Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
podwozie mb sprinter kontra vw lt 35
Autor Wiadomość
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2012-01-13, 19:53   podwozie mb sprinter kontra vw lt 35

przyszedł czas na zmianę
szukam fachowej opini od kogoś kto użytkuje takie auto
mam zamiar kupić busa w wersji maxi tylko nie wiem czy MB czy VW lt
chciałbym auto z miare prostym silnikiem dla którego osiągnięcie prędkości podróżnej 100 km /h nie było by problemem
zastanawiam się nad MB z silnikiem 2,9 l ale czy to dobry pomysł
proszę o opinie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2012-01-13, 20:26   

witam
jeżeli chodzi o mb sprintera to silnik 2.9 tdi 122km jest bardzo dobry , mam takiego maxa i woże praktycznie co tydzień całego załadowanego do i z luxemburga. Jest to drugi taki sprinter którego użytkuję i w dwóch z poważniejszych napraw wymieniałem koło dwumasowe - komplet ze sprzęgłem to 2500zł. Rozrząd na łańcuchu w pierwszym wymieniłem po 500tys.km. Jak będziesz kupował to auto musi być zrywne jeśli będzie zamulony to motor padaczka. bierz model 312 .Jak coś więcej to pytaj.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2012-01-13, 22:19   

jeszcze dwie uwagi:
co się dotyczy rdzy-miałem dwa sprintery sprowadzone z włoch. jeden 1999rok-zero rdzy i ten teraz 1996 rok i również zero rdzy.
po drugie primo szukaj sprintera z blokadą mostu bo są. Będzie łatwiej z błota wyjechać.
pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-13, 23:10   

Jeżdżę na co dzień średniakiem LT 35 II z 2000 roku. Ciekawe - brak rdzy dotyczy chyba tylko włoskich aut bo moje sprowadzone z oryginalnie z Francji - gdzieniegdzie już nadgryzione, a przecież budy od tego samego dostawcy.
Samochód węższy od Ducato - znacznie bardziej czuły na wiatr, po trzech latach nadal mnie to trochę irytuje.
Silnik - tylko 2,5TDI - świetny, ma bardzo dobre opinie. i ja tez jestem z niego zadowolony... jak zadbasz to będzie ci równiutko służył przez długie lata. dotyczy zaróno MB jak i LT
W przypadku LT35 w żadnym wypadku nie brać 2,8TDI, system wtrysku spieprzony, drogie i częste naprawy.
SPrinter miał wersję benzynową 146KM warto jej chyba poszukać w obecnych czasach :) silnik wycofano po faceliftingu.

Mobili - co do mostu, ciekawe co mówisz bo nie znalazłem takowych - JAk zacząłem szukać to okazało się że z blokada są tylko i wyłącznie wersje na bliżniakach o podwyższonej ładowności.
ponadto
a) LT35 sa mniej popularne wśród złodziei samochodów
b) na jazdy próbne warto brać GPS - jak będa znaczne różnice między odczytem prędkości z gps i licznika to znaczy że grzebany był most albo zamieniany licznik - i nie robił tego fachowiec.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2012-01-14, 08:22   

jak szeroki jest lt i mb jakieś 40 cm nad podłogą i jakieś 120 cm nad podłogą ale nie do blach tylko tak jak by był wybity tapicerką czyli do wzmocnień bocznych
jak wysoki jest w wersji maxi czy z tyłu da się zrobić łózko piętrowe właśnie na tych wysokościach
czy mb miał tez silnik 2,5tdi
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2012-01-14, 18:30   

[quote="maszakow"] Mobili - co do mostu, ciekawe co mówisz bo nie znalazłem takowych - JAk zacząłem szukać to okazało się że z blokada są tylko i wyłącznie wersje na bliżniakach o podwyższonej ładowności.

są z blokadą. w sprinterze z 1999roku miałem automatyczną a w tym teraz 1996 rok mogę ją włączać przyciskiem.
http://allegro.pl/most-me...2045591664.html
po lewej stronie jest taka jakby pompa i to jest mechanizm blokady.
Sprinter nie miał silników 2.5 TDI. Były w LT-kach.
wersje starsze 100km i nowsze chyba po 2000roku 109km i jeszcze silnik 2.5 SDI 75KM-tego nie szukaj nawet i 2.8tdi 128KM i 158 KM ale tych też nie bierz pod uwagę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2012-01-14, 18:59   

mobili napisał/a:
Sprinter nie miał silników 2.5 TDI. Były w LT-kach.
wersje starsze 100km i nowsze chyba po 2000roku 109km i jeszcze silnik 2.5 SDI 75KM-tego nie szukaj nawet i 2.8tdi 128KM i 158 KM ale tych też nie bierz pod uwagę.

czyli jak mb to silnik 2,9 tdi a jak ma w papierach np 28coś coś cm 3
czy 29coś coś cm 3
powiem szczeże auto ma jechać bez problemu 100 km /h i więcej a nie dochodzić do tej prędkości przez kilometr czy dwa
jeżdziłem kiedś starym modelem iveco dmc 5oookg i szło bez problemu powyżej wskazań tachografu więcej niż 125 km/h i nie było to dla niego problemem takiego auta szukam ma być 3,5 tony i szybkie mój wybór padł na sprintera czyli w rocznikach do 2000 roku znajdę polecany silnik 2,9 tdi 122km
dlaczego nie brac pod uwagę tych modeli 2.8tdi 128KM i 158 KM
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2012-01-14, 19:17   

sprinter 312 2.9 TDI- max - ładowność 1400kg. waga 2100.
silniki w LT-kach 2.8 TDI są bardzo wadliwe.rozrząd to jakieś koła zębate które lubią mieć luz no i silnik do wymiany lub remontu. wtryskiwacze padają. Po prostu zapomnij.
jest taki silnik VM 2.5 TD też na kołach zębatych. Montowany w Jeepach , alfie , Chryslerach, nawet poszła seria do Lublina. Chyba najgorszy silnik diesla jaki kiedykolwiek wymyślono....taka ciekawostka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2012-01-14, 19:31   

mobili napisał/a:
sprinter 312 2.9 TDI- max - ładowność 1400kg. waga 2100.
silniki w LT-kach 2.8 TDI są bardzo wadliwe.rozrząd to jakieś koła zębate które lubią mieć luz no i silnik do wymiany lub remontu. wtryskiwacze padają. Po prostu zapomnij.
jest taki silnik VM 2.5 TD też na kołach zębatych. Montowany w Jeepach , alfie , Chryslerach, nawet poszła seria do Lublina. Chyba najgorszy silnik diesla jaki kiedykolwiek wymyślono....taka ciekawostka

ten silnik vm 2,5 td to chyba legenda jest strona w necie o naprawach tego silnika ciekawa lektura
a z kąd wiem bo mam chryslera kupilem z przebiegiem 185 000km dziś po 5 latach ma 226000 km i jakoś chodzi robiłem rozrząd bo pękł slizg ale szczęście przy zapalaniu więdz nie było szkód pompę bo ciekła na zewnątrz i osprzęt alternator rozrusznik jakieś lożysko na wałku pompy wspomagania
oraz raz wyszła szpilka mocująca dzwigienki popychaczy rozwierciłem na większy rozmiar i wstawiłem tulejkę jest 2 rok ok
jednak myslę też nad sprzedażą tego auta bo w tym roku odswieżam flotę na nowszą chciałbym również chryslera ale z silnikiem 2,8
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-14, 23:41   

Irek napisał/a:
jak szeroki jest lt i mb jakieś 40 cm nad podłogą i jakieś 120 cm nad podłogą ale nie do blach tylko tak jak by był wybity tapicerką czyli do wzmocnień bocznych

Na wysokości 40 cm masz ok 173cm szerokości. Około - zależy jak rozwiązałeś tapicerkę :)
NA wysokości 120 cm masz bodajże 152 cm szerokości...
Nie żebym się chwalił ale juz tak kombinuję - http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=5873
Mam rysunki konstrukcyjne ze stron VW ściągnięte jak chcesz mogę ci podesłać.
W różnych formatach, ale najlepsze są DWG - najbardziej czytelne no i od razu pod projektowanie mogą się przydać :)
wyślij mi swojego maila na priv to spakuję i prześlę cały zestaw - ściągnąłem sobie na własne potrzeby...
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Notker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW LT35
Dołączył: 26 Kwi 2011
Piwa: 13/2
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-01-25, 23:57   

Ja tylko tyle dorzucę, że w zeszłym roku miałem ten sam dylemat co Irek- nie widziałem niestety żadnego Merca do 10 lat który by nie rdzewiał, czy włoski czy francuski.Chyba że kupić kilkuletniego i sprzedawać jak zaczyna brać ruda-jak niemcy:)\
Albo zainwestować w model sprzed 10 lat z prostokątnymi lampami-te nie rdzewieją i też dobrze będzie jezdzić.

Aha,jeszcze jedno ostrzeżenie silnik 2.4SDI w VW LT- czasami pęka wałek rozrządu.
Jak pisze Maszakow-tylko silnik 2,5TDi. Na prawie-pusto ma jak dla mnie rewelacyjne spalanie-7.5l/100, urlopowo-8.5l/100
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2012-01-26, 17:11   

Notker napisał/a:
Ja tylko tyle dorzucę, że w zeszłym roku miałem ten sam dylemat co Irek- nie widziałem niestety żadnego Merca do 10 lat który by nie rdzewiał, czy włoski czy francuski.Chyba że kupić kilkuletniego i sprzedawać jak zaczyna brać ruda-jak niemcy:)\
Albo zainwestować w model sprzed 10 lat z prostokątnymi lampami-te nie rdzewieją i też dobrze będzie jezdzić.

Aha,jeszcze jedno ostrzeżenie silnik 2.4SDI w VW LT- czasami pęka wałek rozrządu.
Jak pisze Maszakow-tylko silnik 2,5TDi. Na prawie-pusto ma jak dla mnie rewelacyjne spalanie-7.5l/100, urlopowo-8.5l/100

rozmawiamy o sprinterach do 2000roku czyli z kwadratowymi lampami.
nie 2.4sdi tylko 2.5sdi i ten typ wykluczyliśmy.
a co do rdzy to wszystkie mogą zardzewieć czy lt-ek czy sprinter...zależy od warunków w jakich pracują czy są garażowane itd.
mam passata z 1994 roku i zero rdzy , transita riviere z 1993 zero rdzy , santa fe 2004 rok i bierze cały tył.....
jak poszukiwania?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
arrtur 
zaawansowany


Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: Piastow k Wawy
Wysłany: 2012-01-26, 17:27   

witam,

widze fachowca od sprinterow - tez tak zaczynam kombinowac choc u mnie to droga kilku miesiecy jeszcze

a czy kolega moze ma wyrobiona opinie dot automatu w sprinterku oraz opcji po postowej

odpowiada mi w nim ten kontener, s tym ze tam sa silniczki 80 Km i czesto z automatem

(ten most z blokada... bajka na moje potrzeby)

dzieki
_________________
Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2012-01-26, 17:39   

co do automatu to nie jezdziłem ale te co są np. w okularach z silnikiem 2.9tdi takim jak w sprinterze to są porządne skrzynie.
a silnik 80km odpuść. Faktycznie łatwiej i taniej takiego kupić ale po co potem żałować?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2012-01-26, 17:50   

w okularach to jest pełen typowy automat
Zasadniczo "automatyczna" skrzynia w starszym sprinterze nie wystepuje.
Jest natomiast zwykła skrzynia z elektryczno-hydraulicznym wrzutnikiem biegów
i mozliwością ręcznej zmiany biegow
spisuje się doskonale, użytkuję już kilka lat i kilka setek na liczniku
- same superlatywy, a jaka wygoda :roll:
Raz padła pompa wysokiego cisnienia (ok 1400zł) ale nic nie jest wieczne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***