|
Kampery 4x4. |
| Autor |
Wiadomość |
jacenty
trochę już popisał
Twój sprzęt: VW T4 Syncro -wyprawowy
Dołączył: 08 Lut 2012 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2012-05-30, 09:52 Kampery 4x4.
|
|
|
Z uwagi na moje osobiste zainteresownie tematem kamper 4x4 i dalekie podróże , oraz brakiem konstruktywnego rozwoju tematu o kamperach 4x4 w innym wątku , postanowiłem załozyć taki temat.
Liczę że sciągnie on ludzi z pasją , może nie do końca zgodnej z głównym duchem forum ,ale ciekawych swiata i w miarę wstrzemięźliwych w swych wypowiedziach.
Może nawet kolega z "pikapem mieszkalnym "
po swoim powrocie podzieli się z nami swoja przygodą i obędzie się bez uszczypliwości.
Chętnie też podyskutujemy o rozwiązaniach techn. często nieco innych niż w typowym kamperze.
Czy wielu jest takich "dziwaków " jak ja?. |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-05-30, 11:59
|
|
|
wejdź na forum4x4 , tam będziesz miał całe multum ludzi o podobnych zainteresowaniach.
Na tym forum zresztą kilku z nas z tamtego forum także jest , bo zazwyczaj mamy rodziny i chcemy w sposób bardziej cywilizowany niż samą terenówką podróżować z dziatwą i wymagającymi kobietkami.
Osobiście polecam także wątek
http://www.camperteam.pl/...r=asc&start=135
|
_________________
 |
|
|
|
 |
jacenty
trochę już popisał
Twój sprzęt: VW T4 Syncro -wyprawowy
Dołączył: 08 Lut 2012 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2012-05-30, 12:33
|
|
|
Na rajdach tez jestem i w rzeczywistych imprezach 4x4 też biore udział.
Ale tu właśnie chodzi o pogodzenie ognia z woda ,czyli dalekich ,małocywilizowanych podróży i wymogów minimum luksusu ,oczekiwanego przez małzonki i dziatwę .
A tak z ciekawości to nasz kolega o nieco nerwowym charakterze właśnie sprzedaje swoje cudo na pikapie. Znalazłem na alle... nr 2363600745 .
Ciekawe czemu ?
Może sie wypowie bo nie chcemy popełnić jego błędów przy budowie , chyba że to tylko ......kryzys. |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-05-30, 16:55
|
|
|
Swoją drogą już wiem kto to Ten nasz światek 4x4 jednak jest stosunkowo mały.
Wracając do tematu 4x4 kampera - widziałem takie zabudowy spotykając np. Niemców z przerobionymi Hiluxami lub częściej Land Roverami Defenderami.
Osobiście zajmując się budową autek 4x4 doszedłem do wniosku ,że albo terenówka albo kamper. Nie da rady cieszyć się ze wszystkiego naraz, zawsze będzie jakiś niedosyt. Oczywiście są zabudowy możliwe czy to na IVECO czy na innych busach 4x4 (fajny jest także nowy GAZ) i te wydają się najsensowniejsze. Nie wiem tylko jak tam wygląda spalanie. W każdym razie ja sobie podzieliłem życie na to "męskie" i "rodzinne". Czyli na wyjazdy z rodzinką kamper, na wyjazdy samotne lub ze średnią córką (fanką off roadu) tylko terenówka. W zeszłym roku byliśmy np. na Islandii - swoją drogą bardzo polecam. Niestety zwykłe kampery dojeżdżały do pewnego miejsca , my robiliśmy wszystko. Z zabudowanym pick upem raczej bym nie miał takiej samej zabawy, a o to przecież chodzi w off'ie .
Co do zabudowy na pickupie , to gdzieś na jakimś forum widziałem ,że ktoś opycha zabudowę, bo okazało się ,że mu się wszystko potem nie miejści w DMC. W tym upatruję główny mankament zabudów do off roadu. W tradycyjnej zabudowie kamperów można korzystac z materiałów lekkich , na lekkich ramach. Ramy terenowych aut, ich silniki, także zazwyczaj ciężkie , bo masywne karoserie , dodatkowe zbiorniki na różne ciecze , szpej, koła zapasowe, czasem części robią już taką masę ,że tośtanie jeszcze domku na plecach jak dla mnie jest nierealne.
Do budowy tego domku na pewno nie brałbym delikatnych materiałów, a zatem byłyby raczej niezbyt lekkie , itd, itp.
Pozostaje zatem autko o masie powyżej 3,5 t , prawo jazdy wyższe , a wtedy już wchodzimy w ciężarówki, a mnie już się nie bardzo chce ... na razie .
Można mieć oczywiście inne zdanie, . Myślę ,że rozumiesz mój punkt widzenia.
Pozdraw |
_________________
 |
|
|
|
 |
arrtur
zaawansowany

Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Maj 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: Piastow k Wawy
|
Wysłany: 2012-05-31, 16:12
|
|
|
no toscie Panowie mnie zalatwili.... tez powoli ( bardzo) myslalem o paczce na pick upa.
NP300 sa niedrogie nowe i jeszcze konstrukcyjnie z ub epoki czyli normalne i tak myslalem ze by sie moze szarpnac na jakies ratki i miec jedna sztuke na kolejne 15 lat.
Moje dziecko dokad male potrzebuje klimy ja nawet nie off ale nie zastanawiania sie po czym jade i o jakiej porze roku
Wstepnie mysle o terenowce i przyczepie w na probe taniej konfiguracji, jednak zaczalem kombinowac ze stabilnascia na dluzsza chwile czyli nowszym autem.
zobaczymy, na razie pasc na rynku i perspektywy za slabe.
PS
kolezka smieszny, nawet tak myslalem czy to nie ten sam od kupionego i skradzionego hobby600 , sprzedaje - o ile to jego - bo pewnie 180km/h navarka w tej trasie to tez za malo:) Swoja droga "terenowa" navarka... porownywalna zupelnie z tym Iveco o ktorym pisal ze juz je bral. szkoda, jakby byl normalny to moze by mogl cos napisac jak sie z tym jezdzi/mieszka itd |
_________________ Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
 |
|
|
|
 |
max73
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Daihatsu Rocky F310
Nazwa załogi: Scooby Doo
Dołączył: 27 Cze 2009 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-05-31, 20:20
|
|
|
Witam
sam kiedys mialem chrapke na Ducato (290) 4x4 w zabudowie Dethleffsa z 1993r
ale jako ze z doswiadczenia wiem jakie sa koszty czesci do takich pojazdow dalem sobie spokoj. Spalanie wieksze od 4x2 min 15% , po za tym do starszych pojazdow brak wiekszosci czesci do napedu 4x4 nawet u producenta. Lepiej wypozyczyc taki kamper na pare dni niz zdemontowac wal i uzywac go jako 4x2. No chyba ze ktos zgarnal ostatnia kumulacje w lotto
Pozdrawiam
Max
Katowice |
|
|
|
 |
kazbar
weteran

Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 36/4
|
Wysłany: 2012-05-31, 21:02
|
|
|
Ja postanowiłem pogodzić ogień z wodą. Sprzedałem tradycyjnego kampera i ubrałem się w australijską przyczepą Compass Pentara 400/2 o terenowym zawieszeniu. Tutaj link do przyczep Compass: http://www.compasscaravans.com.au . Moja jest jedną z najmniejszych przyczep tej firmy. Holownikiem jest Land Rover Kalahari 2,0 TD4. Razem: przyczepa 17 tyś, holownik 31 tys. O terenowym kamperze w tej cenie trzeba zapomnieć
Znudziło mi się jeżdżenie po asfalcie. Pociągła mnie nowa caravaningowa przygoda
http://www.youtube.com/wa...v=wk6KJXeOM0k#!
Mówiąc o terenowym kamperze nie sposób dojść do wniosku, że prędzej czy później 4x4 to pikuś.
A to już inna bajka
Caravaning World-Caravanex Moskwa 2011.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 16071 raz(y) 36,78 KB |
Kalahari Compass.JPG
|
 |
| Plik ściągnięto 16048 raz(y) 188,26 KB |
|
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2012-05-31, 21:40
|
|
|
Filmik fajne się oglądało. Trochę nie wiem po co wlekli za Toyotą tą przyczepę. Żeby ona chociaż miała swój napęd to pewnie zestaw byłby dzielniejszy w terenie od nie jednej "rasowej" terenówki.
Ale o czym innym chciałem.
Po co komu potrzebny jest kamper 4x4?
Rozumiem, pikap - można używać normalnego (w miarę) samochodu i na wakacje zabrać budkę. Ale kampera 4x4 przecież nie można nazwać terenowym kamperem bo jest tak samo terenowy jak Ravka albo Tiguan.
A jak już jesteśmy przy terenówkach, to takie prawdziwe, utaplane w błocie będą w Pajęcznie w weekend 16-17 czerwca. Będzie rajd przeprawowy ten który razem z naszymi zlotami był. Jeśli ktoś ma ochotę pooglądać to plac nad jeziorkiem będzie czynny. Można przyjechać i popatrzeć. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-06-01, 08:43
|
|
|
| janusz napisał/a: | | Po co komu potrzebny jest kamper 4x4? |
takie samo pytanie a po co jezdzic na codzien 4x4.... a zima te same osoby wydzwaniają zeby ich wytargac z rowu/pola/zaspy*. Wiadomo ze terenówka z tego nie bedzie ale zimą wyjedziesz wszedzie a załadowanym kampem FWD prawie nigdzie. a ze to tych czynnosci nie jest potrzebny skomplikowany uklad z reduktorem i sztywnymi mostami to inna sprawa.
*niepotrzebne skreślić. |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2012-06-01, 09:01
|
|
|
| eMWu napisał/a: | | takie samo pytanie a po co jezdzic na codzien 4x4 |
Ja jeżdżę z 3 zasadniczych powodów.
1 - podstawowy, wygodniej się siedzi, jak na krześle nie jak na leżaku. Przy kłopotach z kręgosłupem czasami nie da się jeździć plaskaczem. Kamper zwykły nie 4x4 też tak ma.
2 - łatwiejsza jazda w zimie, choć nie wiem czy bezpieczniejsza - kamperem mało w zimie i nie dla tego że źle jeździ tylko dla tego, że jest zimno
3 - mniejsza wrażliwość na złe drogi - w kamperze nie ma znaczenia bo koła i tak dosyć duże a szklanki potłuką się bez względu czy napęd na 2 czy 4 koła.
| eMWu napisał/a: | | a ze to tych czynnosci nie jest potrzebny skomplikowany uklad z reduktorem i sztywnymi mostami to inna sprawa |
Ale auto i tak jest droższe, mniej komfortowe i więcej pali. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
Yekater
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Home made
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Gru 2011 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: EU
|
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2012-06-01, 09:32
|
|
|
Pozwolę sobie wtrącić swoje dwa słowa do dyskusji o kamperach 4x4. Mam nadzieję że wybaczycie "lekkie zabarwienie marketingowe" tego postu, ale inaczej się nie da.
Parę dni temu podpisałem umowę na przedstawicielstwo na Polskę firmy VAS produkującej kampery w okolicach Florencji.
Kampery są produkowane na indywidualne zamówienie, z wyborem wystroju wnętrza przez klienta, ale zabudowa jest w całości z włókna szklanego wykonywana jako jedna bryła. Ocieplenie z pianki poliuretanowej i wewnętrzne poszycie znowu z włókna.
Oczywiście pomiędzy tym znajdują się jeszcze elementy konstrukcyjne.
W ofercie firmy VAS, oprócz "normalnych" kamperów znajduje się luksusowy kamper 4x4 typu integra na podwoziu IVECO.
Nadwozie jest zamontowane do ramy na przegubach. Wkrótce na mojej stronie zamieszczę zdjęcia z rajdu 4x4x gdzie kamper VAS jedzie bez kompleksów pomiędzy rasowymi terenówkami.
Cena takiego pojazdu zaczyna się od 150k euro. DMC 5 ton.
link do strony producenta
new-line-evo-4x4-1.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 582 raz(y) 177,27 KB |
|
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
| Ostatnio zmieniony przez kaimar 2012-06-01, 09:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2012-06-01, 09:37
|
|
|
poza kolorem..bardzo fajny |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2012-06-01, 10:15
|
|
|
| gino napisał/a: | poza kolorem..bardzo fajny |
Na szczęście kolor jest do wyboru. Akurat nabywca tego wybrał coś takiego. O gustach się ... itd.
Ja preferuję sinokoperkowyróż. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-06-01, 10:16
|
|
|
jakbym taki dostał to bym sie pogodzil z kolorem.
a z innych zalet - dojazd do trudniej dostepnych miejsc biwakowych. I cien szasny ze jak napada deszczu to sie wyjedzie a nie bedzie trzeb szukac chlopa z ciagnikiem
A koszty.... konfort kosztuje.
| janusz napisał/a: | | Ale auto i tak jest droższe, mniej komfortowe i więcej pali. |
przy nowoczesnych ukladach jak we wspolczesnych SUVach niekoniecznie. |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
 |
|
|