 |
|
Dziwny wyciek z uszczelki pod głowicą - 2.5D |
Autor |
Wiadomość |
matro
weteran musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)

Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/111 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2012-06-11, 23:40 Dziwny wyciek z uszczelki pod głowicą - 2.5D
|
|
|
Witam . Od pewnego czasu mam problem z pewnym wyciekiem w swoim fiacie. Opis przy fotkach.
Wyciek ciężko było znaleźć bo na tkz.wolnych obrotach nic nie ciekło , jak się przejechałem 20-30km to pojawiała się kropla w okolicach filtra oleju - ślad tej kropli wiódł wyżej. Koniec końców wyciek pojawił się na styku bloku silnika z głowicą. Po ściągnięciu głowicy i kontroli uszczelki okazało się, że wyciek zaczyna się z okolic rurki doprowadzającej olej do głowicy wychodzącej z bloku. Na rurce znajdował się oring, który już był twardy i popękany. Diagnoza - wymiana uszczelki z planowaniem głowicy + ten oring.
...po wymianie uszczelki, i skręceniu wszystkiego - po przejechaniu 20 km wyciek znów się pojawił.
...mechanik rozkłada ręce, mówi, wymyśla...
Wyciek pojawia się pomiędzy uszczelką a głowicą, zaczyna się w punkcie "1" i kropla spływa do punktu nr "2"...a z tamtą w dół.
...pytanie do znawców tej tematyki...czy na tej rurce olejowej powinien być w ogóle oring? - ktoś mi dziś powiedział , że rozbierał taki silnik i nie pamięta takiego oringu
Czy ktoś miał taki przypadek? Jutro znów mechanik zwala głowicę...
Zdjęcie0799a.JPG rurka olejowa zaznaczona czerwonym obwodem. |
 |
Plik ściągnięto 407 raz(y) 130,96 KB |
Zdjęcie0836a.JPG wyciek na nowej uszczelce...pojawia się pomiędzy punktem 1 a 2 |
 |
Plik ściągnięto 381 raz(y) 92,53 KB |
Zdjęcie0837a.JPG stara uszczelka. widać na niej wygniecioną miedzianą uszczelkę, która prawdopodobnie miała uszczelniać ową rurkę wystającą z bloku. |
 |
Plik ściągnięto 338 raz(y) 86,96 KB |
|
_________________
...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... !
 |
|
|
|
 |
makdrajwer
weteran Artur,Ola,Zosia,Zuzia

Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2011 Piwa: 50/75 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-06-12, 07:01
|
|
|
To jest kanał olejowy uszczelniany tą uszczelką miedzianą w głowicy . Czy po zdjęciu głiowicy była ona ( i blok ) mierzona czy nie jest krzywa ( łódkowata ) ? I czy jest dokręoona odpowiednim momentem ( njlepiej nowymi śrubami ) ? |
_________________ keep calm and dance
 |
|
|
|
 |
matro
weteran musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)

Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/111 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2012-06-12, 07:47
|
|
|
były dokręcane kluczem dynamometrycznym, wg specjalnej tabeli. śruby były stare. Głowica była planowana, blok niemierzony. ...
makdrajwer, a czy na tej rurce znajduje się oring? |
_________________
...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... !
 |
|
|
|
 |
cichy
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: HymerCamp 64 (Fiat)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2009 Piwa: 2/11 Skąd: Lubin, DLU
|
Wysłany: 2012-06-12, 08:44
|
|
|
wg mnie to nie jest (nie było) uszczelnienie kanału tylko tulejka naprowadzająca (podobna jest przy czwartym cylindrze w rogu (koło magistrali wodnej). Chyba ktoś przy montażu głowicy ja zagniótł i dlatego cieknie. |
|
|
|
 |
matro
weteran musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)

Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/111 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2012-06-12, 09:07
|
|
|
za ok 2h będę miał ściągniętą głowicę , zrobię fotki. wstawię.
...dodam jeszcze, że przez ostatni czas uszczelniałem ten silnik od dołu posuwając się w górę i został jeszcze jeden - właśnie ten wyciek... jestem u szczytu wytrzymałości. |
_________________
...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... !
 |
|
|
|
 |
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 48/54 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2012-06-12, 14:46
|
|
|
sys napisał/a: | ...właśnie ten wyciek... jestem u szczytu |
Będziesz miał szczytowanie przy aucie
Swoją drogą przy żadnym ze swoich aut nie miałem pod głowicą nic prócz uszczelki. |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
 |
matro
weteran musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)

Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/111 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2012-06-12, 20:00
|
|
|
czy głowica od 2,5 TD pasuje do silnika 2,5 D?...prawdopodobnie mam właśnie taką głowicę, uszczelkę od 2,5D ....okazuje się, że głowica nie dociskała uszczelki w odpowiednim miejscu (po rancie miedzianej podkładki) ... została dorobiona specjalna tulejka i ma działać...w nocy jak będę w stanie wstawię fotki
Polska Gola |
_________________
...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... !
 |
|
|
|
 |
max73
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Daihatsu Rocky F310
Nazwa załogi: Scooby Doo
Dołączył: 27 Cze 2009 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-06-12, 20:17
|
|
|
Witam ,
nie ma tam zadnego oringa ,jest tylko uszczelka . Sprawdz czy blok prosty , mozna dorobic troche grubsza uszczelke lub jak wyciek jest niewielki dodac uczczelniacza do plynu chlodzacego np z Winnsa albo po czasie samo przejdzie (zarosnie) . |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2012-06-12, 20:19
|
|
|
max73 napisał/a: | wyciek jest niewielki dodac uczczelniacza do plynu chlodzacego np z Winnsa albo po czasie samo przejdzie (zarosnie) |
Toż mu olej cieknie |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
makdrajwer
weteran Artur,Ola,Zosia,Zuzia

Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2011 Piwa: 50/75 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-06-12, 20:42
|
|
|
Sys, super że znalazłeś .
A żeby ci było lepiej to pokaże ci że inni mają gorzej z olejem i to w cenionej przez ciebie marce.
1,9 TDI : pan zrobił sobie korbowodem otwór inspekcyjny wału
[img]
By makdrajwer at 2012-06-12[/img]
[img]
By makdrajwer at 2012-06-12[/img]
1,4 TSI : wycieków nie było ale świeciło ciśnienie oleju na wolnych obrotach. Przebieg : 116.000 km. Diagnoza : panewki plusz szlif wału:
[img]
By makdrajwer at 2012-06-12[/img]
Oprócz tych mamy jeszcze na placu Nubire oraz moje Subaru z urwanymi rorządami. Aż boje się jutro iść do pracy. |
_________________ keep calm and dance
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
matro
weteran musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)

Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/111 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2012-06-13, 00:29
|
|
|
na wstępie chciałbym podziękować makdrajwerowi za możliwość wykonania kilku rozmów telefonicznych i podzielenia się z nim moimi spostrzeżeniami.
...sprawa u mnie wyglądała tak, że w uszczelce pod głowicę tulejka miedziana która uszczelnia przewód olejowy wychodzący z bloku była za mała do otworu który znajdował się w głowicy...inaczej mówiąc głowica nie "rozpłaszczała" podkładki miedzianej odpowiednio a tylko częściowo - co zresztą po poprzedniej uszczelce też było widać wystarczyło się przyjrzeć... Okazało się że otwór w głowicy ma blisko 13mm a tulejka niewiele ponad to. Dotoczyliśmy tulejkę, wkleiliśmy do głowicy, kupiłem nowe śruby do dokręcenia głowicy i ... jutro będziemy kręcić
...mogę dodać tyle, że uszczelka pasowała na blok, wcześniej przez przypadek dostaliśmy uszczelkę od 2,5TD w którym uszczelka miała "to" miejsce zabezpieczone o wiele większą podkładką miedzianą jednak nie chciała pasować za bardzo na blok- dopiero później to zobaczyliśmy Być może w moim samochodzie wstawiono kiedyś inną głowicę która "chodziła" jednak nikt nie przejmował wyciekiem- założono natomiast podłogę z wykładzinki bardzo chłonnej wykładzinki
...mam nadzieję, że jutro po jeździe kontrolnej będę mieć dobre wieści
PS. Blok prosty - głowica "planowana"
Zdjęcie0855a.JPG otwór w głowicy |
 |
Plik ściągnięto 361 raz(y) 91,38 KB |
Zdjęcie0853a.JPG stare uszczelki |
 |
Plik ściągnięto 342 raz(y) 85,8 KB |
|
_________________
...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... !
 |
|
|
|
 |
miciurin
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Piwa: 17/83 Skąd: ja to wiem?
|
Wysłany: 2012-06-13, 09:28
|
|
|
sys napisał/a: | ...mam nadzieję, że jutro po jeździe kontrolnej będę mieć dobre wieści |
Dalej napraw w końcu autko bo zaraz będzie po sezonie, a Ty nadal będziesz w garażu leżał pod autkiem. Ja za to ten weekend spędziłem nad morzem |
_________________ Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper
 |
|
|
|
 |
matro
weteran musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)

Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/111 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2012-06-16, 15:03
|
|
|
miciurin napisał/a: | sys napisał/a: | ...mam nadzieję, że jutro po jeździe kontrolnej będę mieć dobre wieści |
Dalej napraw w końcu autko bo zaraz będzie po sezonie, a Ty nadal będziesz w garażu leżał pod autkiem. Ja za to ten weekend spędziłem nad morzem |
...prawdziwego mężczyznę poznaje się nie po tym jak zaczyna...
...uszczelniłem wszystko co od góry dało się uszczelnić... jestem lżejszy o 900zł - ale ...auto zaczęło mocno pocić się znów na łączeniu bloku z miską olejową (słynna uszczelka w 2,5D ) którą wymieniałem w zeszłym roku ...załamka - koszt naprawy dalsze 800zł - pieniądze odłożone na zakup nowej przyczepy podłodziowej rozchodzą się w szybkim tempie
...dziś tylko 3:0 w meczu Polska-Czechy może poprawić mi humor [/list] |
_________________
...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... !
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
makdrajwer
weteran Artur,Ola,Zosia,Zuzia

Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2011 Piwa: 50/75 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-06-16, 21:22
|
|
|
W takim razie stawiam piwo za wytrwałość
A może masz po prostu zuzyte pierścienie i przedmuchy ? Wtedy tłumaczyło by to rozciekanie się wszystkich uszczelek. U mnie na leje tylko ze słynnej uszczelki ale najpierw spróbuje czegoś z zewnątrz. |
_________________ keep calm and dance
 |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2012-06-17, 00:13
|
|
|
Panowie ,a może by tak lak to się mówiło o skrzyniach biegów w maluchu,jak miała wyciek to OK znaczy ,że olej jeszcze jest w skrzyni biegów, jak była sucha to znaczy ,że koniecznie trzeba dolać oleju bo zatrze się. To taka Fiatow uroda.Lepiej dolac co jakis czas niz walczyc z wiatrakami. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|