Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kampery 4x4.
Autor Wiadomość
jacenty 
trochę już popisał

Twój sprzęt: VW T4 Syncro -wyprawowy
Dołączył: 08 Lut 2012
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-05-30, 09:52   Kampery 4x4.

Z uwagi na moje osobiste zainteresownie tematem kamper 4x4 i dalekie podróże , oraz brakiem konstruktywnego rozwoju tematu o kamperach 4x4 w innym wątku , postanowiłem załozyć taki temat.
Liczę że sciągnie on ludzi z pasją , może nie do końca zgodnej z głównym duchem forum ,ale ciekawych swiata i w miarę wstrzemięźliwych w swych wypowiedziach.
Może nawet kolega z "pikapem mieszkalnym "
po swoim powrocie podzieli się z nami swoja przygodą i obędzie się bez uszczypliwości.
Chętnie też podyskutujemy o rozwiązaniach techn. często nieco innych niż w typowym kamperze.
Czy wielu jest takich "dziwaków " jak ja?. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-05-30, 11:59   

wejdź na forum4x4 , tam będziesz miał całe multum ludzi o podobnych zainteresowaniach.
Na tym forum zresztą kilku z nas z tamtego forum także jest , bo zazwyczaj mamy rodziny i chcemy w sposób bardziej cywilizowany niż samą terenówką podróżować z dziatwą i wymagającymi kobietkami.
Osobiście polecam także wątek
http://www.camperteam.pl/...r=asc&start=135

:spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacenty 
trochę już popisał

Twój sprzęt: VW T4 Syncro -wyprawowy
Dołączył: 08 Lut 2012
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-05-30, 12:33   

Na rajdach tez jestem i w rzeczywistych imprezach 4x4 też biore udział.
Ale tu właśnie chodzi o pogodzenie ognia z woda ,czyli dalekich ,małocywilizowanych podróży i wymogów minimum luksusu ,oczekiwanego przez małzonki i dziatwę .

A tak z ciekawości to nasz kolega o nieco nerwowym charakterze właśnie sprzedaje swoje cudo na pikapie. Znalazłem na alle... nr 2363600745 .
Ciekawe czemu ?
Może sie wypowie bo nie chcemy popełnić jego błędów przy budowie , chyba że to tylko ......kryzys.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-05-30, 16:55   

Swoją drogą już wiem kto to :ok Ten nasz światek 4x4 jednak jest stosunkowo mały.

Wracając do tematu 4x4 kampera - widziałem takie zabudowy spotykając np. Niemców z przerobionymi Hiluxami lub częściej Land Roverami Defenderami.
Osobiście zajmując się budową autek 4x4 doszedłem do wniosku ,że albo terenówka albo kamper. Nie da rady cieszyć się ze wszystkiego naraz, zawsze będzie jakiś niedosyt. Oczywiście są zabudowy możliwe czy to na IVECO czy na innych busach 4x4 (fajny jest także nowy GAZ) i te wydają się najsensowniejsze. Nie wiem tylko jak tam wygląda spalanie. W każdym razie ja sobie podzieliłem życie na to "męskie" i "rodzinne". Czyli na wyjazdy z rodzinką kamper, na wyjazdy samotne lub ze średnią córką (fanką off roadu) tylko terenówka. W zeszłym roku byliśmy np. na Islandii - swoją drogą bardzo polecam. Niestety zwykłe kampery dojeżdżały do pewnego miejsca , my robiliśmy wszystko. Z zabudowanym pick upem raczej bym nie miał takiej samej zabawy, a o to przecież chodzi w off'ie .
Co do zabudowy na pickupie , to gdzieś na jakimś forum widziałem ,że ktoś opycha zabudowę, bo okazało się ,że mu się wszystko potem nie miejści w DMC. W tym upatruję główny mankament zabudów do off roadu. W tradycyjnej zabudowie kamperów można korzystac z materiałów lekkich , na lekkich ramach. Ramy terenowych aut, ich silniki, także zazwyczaj ciężkie , bo masywne karoserie , dodatkowe zbiorniki na różne ciecze , szpej, koła zapasowe, czasem części robią już taką masę ,że tośtanie jeszcze domku na plecach jak dla mnie jest nierealne.
Do budowy tego domku na pewno nie brałbym delikatnych materiałów, a zatem byłyby raczej niezbyt lekkie , itd, itp.
Pozostaje zatem autko o masie powyżej 3,5 t , prawo jazdy wyższe , a wtedy już wchodzimy w ciężarówki, a mnie już się nie bardzo chce ... na razie .
Można mieć oczywiście inne zdanie, :ok . Myślę ,że rozumiesz mój punkt widzenia.
Pozdraw
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
arrtur 
zaawansowany


Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: Piastow k Wawy
Wysłany: 2012-05-31, 16:12   

no toscie Panowie mnie zalatwili.... tez powoli ( bardzo) myslalem o paczce na pick upa.

NP300 sa niedrogie nowe i jeszcze konstrukcyjnie z ub epoki czyli normalne i tak myslalem ze by sie moze szarpnac na jakies ratki i miec jedna sztuke na kolejne 15 lat.

Moje dziecko dokad male potrzebuje klimy ja nawet nie off ale nie zastanawiania sie po czym jade i o jakiej porze roku

Wstepnie mysle o terenowce i przyczepie w na probe taniej konfiguracji, jednak zaczalem kombinowac ze stabilnascia na dluzsza chwile czyli nowszym autem.

zobaczymy, na razie pasc na rynku i perspektywy za slabe.

PS
kolezka smieszny, nawet tak myslalem czy to nie ten sam od kupionego i skradzionego hobby600 :) , sprzedaje - o ile to jego - bo pewnie 180km/h navarka w tej trasie to tez za malo:) Swoja droga "terenowa" navarka... porownywalna zupelnie z tym Iveco o ktorym pisal ze juz je bral. szkoda, jakby byl normalny to moze by mogl cos napisac jak sie z tym jezdzi/mieszka itd
_________________
Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
max73 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Daihatsu Rocky F310
Nazwa załogi: Scooby Doo
Dołączył: 27 Cze 2009
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-05-31, 20:20   

Witam
sam kiedys mialem chrapke na Ducato (290) 4x4 w zabudowie Dethleffsa z 1993r
ale jako ze z doswiadczenia wiem jakie sa koszty czesci do takich pojazdow dalem sobie spokoj. Spalanie wieksze od 4x2 min 15% , po za tym do starszych pojazdow brak wiekszosci czesci do napedu 4x4 nawet u producenta. Lepiej wypozyczyc taki kamper na pare dni niz zdemontowac wal i uzywac go jako 4x2. No chyba ze ktos zgarnal ostatnia kumulacje w lotto :lol:
Pozdrawiam
Max
Katowice
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kazbar 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 36/4
Wysłany: 2012-05-31, 21:02   

Ja postanowiłem pogodzić ogień z wodą. Sprzedałem tradycyjnego kampera i ubrałem się w australijską przyczepą Compass Pentara 400/2 o terenowym zawieszeniu. Tutaj link do przyczep Compass: http://www.compasscaravans.com.au . Moja jest jedną z najmniejszych przyczep tej firmy. Holownikiem jest Land Rover Kalahari 2,0 TD4. Razem: przyczepa 17 tyś, holownik 31 tys. O terenowym kamperze w tej cenie trzeba zapomnieć :haha:

Znudziło mi się jeżdżenie po asfalcie. Pociągła mnie nowa caravaningowa przygoda
http://www.youtube.com/wa...v=wk6KJXeOM0k#!

Mówiąc o terenowym kamperze nie sposób dojść do wniosku, że prędzej czy później 4x4 to pikuś.
A to już inna bajka :bajer

Caravaning World-Caravanex Moskwa 2011.jpg
Plik ściągnięto 16068 raz(y) 36,78 KB

Kalahari Compass.JPG
Plik ściągnięto 16045 raz(y) 188,26 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2012-05-31, 21:40   

Filmik fajne się oglądało. Trochę nie wiem po co wlekli za Toyotą tą przyczepę. Żeby ona chociaż miała swój napęd to pewnie zestaw byłby dzielniejszy w terenie od nie jednej "rasowej" terenówki.
Ale o czym innym chciałem.
Po co komu potrzebny jest kamper 4x4?
Rozumiem, pikap - można używać normalnego (w miarę) samochodu i na wakacje zabrać budkę. Ale kampera 4x4 przecież nie można nazwać terenowym kamperem bo jest tak samo terenowy jak Ravka albo Tiguan.

A jak już jesteśmy przy terenówkach, to takie prawdziwe, utaplane w błocie będą w Pajęcznie w weekend 16-17 czerwca. Będzie rajd przeprawowy ten który razem z naszymi zlotami był. Jeśli ktoś ma ochotę pooglądać to plac nad jeziorkiem będzie czynny. Można przyjechać i popatrzeć.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-06-01, 08:43   

janusz napisał/a:
Po co komu potrzebny jest kamper 4x4?


takie samo pytanie a po co jezdzic na codzien 4x4.... a zima te same osoby wydzwaniają zeby ich wytargac z rowu/pola/zaspy*. Wiadomo ze terenówka z tego nie bedzie ale zimą wyjedziesz wszedzie a załadowanym kampem FWD prawie nigdzie. a ze to tych czynnosci nie jest potrzebny skomplikowany uklad z reduktorem i sztywnymi mostami to inna sprawa.





*niepotrzebne skreślić.
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2012-06-01, 09:01   

eMWu napisał/a:
takie samo pytanie a po co jezdzic na codzien 4x4

Ja jeżdżę z 3 zasadniczych powodów.
1 - podstawowy, wygodniej się siedzi, jak na krześle nie jak na leżaku. Przy kłopotach z kręgosłupem czasami nie da się jeździć plaskaczem. Kamper zwykły nie 4x4 też tak ma.
2 - łatwiejsza jazda w zimie, choć nie wiem czy bezpieczniejsza - kamperem mało w zimie i nie dla tego że źle jeździ tylko dla tego, że jest zimno
3 - mniejsza wrażliwość na złe drogi - w kamperze nie ma znaczenia bo koła i tak dosyć duże a szklanki potłuką się bez względu czy napęd na 2 czy 4 koła.
eMWu napisał/a:
a ze to tych czynnosci nie jest potrzebny skomplikowany uklad z reduktorem i sztywnymi mostami to inna sprawa

Ale auto i tak jest droższe, mniej komfortowe i więcej pali.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Yekater 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Home made
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2011
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: EU
Wysłany: 2012-06-01, 09:02   

Coś w tym musi być bo małe auta z demobilu cieszą się zainteresowaniem. Na Zachodzie: http://www.viermalvier.de...eund_IVECO_40_1
I na Wschodzie:
http://englishrussia.com/...el-russia-cars/
A u nas malkontenci: :stop:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2012-06-01, 09:32   

Pozwolę sobie wtrącić swoje dwa słowa do dyskusji o kamperach 4x4. Mam nadzieję że wybaczycie "lekkie zabarwienie marketingowe" tego postu, ale inaczej się nie da.
Parę dni temu podpisałem umowę na przedstawicielstwo na Polskę firmy VAS produkującej kampery w okolicach Florencji.
Kampery są produkowane na indywidualne zamówienie, z wyborem wystroju wnętrza przez klienta, ale zabudowa jest w całości z włókna szklanego wykonywana jako jedna bryła. Ocieplenie z pianki poliuretanowej i wewnętrzne poszycie znowu z włókna.
Oczywiście pomiędzy tym znajdują się jeszcze elementy konstrukcyjne.
W ofercie firmy VAS, oprócz "normalnych" kamperów znajduje się luksusowy kamper 4x4 typu integra na podwoziu IVECO.
Nadwozie jest zamontowane do ramy na przegubach. Wkrótce na mojej stronie zamieszczę zdjęcia z rajdu 4x4x gdzie kamper VAS jedzie bez kompleksów pomiędzy rasowymi terenówkami.
Cena takiego pojazdu zaczyna się od 150k euro. DMC 5 ton.

link do strony producenta

new-line-evo-4x4-1.jpg
Plik ściągnięto 582 raz(y) 177,27 KB

_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Ostatnio zmieniony przez kaimar 2012-06-01, 09:48, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-06-01, 09:37   

poza kolorem..bardzo fajny :)
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2012-06-01, 10:15   

gino napisał/a:
poza kolorem..bardzo fajny :)


Na szczęście kolor jest do wyboru. Akurat nabywca tego wybrał coś takiego. O gustach się ... itd.
Ja preferuję sinokoperkowyróż.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-06-01, 10:16   

jakbym taki dostał to bym sie pogodzil z kolorem.

a z innych zalet - dojazd do trudniej dostepnych miejsc biwakowych. I cien szasny ze jak napada deszczu to sie wyjedzie a nie bedzie trzeb szukac chlopa z ciagnikiem ;)

A koszty.... konfort kosztuje.

janusz napisał/a:
Ale auto i tak jest droższe, mniej komfortowe i więcej pali.


przy nowoczesnych ukladach jak we wspolczesnych SUVach niekoniecznie.
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***