|
Wskaźnik temperatury silnika pokazuje 70 stopni |
| Autor |
Wiadomość |
AtomDrops
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Eura Mobil 585
Dołączył: 06 Sty 2013 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: okolice Legnicy
|
Wysłany: 2013-04-14, 21:05 Wskaźnik temperatury silnika pokazuje 70 stopni
|
|
|
Cześć
Zauważyłem, że wskaźnik temperatury silnika (2,5 tdi) nie osiąga wyższej wartości niż 70 stopni. W wielu samochodach, którymi jeździłem temperatura wynosiła około 90 stopni. Nie mam jednak żadnych problemów z ogrzewaniem kabiny.
Moje pytanie do kolegów - czy ten typ tak ma, czy należałoby coś sprawdzać?
pozdrawiam
Atomdrops
wskaznik temperatury.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 6714 raz(y) 33,64 KB |
|
|
|
|
 |
przemo.d
stary wyga
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 29/142 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2013-04-14, 21:29
|
|
|
termostat padł.
pozdr, |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2013-04-15, 06:09
|
|
|
| u mnie w tdi tez tak jest,dopiero w upaly wzrasta na 90 |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2013-04-15, 06:52
|
|
|
| przemo.d napisał/a: | | termostat padł. |
Mam tak samo.Wymieniłem termostat ,bez zmian .Podobno jest kilka rodzajów termostatów.W każdym razie jeżdżę z tym już któryś rok unikając patrzenia na wskażnik W poprzednim kampie też tak miałem. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-04-15, 07:00
|
|
|
Wyciągnijcie czujnik z silnika , wsadzcie go do szklanki , podłączcie prowizorycznie masę i kabelek do wskaźnika . Zalejcie wszystko wrzątkiem i.... i zobaczycie , że wskaźnik zatrzyma się na 90 st .... |
|
|
|
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2013-04-15, 08:38
|
|
|
odpal silnik i poczekaj chwile jak silnik bedzie cieply i chlodnica tez to termostat jest walnietyay a jak chlodnica zimna to termostat OK
poczekaj jeszcze i zobacz kiedy bedzie chlodnica robila sie ciepla (przy ilu stopniach ) |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 280/1357 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-04-15, 08:40
|
|
|
| W tym silniku sa dwa czujniki temp.jeden odpowiada za wlaczenie wentylatora a drugi podaje sygnal na wskaźnik temp. mysle ze powinieneś wymienić oba |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
slawwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Laika x695 Ford
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sie 2012 Piwa: 142/309 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2013-04-15, 09:29 Re: Wskaźnik temperatury silnika pokazuje 70 stopni
|
|
|
| AtomDrops napisał/a: | Cześć
Zauważyłem, że wskaźnik temperatury silnika (2,5 tdi) nie osiąga wyższej wartości niż 70 stopni. W wielu samochodach, którymi jeździłem temperatura wynosiła około 90 stopni. Nie mam jednak żadnych problemów z ogrzewaniem kabiny.
Moje pytanie do kolegów - czy ten typ tak ma, czy należałoby coś sprawdzać?
pozdrawiam
Atomdrops |
Mam to samo.
Mój wniosek: nie ma to wpływu na komfort jazdy a tym bardziej mieszkania, więc nie zawracam sobie tym głowy, |
|
|
|
 |
MER-lin
stary wyga

Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Paź 2009 Piwa: 45/9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-04-15, 12:23
|
|
|
| U mnie też tak jest, a ogrzewanie działa znakomicie. Temperatura wzrasta do 90 stopni tylko wówczas, gdy jest bardzo ciepło na zewnatrz i jadę dłużej pod ostrą górę. Potem szybciutko spada do poprzedniej wartości. |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-04-15, 12:29
|
|
|
tylko trzeba pamiętać , że jak na wskaźniku jest już 90 st to znaczy , że w układzie jest ok 10 st więcej o czym świadczą uruchomione wentylatory .... kto o tym nie wie lub nie pamięta może w wypadku np . uszkodzenia uszczelki pod głowicą , przegrzać silnik |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 246/617 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2013-04-15, 14:07
|
|
|
| No name napisał/a: | | e w układzie jest ok 10 st więcej o czym świadczą uruchomione wentylatory .... kto o tym nie wie lub nie pamięta może w wypadku np . uszkodzenia uszczelki pod głowicą , przegrzać silnik |
| AtomDrops napisał/a: | | wskaznik temperatury.jpg |
Adam jak myślisz po co są te czerwone kreski po prawej stronie tego wskażnika |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
MrTommy
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fendt Diamant 650
Nazwa załogi: Tommy's Family
Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 3/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2013-04-15, 15:03
|
|
|
| MER-lin napisał/a: | | U mnie też tak jest, a ogrzewanie działa znakomicie. Temperatura wzrasta do 90 stopni tylko wówczas, gdy jest bardzo ciepło na zewnatrz i jadę dłużej pod ostrą górę. Potem szybciutko spada do poprzedniej wartości. |
Mam dokładnie tak samo, też łapię stresa przy podchodzeniu strzałki pod 90-kę, bo nie znam faktycznej temperatury silnika
Muszę to kiedyś jakoś sprawdzić. |
_________________ Come fly with me.................
Zamieniłem Kampera na przyczepę, cieszyć sie czy płakać?
 |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-04-15, 16:19
|
|
|
| SlawekEwa napisał/a: |
Adam jak myślisz po co są te czerwone kreski po prawej stronie tego wskażnika |
te czerwone ? sam już nie wiem ... pewnie jak wszystko było nowe to w ekstremalnych warunkach temperatura na wskaźniku pokazywała czerwone pole ale po latach najprawdopodobniej wskaźniki dostają świra i pokazują mniej niż powinny ... to jest notoryczna usterka w wielu autach ... w starym kamperze tak miałem , w ducato tak mam ...ważne by o tym wiedzieć Sławku ...czyż nie ? |
|
|
|
 |
Bogusław i Ewa
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato HYMER PREMIUM 678 TRAMP
Nazwa załogi: EB
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Kwi 2010 Piwa: 75/27 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-04-15, 16:41
|
|
|
Miałem w zeszłym roku duże problemy z chłodzeniem silnika (uszczelka nie wytrzymała).Termostat ma duże znaczenie,wskazanie strzałki w starym aucie nie koniecznie jest zgodne z prawdą (cyframi na wskażniku),tak mówił mi doświadczony sprzedawca części do Fiata.Skala wskażnika temperatury jest bardziej umowna niż precyzyjna |
|
|
|
 |
wbobowski
Kombatant moder

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Piwa: 354/135 Skąd: Lublin - Dąbrowica
|
Wysłany: 2013-04-15, 16:48
|
|
|
| Bogusław i Ewa napisał/a: | | Skala wskażnika temperatury jest bardziej umowna niż precyzyjna |
Podobnie jak wskazania licznika. Do wszystkiego trzeba podchodzić z rozsądkiem. Jeśli temperatura pracy silnika jest niska na wskaźniku, to jej podwyższenie już powinno nas ostrzegać... i wtedy 90° jest napewno już niepokojące. |
_________________ Włodek i Ela
Nasze kamperki
 |
|
|
|
 |
|
|