Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
rozwiercanie silnika
Autor Wiadomość
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2013-02-18, 23:24   rozwiercanie silnika

sprawa wyglada tak ze skoro juz mam benzyniaka bo lubie to postanowilem go wzmocnic ale wiadomo ze samochod bez turbiny nie jest podatny na zadne czipowanie .
rozmyslam nad tym pod katem wielu dyskusji o zmianach i wzmacnianiu silnika diesla , gdzie produkcja niutonometrow jest znacznie efektywnijsza niz w benzyniaku.

autko mam u blacharza , niedlugo pojedzie do lakiernika i w tym okienku czasowym kilkutygodniowym rozmyslam intensywnie nad KM i NM .

110 KM i tylko 168 NM nie powala

jest moze ktos na forum kto moze mi w sposob absolutnie pewny i sensowny odpowiedziec dlaczego nie ma , a moze nie mozna zrobic silnika 4 cylindrowego o pojemnocsi powyzej 2.0 -2.2

zdaje sobie sprawe ze sa 2.3-2.4 ale zazwyczaj 16V

ja mam 2.0 ,8V i biorac pod uwage warsztat moge go profesjonalnie rozwiercic do powiedzmy 2.5 litra , wzmacniane panewki . zachowana masa org. tlokow , ale co w glowicy czy problemem beda 2 zawory na cylinder?
jak to sie bedzie mialo do napelnienia cylindrow , predkosci mieszanki w kanale dolotowym i zawirowan na grzybkach zaworowych przy ostrzejszym walku rozrzadu

brak mi teori i wiedzy obliczeniowej :(

mioze znajdzie sie jakis inz. :?: ;) ktory podpowie :spoko

-jeszcze maly dopisek
silnik chryslera 2.0 16V =136KM i 190MN

2.4 16V=144KM i az 225 MN

pojemnosc wygenerowala MN :idea :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony przez silny 2013-02-18, 23:31, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tadek27 
zaawansowany


Twój sprzęt: adria coral 660 SP
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Piwa: 2/3
Skąd: Świecie
Wysłany: 2013-02-18, 23:29   

a nie ławiej wymienić silnik na większy :?: :?: :?:
_________________
Pozdrawiam
tadek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2013-02-18, 23:33   

jak by citroen produkowal taki w jumperze to bym kupil :lol:
a nie chce przerabiac calej komory silnika
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tadek27 
zaawansowany


Twój sprzęt: adria coral 660 SP
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Piwa: 2/3
Skąd: Świecie
Wysłany: 2013-02-19, 00:06   

a tego się po nich nie spodziewałem .mam małe doświadczenie z busami benzynowymi i stąd głupia podpowiedź :shock:
_________________
Pozdrawiam
tadek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
malyzpolic 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Sprinter 312
Nazwa załogi: BiedroNetto
Dołączył: 17 Lip 2011
Piwa: 1/1
Skąd: Police
Wysłany: 2013-02-19, 01:14   

nie powiem w 100% ale z mojej wiedzy wynika, że jeśli rozwiercisz i zwiększysz pojemność w ten sposób to przyrost mocy w KM będzie zauważalny a przyrost momenty w NM nie to troche cos jak byś zwiększył prędkość obrotową silnika. wydaje mi się, że przykład silników które podałeś to inny stosunek skoku tłoka do jego średnicy to po 1 a po 2 to wymiana gazowa w silniku jest na tyle istotna i to nie ssanie a wydech (odwrotnie niz u cżłowieka :) ) że skutecznie zniweczy pomysł rozwiercania silnika i na koniec nie robi sie silników 2,2 V8 bo jest to ekonomicznie nie opłacalne lepiej zrobić 1.8 V16 i będzie podobna moc natomiast jeśli potrzebny jest moment to zaczyna być mowa o silnikach w układzie V czy 4 czy 6 cylindrowych właśnie z długimi wykorbieniami, co też nie do końca się opłaci bo ich waga jest dość spora, więc ekonomicznie wychodzi diesel oczywiście jeśli mówimy o ekonomi podyktowanej momentem obrotowym
ale mogę się mylić :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
malyzpolic 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Sprinter 312
Nazwa załogi: BiedroNetto
Dołączył: 17 Lip 2011
Piwa: 1/1
Skąd: Police
Wysłany: 2013-02-19, 01:17   

a właśnie z twojego pytania wynika że nie ma turbiny więc może w tą stronę należało by pójść oczywiście zwiększy to moc ale i moment czipowanie to raczej dyskusyjny temat nic w przyrodzie nie ginie większa moc i kop zużycie większe i przebieg mniejszy zawsze to oszukanie jakiegoś czujnika czy raczej fachowo przeprogramowanie mapy zapłonów bądź charakterystyki wtrsku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 328/21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-19, 04:58   

trzeba się zastanowić nad podstawowymi rzeczami:
co jest mocniejsze przywiązanie do benzyniaka czy chęć mocniejszego silnika?
bo przecież można wymienić na diesel-a 2,8l.

przed podjęciem jakichkolwiek kroków przeszedłbym się do salonu i przejechał dostawczymi pojazdami o różnych mocach, czy wzrost mocy będzie dla Ciebie zadawalający.

taka ingerencja w silnik to jednak w jakimś stopniu osłabienie żywotności, a trzeba pamiętać o tym, że w razie awarii będzie trudniej taki silnik naprawić, a gdzieś na dalekim wyjeździe, poza domem może być to bardzo trudne. czy to akceptujemy?

i ostatnie pytanie co będzie bardziej efektywne: wzmocnienie silnika czy osłabienie kieszeni?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2013-02-19, 06:43   

jeśli chcesz mieć odczuwalny przyrost mocy, zacznij od....głowicy, a nie od bloku
często, nawet niewielka w nią ingerencja,typu splanowanie,polerka kanałów, większe zawory,ostrzejszy wałek powoduje bardzo odczuwalne zmiany...

ale tu potrzebne jest pewne doświadczenie, gdyż źle dobrane parametry, mogą powodować kłopoty z jazdą..
albo będzie źle zapalał/będzie go wiecznie zalewać/, albo bedzie brakowalo wolnych obrotów, albo nie będzie ''srodka'' albo... przejścia z niskich na wysokie obroty/tzw ''dziura'', czy...może nie być możliwości ustawienia zapłonu tak, aby nie było spalania stukowego...
to wszytsko wiąże się z jakimikolwiek zmianami w silniku...

ale, przy odpowiednio wyliczonych, i dobranych zmianach...możesz zyskać bardzo wiele
a są warsztaty, które się tym profesjonalnie zajmują

pamiętaj, że przy zwiększaniu pojemność srednicą cylindra, trzeba uważać na pozostawiona grubość scianki między cylindrami, zbyt mała..będzie powodowac zbyt wysokie temperatury .
a źle obliczone zmiany, mogą powodować wibracje silnika..
po to w takich fabrycznie rozwierconych silinikach,montowali tzw ''wałki wyrównujące''
można też zwiększyć pojemność skokiem tłoka/ale..do tego potrzebny jest inny wał,
korby, tłoki

ps. dodam, że podane przez Ciebie silniki chryslera 2.0 i 2.4 , mają identyczną średnićę tłoka, a pojemność zwiększono właśnie ''skokiem'' :spoko


chyba łatwiej i dużo taniej , wsadzić inny mocniejszy silnik..nawet z innego samochodu :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rysiol 
stary wyga


Twój sprzęt: Dethleffs RT6844 Renault
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2008
Piwa: 83/27
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2013-02-19, 07:20   

Musisz sobie odpowiedzieć, czy chodzi ci o długą bezawaryjną eksploatację, czy o wyścigi. Każde zwiększenie mocy, a co za tym idzie obciążeń silnika drastycznie zmniejsza jego wytrzymałość. Silnik bardziej obciążony wymaga lepszych materiałów i lepszego odprowadzenia ciepła, a co również bardzo istotne przy dalekich wyjazdach zapotrzebowanie na paliwo ma także większe. Chyba lepsze rozwiązanie to szukanie innego silnika, a najlepsze to spokojna jazda i rozkoszowanie się widokami na tym co masz.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacenty 
trochę już popisał

Twój sprzęt: VW T4 Syncro -wyprawowy
Dołączył: 08 Lut 2012
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2013-02-19, 12:35   Re: rozwiercanie silnika

majsterek napisał/a:
jest moze ktos na forum kto moze mi w sposob absolutnie pewny i sensowny odpowiedziec dlaczego nie ma , a moze nie mozna zrobic silnika 4 cylindrowego o pojemnocsi powyzej 2.0 -2.2
:idea :spoko

Tecnicznie można ,ale słowo klucz AKCYZA powyżej 2,0 18,3 % cena samochodu + 20 %
No i jeszce ekologiczne pierdu pierdu czyli emisja co2 na km , opłaty OC .
Generalnie nowy samochód ma być delikatny psujliwy i nietrwały ,coby leszcze kupowały co 5 lat nowy.
A co do rozwiercań to najlepiej swap silnika całego z wiązką .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-02-19, 18:21   

Optymalna pojemność jednego cylindra to około 350 cm3 dlatego nie powinno się produkowac dużych silniików 4 cylindrowych. Produkuje się je jedna bo pasują do zaprojektowanych komór silnikowych i są tańsze . Powiększa się pojemność w istneijącym silniku ( oczywiście inne rzeczy też są zmieniane ) a nie projektuje silnika od nowa. Jest też dużo silników 2.0 6 cylindrów ( czy V6 np. mazda ) i są one zdecydowanie fajniejsze niz 4 cylindrowe ale zabierają miejsce a jak wiadomo większosć ma silniki w poprzek.
Rozwiercanie było znane w maluchach i garbusach gdzie wkładało się wieksze tłoki, kanały, gaźniki itp. Jak szlag trafił to się wymieniało cylinder i zabawa od nowa.
Zrób jak mówi gino : daj mu więcej powietrza ( mieszanki ) i niech mu bąki lepiej wyjatują.
Ja w favoritce poszedłem tą drogą w celach oszczędności paliwa . Efekt : miasto 6,1 , trasa 4,8 ( miczone przez jakieś 15000 km ) :spoko
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2013-02-19, 18:34   

przekladki z wiazkami chcialbym uniknac a nie ukrywam ze kusi mnie pod wzgledem wiedzy i ciekawosci zrobic takie cos , czyli rozborowac silnik , tak dla wlasnej wiedzy.

zajmuje sie samochodami od kilkunastu lat , prywatnie 10 mam warsztat i takie posty jak kolegi Cichy troche mnie smiesza

juz od dawna knulem jak wstawic 2.0 turbo od Evasion i to jest najprostsze . 147 KM i 228 NM . wady - stara konstrukcja bez diagnostyki OBD

kolejny chetny to 2.2 16V , 158 KM i 225NM od C5\C8 ale glowica z kolektorem szeroka strasznie ale wspolpracowal by z cala elektronika samochodu lacznie z OBD

a dlaczego rozwiercanie ? ano ten silnik sobie wyciagam i odkladam a kolejny poprostu wkladam i nie ma przerobek

nadwymiary tloka istnieja i jakbym mial dopracowac to co jest to po szlifie uzyskalbym ok. 2100kilkadziesiat centymetrow pojemnosci , do tego inne zawory , walek i kolektory robione na wymiar

brzmi to strasznie ale pracy to tam wiele nie ma bo to nie wydumka ale remont poszezony o kilka spraw

takie rzeczy zajmuja nam zazwyczaj max. tydzien z jazdami do szlifierzy wlacznie ale....

ponawiam pytanie , czy ktos potrafilby mi to obliczyc , przy danej srednicy tloka jakie srednice zaworow i pojemnosc kolektora :?: :idea :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2013-02-19, 18:41   

makdrajwer napisał/a:
Optymalna pojemność jednego cylindra to około 350 cm3 dlatego nie powinno się produkowac dużych silniików 4 cylindrowych
dzisiaj faktycznie..tak jest..
ale..
powiedz to projektantowi BLITZEN'a :-P
ponad 21tysięcy pojemności z....4 cylindrów
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-02-19, 19:00   

Majsterek : a ty chcesz tego kampera skończyć czy się przy nim zestarzeć ? :haha:

gino napisał/a:
ponad 21tysięcy pojemności z....4 cylindrów


LandzBuldog / Ursus też nie miał sie czym wstydzic. 10800 o ile pamiętam z 1 cylindra w dwusuwie w dieslu. Jeżdziłem też motorem 1000 i 1 cylinder. Koszmar.
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2013-02-19, 20:19   

aaaa wiesz Mak , czyms sie trzeba zajac zeby nie oszalec w tych czasach :mrgreen:

dopuki mnie to szalenstwokamperowe trzyma to je pielegnuje , niech se bedzie :bukiet:

jestem z zamilowania urodzonym Amerykaninem , lubie benzynowce najlepiej V .

ostatnio mialem kilkuletni romans z turbobenzyna , wczesniej najmniej V6 a najwieksze V8 HEMI :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***