 |
|
Wentylator w oknie dachowym - montaż |
Autor |
Wiadomość |
Forest
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato swap 2,8idtd, 1996r. Dethleffs
Nazwa załogi: Forest Camp
Dołączył: 06 Lut 2012 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2013-04-30, 11:53 Wentylator w oknie dachowym - montaż
|
|
|
Witam
Chciałbym się podzielić z wami swoim doświadczeniem w samodzielnym montażu wentylatora - okna Turbo Vent. Na forum w kilku tematach odnalazłem pozytywne opinie na temat tego urządzenia i zachęcony nimi kupiłem ten wentylator. Po rozpakowaniu okazało się że istotnie wentylator montuje się otworze po oknie dachowym 40x40, ale nie na zasadzie skręcania części górnej - zewnętrznej z elementem dolnym. Niestety producent przewidział przymocowanie okienka wkrętami bezpośrednio do dachu kamperka
Szkoda mi było dziurawić blachę i wymyśliłem takie oto mocowanie z blachy ocynkowanej. Blaszki wycięte zostały ze zwykłej blachy, każde z mocowań to 2 blaszki. Może ktoś wykorzysta pomysł.
Poniżej fotki.
Wentylator na postoju sprawuje się świetnie, przetestuję go na majówce
Piotr
turbo vent 2.jpg Tak osadziłem |
 |
Plik ściągnięto 10729 raz(y) 223,68 KB |
turbo vent 3.jpg Sposób mocowania |
 |
Plik ściągnięto 10729 raz(y) 235,8 KB |
turbo vent 4.jpg Okienko zamontowane |
 |
Plik ściągnięto 10729 raz(y) 229,52 KB |
|
|
|
|
 |
mwservice
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Piwa: 7/10 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-05-01, 23:09
|
|
|
Miałem dokładnie tak samo zamontowany Turbovent (przez poprzedniego właściciela), ale zaczął przeciekać. Wyjąłem go i będę jutro montował tak, jak opisał to producent w instrukcji, tj. 20 wkrętami do dachu, niestety dziurawiąc dach. Kolejny raz sprawdza mi się zasada, że należy przestrzegać instrukcji.
Podobne opinie można znaleźć tutaj:
http://www.camperteam.pl/...bb26a80883a810f
Przypuszczam, że producent nie bez powodu zaleca montowanie za pomocą tak dużej liczby śrub do dachu: Turbovent jest ciężki i mocowanie w czterech narożnikach pewnie nie wystarcza. Dodatkowo liczne śruby zapewniają równomierny docisk uszczelnienia. Zaobserwowałem w moim wentylatorze ślady silnych naprężeń w okolicy narożników.
Zdaje się, że mocowanie tylko w czterech narożnikach Fiamma stosuje w niektórych lżejszych oknach.
Mimo wszystko życzę, aby mój przypadek się nie powtórzył... |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2013-05-02, 05:18
|
|
|
forest07, masz w zupełności rację,poddając w wątpliwość mocowania turbo-went do blaszki pokrywającej dach.Tak ,absolutnie dziurawienie blachy mija się z celem. To co Ty wymyśliłeś również jest źle. Należy wyciąć otwór w dachu, następnie wykonać ramę z drewna, wstawić w otwór, jeżeli jest to możliwe połączyć z konstrukcją drewnianą ,lub aluminiową dachu. (W zależności od konstrukcji dachu) A cha i nie zapomnij wkręcając wkręty w drewnianą ramę każdy wkręt utaplać w sikafleksie.Jak tego zapomnisz również za pare lat poleje Ci sie woda do wewnątrz. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
Ostatnio zmieniony przez WINNICZKI 2013-05-04, 11:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2013-05-02, 07:21
|
|
|
chłopaki, a nie jest tak..że oryginalny wizjer,ma ramke drewnianą/u mnie tak było/ i śruby wkręcasz nie w samo cieniutkie poszycie i styropian,ale również w konstrukcje drewnianą...
a dobrze uszczelnione wkręty, nic złego nie robią...na pewno więcej szody zrobi cieknące okno dachowe
instrukcje są po to, aby w/g nich różne sprzęty montować
jak to mawia nasz forumowy klasyk...''przeróbki są...... '' |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
Forest
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato swap 2,8idtd, 1996r. Dethleffs
Nazwa załogi: Forest Camp
Dołączył: 06 Lut 2012 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2013-05-04, 08:50
|
|
|
No cóż, pożyjemy zobaczymy. Zaproponowany przeze mnie sposób montażu być może nie jest idealny, ale myślę, że aby poddać go pod totalną krytyką należałoby być przy instalacji, organoleptycznie sprawdzić "jak to jest zrobione". Przykład kolor ciemny styropianu nie świadczy o smarowaniu czymkolwiek, taki jest - pewnie ze starości. Okienko ładnie siadło na butylu, który po dokręceniu blaszek równomiernie rozlał się wokół. Na razie jest szczelnie i wygląda na to że będzie szczelnie. Jeszcze jedno może najważniejsze, w moim konkretnym przypadku w otworze na każdym narożniku oraz w połowie boku, fabrycznie zamontowane są blaszki dystansowe mające za zadanie utrzymywać stałą odległość pomiędzy sklejką sufitu a blachą dachu.
Kończąc nie chcę wdawać się w polemikę i spory. Myślałem, że komuś może pomogę. Jeżeli nie niech admin post usunie. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2013-05-04, 09:14
|
|
|
Czy taki wentylator ma wdmuchiwać czy wyciągać powietrze,jak to się ma w praktyce? |
|
|
|
 |
Forest
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato swap 2,8idtd, 1996r. Dethleffs
Nazwa załogi: Forest Camp
Dołączył: 06 Lut 2012 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2013-05-04, 09:40
|
|
|
Wentylator ma dwie funkcje wdmuchiwania i wyciągania powietrza z wnętrza pojazdu. Ponadto ma zainstalowany termostat oraz płynną regulację obrotów. Waży niewiele bo o ile dobrze pamiętam ok 3 kg. |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2013-05-04, 11:15
|
|
|
Taki wentylator to idealne rozwiązanie na wysoką temperaturę wewnątrz kampera zwłaszcza podczas snu. Na najniższych obrotach pracuje prawie bezszelestnie,a przepływ powietrza daje spać. Szczerze polecam ten zakup. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2013-05-04, 18:46
|
|
|
Zamontowałem to urządzenie rok temu tak jak zaleca Winniczek. Poszukam foty i załączę. Kamper jest po kilku nawałnicach i nie przecieka. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
mwservice
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Piwa: 7/10 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-05-08, 16:09
|
|
|
Mój Turbovent taki cichy nie jest, szum jest mocno słyszalny nawet na najmniejszych obrotach, więc nie jest często używany. Dodatkowo jest to siedlisko brudu, a mycie okna wraz z wentylatorem z zanieczyszczeń jest kłopotliwe. |
|
|
|
 |
mwservice
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Piwa: 7/10 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-05-13, 11:47
|
|
|
Zainspirowany powyższą dyskusją, postanowiłem zmniejszyć minimalne obroty wentylatora, aby hałas generowany przez Turbovent (Polar Control) na najmniejszych obrotach był akceptowalny.
Wystarczyło wymienić rezystor SMD (w obudowie 0603) zaznaczony strzałką na zdjęciu na 82kohm (oryginalnie był 100kohm).
turbovent.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 9870 raz(y) 37,98 KB |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|