|
Pneumatyka np. INTRAK |
| Autor |
Wiadomość |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2013-02-05, 09:53 Pneumatyka np. INTRAK
|
|
|
Jest temat o pneumatycznym zawieszeniu ale nie znalazłem tam odpowiedzi na parę pytań.
Myślę o założeniu w intraku poduszek tylnego zawieszenia - chyba na jednym manometrze, ale to się jeszcze zobaczy (auto- blaszak).
I mam pytanka do praktyków:
- Czy poduszki montuje się Zamiast jakichś fabrycznych odbojów czy obok ? Bo jeżeli obok tzn. że nie ma możliwości obniżyć tyłu względem stanu obecnego ? - chciałbym mieć tył ciut niżej dla wyglądu a także dla lepszego wypoziomowania na postoju. (poza tym w Ducato/Boxer/Jumper Maxi z silnikiem 3.0 przód jest mocno obciążony silnikiem i jest wrażenie że tył jest za wysoko)
- Jaki te poduszki mają wpływ na prowadzenie auta ? Jak można opisać różnice ? Czy wspomaga to dynamiczną jazdę ? (oj wiem wiem, kamper to nie wyścigówka ale... nie każdy kamper )
- Czy na dłuższym postoju na kempingu te poduszki nie "popuszczają" ? Tzn. czy auto nie zaczyna jakoś głupio się układać względem gleby ?
Uprzejmie upraszam się o wasze wrażenia z użytkowania poduszek. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2013-02-05, 10:05
|
|
|
Poduszki o których myślisz są dodatkowym elementem resorującym i mogą powodować jedynie podniesienie poziomu nadwozia.
Obniżenie jest możliwe tylko poprzez przeróbkę zawieszenia, na przykład wymiany tylnego zawieszenia na takie gdzie jedynym elementem resorującym są poduszki (miechy) powietrzne. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2013-02-05, 10:26
|
|
|
| kaimar napisał/a: | Poduszki o których myślisz są dodatkowym elementem resorującym i mogą powodować jedynie podniesienie poziomu nadwozia.
Obniżenie jest możliwe tylko poprzez przeróbkę zawieszenia, na przykład wymiany tylnego zawieszenia na takie gdzie jedynym elementem resorującym są poduszki (miechy) powietrzne. |
Podniesienie to mnie w ogóle nie interesuje. No chyba żeby zmienić resory na te z wersji nie-maxi (chyba jedno pióro mniej) ale to raczej sztuka dla sztuki. W sumie ta wysokość jest ok, miałem tylko nadzieję że da się jednak ciut niżej.
Ciekawe czy poduszki pomagają w zniwelowaniu efektu lekkiego "galopowania" nadwozia na pofałdowanych drogach i zmniejszają przechyły na zakrętach ?
Wiem, że to trochę "sportowe" pytania ale ja na autostradzie podróżuję przelotowo 140-160km/h (na razie więcej niż 180 się bałem , ale dla motoru to nie problem) |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2013-02-05, 21:08
|
|
|
możesz podnieśc również przod
robiłem to w Intrak-u (wymiana spręzyn na mocniejsze)
koszt to ok 700zł
P.S.
jesli ktoś jest zainteresowany to oddam nowe orginalne spręzyny
od ducato 2,3/ 2009r/ koła 15!!! |
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2013-02-06, 13:16
|
|
|
| papamila napisał/a: | możesz podnieśc również przod
robiłem to w Intrak-u (wymiana spręzyn na mocniejsze)
koszt to ok 700zł
|
Eeee.. to by kolidowało z moim sport-kamperem |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2013-02-06, 14:47
|
|
|
| Bajaga napisał/a: | | to by kolidowało |
u mnie kolidowało,
prześwit 13-15 cm nie zostawiał wielkiego marginesu na błędy
istniała obawa trafienia jakiegoś, nawet niedużego zwierzaczka,
kosztem chłodnic i zderzaka w integralu
nie chciałem ryzykować,
Po zmianie (+/-10cm) własciwości jezdne nie zmieniły się
IMG_9310 (Small).JPG
|
 |
| Plik ściągnięto 3314 raz(y) 46,51 KB |
|
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2013-02-06, 16:52
|
|
|
| W/g mojej wiedzy należy zachować poziom nadwozia. Jeżeli zwiększymy tylny prześwit to klapnie nam przód i możemy mieć problemy z przejazdem leżących policjantów. Do zwiększenia ładowności poprzez dodanie poduszek musimy brać to pod uwagę i albo jeździć z autem obciążonym lub regulować wysokość zmieniając ciśnienie. 99% zakładających poduszki nie zwraca się uwagi na amortyzatory, a z chwilą założenia poduszek zmienia się charakterystyka resorowania i amorki powinny być zmienione (występują drgania Shimmy). Auta posiadające systemy przeciw poślizgowe wymagają szczególnej troski w zestrojeniach. Nie które nie dają się zestroić trzeba dużo pracy w ustawieniach przedniego zawieszenia (dotyczy amortyzatorów). Nie zmieniamy przednich sprężyn tyko dodajemy gumowe podkładki. 1 cm podkładki powoduje podniesienie o około 5cm co jest bardzo dużo i nie zmienia nam charakterystyki amortyzacji, ale zmieni geometrię i należy ją pomierzyć. |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-02-06, 18:59
|
|
|
| Gdzie te podkładki się kupuje |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2013-02-06, 19:22
|
|
|
| W temacie o AL-KO napisałem Ci. |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2013-02-06, 19:42
|
|
|
| AiR napisał/a: | | dodajemy gumowe podkładki. 1 cm podkładki powoduje podniesienie o około 5cm co jest bardzo |
Nie bardzo rozumiem. Dyskusja jest na temat Ducato. Ducato ma ma kolumny typu McPherson. Oś geometryczna sprężyny przecina wahacz w 2/3 - 3/4 jego długości. Jakim cudem przesunięcie wahacza w dół o 1 cm w 2/3 do 3/4 jego długości ma dać przesunięcie jego końca o 5 cm? Nawet zakładając że środek płaszczyzny koła jest oddalony o pewną odległość od końcówki wahacza, to przy założeniu że oś sprężyny przecina wahacz w połowie to daje mi dopiero 2 cm. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
| Ostatnio zmieniony przez kaimar 2013-02-06, 20:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2013-02-06, 20:15
|
|
|
Z podnoszeniem zawieszenia osi napędzanej to nie jest takie hop siup. W terenówkach potrafią wypadać przeguby napędowe. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2013-02-06, 20:55
|
|
|
| janusz napisał/a: | | Z podnoszeniem zawieszenia osi napędzanej to nie jest takie hop siup. W terenówkach potrafią wypadać przeguby napędowe. |
obawy miałem, dlatego tyle podchodów z tym było.
pisałem o niewielkim kosmetycznym podniesieniu, żadna extrema, stopien wysunięcia połosi został sprawdzony,
a cała przeróbka przetestowana na dystansie ponad 80.000km
Wszystko bez zarzutu
dodam że spręzyny to były orginały fiatowskie od ducato o innej twardości
kolega wspomniał o podkładkach gumowych, próby były - nie zdały egzaminu
auto było "nienaturalnie, " sztywne, dziwnie się prowadziło. |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2013-02-06, 21:14
|
|
|
Papamila napisał --auto było "nienaturalnie, " sztywne, dziwnie się prowadziło.
A geometria była sprawdzona, szczególnie kąty pochylenia. Ja osobiście preferuję tzw. NIVO dla ubogich poprzez zwiększenie ciśnienia gazu w amor. Przy usłudze wykonanej z regulacją amor autem jeździ się jak po szynach. Kamper ma z reguły stałe obciążenie i zawieszenie można dopracować na TIP TOP. |
|
|
|
 |
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2013-02-06, 21:18
|
|
|
| AiR napisał/a: | Papamila napisał --auto było "nienaturalnie, " sztywne, dziwnie się prowadziło.
A geometria była sprawdzona, szczególnie kąty pochylenia. Ja osobiście preferuję tzw. NIVO dla ubogich poprzez zwiększenie ciśnienia gazu w amor. Przy usłudze wykonanej z regulacją amor autem jeździ się jak po szynach. Kamper ma z reguły stałe obciążenie i zawieszenie można dopracować na TIP TOP. |
może walone |
_________________ Darek |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2013-02-06, 21:38
|
|
|
| ARCADARKA napisał/a: | | może walone |
| AiR napisał/a: | | geometria była sprawdzona, szczególnie kąty pochylenia. |
przestańcie fantazjować,
auto było nowe, po zmianach sprawdzono dokładnie całą geometrię |
|
|
|
 |
|
|