Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana silnika
Autor Wiadomość
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2012-03-13, 06:48   Wymiana silnika

Majsterklepki forumowe macie jakiegoś "pomysła" jak jednoosobowo wytargać z busa takie "maleństwo"?
Żurawik- odpada, nie mam, nie posiadam, mało placu :(

dawca.JPG
Plik ściągnięto 10439 raz(y) 67,3 KB

_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-03-13, 06:57   

odkręcić wszystko...unieść na podnośniczku cały zespół napędowy,natsępnie podstawic coś pod silnik ze skrzynia, opuscić...i odepchnąć bude do tyłu... :spoko

mozna tez podstawić jakis wózek..i wózkiem wyjechac z silniczkiem...

wszystko zalezy od miejsca w którym to robisz...
kiedys tak wyciagałem...

teraz..róbie to żurawiem
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2012-03-13, 08:13   

postawić auto na twardym terenie
podnieśc i podeprzeć za ramę tak wysoko aż będzie można wyjąc go od dołu ja to robie stawiając auto na bloczkach betonowych i klocku drewnianym
zdemontowac elementy napędu koła i wszystko wokół silnika
podwiesić silnik w górze ja to robię w ten sposób jak na foto łom między podszybie a przednią belkę i wyciągarka łancuchowa pomiędzy nim a silnikiem
jak wszystko odkręcisz opuszczasz silnik na wózek ja swojego zrobiłem z 4 profili zamkniętych i rolek od wózka widłowego bo takie miałem nawet nie ma kół skrętnych ale wózek jest niski
silnik na wózek podeprzec klockiem spiąc pasem i wyjazd spod auta
i tu jest problem jak zrzucić z wózka
ja mam w garazu taką belkę przy stropie lina za belkę i ta wyciągarką silnik z wózka drugi na wózek i spowrotem do auta
jesli nie masz zaco zaczepić aby zrobić przekładkę to problem albo koledzy pomogą bo leki nie jest albo jakiegoś widlaka ,koparkę lub cos w tym rodzaju albo gdzieś pożyczyć kupić zurawia warsztatowego
ja w swoim aucie robię demontaż silnika w ok 4 godziny
robiłem 3 razy raz uszczelniałem drugi wymieniałem 3 remontowałem jak się rozleciał
robiłem to sam jest to możliwe na 100%

Zdjęcie0094.jpg
Plik ściągnięto 10400 raz(y) 23,89 KB

Zdjęcie0095.jpg
Plik ściągnięto 10400 raz(y) 20,32 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2012-03-13, 08:16   

kiedys kupiłem na szrocie silnik z busa i tak samo go demontowałem łom wyciągarka i wózek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2012-03-13, 18:59   

Radzę jednak pożyczyć żurawik - wzrasta manewrowość i mobilność a odpada mnóstwo kłopotów. Masz pewność, że silnik wyjdzie gładko i nie przewróci się w najbardziej nieodpowiednim momencie. Ponadto łatwo załadować silnik jeżeli zachodzi potrzeba transportu. Na fotce widać, że żurawik potrzebuje metra przestrzeni do manewru przy wyjmowaniu i wkładaniu.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-17, 18:27   

lepciak, kolego jaki to silniczek wisi na żurawiku ,taki fajny to i ja bym chciał!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dominik 
stary wyga


Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2008
Piwa: 12/18
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2012-03-17, 22:10   

Fiat 2,5 TD t/z z plastikową pokrywą
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-18, 08:34   

Wymiana silnika w ducato 93r,mam 2.5 d .Pytanie brzmi ,czy można wymienić 2.5 na nowszy 2.5 tdi lub 2.8idtd bez wymiany skrzyni i tym podobnych rzeczy?.Ile to kosztuje pieniędzy i pracy?,no i na koniec co zyskamy?
Nie chce zakładać nowego tematu który i tak jest wałkowany na forum od dość dawna ,ale do tej pory niestety nie wyniosłem żadnej konkretnej wiedzy, zawsze temat jakoś się rozpływa bez konkretów!,ile za ile czy trzeba wymienić i co trzeba a co zostaje itp itd.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2012-03-18, 15:51   

prezes1960
Cytat:
taki fajny to i ja bym chciał!

To silnik 2,5 turbo z mojego kampera po remoncie wykonanym przez kolegę emeryta w jego garażu. Na zrobionym silniku zaliczyłem Włochy i Węgry (4700 km) nie dolewając oleju. Jak jesteś zainteresowany to podam namiary. Mechanik mieszka w Rumi koło Gdyni i jest moim kumplem od zawsze.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2012-03-18, 18:38   

prezes1960 napisał/a:
.Ile to kosztuje pieniędzy i pracy?,no i na koniec co zyskamy?

Jestem w trakcie wymiany. Jak skończę to Ci odpowiem :chytry
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Ostatnio zmieniony przez SlawekEwa 2013-12-07, 23:05, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-18, 19:04   

lepciak, dzięki ale na razie czekam na opinie czy warto zmienić na nieco nowszy,ale i tak liczę że przed wstawieniem trzeba by wyremontować!.Jak zapadnie decyzja to pozwolę sobie na kontakt z kolegą,oczywiście za twoim pośrednictwem . :spoko
PS.
Silnik fajnie wyglada po remoncie, a i pewno mocy trochę doszło :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-03-18, 19:49   

Pojezdziłem dzisiaj troche moim kamperkiem i porównałem tą jazde do mojej lawety. W kamperze mam 2,4D a w lawecie 2,5 TD. Oczywiście obydwa ducato I. Doszedłem do wniosku że wole tak silniki jak mam a nie odwrotnie. W 2,5 TD "dół" jest strasznie mułowaty, trzeba go dosyć wysoko kręcić ale za to jak turbina dmuchnie to do 140 km/h idze jak strzała . A kamperze ruszam z wolnych obrotów, jeżdzi się dostojniej , nie trzeba tak mieszać w biegach ( co w dukato nie jest szczególnie przyjemne ),przejazd kolejowy przejeżdżam 40 km/h na 5 biegu. Nie ma takiego "buta" przy wyższych obrotach jak turbo ale specyfika jazdy kamperem tego nie wymaga.
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/84
Skąd: Krakow
Wysłany: 2012-03-18, 23:34   

Ale górkę to on widzi,jak tobie sie wydaje że jest płasko :haha: A jak wpadnie w faktyczne góry to jazda jest 30-45km/h i korek za tobą. Ja tam już bym wolał bardziej mieszać biegami, ale jak trzeba to żeby te 20 kucyków więcej pomogły landarze wydrapać sie na szczyt.
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2012-03-19, 06:54   

makdrajwer napisał/a:
,przejazd kolejowy przejeżdżam 40 km/h na 5 biegu.

Widzę.że masz duuuuuuuuuuuuuże zaufanie do automatyki i ludzi PKP :shock:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-03-19, 17:05   

SlawekEwa napisał/a:
makdrajwer napisał/a:
,przejazd kolejowy przejeżdżam 40 km/h na 5 biegu.

Widzę.że masz duuuuuuuuuuuuuże zaufanie do automatyki i ludzi PKP :shock:


To jest akurat przejazd gdzie widać daleko z daleka. Jak nie mam pełnej widoczności to się zatrzymuje. Widziałem kiedyś jak pociąg wjechał w ciężarówke i dziekuje bardzo za coś takiego.
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***