie rdzewiał, czy włoski czy francuski.Chyba że kupić kilkuletniego i sprzedawać jak zaczyna brać ruda-jak niemcy:)\
Albo zainwestować w model sprzed 10 lat z prostokątnymi lampami-te nie rdzewieją i też dobrze będzie jezdzić.
Aha,jeszcze jedno ostrzeżenie silnik 2.4SDI w VW LT- czasami pęka wałek rozrządu.
Jak pisze Maszakow-tylko silnik 2,5TDi. Na prawie-pusto ma jak dla mnie rewelacyjne spalanie-7.5l/100, urlopowo-8.5l/100 |
|
|
|
 |
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2012-01-26, 17:11
|
|
|
Notker napisał/a: | Ja tylko tyle dorzucę, że w zeszłym roku miałem ten sam dylemat co Irek- nie widziałem niestety żadnego Merca do 10 lat który by nie rdzewiał, czy włoski czy francuski.Chyba że kupić kilkuletniego i sprzedawać jak zaczyna brać ruda-jak niemcy:)\
Albo zainwestować w model sprzed 10 lat z prostokątnymi lampami-te nie rdzewieją i też dobrze będzie jezdzić.
Aha,jeszcze jedno ostrzeżenie silnik 2.4SDI w VW LT- czasami pęka wałek rozrządu.
Jak pisze Maszakow-tylko silnik 2,5TDi. Na prawie-pusto ma jak dla mnie rewelacyjne spalanie-7.5l/100, urlopowo-8.5l/100 |
rozmawiamy o sprinterach do 2000roku czyli z kwadratowymi lampami.
nie 2.4sdi tylko 2.5sdi i ten typ wykluczyliśmy.
a co do rdzy to wszystkie mogą zardzewieć czy lt-ek czy sprinter...zależy od warunków w jakich pracują czy są garażowane itd.
mam passata z 1994 roku i zero rdzy , transita riviere z 1993 zero rdzy , santa fe 2004 rok i bierze cały tył.....
jak poszukiwania? |
|
|
|
 |
arrtur
zaawansowany

Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Maj 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: Piastow k Wawy
|
Wysłany: 2012-01-26, 17:27
|
|
|
witam,
widze fachowca od sprinterow - tez tak zaczynam kombinowac choc u mnie to droga kilku miesiecy jeszcze
a czy kolega moze ma wyrobiona opinie dot automatu w sprinterku oraz opcji po postowej
odpowiada mi w nim ten kontener, s tym ze tam sa silniczki 80 Km i czesto z automatem
(ten most z blokada... bajka na moje potrzeby)
dzieki |
_________________ Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
 |
|
|
|
 |
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2012-01-26, 17:39
|
|
|
co do automatu to nie jezdziłem ale te co są np. w okularach z silnikiem 2.9tdi takim jak w sprinterze to są porządne skrzynie.
a silnik 80km odpuść. Faktycznie łatwiej i taniej takiego kupić ale po co potem żałować? |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2012-01-26, 17:50
|
|
|
w okularach to jest pełen typowy automat
Zasadniczo "automatyczna" skrzynia w starszym sprinterze nie wystepuje.
Jest natomiast zwykła skrzynia z elektryczno-hydraulicznym wrzutnikiem biegów
i mozliwością ręcznej zmiany biegow
spisuje się doskonale, użytkuję już kilka lat i kilka setek na liczniku
- same superlatywy, a jaka wygoda
Raz padła pompa wysokiego cisnienia (ok 1400zł) ale nic nie jest wieczne |
|
|
|
 |
|